Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Nee omdat bruine pistils geen indicatie zijn om te oogsten.
Pistils worden door veel meer dingen bruin, bijvoorbeeld door water.
Aan eerdere foto's te zien hadden ze inderdaad slecht weer omdat je te vroeg begonnen bent.
Bedoel je dat doordat ze te vroeg buiten stonden de toppen zo smal gebleven zijn? Ik dacht dat het kwam doordat van die lemon haze 75% van de jonge worteltjes om zeep geholpen was met het verpotten...
Een wietplant, ook een autoflower- heeft meestal zo'n 8 weken bloei nodig.
Soms tref je het dat je er zo eentje hebt maar meestal is het langer.
Dat is dus 8 weken vanaf je kleine topjes ziet, pruikjes noemen we dat, een bosje pistils bij elkaar.
Hmm dan was ik nu dus 3 weken te vroeg en klopt de voorspelling van highflyin dat ik nog 4 weken ongeveer moet met de amnesia exact, dan mag ik ook wel weer even voeding gaan geven, ik was al begonnen met spoelen al met al wordt dat dan 16 weken/ 4 maanden. Als dat met de tweede batch ook zo gaat kan ik die pas eind oktober oogsten
Allemaal erg bedankt voor de feedback! Ik heb er erg veel aan!
Ik snap alleen nog steeds niet hoe jullie in een keer zien dat ik te vroeg geweest ben, zou iemand daar nog wat over kunnen vertellen? Zodat ik er wat meer gevoel bij krijg.
Slecht weer als ze klein zijn belemmert de top groei niet, wel kan het de grootte van de plant beperken.
Als je haar langer had laten staan zouden de toppen veel voller en potenter zijn.
Je hoeft er natuurlijk niet van uit te gaan dat ze nog precies 4 weken moet, dat zie je dan pas.
Een beetje top ziet er zo uit als de foto hieronder. Vergelijk die maar is met jou toppen als ze droog zijn.
Kan je daar trouwens een foto van uploaden? Ben benieuwd wat er van over blijft
Inmiddels een week verder. Van de eerst geoogste plant is weinig over:
De amnesia haze is mooi verder aan het rijpen. Wel had ik wat toprot, hierdoor heb ik de hoofdtop en twee andere grote toppen er af moeten halen.
De rot:
De schade:
Wat er nog goed was.
De toppen van deze plant zijn echt kei en kei hard! Dat lijkt me een goed teken.
Ik had al een afdakje gebouwd tegen de regen, helaas mocht het dus niet alles uitsluiten:
Hoe de amnesia haze er nu verder bij staat:
Het lijkt mij allemaal wel de goeie kant op te gaan! Alleen die rot is jammer. Ik kan er steeds wel wat van bewaren en drogen, dus dat doe ik dan ook.
M'n twee nieuwe planjtes lemon haze groeien verder goed, nu even geen foto's, die zal ik binnenkort posten!
Lees je verslag is terug van af begin dan kan je zien dat op moment dat jij ben begonnen met voeden van jou planten je planten er niet beter op zijn geworden.
en dat je veel te vroeg oogst
Zorgen dat je plantjes genoeg wind kunnen vangen, dit scheelt ook met de toprot. Ik heb bij een van mijn planten ook wat rot weg moeten knippen en uiteindelijk besloten om vroeger te oogsten.
Als een deel van trichomen al amber is, wat bij mij het geval was, is het nog een goed rokertje!
Lees je verslag is terug van af begin dan kan je zien dat op moment dat jij ben begonnen met voeden van jou planten je planten er niet beter op zijn geworden.
en dat je veel te vroeg oogst
Ik heb je advies opgevolgd en nog is vergeleken met andere kweekverslagen. Wat oogsten betreft doe ik dat volgende keer dus anders
Het valt inderdaad wel op.. Alleen ik ben er niet helemaal uit wat de oorzaak is geweest. Ik kreeg op een gegeven moment te maken met geel en lichtgroen blad onderin. En wat zigzaggend blad boven met wittige puntjes. Dit is heel duidelijk te zien in mijn eerste post halverwegen. Ik ben toen naar mijn gevoel wat laat begonnen met voeden. Maar het is er inderdaad nooit beter op geworden..
De les die ik er nu uit getrokken heb is om eerder te gaan voeden. Echter nu ik zo teruglees zie ik ook wel tekenen van overvoeding.. zoals die witte puntjes.. Ik kwam dit topic tegen en dat herkende ik ook wel.
Alleen dat was dus al gaande voordat ik ging voeden. Lijkt me sterk dat als de grond te rijk is dat ik er pas zo laat wat van zie, of kan dat wel? De wortels van deze plant hingen toen ook al onder uit de pot in de schotel.
