Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Shark shock, critical cure, onbekende soort en twee powerplant

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Mooi plekkie zo voor de buitenplanten midden in de hondenkennel

Zitten je honden snachts ook buiten in de kennel ????

zou het wel is willen zien dat er iemand over het hek klimt en gegrepen word

Comment

Volgens mij heb je niets verkeerd gedaan maar de plant lijkt wel honger te hebben.
      Volgens Plagron moet je de Bloom niet samen met Grow geven dus zou dat niet doen nu de planten in bloei staan. Je zou dus alleen Bloom moeten geven.

Slechte lucht zou ook voor vergeling kunnen zorgen, dat kan in de overkapping aan de orde zijn maar ruimschoots goed gemaakt worden door de open lucht in de lichtperiode.

Zou bij deze plant de stam eens inspecteren of daar geen rotte plek zit.
      Checken of de pot toch niet erg zwaar is - - > te natte grond

En persoonlijk zou ik de vergelende plant een goede bladvoeding geven dat werkt sneller dan via de aarde. Niet op de toppen spuiten maar desnoods een wattenbolletje in de bladmestvloeistof dopen en daarmee de gele bladeren 'afsoppen' ook de onderkant van het blad. Niet in volle zon en vlak voor de donkere periode. Fishmix is een goede bladvoeding maar er zijn er meer. Als er naast stikstof ook maar Ferro, Calcium en Magnesium in zitten. Zelf gebruik ik sinds kort Korect van Xardin daar zit ook nog silicium in en andere plantversterkende 'stofjes'.

Succes!
      Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Bedankt voor je antwoord Stemma. Had inderdaad gezien dat de Grow beter niet met de Bloom samen moest. Zal ik nu ook niet meer doen
        Maar wilde ze een beetje boost geven met stikstof uit de grow voeding.

Over het algemeen staan de planten buiten naast de 3,5 uur verduistering gewoon in de buitenlucht dus dat moet denk ik geen probleem zijn.

Stam lijkt ook goed, niets aan te zien. De grond is ook niet natter dan anders. Het weer is natuurlijk wel wat vochtiger en kouder maar niet veel verandert aan de watergift dus dat is denk ik ook niet het probleem.Ik zal eens kijken of ik inderdaad dan de bladeren apart kan voeden. Ik was er een beetje huiverig voor omdat er al toppen aan de plant zitten. Maar ik kan inderdaad d.m.v. een watje of spons de individuele bladeren behandelen. Wist niet dat dit ook aan de onderkant moest. Thanks voor de tip.

Ik zal het eerst eens proberen met de Alga Bloom die ik ook als voeding geef want volgens de site van Plagron kan dat ook.

Kan ik Alga Bloom ook op mijn planten sproeien?
        Ja, als je snel een voedingstekort wilt oplossen kun je een oplossing van 2ml per liter water op je bladeren sproeien. Doe dit alleen voor de bloem- of vruchtvorming.

Dan kan ik van het weekend eens kijken of ik de door jou geadviseerde Xardin kan kopen in de buurt.

Verder zal ik de plant wat meer voeding gaan geven. Omdat ze dus waarschijnlijk wel een tekort heeft. Het is ook een beest van een plant dus mogelijk is de voorgeschreven 4 ml. nu wel te weinig.

Denk je trouwens dat de gele bladeren nog weer bij kunnen trekken?

Comment

Nonsense de honden zijn inderdaad buiten maar de kans dat iemand onopgemerkt op mijn grond komt is nihil.
          Ik woon niet in een woonwijk
          De honden laten altijd wel weten als er iets aankomt.
          Dus voordat iemand de kans krijgt om binnen te komen sta ik ook al wel buiten om ze te begroeten

Comment

Update

Op zich gaat alles wel redelijk.
            De vergeling van fan leaves aangepakt door de bladeren te soppen met bloeivoeding.
            Echter valt het me ook op dat er ook wel aardig wat verbrande bladpunten zijn. Dat zou weer op overvoeding duiden...
            Toch een lastige kwestie. Daarom maar besloten om gewoon door te gaan zonder verder ingrijpen.
            De planten staan immers al een vier weken in bloei.
            WP_20170812_15_26_47_Pro.jpg
            WP_20170812_15_28_51_Pro.jpgWP_20170812_15_27_53_Pro.jpg

Op mijn zorgenkindje zie ik dat er nog meer bladeren afsterven. Nieuw gevormde bladeren blijven wel groen.
            Mogelijk dat deze plant TMV heeft??? Vanaf de start was de plant al gelig met bruine vlekken op de bladeren.
            Volgens de bladoplosser zou het ook een mangaan tekort kunnen zijn. Idunno.
            WP_20170812_15_24_10_Pro.jpgWP_20170812_15_22_04_Pro.jpgWP_20170812_15_24_52_Pro.jpg
            Verder van de week bij de twee planten die wat minder gaan ook de nodige varenrouwmuggen gezien.
            Donderse stinkinsekten. Zelfs in de bladeren van een plant ook de nodige larven gezien. Deze krengen zouden normaalgesproken de wortels aantasten maar zitten blijkbaar ook op de plant. Doorzichtige wormpjes met zwarte kop.

