Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3x Royal Dwarf

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    3x Royal Dwarf

    Korting op 420shop
    3 weken geleden heb ik 3x royal dwarf van royal queen seeds ontkiemt, kwamen netjes uit binnen 48u en vervolgens maar in stekpotjes gezet.

    Op dit moment zijn ze zo'n 24 dagen uit de grond en zijn ze aan het groeien, begin vorige week overgepot naar wat grotere potjes.

    Ik heb ze in rozengrond staan, simpelweg omdat ik dit nog had. Verder geen research naar gedaan en gewoon in de grond gezet, tot op heden gaat het prima!

    Mijn doel: eens kijken of het me zonder teveel gedoe lukt wat plantjes groot te brengen. Ik ben van plan geen voeding te gebruiken en tevens geen kunstmatig licht, ze staan op mijn balkon waar ze op een zonnige dag zo'n 5/6 uur zon krijgen.

    Water geven vind ik toch lastig, ik probeer het goed bij te houden en telkens wanneer de grond aan de oppervlakte droog is geef ik ze iets water.

    1 van de 3 planten is duidelijk verder ontwikkeld, tevens is er 1 plant die een stuk kleiner is dan de andere 2. Grappig om te zien dat ze toch elk hun eigen gang gaan.

    Ik heb een aantal foto's bijgevoegd zodat jullie kunnen zien hoe ze erbij staan.

    Als er vragen zijn hoor ik het graag, tevens ben ik benieuwd wat jullie ervan vinden; gaan ze goed?

    Oja.. gezien mijn plantjes op het balkon staan krijgen ze snachts wel wat licht van de straatverlichting mee. Is dit een probleem of kan hier een probleem uit ontstaan? Het zou geen probleem zijn de planten iedere avond op een donkere plek neer te zetten, maar het liefst laat ik ze natuurlijk staan.

    De plantjes groeien naar de zon, soms draai ik ze wat bij zodat ze niet helemaal naar een kant groeien, is dit een goed idee of kan ik ze beter laten staan?

    Groeten Era1230



    ​​​​​​​
    ​​​​​​​
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Je plantjes doen het Kei goed en die straat verlichting daar zijn ze aan gewoon ze weten niet beter dus dat maakt niet zo veel uit hoor
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      ​​​​​​De planten draaien naar het licht toe dus draaien is niet nodig, dan stopt ze energie in de verkeerde dingen.
      Voel af en toe aan de pot, als ze droog staat is de pot heel licht en je ziet het ook aan de plant.

      Bij droog staan zie je dat de bladeren erg gaan hangen, wat makkelijk te zien is dus voordat de bladeren wat gaan hangen hoef je echt geen water te geven.(tenzij je niet je niet anders kan omdat je weg moet ofzo)
      Bij te nat staan gaan de bladeren vervormen en zal de plant weinig tot niet groeien.

      Attached Files

      Comment


        #4
        Dan laat ik de plantjes mooi op hun oorspronkelijke plek staan!

        highflyin bedankt voor je tip!

        Comment


          #5
          Dik een week verder, de plantjes groeien goed door.

          Ik ben benieuwd wanneer ik ze moet overpotten? Aan de onderkant komt her en der een wortel uit de pot maar ik heb nog niet het idee dat ze al overgepot mogen worden gezien ze vrij kwetsbaar zijn naar mijn idee.

          Tevens ben ik benieuwd wat de vlekjes zijn op de bladeren, kan iemand me hier wat over vertellen?

          De foto's:






          Groeten Era

          Comment


            #6
            Zou voedingstekort kunnen zijn, ik heb ze ook op mijn Royal Dwarf... Ik ben beginnende kweker (6 maanden nu) dus ik kan het niet met zekerheid zeggen. Maar ik zou me geen zorgen maken want ze zien er fantastisch uit. Binnen 2 weken gaat je de buds zien komen Ga zo door.

            Comment


              #7
              Beste mensen.....

              Nooit geprobeerd maar graag reactie op de volgende twee korte vragen.
              Kweek al jaren White Dwarf autoflowers

              Comment


                #8
                era1230 ra Die puntjes op de bladeren zijn volgens mij trips.

                Ipie Zover ik weet meer licht = meer gewicht. Ik zou ze wel een paar uurtjes ''nachtrust'' geven maar er zijn kwekers die 24 uur de lampen laten branden.
                Zorg dat er genoeg luchtcirculatie is in je droogruimte.

                Comment


                  #9
                  highflyin is dit erg?

                  Comment


                    #10
                    Mij is verteld dat het buiten onmogelijk is om echt een plaag te krijgen vanwege natuurlijke vijanden.
                    Ik had ook trips, die zaten er 2 weken en daarna niks meer gezien.
                    Lijkt wel of ze mekaar afwisselen. Eerst had ik bladluis, toen trips, en nu rupsen haha.
                    Achja 't groeit wel, je plantjes zien er gezond uit.

                    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

                    Comment


                      #11
                      Zo we zijn weer een tijdje verder, 2 planten bloeien ondertussen!

                      De royal dwarf zou ergens tussen de 40 en 70 cm uit moeten komen, ik heb mijn planten even opgemeten:

                      Plant 1: 65cm (bloei)
                      Plant 2: 45 (bloeit nog niet)
                      Plant 3: 80 (bloei)

                      Ze varieren erg van elkaar al bloeien plant 1 en 3 vrijwel identiek. Ik hoop dat plant 3 stopt met groeien anders steekt hij zijn kop boven mijn balkon uit..

                      Iemand ervaring met royal dwarf? Ik ben benieuwd waarom plant 2 nog niet in de bloei zit, de eerste bloei symptomen kwamen toch wel dik een week geleden. Je zou toch niet denken dat 1 plant zover achter loopt, een paar dagen begrijp ik maar elke ochtend ben ik bang dat het niet wat wordt, hij groeit niet meeren bloeit ook niet.. Iemand een idee hoe dit kan en of er wat aan de hand is?

                      Verder zien ze er gezond uit, geen last van een virus gehad (zover ik weet).

                      Ben benieuwd wat de opbrengst is, can't wait



                      Attached Files
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 1 photos.

                      Comment


                      • Ongeldig
                        Ongeldig commented
                        Editing a comment
                        Nog wat langer wachten. Volgens mij zie ik wel beginnende bloei op de foto.
                        Leuk he, nu begint het echte wachten.

                      #12
                      Help! Waarom worden mijn bladeren geel?
                      Plant 2 nog steeds niet in bloei, plant 1 en 3 doen het redelijk al ben ik niet heel erg blij met het formaat van de toppen op dit moment.
                      Ik heb niks geks gedaan, het viel me gisteren op dat de onderste bladeren wat geel waren, en vandaag nog geler dan gister.. en het trekt omhoog..


                      Foto's:
                      http://imgur.com/a/y6DgS

                      Comment


                        #13
                        Dat is normaal hoor,zeker in een pot. Komt goed.

                        Comment


                          #14
                          Bedankt voor je reactie.

                          Is het een goed idee de dode bladeren te verwijderen? Of gaat de plant dan onnodig energie verspillen om de schade te herstellen?

                          Comment


                            #15
                            Zal vallen er vanzelf af als ze zijn leeg getrokken en ver kom je ook onnodige wondjes mee die weer vatbaar zijn voor vanalles met dit weer
                            recht is recht. krom is krom.

                            Comment

                            Bezig...
                            X