Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
KillerBee1, evenveel tak als top.
Knippen is echt een pielwerkje. Als ik jou probeer in te schatten ben je net zo precies als ik met knippen, of nog preciezer . Grondige rot inspecties van ieder topje, geen onnodig bladgroen aan de topjes laten zitten. Al gauw een minuut of tien bezig per takje.
De tumbler blijft lonken naar mij.
Doe het rustig aan met je schouder en hopelijk heb je wat staan dat je gedachten van de ontsteking afleid.
Zo'n ontstoken pees is geen pretje. En snel (over)belast.
Ik vind die Shaman van BYP er leuk uitzien. Ik ben nieuwsgierig naar je eindverslagen straks. Het oordeel van Stemma!
Hopelijk heerlijk neutraal en onpartijdig. Al lijkt me dat wel moeilijk na al die zorgen.
Ik ben al lang niet meer neutraal als het aankomt op mijn Pineapple Chunk. Ach wanneer is een mens nou echt neutraal.
En die MacPurple 1&2. WOW. Dat is nog een paars. Heerlijk die contrasten. Bijzonder gekleurd.
Fijn dat je het nog wat kunt rekken met oogsten. Onrijpe wiet knippen daar doen we de moeite niet voor he. It is all about de harskliertjes.
Maar de Cheese blijft er het aller lekkerst uitzien op de plaatjes. Dat lijkt mij nou echt een lekker ding. Ik ben ook wel een echte kaaskop.
De toppen lijken flink aangezwollen tussen de update van de 17e en de 22e. En het paars van de MP heeft zich verder uitgebreid. Eye-catcher.
Verder ben ik benieuwd naar je plannen voor volgend jaar, die ga je later vast nog wel met ons delen.
Geniet nog maar ff van je plantjes Stemma. Straks is het weer gedaan! Plan een feestelijk afscheid.
Voorheen peuterde ik elk blaadje uit de top, maar gezien mijn schouder knip ik nu wat "slordiger" , wel een nauwlettende inspectie op rot en andere "wietvreemde" zaken
Volgend jaar wilde ik wat minder planten gaan zetten, maar ik heb al weer zoveel mooie soortjes aangeboden gekregen
Shit, 2 dagen lagere temperaturen en miezerig weer en de botrytis viert feest, ook onder mijn halfopen afdak
Ik baalde dat ik niet eerder was gaan knippen, maar uiteindelijk viel de botrytis toch mee.
Pff dan de rest van de Mc Purple's ook maar knippen...
Alsof je een mooi bloemstuk gaat vernielen
De MP2 heeft bijna zwarte toppen, heb ze nog maar eens mooi op de foto gezet. Voordeel van zulke donkerpaarse toppen is dat botrytis, direct in het oog springt
En verrassend genoeg , maar 4 kleine plukjes met rot ! P1030962.jpgP1030965.jpg P1030976.jpgP1030969.jpg P1030971.jpgP1030977.jpg image_299615.jpgP1030983.jpg P1030982.jpg
Zullen we de MP1 nog laten staan ? In de Cheese zit echt veel botrytis...
Maar omdat MWay aangaf dat de paarse varianten met zo'n 6 weken klaar zouden zijn
en we daar nu bijna op zitten besluit ik toch de MP1 knippen. P1030986.jpg P1030991.jpgP1030992.jpg
Zoals het gehele verslag mooie update.
Foto`s zijn weer heerlijk om naar te kijken.
Jammer dat het weer tegen zit.
Ze zijn vanaf 6 weken lekker te roken maar kunnen in principe wel iets langer.
Je mis nu net de aandik weken.
Maar binnen is binnen.
Benieuwd wat je van de smaak vindt.
Het nakomelingetje staat nog, ben benieuwd hoe zij het gaat redden nu het weer slechter wordt. Gisteren een minuscuul topje MP2 gevaped, geurt fruitig en smaakte vers in de vape ook al fruitig/zoetig ! Normaal zit er aan verse wiet in mijn vaporizer bar weinig smaak.
Begint gewoon een standaard te worden, Stemma heeft altijd mooie foto's
Da's een goed iets als je 't mij vraagt
Dat het wat kaler word komt omdat die planten toch een plekje in je hart innemen en dan staan ze er ineens niet meer (oke misschien dat het gewoon door dat laatste komt)
Hoe ruikt de Cheese? Beetje kazig of valt dat wel mee? (Niet grappig bedoelt)
Die trichoom foto's van de MacPurple zijn wel echt prachtig zeg
En wow, da's echt een soort rood met paars die MS x S , wat een prachtje is dat aan het worden! Had niet verwacht dat die kruising zo zou uitpakken... zeker niet teleurgesteld
de SxS 1 begint ook te glimmen zie ik
Lekker hoor allemaal
De cheese ruikt het meest Skunky van al de soortjes, vandaar dat ik de laatste vandaag maar buiten in het zonnetje heb geknipt .
De geur was gisteren na het knippen nog lang sterk aanwezig. Ik ben bli met al mijn planten !
Ik had de Killer Bee en Santa gisteren nog samen met de kleintjes wat voeding meegegeven omdat ze allen nog even moeten blijven staan.
Maar met de "botrytis in progress" vrees ik dat deze twee toch prematuur gaan worden geoogst.
Voor nu de rot bij beiden weggeknipt en met vaseline de takjes afgedekt, ben benieuwd hoe lang ze het nog volhouden. P1040053.jpgP1040054.jpg
De aangetaste/verdachte topjes van de Killer Bee en een fresh haircut.. P1040055.jpgP1040056.jpg
Bij de Santa ook de dode puntjes eraf..;-D P1040057.jpgP1040058.jpg
Doe eens gek en zet je planten 's nachts behaaglijk in de woonkamer. Netjes achter de gordijnen incl verdachte topjes.
En als je 's ochtends naar de koffie strompelt, komt de geur je tegemoet en waan je jezelf in een coffeeshop P1040059.jpgP1040063.jpg P1040065.jpgP1040064.jpg
Vreemd genoeg hingen de blaadjes vanmorgen van de Killer Bee 2 enorm, de pot was niet licht maar ook niet extreem zwaar, had denk ik een week geleden voor het laatst wat water gegeven.
Dus maar een kopje water erbij..... 2 uur later hingen de blaadjes nog net zo, mmm... dan knip ik haar maar ik kom vanzelf wel een oorzaak tegen.
Het oogsten gaat dus verder, niet omdat het kan maar omdat het moet
Tijdens het knippen kwam ik wat rotte topjes tegen maar geen rotte stengels of zo. Het enigste wat ik als oorzaak kon bedenken is dat door de warmere omgeving de wortels weer wat actiever zijn geworden en meer zijn gaan drinken en zich daardoor hebben overdronken? Suggesties welkom !
De geknipte Killer Bee 2 (trichomen bekeken onder de microscoop, maar vergeten foto te maken deze maak ik van de week) P1040067.jpgP1040082.jpg
Santa Maria, net als op de Killer Bee kleine topjes maar voldoende harsaanmaak en geurende terpenen.
De kleintjes heb ik de hele dag binnen gehouden, nog geen rot plekje te bespeuren (gelukkig, en gelijk afkloppen!)
Het is wel de bedoeling dat ze overdag naar buiten gaan, want het licht is daar gewoon vele malen beter.
Comment