Verder heb ik op enkele bladeren ook deze schade gezien. Lijkt mij schade van trips.
            Kan iemand dat bevestigen?
            WP_20170812_15_23_34_Pro.jpg
            Attached Files

Comment

Bij je zorgenkindje vind ik de tweede foto verdacht veel op TMV lijken. Dat blad met twee geel-gevlekte vingers. En een omkrullende bladvinger. Je hebt waarschijnlijk gelijk.

Nette updates. Niet teveel zorgen maken. Denk dat je er goed aan doet de boel gewoon de boel te laten en van de bloei te genieten. Natuurlijk wel in de gaten blijven houden.

Je zou het zorgenkindje nog even kunnen controleren op stam of wortelrot als je dat nog niet gedaan hebt.

Hoe is het met de hondjes? Vinden ze het lekker ruiken?

Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

Comment

Dank voor je antwoord ongeldig.
                Ben inderdaad bang dat dan twee van de vijf planten van mij TMV hebben.
                Beide niets aan de hand met stam. Wel afstervend blad, die rare verkleuringen en kromgetrokken bladeren.

Hoe check je trouwens de wortelrot precies?

Weet jij of de schade op de laatste foto van trips is?

Comment

Controle wortelrot:
                  - Komen er ergens wortels onder uit de pot, check ze op bruine verkleuringen/loslaten
                  - Veeg met een handveger, of gebruik je hand als veger de aarde rond de stam weg.
                  Beste niet onnodig te friemelen aan de plant/wortels. Alleen bij de twijfelgevallen doen. Checken op verkleuring/ beurse plekken/ loslatende wortels.
                  Gezonde wortels zijn doorgaans wit van kleur.

Ik upload in mijn topic zo een foto van een gezonde wortelaanzet/stam en een rottende wortel/stam. Overigens staat het blad van jouw plant er een stuk trotser bij als bij mijn rottende lady.
                  Als je wilt kan je daar straks een voorbeeld zien van waar je op kunt letten. Al zal rot zich in iedere situatie anders kunnen manifesteren.

Zelf heb ik nog nooit trips opgemerkt bij mij. Dus real-live-ervaring heb ik er niet mee. Maar als ik het Google lijkt het er verdomd veel op.

Comment

• Ongeldig
                    Ongeldig commented
                    Editing a comment
                    Witte stipjes kan ook een gevolg zijn van spint. Spint komt meestal ook met een webje. En witte dingetjes.

Thanks ongeldig. Even gekeken maar aan de wortels is ook niets te zien.
                  Had inderdaad jou topic al gelezen. Arme pineaple.... Leuk verslag trouwens ook nog een uitgebreide hobbyfok topic er bij

Gelukkig nog geen web bouwwerken tussen mn planten gezien...
                  Dus ook geen spint dan denk ik zo.

Zo lang het niet te gek wordt vind ik het best met de beestjes zo.
                  Ben er anders ook veel te druk mee... En het is de eerste kweek dus moet ook nog een boel leren.
                  Volgend jaar maar eens wat natuurlijke oplossingen gaan bedenken als afweer tegen de bad bugs.

Mijn honden zijn wel gewend aan wat wietgeur trouwens.
                  Rook zelf ook en de hondjes zitten dan gewoon bij mij.
                  Dus officiele drugshonden

Comment

Op je 5e foto lijkt het inderdaad TMV, als je rookt altijd handen wassen voordat je naar je planten gaat

De schade op de 7e foto's zou van rupsjes afkomstig kunnen zijn, voor spint vind ik de zuigvlekjes iets te groot en bij trips zie je vaak een zilverachtige glans op de vraatschade.
                    Misschien is het vraatschade van de aangetroffen larven(waren het geen babyrupsjes?)

In ieder geval beestjes!

Stemma doet stout (2016)

Comment

Okee Stemma dus waarschijnlijk geen trips en ook geen spint.
                      Pfffff dat is een beter antwoord.

Ik heb nog wel meer van die larven/rupsjes gezien en weggehaald dus zou daar inderdaad ook van kunnen komen.
                      Vandaag geen nieuwe aantastingen gezien en het zonnetje scheen mooi. Dikke prima

Comment

Buiten zijn er vaak beestjes die dan weer door hun natuurlijke vijanden worden opgegeten, dus buiten zul je niet snel een spint of tripsplaag hebben.

Rupsen en slakken zijn een ander verhaal, die zijn echt in staat om je planten op te vreten

Stemma doet stout (2016)

Comment

Dat ongeduldige dat kennen we. Iedere dag verplaatsen en er zo met je neus inhangen zal niet helpen bij de kriebels.

Als je last hebt van kriebelende vingers, dan zijn je hondjes daar vast blij mee.

Comment

Okee ik ga mn hondjes wel kriebelen

Comment

• Ongeldig
                              Ongeldig commented
                              Editing a comment
                              Hahaha. Mijn hond is echt een hondje-nooit-genoeg. En dan kijkt ie me aan met zn trouwe knikkers. "Oh baasje ik hou zoveel van jouw."
                              Of misschien denkt ie wel. "Ik ben de koning, kijk hoe ik jouw koning ben."
                              Hoe oud zijn je honden? Waar heb je ze vandaan? Teven, reuen?

Ik probeer je af te leiden Van je planten.

Vrouwonvriendelijke termen.
                              De vrouwelijke variant is een scheldwoord. Teef. Of bitch.
                              De mannelijke variant is een gewoon woord. Reu. DOG. Sire, als t een vader betreft.
                              Zeg er eens wat van Appie.
                          Bezig...
                          X