Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste buiten kweek (gratis skunk zaadje van 420 shop).

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste buiten kweek (gratis skunk zaadje van 420 shop).

Korting op 420shop
    Ik kreeg bij mijn bestelling van 420 shop een gratis wietzaadje, nu dacht dat het mij wel leuk leek om deze dan toch maar te planten. Ik ga het in ieder geval buiten doen dat is zeker. Dit is mijn eerste keer, dus ik verwacht er niet veel van, maar ik dacht als ik een kweekverslag maak kunnen mensen mij altijd helpen.

het ontkiemen: Ik heb 6 watjes gepakt en ze allemaal nat gemaakt. toen heb ik het zaadje op de eerste drie gelegd en de andere drie over het zaadje heen gelegd. Toen heb ik ze tussen twee bordjes gelegd. Ik heb na de foto's nog even snel van bordjes gewisseld van wegwerp taart bordjes naar plastic kinderbordjes. Ik zou graag willen weten of ik het zo goed heb gedaan, en hoe lang het duurt voordat het zaadje ontkiemt is.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

Comment

Comment

Comment

Succes Barend!
          Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Je hebt het goed gedaan, morgen of overmorgen zal je een klein wit worteltje zien, dan kun je het zaadje planten.

Maak een klein kuiltje, ongeveer 5 mm diep, en steek het zaadje met de wortel naar beneden in het gaatje. Doe er een beetje aarde over zodat het onder de grond zit. Ik zou al een potje (of pot, als je niet gaat overpotten) met aarde inwateren. Vochtig, niet zeiknat. Na een paar dagen (kan heel snel gaan als je geluk hebt, zie je het plantje. Dan is het de truck om niet te veel water te geven en zeker geen voeding in het begin, dat zit nog genoeg in de aarde en in het plantje zelf.

Is het een auto-flower ? Voor een regulier zaadje ben je eigenlijk al te laat, die plant zal niet meer zo heel groot worden maar als het je te doen is om eens een beetje te experimenteren kan het best leuk worden.

Succes !
            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

Comment

Tuurlijk kunje "gewone" potgrond gebruiken. Houd er wel rekening mee dat deze vaak is voorbemest voor enkele weken, hier dien je dan je voedingsschema op aanpassen.

Je kunt rustig een keer onder de watten kijken maar kweken is ook een kwestie van geduld en je planten rustig hun gang te laten gaan.

Heb je een auto-flower of een regulier zaadje ?

Comment

Gaat goed hoor. Probeer alleen niet het zaadje met je vingers aan te raken, gebruik bijv. een stokje of pen om hem in het kuiltje in de grond te wippen.
                  't worteltje na ontkiemen is heel fragiel en kan dus niet veel hebben, ook zweterige handen kunnen de groei beinvloeden heb ik ergens gelezen.
                  Zodra 't zaadje in de grond zit komt het aan op geduld, geduld is moeilijk en het duurt lang, heel lang..

Comment

• NieuweTeelt
                    NieuweTeelt commented
                    Editing a comment
                    Een theelepeltje werkt ook prima

Ik heb net even een watje weggehaald en gekeken, maar ik zie nog weinig gebeuren. Ik wacht het nog even af. Ik heb een regulier zaadje.

Comment

Soms duurt het een dag, soms een paar dagen. De watjes vochtig houden & geduld hebben, komt goed !

Comment

Er kwam een klein wit worteltje uit het zaadje, dus heb ik het zaadje in een potje gedaan met wat potgrond erbij. Ik heb met een potlood een gaatje gemaakt in de potgrond en het zaadje daarin gedaan. Wat los potgrond overheen en daarna water. Ik hoop dat ik het goed heb gedaan. Hoe vaak en hoeveel water moet ik ongeveer geven is dan nog mijn vraag?

P.S. Sorry voor de slechte kwaliteit foto's moet het steeds bijsnijden anders is het formaat te groot voor JD

Comment

Comment

De eerste dagen geen water geven nog
                          Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Heb je je aarde ingewaterd of was deze al vochtig genoeg ? Niet kletsnat maken, gewoon vochtig houden.

Comment

Bezig...
                            X