Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buitenkweek: 3x Big Bang Autoflower - 1ste (leer) kweek.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Buitenkweek: 3x Big Bang Autoflower - 1ste (leer) kweek.

Korting op 420shop
    Ik zal mij zo dadelijk even voorstellen in een apart topic elders, voor nu even; Ik ben Peter, wonende in Drenthe.

Na een mislukt bonsai hobby project van vorig jaar, heb ik er dit jaar voor gekozen om eens wat anders te proberen; Wiet kweken.. Ben wel laat begonnen, maar op het randje van kan nog net. Zo mooi was de voorzomer sowieso niet, dus echt veel zon heb ik ook nog niet gemist (wel licht natuurlijk, maar goed; leerkweekje)

Ben al wel een tijdje bezig en al weken informatie aan het op slurpen links en rechts. Ik zie deze kweek puur als leerkweek om zo alvast voor volgend jaar, (wanneer ik wel op tijd begin) alle verschillende stappen een keer gezien te hebben. Al die informatie en foto's online is leuk, maar elke plant ziet er weer anders uit. Beter om alles een keer zelf te zien, ruiken en voelen.

Zoals ik al zei, ben al wat eerder begonnen, maar wel foto's en een soort van logboek bijgehouden. Heb al veel dingetjes geleerd, maar wellicht dat andere nog tips hebben over de groei tot dus ver, wellicht ook voor de toekomstige verdere groei. Ook zal ik mijn "lessons learned" al hier posten voor andere beginners natuurlijk.

OK, here we go!

Zaden:
    Half Juni, geen kaas gegeven van Sativa en andere termen, dus via een snelle google sessie bij "Dutch-Headshop" terecht gekomen. Geen verstand, dus gekozen voor de Big Bang Autoflower (http://www.dutch-headshop.com/nl/big...use-p-641.html). Staat bovenaan in het populaire producten lijstje, dus zal wel goed zijn. Geschikt voor buiten = check. Geschikt voor beginners=check. Autoflower van ~9 a 10 weken=check, past nog net voor de koudere (veel nattere kan niet) Oktober maanden.

Ontkiemen:
    Niet moeilijk doen voor de eerste keer en gewoon een setje met petri-schaaltjes + watten bij dezelfde shop mee besteld. Ga ik verder niet linken, heb hierboven al gespammed.

Groei logboek:
    Heb alle opmerkingen en foto's bijgehouden in een simpel excel workbook. Niets moeilijks aan, was/is eigenlijk puur voor mijzelf of voor volgend jaar referentie materiaal te hebben. Alles staat om mijn STACK drive, wellicht het handigst voor diegene die wil kijken en/of volgen om daar te kijken.

Logboek highlights:
    02-07-2017: De drie zaadjes tussen de natte watten
    11-07-2017: Alle drie over gepot in 11 liter potten en naar buiten (waarom over potten? Simpel, net 2 dagen te laat met lezen van; beter direct in grote pot)
    14-08-2017: Gestart met minimaal bijvoeding. (waarom? Wilde eerst aller puur natuur doen, maar zag ineens het flesje bonsai-voeding van vorig jaar. NKP van 4-6-6, leek mij miet onaardig)
    20-08-2017: Eerste witte bloeihaartjes gespot in de blad oksels.
    24-08-2017: De grote schudbladeren die direct op de stam groeiden gesnoeid. (waarom? Die dingen waren mega groot, er waren nu genoeg andere schudbladen voor het licht en met de bloei liever niet nog groter.

Lessons learned:
    - Doe nou maar niet zo moeilijk, dan doe je het al moeilijk zat. Het is familie van de brandnetel, dus als je onkruid in je tuin hebt, groeit een wietplant ook echt wel.
    - Maar je niet zo druk in de eerste weken of je groei wel op schema ligt. Een plantje groeit niet lineair. Hoe groter hij word, des te meer wortels en bladeren en dus des te harder hij groeit. Tot dat hij echt klaar is met groeien, moet je de groei zien als exponentieele groei.
    - Praat tegen je dames, het helpt echt

Hier wat snelle attachments voor wie liever niet zo maar iets download uit een ander zijn cloud drive;

Begin:
    2017-07-15.jpeg
    Halverwege:
    20170813_1.jpg
    Nu:
    20170901_1.jpg

Kom maar los met jullie mening, advies, commentaar, lof, etc. Ik heb een brede rug voor het slechte commentaar en een grote reet voor de pluimen.

Zal vanaf nu ook de updates die ik in de excel workbook doe ook hier direct posten, is dan wat makkelijker te volgen.

