Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek: 4x +speed autoflower

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek: 4x +speed autoflower

    Korting op 420shop
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 4 photos.

    #2
    He chronic, leuk dat je met je eerste kweek gaat beginnen.

    ik heb zelf nog erg weinig ervaring net als jij zelf, wel kan ik je vertellen dat het belangrijkste dat ik in de afgelopen 2 jaar geleerd heb is dat je alles zoveel mogelijk met rust moet laten. Geen zaadjes opgraven, geen steeltjes ondersteunen, niet continue de pot verplaatsen om meer zon te vangen enz.

    lekker buiten laten staan en hopen dat het goed gaat. Succes!

    Comment


      #3
      Wortels houden niet van licht en het plantje vind haar weg wel hoor. Isj natoer!

      Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


      Comment


        #4
        Heb zojuist weer even gekeken, 1 van de zaadjes is opeens veranderd in een groen mini plantje, dus 2 van de 4 zaadjes hebben het overleefd.. ik hoop nu dat de andere 2 zich zelf ook nog ontwikkelen.. ziet er in ieder geval wel goed uit

        Comment


          #5
          Zo lang de wortels niet bloot liggen komt dat wel goed.

          Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

          Comment


            #6
            Dag 8:

            Nog steeds zijn 2 zaadjes niet helemaal uitgekomen, maar ze zijn wel bezig maar langzaam. Ik heb de 4 potten wel even binnen voor het raam gezet ivm de regenval komende dagen.
            Ik had ze op dag 1 water gegeven en daarna niet meer, vanochtend met me vinger in de grond gevoeld en voelt nog steeds vochtig aan, zolang dat zo is geef ik ze geen water.
            Voor de rest zien de twee uitgekomen plantjes er wel goed uit.
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 4 photos.

            Comment


              #7
              800 ml water is ook wel heel erg veel voor een zaadje! 8 ml was beter geweest, zeker buiten waar het ook nog wel eens regent! Niet steeds de aarde omwroeten, onbedoeld beschadig je meer dan je lief is.
              Soms duurt het wel 2 weken voordat een zaadje opkomt, van horen zeggen dan. Want hier komt alles, zonder voorweken rechtstreeks in de aarde, binnen 3 tot 6 dagen op.

              Je eerste les dus al geleerd


              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
                800 ml water is ook wel heel erg veel voor een zaadje! 8 ml was beter geweest, zeker buiten waar het ook nog wel eens regent! Niet steeds de aarde omwroeten, onbedoeld beschadig je meer dan je lief is.
                Soms duurt het wel 2 weken voordat een zaadje opkomt, van horen zeggen dan. Want hier komt alles, zonder voorweken rechtstreeks in de aarde, binnen 3 tot 6 dagen op.

                Je eerste les dus al geleerd

                Ze hebben sinds dag 1 buiten gestaan en het was vorige week behoorlijk warm dus ik ging er vanuit dat ze het wel nodig zouden hebben. Heb sindsdien ook geen water meer gegeven en ze hebben ook niet buiten gestaan met regen.. Ik heb ze afgelopen maandag avond voor het raam neergezet binnen en daar staan ze nog steeds. Ik ga ze de komende tijd ook geen water meer geven dan. Dankjewel voor de tip. Ik ga gewoon geduldig afwachten tot de andere 2 zaadjes ook helemaal uitkomen en dan vanuit daar geduldig wachten tot ze groeien

                Comment


                  #9
                  Aangeschoven

                  Comment


                    #10
                    Ik twijfel of ik ze nog binnen moet houden of naar buiten moet doen..Ik ben bang dat ze te nat regenen en de plantjes zijn volgens mij ook nog veelste kwetsbaar.
                    Maar op deze manier komen ze niet aan voldoende licht volgens mij. Ze staan alle 4 naast elkaar voor het raam in de woonkamer. Buiten is het toch een stuk lichter dan binnen. Ben bang dat ze stress krijgen door te weinig licht..

                    ik heb ook nog de optie om ze naar me ma te brengen.. die woont hier 5 minuten vandaan en zij woont in een flat met een balkon naar het zuiden.. De hele dag zon (als die ooit nog gaat schijnen). dan zijn ze ook beschermd tegen de regen

                    Comment


                      #11
                      Het is al de hele dag droog.

                      En als de woningbouw bij je mams langskomt en ze wordt uit huis gezet kan ze bij jou komen wonen ?
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Wat Qnq zegt, laat ze lekker buiten staan want het ergste weer hebben we gehad en af en toe een buitje houden ze wel van.

                        Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

                        Comment


                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                          Het is al de hele dag droog.

                          En als de woningbouw bij je mams langskomt en ze wordt uit huis gezet kan ze bij jou komen wonen ?
                          haha dat is inderdaad een risico die ik liever niet loop..
                          Maar het weer is inderdaad wat beter vandaag en morgen, misschien dat ik ze dan morgen ochtend voor ik weg ga buiten zet.. vandaag ben ik pas tegen 9 in de avond thuis helaas. Ik zit met het idee dat ze niet teveel water mogen hebben in de eerste periodes, en er zit voeding in de potgrond genoeg voor de 1e 3 weken volgens de website waar k de plagron mix heb besteld. spoelt dit er niet uit?

                          Comment


                            #14
                            Dat kan er uit spoelen, maar ik zou mij meer zorgen maken om het risico van wortelrot door te natte aarde.

                            Kan je geen afdakje fabriceren (zet ze onder een tuintafel) of een kasje aanschaffen voor nu? Het licht buiten is vele malen beter dan binnen achter het raam. Kasjes zijn er in verschillende prijsklassen en kan je nu door een lastige periode heen helpen.

                            De pot afdekken is ook een optie maar gezien je plantjes net boven zijn en naar de persoon kijkend is een kasje of afdak een betere oplossing.
                            Stemma doet het forum, stout 2017

                            Stemma doet stout (2016)
                            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                            Comment


                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
                              Dat kan er uit spoelen, maar ik zou mij meer zorgen maken om het risico van wortelrot door te natte aarde.

                              Kan je geen afdakje fabriceren (zet ze onder een tuintafel) of een kasje aanschaffen voor nu? Het licht buiten is vele malen beter dan binnen achter het raam. Kasjes zijn er in verschillende prijsklassen en kan je nu door een lastige periode heen helpen.

                              De pot afdekken is ook een optie maar gezien je plantjes net boven zijn en naar de persoon kijkend is een kasje of afdak een betere oplossing.
                              liever een transparant afdakje inderdaad.. Ik zat even te kijken naar doorzichtige paraplu's maar k zou niet weten waar en hoe ik deze zou kunnen bevestigen.. eventueel met ducktape aan de zijkant van de pot??

                              Comment

                              Bezig...
                              X