Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek: 4x +speed autoflower

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
    Ok, succes dan maar! Voel voortaan ook even in de drainage gaten onderin, soms is het daar nog zeiknat terwijl het bovenaan droog is.
    Goeie tip! dankjewel

    Comment


      #32
      Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
      Ok, succes dan maar! Voel voortaan ook even in de drainage gaten onderin, soms is het daar nog zeiknat terwijl het bovenaan droog is.
      Is het dus ook voldoende als de drainage gaten nog nat zijn maar wanneer je aan de bovenkant een vinger in de grond steekt het helemaal droog is?

      Comment


      • Stemma
        Stemma commented
        Editing a comment
        Als je daarbij nog even de pot optilt voor het gewicht kun je een goede inschatting maken. Lichte potten - - >water Zware potten - - > geen water

      #33
      Poosje geleden dat ik weer een update heb geplaatst dus hierbij weer wat foto's.
      Ondertussen is het dag 35 en zijn ze flink gegroeid. Ik heb geen idee wanneer deze soort (+speed autoflowers) ongeveer beginnen met bloeien maar ze ruiken al wel heel lekker.
      Omdat dit me eerste kweek is vind ik het ook lastig om te zien wanneer ze beginnen met bloeien. En stoppen ze dan ook met groeien? Of blijven ze tijdens de bloei doorgroeien?
      Ik heb ze begin vorige week een beetje groeivoeding gegeven ook. Zat er aan te denken om het vandaag weer te doen maar omdat het erg regenachtig is geweest de afgelopen tijd, is de potgrond nog wel aardig aan de vochtige kant. Ben bang dat ze straks teveel water krijgen waardoor ze stress krijgen. Hoe dan ook, ik vind ze erg mooi bij staan en hopelijk gaat de zon nog volop schijnen en worden ze nog groter









      imageupload

      Comment


        #34
        Wanneer een autoflower in bloei komt, hangt af van de soort. Sativa dominate doen er wat langer over dan indica's. Voor de +speed autoflowers vond ik 7 - 8 weken van zaad tot oogst. Daar mag je normaal gezien enkel weken bijtellen.
        Als je witte draadjes ziet verschijnen, dan begint de voorbloei. Meerdere "pruikjes"(zie foto) dan kan je beginnen spreken van het begin van de echte bloei.
        Je plantje zal nog groeien tijdens de eerste weken bloei. Je zal zien dat op een bepaald moment tijdens de bloei je plant niet meer groeit, maar de toppen vermeerderen en groter worden.

        Pruikjes
        image_250094.jpg
        image_250004.jpg

        Comment


          #35
          Oorspronkelijk geplaatst door Jack Spliff View Post
          Wanneer een autoflower in bloei komt, hangt af van de soort. Sativa dominate doen er wat langer over dan indica's. Voor de +speed autoflowers vond ik 7 - 8 weken van zaad tot oogst. Daar mag je normaal gezien enkel weken bijtellen.
          Als je witte draadjes ziet verschijnen, dan begint de voorbloei. Meerdere "pruikjes"(zie foto) dan kan je beginnen spreken van het begin van de echte bloei.
          Je plantje zal nog groeien tijdens de eerste weken bloei. Je zal zien dat op een bepaald moment tijdens de bloei je plant niet meer groeit, maar de toppen vermeerderen en groter worden.

          Pruikjes
          image_250094.jpg
          image_250004.jpg
          Kijk! hier heb ik wat aan.
          k ga ze nu weer eventjes wat groeivoeding geven en hopen dat ze tot de bloei nog wat centimeters pakken.

          Comment


            #36
            Hierbij nogmaals wat foto's, heb even geen close ups kunnen maken van de beginnende topjes maar volgens mij komen er hier en daar wat van die sprietjes uit, dus met andere woorden, ze beginnen langzaam te bloeien . De volgende foto's zijn meer omdat ik vragen heb wat betreft de bladeren, er zitten hier en daar wat vlekken en bruine plekken en ook kromme blaadjes. Ben heel nieuwsgierig of dit normaal is of dat ik snel actie moet ondernemen..









            upload image

            Comment


              #37
              Dat lijkt me trips te zijn, ongedierte dus. Zie je geen beestjes onderaan de bladeren?

              Comment


                #38
                De 'streepjes' die je ziet zijn gangetjes die gegraven zijn door de mineervlieglarce. Zal er even een topic voor je bijzoeken.

                Check deze post vanaf de 5e foto

                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...226#post831226
                Last edited by Stemma; 8 July 2017, 22:54. Reden: Linkje toevoegen over verwijderen mineervlieglarves
                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment


                  #39
                  Bladeren gaan krom groeien als ze te nat gestaan heeft.

                  Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

                  Comment


                    #40
                    Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
                    De 'streepjes' die je ziet zijn gangetjes die gegraven zijn door de mineervlieglarce. Zal er even een topic voor je bijzoeken.

                    Check deze post vanaf de 5e foto

                    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...226#post831226
                    Dankjewel! Ik ga straks even met een naald aan de slag. Wat zijn de gevolgen voor mijn planten als ik ze zou laten zitten??

                    Comment


                      #41
                      5ppu1k.jpg25hda2s.jpg Dat is onvoorspelbaar, maar aangezien ze je bladmoes beschadigen komt het je plant niet ten goede.

                      Foto's afkomstig van wiet-info. nl
                      Stemma doet het forum, stout 2017

                      Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Comment


                        #42
                        Bladmoes..hmmm, dat klinkt lekker. Lijkt op appelmoes.
                        Die witte puntjes zijn van een ander beestje.
                        Als je toch met die planten op schoot zit, kun je mooi even een complete inspectie doen.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #43
                          Hierbij weer even een update, ze bloeien nog goed en groeien ook nog een klein beetje zelfs! Wel beginnen ze hier en daar wat bladproblemen te vertonen. Ook zijn er een aantal stelen paars geworden sinds vandaag. Op de meeste foto's zijn de blad en steel problemen wel te zien. Moet ik actie ondernemen (voeding)? Of lost dit zichzelf wel op? Heb al wat google werk gedaan maar werd daar niet veel wijzer van. Ik heb nog alga groei en alga bloei voeding staan.




















                          images upload

                          Comment


                            #44
                            Geef eens een verse foto als je wil?
                            Stemma doet het forum, stout 2017

                            Stemma doet stout (2016)
                            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                            Comment


                              #45
                              Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
                              Geef eens een verse foto als je wil?
                              Yes, hierbij een update van de dames. Ze doen het naar mijn mening erg goed. Ik heb de afgelopen 3 weken om de 3 a 4 dagen bloeivoeding gegeven van "Alga Bloom".
                              Ik ben vanaf vandaag gestopt met het geven van voeding omdat ze volgens mij in de laatste fase van de bloei zitten. Heb dus gelezen dat het slim is om dan te stoppen zodat de planten de laatste beetje voeding uit de blaadjes zuigen zodat er geen voeding achterblijft in de topjes wat dus lekkerder rookt. Ik heb geen idee hoelang ze nog moeten maar volgens de close ups zijn de trichomes nog allemaal helder ipv troebel/melkachtig. Van amber kleurige trichomes is nog geen sprake van dus ik gok dat ze nog wel een paar weken moeten.



















                              image uploader

                              Comment

                              Bezig...
                              X