Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
De rot blijft terugkeren, weliswaar kleine plekjes maar rot is rot ...
De Killer Bee 1 is om,rot op diverse plekjes. Op de geknipte plant is goed het resultaat van 1 x toppen bij een reveggende plant te zien, een wirwar van stengels. Niet voor herhaling vatbaar.
Haar zusje mag nog even blijven staan. P1030700.jpg
De Santa Maria 3 (wat er van over is) bleek op diverse verspreide plekjes rot te hebben zodat ik het de moeite niet waard vond om te knippen.
Klinkt "ondankbaar" maar met een peesontsteking in mijn schouder is het knippen geen pretje P1030674.jpg
En mijn tuin is van slag, al voor de mooie dagen perst de Weigelia er voor de 3e keer dit jaar wat bloemen uit en
lijkt een van de vlinderstruiken voor de 2e x in bloei te gaan. De bloemen worden er niet mooier op, maar wat extra kleur in mijn tuin is altijd welkom. P1030710.jpgP1030714.jpg
Nu de laatste mooie dagen voorbij lijken te zijn, ga ik zo zoetjes aan plant voor plant oogsten.
Misschien dat ik sommige planten in etappes oogst, ik moet afwachten in hoeverre de rot en schimmels toeslaan
en ik mijn schouder aan de praat kan houden.
De plantjes die ik laat juli heb gezaaid zullen nog tot (ver) in November moeten blijven staan.
Misschien dat ik ze 's nachts binnen zet om ze de ergste kou en dauw te besparen.
wat een boel mooie planten en plaatjes zeg, pfoee!
En hehh die SxS1 lijkt gewoon een heel ander soort bloem te hebben naast de andere kleur. Geinig om te zien hoe compleet andere eigenschappen doorgegeven kunnen worden.
Dank voor de ingezoomde foto's, ik twijfel wat ik er nou precies aan zie maar ze zijn duidelijk wel een beetje anders
Mooie collectie zo op die laatste foto.
En de kleur zit er goed in.
Hoop voor je dat de McPurple nog een 1,5 week kunnen.
Ze gaan nu iets de breedte in en worden nu wat zoeter.
Tegen de verwachting in nog niets geknipt. Ook nog weinig uitbreiding van rot verder. De rot die er is ziet er vrij droog uit, vooral in de top van de Cheese 1.
De planten hebben in ieder geval nog een paar dagen zon gehad, nu staat alles weer onder het afdak. Voeding is gestopt, alleen water.
Ik heb een aantal planten een bamboostok gegeven omdat de toppen toch overhelden.
De foto's
mooi om te zien wat een verschil er wel niet in zit, in die 2 SxS Pheno's.
Als welke kleur zou je de bloemen van de MS x S beschrijven? Volgensmij niet echt groen, toch?
Ik heb er net nog een paar foto's bijjgeplaatst , kijk maar even. Het waaide weer flink, dus lastig om scherp te krijgen.
De MS x S leek eerst paarser dan nu, ik zal hem van de week even binnen fotograferen zodat het beeld scherper is. Kijken hoe het dan toont.
Als je last krijgt met knippen misschien eens ander knipgereedschap proberen ?
Nadeel aan die Ikebana's vind ik dat je ze zover moet opendoen bij elke knip. Je hele hand is de hele tijd bezig.
Een schaartje met scharnierpunt meer naar je hand toe hoef je veel minder ver open te doen, en die 'knijpschaartjes' valt ook goed aan te wennen.
Ohja..mooie planten hoor.
Ondanks het grillige weer weet je ze in goeie conditie te houden.
Ik had voor de Ikebana schaartjes gekozen omdat ik niet zulke grote handen heb en dat ik tijdens het knippen graag met mijn neus boven de planten zit, korte schaarmessen vergemakkelijken dat. Maar ik zal eens wat andere schaartjes gaan uitproberen, bedankt voor de tip. En bedankt voor je "godlike" compliment
Dank je wel MWay! Als je foto's zonder mijn teksten wil, geef je maar een seintje Vanmiddag hebben ze weer lekker in de volle zon gestaan. Weet je , ik heb al zoveel plezier aan deze kweek gehad dat rot dat niet meer kan verpesten. Vorige week heb ik een miniscuul topje van de MacPurple 3 gevaped en daar ging ik al pootje over van
Na de laatste update heb ik wat fanleaves bij de MacPurple's weggetrokken in de veronderstelling dat ze de afgelopen week om zouden gaan, achteraf geen handige actie maar ze geven er geen krimp om!
Ja daar geven ze idd niets om heb ze hier al zonder fanleaves geoogst vanaf 2de week bloei.Is idd een taaie tante.
En goed om te horen dat ze beval.
Staan er ook schitterend bij.
Kleine update tussendoor, om aan de wens van BackYardPlant om zijn kruising Mexican Sativa x Shaman eens nader te inspecteren, te voldoen.
Ik heb vanmorgen wel de Cheese1 van de rotte plek in haar top verlost, ze mag nog even blijven staan.
De rotte plek was toch "vochtiger" in de top, dan dat het leek aan de buitenkant.
De "koudeval" die vorige week voorspeld was, is er nog steeds niet,
dus vanmiddag vanaf een uur of 12 tot 20u het afdak open.
Comment