Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e kweek: Purple Queen RQS 20L pot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    [UPDATE]
    De purple queen heeft zijn kopje ook al laten zien & vraagje, de hennep (ACHTERSTE) is hij erg hard aan het strekken of valt dit nog mee?

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


    • WGanja
      WGanja commented
      Editing a comment
      De hennep is btw 4-4,5cm groot. Dichter bij de lamp zetten?

    #17
    Die lijkt wel wat te strekken ja. De lamp kan er nog dichter op denk ik. Maar dan ook meer watergeven.
    Die hennep is trouwens wel al rijp voor de volgende pot als je wilt dat ze lekker doorgroeien. Anders zal de penwortel omhoog gaan groeien, dat levert buiten rond juni een probleem op; de wortel zal dan weer naar beneden moeten, dat is 2x werk voor hetzelfde resultaat. Levert na de oogst wel een kunstig wortelvoetje op!
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • WGanja
      WGanja commented
      Editing a comment
      Oh, daar is nog niet echt plaats voor denk ik Zal het zo snel mogelijk proberen, maar de hennep is mijn minste zorg natuurlijk. Het liefst gaat de Purple Queen en Power Africa goed

    #18
    Tsja, de plant maakt het niets uit of er plaats of tijd is, die groeit door..
    Ook de jongere planten zitten over een dag of 2 aan dat maximum. Met een beetje mazzel vinden ze een gaatje in de pot en piepen ze daar doorheen. Zo niet, dan klimmen ze terug omhoog.
    Nu ik er zo over nadenk, elke plant die zijn eigen gewicht niet kon dragen in mijn tuin voor de afgelopen 10 jaar, had zo'n wortelbocht. Blijkbaar is die penwortel wel belangrijk voor goede stabiliteit!

    Ruimer beginnen is een goede les om daar uit te leren denk ik
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • WGanja
      WGanja commented
      Editing a comment
      Ooh, oke! Bedankt voor de tip! zal het onthouden

    #19
    [UPDATE] (PQ=PURPLE QUEEN) (/=HENNEP)

    zo, de wortel van de hennep plant is komen piepen uit een holletje van de pot ik geef ze sinds gisteren onderaan in de bak water zodat de aarde het lekker opzuigt en ook spray ik daarnaast ook wat water bovenop (niet te veel)
    heb me btw een nieuw plantje gekocht online :O de heetste peper 'Carolina Reaper' stekje vind het best een mooi stekje.
    het nieuwe zaadje datk op ontkiemen had liggen is ook al 2dagen ontkiemt maar laat hem tot morgen nog liggen tussen de watjes en steek hem dan in de grond (no time yet).
    De purple queen is een klein beetje trager dan de hennep, maar geef hem de kans om rustig te groeien op eigen tempo .
    ik vind dat het strekken best meevalt? Niet te lange stengel in mijn ogen. Wanneer ik hem ga verpotten ga ik hem toch zwz ophopen dus is het fixed.
    Wat vinden jullie er al van?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 5 photos.

    Comment


      #20
      [UPDATE]

      Zo even een update plaatsen hoe het hier gaat de hennep is flink gegroeid, ik zie een aantal wortels al aan de onderkant van de pot maar kan nog even niet overplanten omdat ik te weinig plaats nog heb in de tent. De purple queen gaat zijn gangetje en is niet zo hard aan het strekken geweest dan de hennep.
      Power Africa is sinds vanochtend uit de grond gekomen
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 3 photos.

      Comment


        #21
        [UPDATE]

        Hier ben ik weer een paar weken verder, plant is goed gegroeid, heb de hennep getopt maar denk niet echt dat dat iets wordt (internodes missen)
        heb ook een critical zaadje laten ontkiemen en deze is 1 weekje oud. Heb vandaag de plantjes buiten gezet en na 1 enkele dag heb ik een bladprobleem? Iemand die dit kent en weet te verhelpen?
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 4 photos.

        Comment


          #22
          Wat ben je toch ongeduldig?
          Geloof niet dat de voorgroei binnen nu zoveel grotere planten gaat geven.
          Plant krijgt nog wat te verduren met de omschakeling vanbinnen naar buiten.

