Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer 2 autoflowers op balkon in pot

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste keer 2 autoflowers op balkon in pot

Korting op 420shop
    Ik doe dit jaar voor het eerst mijn eigen autoflowers kweken. Ik heb een mooi balkonnetje waar bijna de gehele dag zon is!
    Ik heb 1x een Amnesia Haze huismerk wietzaadjes
    En 1x een Super Lemon Haze van greenhouse

Ik zal eerst even de foto's posten van een paar weken geleden, want ik ben al vroeg begonnen.
    5 april, de zaadjes ontkiemen!

7 april, ze komen boven de grond! In een potje zaai en stekgrond.

17 april, ze gaan naar buiten! De Lemon haze overleeft het bijna niet doordat ik het potje in m'n hand heb laten klappen, dit zie je nu sterk terug in dat hij kleiner is.
    Ik heb gebruik gemaakt van een 50/50 mix Biologische moestuingrond van de groenrijk en kokos potgrond van ecostyle. De potten zijn 27Liter. Op de bodem ligt een laag hydrokorrels, die kan ademen met de buitenlucht via de PVC pijp.

Veilig voor harde regen/ hagel etc, de kap bleef er op totdat het niet meer pasten:

2 mei, ze worden groter. Ik geef nog geen bemesting omdat ik bemeste grond heb gebruikt.

13 mei, en ze groeien verder.

22 mei, het mooie weer doet ze erg goed! De Amnesia haze is 50cm en de Lemon 40cm hoog. Het valt hier al wel op dat de aller onderste blaadjes, de eerste twee na de kiemblaadjes aan de stam, van de grootste pant beginnen te vergelen. Ik heb nog vertrouwen in de mest in de grond dus ik voed nog niet, met de kennis van nu zou ik dat volgende keer anders doen.

28 mei, er beginnen zich bladproblemen voor te doen. Ik heb ze gister voor het eerst BAC bloeivoeding gegeven, als reactie op deze problemen.
    De Amnesia Haze 61cm hoog:

De Lemon haze 54cm hoog:

Ze zijn nu dus 6 weken in de pot en ik heb het volgende probleem aan het blad:
    Amnesia haze: Van onder vergeling:
    Dus geen paarse steeltjes bij deze plant

Van boven wat wittige puntjes:

Lemon Haze:
    Paarse steeltjes, had hij volgens mij al vrij vroeg als gevolg van het overpot trauma (ze staan op exact dezelfde grond, dus meststof lijkt me dat die ander het dan ook moet hebben).

En ook wat geel blad van onder:

Ik heb ze altijd wel goed water gegeven, ik denk met het warme weer wel iets te enthousiast, maar alles liep er goed uit in de schotel. Nu even wat minder en wat beter voelen.
    Verder dus gister pas begonnen met het geven van voeding (BAC bloei, de voorgeschreven dosis). Zou iemand mij kunnen vertellen of dit de juiste actie is. Dat als ik dat elke dag blijf doen dat de planten zich niet verder laten aftakelen. Of dat ik nog andere actie moet ondernemen, een specifieke stof nog toevoegen?
    Ik zal hier regelmatig een update plaatsen!

En hier een link daar het album waar ik al mijn foto's in deponeer in hoge resolutie! : https://1drv.ms/a/s!AhjSOn5rR5HXlasLhREGi3oxWeRBvQ
    Last edited by max1193; 28 May 2017, 13:30.

Klinkt goed maar ik denk dat er iets mis is gegaan met foto's uploaden.
    Ik zie ze namelijk niet, alleen linkjes.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Comment

Hmm dat is vreemd, bij doen ze het wel ook als ik overal uitlog. Ik weet niet wat dat kan zijn dan. Zien andere de fotos wel?

Comment

Ik denk dat het aan de tapatalk app ligt, op pc zie ik ze wel gewoon.

Comment

Met Tapatalk kun je volgens mij ook gewoon de foto's naar JD uploaden, als attachment of foto.
          Ik zie ze hier ook niet. M'n browser laat niet eens de links zien, omdat die toch doodlopen.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik heb er niet veel verstand van maar dagelijks voeding geven is volgens mij niet de bedoeling. Typ op Google eens de naam van je voeding in en kijk of je er een schema van kan vinden. Zoniet lees er even wat over op het forum want volgens mij is eens in de week een keer voeding normaler dan dagelijks. Succes met je planten! Ik vind ze op de paarse steeltjes na erg mooi

ps: ik dacht dat gele bladeren een stikstof tekort is, als je in de groeiperiode voeiding krijgt zou je dit pas aan t eind van de bloei moeten krijgen en dan is t geen probleem, nu heb je t al wel wat vroeg maar ik weet niet of je in de bloei nog stikstof toe kan voegen.

Comment

Niet iedereen ziet ze dus.