Dit is de samenstelling van de grond die ik gebruik: Groenrijk moestuingrond: NPK 9-5-3 PH 5.2-6.2 en Cocospotgrond: NPK 7-6-6 PH 5.0-6.5
Toen ben ik dus gaan voeden en werd het er idd niet beter op. Mijn verklaring was dat ik al gewoon te laat was. Maar het zou ook kunnen dat ik het erger gemaakt heb of naar een overschot gegaan ben..?
Zo staan ze er nu bij:
ze staat nu ook al wel in de laatste week(en) van haar bloei. Maar wellicht verteld het je nog wat over wat er voorheen mis gegaan is.
Ik heb nu de tweede ronde op staan en ik wil het graag beter doen nu natuurlijk
Ronde twee staat er inmiddels zo bij:
NR1. gezaaid op 13 juni
De oudste bladeren van jou plant werden geel en van af toen dacht jij aan te kort en ben je gaan voeden.
Maar zouden die bladeren misschien gewoon wel geel zijn geworden omdat ze al wat ouder zijn en niet meer nodig waren?
Jij had een goed pot aarde moestuin aarde dan hoef je een buiten plant echt niet zo snel te voeden, lees eens op de zak aarde wat er op staat en denk dan aan de mensen die geld willen verdienen met die zak aarde en tel er gewoon 6 maanden bij. Tegen die tijd heeft je plant eigenlijk nog geen voeding nodig want een cannabis net zoals brandnetel kan ook goed doen op redelijk voedings arme grond. Dus zou het heel misschien kunnen zijn dat jou plant al die voeding die jij er bij doe niet kwijt zou kunnen en daar door puntjes op de bladeren maakt en gele bladeren toont
De oudste bladeren van jou plant werden geel en van af toen dacht jij aan te kort en ben je gaan voeden.
Maar zouden die bladeren misschien gewoon wel geel zijn geworden omdat ze al wat ouder zijn en niet meer nodig waren?
Daar heb ik toen niet aan gedacht, maar lijkt me best goed mogelijk! Thanks!
Jij had een goed pot aarde moestuin aarde dan hoef je een buiten plant echt niet zo snel te voeden, lees eens op de zak aarde wat er op staat en denk dan aan de mensen die geld willen verdienen met die zak aarde en tel er gewoon 6 maanden bij. Tegen die tijd heeft je plant eigenlijk nog geen voeding nodig want een cannabis net zoals brandnetel kan ook goed doen op redelijk voedings arme grond. Dus zou het heel misschien kunnen zijn dat jou plant al die voeding die jij er bij doe niet kwijt zou kunnen en daar door puntjes op de bladeren maakt en gele bladeren toont
Dat kan zeker! Dan heb ik wel nog een vraag. Die kromme iets wittige puntjes waren er al voordat ik ging voeden. Hoe zou dat dan gekomen zijn?
Ik bedoel dan deze foto:
Alle informatie voor beginnende kwekers. Lees de basis door, stel je beginners vragen of maak een nieuw topic aan met informatie voor beginnende kwekers.
Das een goed vraag Ik gok op te natte aarde en op 1 of andere manier vind jou aarde er vreemd uit zien
Dat zou ook nog goed kunnen, te natte aarde. Ik denk dat je de toplaag bedoelt, daar had ik wat gebroken walnoten en kokosvezel op gelegd om uitdroging en slakken buiten te houden.
Ik heb sinds een paar dagen een microscoop en ik heb hier een aantal foto's van de trichromen. Het is meest milk, een beetje amber hier en daar, maar nog geen 50/50, eerder 85/15. (bedankt voor de link Ongeldig).
Hier een impressie:
Tis en samen spel van wanneer je oogst Trchomen worden niet zo maar amber dat duurt echt wel een hele tijd maar je kijk ook naar hoe groot /dik is je top hoe oud is je plant en hoe ziet de plant er in zijn geheel uit.
Er moet namelijk wel wat te oogsten zijn anders is het pas echt sonde van je tijd , na drogen houd je maar 1/3 over als het droog is
Ik heb vorige week besloten te gaan oogsten! Ik had weer wat rot en met alle regen in het voorruitzicht.
De oogst is me best goed bevallen! Keiharde toppen! Er was nog wat meer amber dan op de foto's hier boven. Het leek mij een mooi moment. Hier het resultaat:
Helaas was de hoofdtop en wat andere grote toppen al deels gesneuveld door rot, maar met deze was ik ook tevreden!
Ik zal jullie laten weten zodra ik de opbrengst droog weet!
Verder ben ik nu bezig met de tweede ronde, deze kunnen jullie hier volgen.
Comment