          Welke hennepsoort heb je? Ik heb in 2016 een aantal Finola hennepplanten gekweekt (autoflowers ) maar helaas veel botrytis erin. Ze geurden behoorlijk en hadden mooie gekleurde topjes.
          ​​​​​
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            #23
            1 gewone (thee hennep CBD die ik eens hier had gevonden in een nationaal park, de legale plant) [mannelijk/vrouwelijk] en dan de echte wiet Purple Queen & Critical

            Comment


            • Stemma
              Stemma commented
              Editing a comment
              Niet in Nederland? Dan geldt er waarschijnlijk een andere aanbevolen data voor buitenkweek?

            • WGanja
              WGanja commented
              Editing a comment
              Het is gewoon de medicale plant die hier in honderdtallen stonden lol.

            #24
            [UPDATE]

            high iedereen, had de plant eergisteren klaargemaakt om te mainlinen! Eerste keer dat ik dit deed en deed ik het goed? ik denk het wel want de zijtoppen groeien nog door en dus van de afgeknipte zijtakken geprobeert te clonen met clonex gel.
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 5 photos.

            Comment


              #25
              En hier nog een foto 2dagen na het clonen, zien ze er nog goed uit of lijkt het wat verloren?
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


                #26
                Ahja, stekken, daar is nog niks van te zeggen eh...over 1-2 weken weet je of het gelukt is.
                Zou er wel een kap overheen zetten, stekken hebben een hoge LV nodig, ze hoeven niet vol in het licht.

                Gezaaide plantjes, die ik ook zie, denk ik (?) hebben geen hoge lv nodig en mogen wel vol in het licht.

                Maarre, wat is dat, onderste rij, 2e van rechts ? Lijkt wel basilicum.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                • WGanja
                  WGanja commented
                  Editing a comment
                  ohh okey let's pray! moet ik de bladeren mss wat knippen zodat de kracht naar boven gaat voor te groeien? ik besproei de kap ook soms eens om de 2dagen ongeveer. De kap zit er ook rond heen. De 2e rechts is van een blauwbes ik dacht why don't try that one too

                • WGanja
                  WGanja commented
                  Editing a comment
                  En ze staan btw ook gewoon voor het raam in de garage

                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Je zou bij elke stek nog een bladpaar kunnen afknippen eventueel.
                  Is niet noodzakelijk zolang je de LV maar hoog houdt.
                  Niet elke dag de kap eraf halen dus

                  Ah een Bes. Leuk, die doet het ook zo te zien.

                #27
                [UPDATE]

                zo zo, de getopte plant was wat aan het stressen bij de blad nodes maar verder is de getopte plant 2 mooie nieuwe takken aan het aanmaken en de clones dan ook, zijn nu 7dagen oud. Zie nog geen wortels uitkomen maar ze hebben nogsteeds licht groene plek van GROEI bovenaan de top
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 4 photos.

                Comment


                  #28
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 2 photos.

                  Comment


                    #29
                    't is wel de bedoeling dat dat potje vol met aarde zit eh..op die laatste foto's.
                    Als ze droog is even eruit tillen en er een paar handjes aarde onder gooien lijkt me een goed idee.
                    Als 't uitkomt he, 't is jouw plantje
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                    • WGanja
                      WGanja commented
                      Editing a comment
                      Oh okey, ik dacht ik laat hem zo even zitten en dan ga ik hem binnekort in de 20L pot te doen? Maar wat aarde onder doen zou beter zijn denk je? Of ja, weet je zeker want jij kent er zowiezo wel wat meer van dan mij

                    #30
                    [UPDATE]

                    het mainlinen is begonnen! Doe ik het zover al goed? Hier wat foto's! Ook vind ik de critical wat heel hard strekken? Hoe kan ik dit tegengaan?

                    had op aliexpress ook 100zaadjes 'gorilla glue feminized' gekocht voor 51 cent, 1 is uitgekomen van 1 die ik in de grond heb gestoken xd nu maar eens kijken of dit wel een vrouwelijke plant word.. Ik betwijfel het maar het was de 51 cent waard!
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 4 photos.

                    Comment

                    Bezig...
                    X