​​​​​​​

Welkom,

leuk verslag! Had je vroeger aan moeten beginnen. Dan konden we alles stap voor stap meevolgen.

Ziet er netjes uit! Ik kijk al uit naar het vervolg!

je naam en locatie zou ik wel weglaten
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

Comment

Mooie plantjes Peter.
      Zoals je ziet is juli nog lang niet "net op het randje", tijd zat.
      ((eind augustus wordt het wel kritisch om te beginnen
      Succes !

Externe links volg ik niet vanwege de veiligheid en privacy.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Man man man, op het moment dat ik hier een topic maak, wat denk je? Meeldauw!

Vraagje: Ik lees overal over magere melk/water/zuiveringszout. Het eiwit uit de melk zou de aktieve stof zijn, vet liever zo weing mogelijk.

Als fitness/sporter heb ik ook whey poeder voorhanden. Is puur eiwit zoals whey zonder vet dan eigenlijk niet nog beter? Of sla ik nu analytisch te ver door?

Comment

Ik zou lekker die melkoplossing proberen. Daar hebben veel mensen wat aan gehad. Leuk inderdaad dat je toch nog een redelijk uitgebreid verslag hebt getypt.

Comment

Ok, thanks. Las verder nog dat eigenlijk niemand weet waarom het werkt. Eiwitten, melkzuren, whatever.

Ik ga vanavond wel wat brouwen, blad knippen en spuiten.

Ps. Als ik later wat tijd heb zal ik het logboek overhevelen naar hier. Dan is het gearchiveerd, de cloud drive blijft vast niet eeuwing online.

Comment

Volgende gedaan;
              - 4 bollen knoflook paar uurtjes in liter water gekookt tot redelijk dikke soep.
              - afgegoten en het vocht met water terug gebracht naar 900 ml
              - schep baking soda toegevoegd
              - scheutje appelazijn
              - paar drupjes afwas.
              - 100 ml melk toegevoegd.

Daarmee de planten ingespoten, nadat ik eerst zoveel mogelijk besmet blad waar mogelijk had gesnoeid.

We gaan het zien. Houd jullie op de hoogte.
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

Comment

Ik had begrepen dat melk juist niet zoveel doet, behalve dat de meeldauw even stil staat.
                Dat het voornamelijk berust op een mythe die men maar niet wil vergeten.
                Maar wellicht dat het in deze toverdrank wel werkt.
                Ik ben benieuwd hoe ze er over een weekje bij staan.

Comment

Eens!

Vandaar ook dat ik alles wat ik kon wegknippen eerst weggeknipt heb.

De kleine puntjes die ik niet zie of kan zien, dan nu hopelijk vertraagd tot oogst tijd.

Bijkomend voordeel. De buren ruiken nu geen wietplanten meer, maar zuren knoflook melk.

Ik zie het wel. Had alles in huis, en met dit weer wellicht beter zo dan niets.

Comment

Glimmende blaadjes van de melk lijkt aan te slaan. Zie geen witte plekjes meer terug komen. Of het de melk is of gewoon het hele glimmende laagje is dat weet ik niet.

Hoe dan ook, blij dat het na 3 dagen eindelijk wat droger is en ze even wat zonnestralen kunnen pakken.

Zo weer even wat foto's uploaden..
                    ​​​​​​​

Comment

Ze hebben het zwaar te verduren gehad. Blad puntjes verdorren (dat melk gedoe denk ik). Enorm veel regen op hun kop gehad en de storm van afgelopen week.

Maar ze staan nog en lijken gewoon door te zetten. De topjes lijken niet verder gegroeid. Denk dat ze da afgelopen week tot twee weken voornamelijk met overleven bezig zijn geweest. Het zal aan het eind van de rit in ieder geval geen vetpot meer worden met de oogst. Maar goed...
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 1 photos.

Comment

Bij deze ook nog even de ge-updaten pdf logboek / timelaps.
                        Attached Files

Comment

Wat ik me afvroeg heh...
                          Heeft ze een stringetje onder die joggingbroek aan of is ze er 'au naturel' in gestapt ?

(Die linkse dame bedoel ik natuurlijk. De rechtse lijkt me minderjarig)

!(◎_◎)

Comment

De meest linkse dame heeft inderdaad een roze stringentje net naast de stam. ​​​​​​

De twee dames op de achtergrond zijn beide minderjarig en doe ik dus geen uitspraken over​​​​​​.

Comment

Comment

Bezig...
                              X