Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste buitenkweek geslaagd autos&critical

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn eerste buitenkweek geslaagd autos&critical

    Korting op 420shop
    Goedemiddag mede kwekers,

    Ik ben Hollyweed en heb dit jaar mijn eerste buitenkweek gedaan, Met dank aan dit forum en een goede leermeester vind ik dat mijn kweek goed geslaagd is.
    Eind Juli kreeg ik mijn zaadjes binnen, dit waren 3x Amnezia autos en 1x autojackCRITICAL +. Met veel plezier ben ik die zaadjes gaan ontkiemen, dit heb ik gedaan in een glas water. Duurde niet lang voordat alle zaadjes een worteltje hadden van zo'n 2cm lang. Zaadjes in kleine potjes gepot en naar een paar dagen kwamen ze boven






    Plantjes groeien allemaal prima en snel, de CRITICAL+ gaat goed mee met de autoflowers. Destijds wist ik nog niet dat het geen autoflower was dus mij stond nog een grote verassing te wachten.




    Vanaf hier heb ik de planten omgepot naar een stuk grotere potten, nu weet ik dat je het beste een autoflower zijn gehele leven in dezelfde pot moet laten om zo stress te voorkomen maar ik heb het natuurlijk zeer zorgvuldig gedaan er heb erna geen verdere problemen of stress bij de platen meegemaak. Ik heb grond gebruikt met voeding

    De planten beginnen nu heel snel te groeien en zijn binnen no time groot geworden. de CRITICAL+ gaat nog steeds met de autoflowers mee maar is toch een stukje groter nu. Op de tweede foto is links de autoflower en rechts de critical te zien.




    De autoflowers staan ondertussen mooi in de bloei en zullen niet lang meer nodig hebben





    Inmiddels is het alweer midden augustus en Hollyweed gaat op vakantie, ik heb natuurlijk aan mijn planten gedacht en een verzorger geregeld. Ik zat nog even met het dilemma om de plantjes alvast te knippen of te wachten tot mijn terugkomst thuis (2weken). Gelukkig heb ik gewacht want toen ik thuis kwam waren de topjes perfect ! knippen dus.






    Uiteindelijk heb ik van mijn 4 autoflowers 85 gram droog gehaald, dit is volgens mij niet heel veel maar ik ben hartstikke blij met het eind resultaat. De toppen staan nu in een donkere kast in glazen potten en ze ruiken heerlijk!.

    CRITICAL+

    Jaa mijn critical plant is er ook nog... en die is nu mooi aan het bloeien. Ik schat nog zo'n 2 weken. Maar verdomme wat is me dat voor een plant geworden niet normaal, Ik dacht dus ooh dat zal ook wel een autoflower zijn. Na terugkomst van mijn vakantie liep ik de tuin in en zag dat de critical een groei spurt gemaakt heeft waar je U tegen zegt,



    foto's gemaakt en op het forum ermee. Is dus helemaal geen autoflower maar hey dat maakt mij niet uit want ik vind m geweldig!. Vanwege sterke wind en veel regen heb ik de plant binnen gezet en daar laat ik m ook staan tot zijn eind.


    zo staat hij er nu bij. Op de website van dinafem staat bij opbrengst buiten tussen de 800/1200 gram is dit realistisch? Ik moet zeggen vanwege zijn unieke vorm krijgen alle takken veel licht dus rondom de hele plant is zeer veel bloei te zien.






    Verder hoop ik dat jullie genoten hebben van mijn kleine kweekverslag en tips/tricks zijn altijd welkom!. Cheers Hollyweed.
    Last edited by HOLLYWEED; 19 September 2017, 13:58.

    #2
    Hoi hollyweed, geinige naam

    Leuk dat je begonnen bent dit jaar!

    Heb je door dat er geen foto's bij staan?
    Of werk je daar nog aan?

    85 gram droog van 4 autoflowers voor de eerste keer is redelijk, voor iemand die het al langere tijd doet zou het inderdaad wat weinig zijn

    Ik ben benieuwd op wat voor manier de critical+ binnen staat, helaas doet de foto het (nog?) niet

    800-1200 gram van 1 plant buiten, realistisch? Nouja. Het zal wel te doen zijn ja, maar ik denk niet dat als je eind juli pas bent begonnen dat daadwerkelijk kan halen. Dus voor jou nu, nee. Maar wie weet een ander jaar, met wat meer ervaring en verdiepen etc wel!

    Als je nog met foto's komt ga ik je volgen voor latere foto's

    Comment


      #3
      Bedankt voor de info BackYardPlant

      Uhm bij mij zijn de foto's gewoon te zien, enig idee hoe ik dit kan verhelpen?. heb de foto's via imageshack hierin geplaatst.

      Comment


        #4
        hmm vreemd.. Ik zie ze nu, 10 uur later, nog steeds niet..

        Probeer ze anders een gewoon op JD te uploaden via het attachment knopje?

        Comment


          #5
          Ik zie ook geen foto's.
          Daarvoor is deze:

          Hopelijk vind je een andere manier om ze te uploaden. Zoals BYP zegt via het attachment knopje rechtsboven proberen.
          Ik ben wel nieuwsgierig. Vooral naar die Critical+

          Succes met het afbloeien!
          Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

          Comment


            #6
            OK, Omdat het wellicht voor sommige mensen een beetje lastig is om foto's te uploaden, zo werkt het voor mij het prettigst ;

            Je typt je bericht en op het moment dat je een foto wilt invoegen klik je rechts boven op het kleine vierkantje ;

            1.jpg

            Dan kies je upload attachments ;

            2.jpg


            Nu opent zich de Windows Verkenner, of in mijn geval de OS X Finder, zoek en klik de bestanden aan die je wilt uploaden (Meerdere bestanden kun je onafhankelijk van elkaar selecteren dmv de ctrl (Win) of cmd (Mac) toets).


            3.jpg

            Klik dan op kies.

            Dan zie je je bestanden onderaan staan, netjes in een rijtje. Je ziet ook een aantal formaten waar je uit kunt kiezen. Telkens als je een foto wilt plaatsen, klik je bij de gewenste foto op het gewenste formaat en de foto zal in je tekst verschijnen.

            4.jpg

            En voila ! Je foto's staan netjes in je bericht. Mocht het formaat toch niet naar wens zijn, klik dan de foto aan en in de hoek kun je deze groter/kleiner slepen.


            Heb je je foto's ergens extern staan (Imageshack of iets dergekijks) dan kun je ook kiezen voor Upload from URL. Er verschijnt dan een vakje waar je de url kan ingeven.








            5.jpg


            6.jpg



            Klik dan op ok.Daarna verschijnt de afbeelding weer onderin de lijst en kun je deze weer op de gewenste plek met het gewenste formaat plaatsen.


            Succes !




            Attached Files
            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

            Comment


              #7
              Ik zie wel foto's hele mooie zelfs!
              sigpic it is just a flower

              Comment


                #8
                Ik zie echt niks...
                ffcf9584ee10704c61f5dd9c7eae9e85.png

                Comment


                  #9
                  Ik zie ze ook niet hoor.
                  Wietfoto's op privacygevoelige sites zetten is ook niet zo slim...ik heb 't er al vaak genoeg over gehad.
                  Iedereen die de foto's bekijkt staat ook meteen gelogd daar. Meteen een doos gratis koekies erbij.

                  Gewoon ff uppen naar JD met de attachementsknop
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment

                  Bezig...
                  X