Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverlsag ak47, white widow, Sour diesel haze en meer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kweekverlsag ak47, white widow, Sour diesel haze en meer

Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

Iets minder dan 2 en weken geleden ben ik, voor het eerst, begonnen met kweken. Ik heb veel info gehaald van de forums hier en het leek me leuk om mijn ervaringen met jullie te delen. Ik zal alles zo gedetailleerd mogelijk proberen te vertellen.

om te beginnen heb ik heb in totaal 8 autoflower zaden besteld op freeseedsonline: 2x AK47, 2x White Widow, 2x Critical, 1x Sour Diesel Haze en 1x Northern Lights. dit heeft me zo'n 20euro gekost. Na 3 dagen had ik ze binnen. Ik had ook nog 1 amnesia zaadje in een top gevonden. IMG-20170411-WA0002.jpeg

Volgens de gerbuiksaanwijzing heb ik 5 zaadjes (Ak47, White Widow, Northern Lights, Sour Diesel Haze en de Amnesia) 24 uur in elk een apart glaasje water laten weken. Vervolgens heb ik ze op vochtige watjes boven de verwarming gelegd.
    IMG-20170430-WA0001.jpg
    Een dag later liet de Northern Lights al een worteltje zien.
    IMG-20170505-WA0001.jpgIMG-20170502-WA0001.jpg

2 dagen later kwam de sour diesel ook tot ontkiemen, de rest nog niet.. ik raakte even in paniek omdat, er op de handleiding stond dat ze na 3 dagen wel ontkiemd moeten zijn, maar freeseedsonline stelde me gerust door te vertellen dat het tot 10 dagen kan duren.

Ondertussen had ik de 2 ontkiemde zaadjes in 12 liter emmers (action 0,94c) gestopt met standaard potgrond van de gamma. !!ik wou ze eerst in kleine potjes laten opkomen maar ik werd er op gewezen dat overpotten slecht is voor autoflowers!! In de potgrond zit al voeding dus dat heb ik voorlopig niet nodig..

De 2 plantjes staan nu voor het raam met aluminium folie aan de achterkant, zodat het licht nog n keer op de plant komt. Het werkt erg goed!! Er werd mij verteld dat je wietplanten niet veel water moet geven ("de grootste beginnersfout is teveel water geven"), Ik geef ze dus ook 2x per dag maar n heeel klein beetje water.
    IMG-20170511-WA0003.jpg
    NL na 2 dagen^
    IMG-20170508-WA0001.jpg
    na 6 dagen^
    IMG-20170511-WA0002.jpg
    na 9 dagen^
    IMG-20170510-WA0004.jpg
    SDH na 2 dagen^
    IMG-20170509-WA0002.jpg
    SDH na 6 dagen^

Na vgm 7 dagen gewacht te hebben op de andere zaadjes heb ik, op aanraden van een vriend de zaadjes terug in het glaasje water gedaan, en 2 dagen later komen er bij de WW en de AK eindelijk worteltjes te voorschijn ik denk dat ik de amnesia helaas moet opgeven. Daarvoor in de plaats zal ik alvast een critical ontkiemen.

Dit was het tot nu toe. Hopelijk hebben jullie nog tips voor me, alles is welkom!
    ik hou jullie op de hoogte

groetjes,
    Moestuintje
    Last edited by Moestuintje; 12 May 2017, 19:29.

Tip 1 ; Haal die stokjes weg. Of kweek je sushi ?
    Tip 2 : Vul je aarde aan, je mag tot aan de lobblaadjes (die eerste 2 ronde blaadjes) aanvullen.
    Tip 3 : Doe ze lekker naar buiten, als je de mogelijkheid hebt. Het is lekker weer en achter het raam gaan ze alleen maar strekken. Je ziet nu al wat strek, vandaar ook mijn tip om aarde aan te vullen.

Succes met je 1ste kweek !
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flip Hasjkip View Post
      Tip 1 ; Haal die stokjes weg. Of kweek je sushi ?
      Tip 2 : Vul je aarde aan, je mag tot aan de lobblaadjes (die eerste 2 ronde blaadjes) aanvullen.
      Tip 3 : Doe ze lekker naar buiten, als je de mogelijkheid hebt. Het is lekker weer en achter het raam gaan ze alleen maar strekken. Je ziet nu al wat strek, vandaar ook mijn tip om aarde aan te vullen.

Succes met je 1ste kweek !
      Bedankt voor de tips! Ik heb de stokjes eruit gehaald en ik zet ze zo buiten neer (moet ik ze dan s nachts of bij slecht weer terug naar binnen zetten?) En de plantjes zijn nu zo n 8cm, kan ik hem gwn tot aan die blaadjes bijvullen?

Comment

Zou ze niet helemaal doen als ze al 8 cm zijn, de helft ongeveer.

Buiten groeit alles op het moment, jouw plantje kan daar onderdeel van zijn. Zou wel zorgen dat, bij ernstige regenval, zorgen dat er niet te veel water in je potten blijft staan. Een afdakje maken bijv. of een zeiltje over je potten.

Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

Bezig...
        X