Comment

Dat is jammer, ik zie zo snel niet hoe ik ze anders kan plaatsen. Zelfs in incognito als ik dus overal uitgelogd ben werkt het bij mij. Via upload gaat het niet omdat de resolutie te hoog is.. In ieder geval door op de link onderaan eerste post te klikken kunnen jullie het hele album inzien!

Het is inmiddels een paar dagen verder en tijd voor een update!
                Ik heb besloten 2x per week voeding te geven, beginnend met 1ml per L en afhankelijk van wat er gebeurd wat opvoeren. Wellicht bij de grootste plant al wat meer, omdat die toch wat licht van kleur blijft.

De Amnesia Haze is nu gegroeid tot 64 centimeter.
                De bladeren die al wat gelig waren vergelen nu helemaal en de onderste sterven af:

Ook de topvorming is nu op gang gekomen!

De Lemon Haze is nu gegroeid tot 57 centimeter.
                De bladeren die wat licht waren blijven dat, maar nieuw bladeren zijn mooi groen!

Hier was de topvorming al even bezig en gaat rustig verder!

Hier nog een link naar het album met alle foto's voor degene die het hier niet kunnen zien https://1drv.ms/a/s!AhjSOn5rR5HXlasLhREGi3oxWeRBvQ

Comment

Ja hoor nu zie ik ze wel, mooie dames!

Comment

Daar ben ik weer!
                    Inmiddels heb ik de super lemon haze geoogst.

Foto's van voor de oogst:

De toppen zijn helaas heel luchtig gebleven, dit komt volgens mij door de wortelschade aan het begin. Ik ben benieuwd of het opdroogt tot iets rook-baars, anders volgende plant en ronde beter!

Foto's na het knippen:

De amnesia haze moet volgens mij nog even, de hoofdtop gaat de goeie kant op, alleen kleinere toppen zijn nog veel wit:

Als iemand nog opmerkingen of tips heeft hoor ik het graag !

Inmiddels ben ik ook aan de tweede ronde begonnen, dit keer 2x lemon haze auto. Met wat ik de eerste ronde geleerd heb hoop ik er deze ronde wat meer af te krijgen!

Comment

Serieus ge oogst die toppen die nog langgggggggggggggggggg niet klaar waaren waarommmmmmmmmmmmmm omg wat sonde
                      je ziet toch zelf ook wel dat het er echt niet zelfde uit ziet als een normaal topje wiet oho
                      God was never on your side..

Comment

Ja dat ze er niet normaal uit zien zag ik ook. Maar ze stonden al weken zo.. En ze waren al wel helemaal bruin en rijp. Daarom heb ik het toch gedaan. Ik had er geen vertrouwen meer in dat ze nog dikker zouden worden omdat deze plant vanaf het begin al erg mager is door een foutje bij het verpotten..
                        Wat denk je van die andere die ik nog niet geoogst heb?

Comment

Nog erg wit inderdaad. Ik gok nog minimaal zo'n 4 weekjes.
                          Bij die super lemon zitten er ook nog verschillende witte pistels.
                          Zodra 60-70% van de pistels bruin zijn zou ik de trichomen in de gaten gaan houden.
                          Beter ietsje later oogsten dan te vroeg!
                          Last edited by highflyin; 28 June 2017, 18:40.

Comment

Ik houd jullie op de hoogte met fotos van die amnesia. Volgens de leverancier had hij nubal wel klaar moeten zijn (zit op 12 weken, ik ben benieuwd), is het normaal dat het soms veel langer duurt?
                            Ik heb nog wel een vraag over die super lemon die ik al geoogst heb nu. Ik zie toch dat 80% of meer van de pistels bruin of donker bruin zijn. Is het enkel omdat ze zo dun zijn dat ik te vroeg ben?
                            Of zien jullie ook nog aan de kleur iets? Dan kan ik dat voor de volgende keer weer als referentie gebruiken Wordt het steeds beter

Comment

Nee omdat bruine pistils geen indicatie zijn om te oogsten.
                              Pistils worden door veel meer dingen bruin, bijvoorbeeld door water.
                              Aan eerdere foto's te zien hadden ze inderdaad slecht weer omdat je te vroeg begonnen bent.

Een wietplant, ook een autoflower- heeft meestal zo'n 8 weken bloei nodig.
                              Soms tref je het dat je er zo eentje hebt maar meestal is het langer.
                              Dat is dus 8 weken vanaf je kleine topjes ziet, pruikjes noemen we dat, een bosje pistils bij elkaar.

Hou je niet vast aan wat de verkopers vertellen.
                              Die weten verdomd goed dat een zaadje goed verkoopt als je erop zet dat je over 10 weken wiet kan roken.
                              Da's onzin, en verkooppraat. Een autoflower doet er totaal gemiddeld 3 maanden over van zaai tot oogst.
                              als je daar vanuit gaat zit je beter in de buurt.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                              X