Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1 x Blue Grape Dream (Greenlabel) & 1 x Power Plant - Buitenkweek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Dat is een mooi struikje op die eerste foto.

PP interessant, ik zal hier eens wat vaker meekijken. PowerPlant toch? Heb ik ook!
    Last edited by Ongeldig; 18 July 2018, 14:37. Reden: Gedverdemme koffie.
    Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door djw4 View Post
      hoi outgrow een mooie plant heb je staan dat had een boom kunnen zijn als hij meer grond heeft

dan krijg je dit als voorbeeld
      Dat is ook een mooi boompje wat je daar heb staan

Comment

• djw4
        djw4 commented
        Editing a comment
        mercie outgrow

Oorspronkelijk geplaatst door Ongeldig View Post
      Dat is een mooi struikje op die eerste foto.

PP interessant, ik zal hier eens wat vaker meekijken. PowerPlant toch? Heb ik ook!
      Gezellig. Indd een Powerplant. Hoofdspriet is helaas dood dus zal alleen nog in de breedte groeien. Jij ook veel succes

Comment

Update

De planten groeien als kool. De Blue grape dream nadert de 2.5 meter en groeit nog. De PP heeft de smaak ook te pakken en groeit lekker door. 1.5 meter and counting.

BGD

PP

Comment

Update

Beide planten staan volop in de bloei. De BGD id gestopt op zo'n 2.9 meter, de PP op 2 meter.

BGD

PP

Comment

Mooie planten. Niks aan toe te voegen. Oja, ze lijken kleiner op de foto's

Gefeliciteerd! Nu maar bloemen groeien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ongeldig View Post
              Mooie planten. Niks aan toe te voegen. Oja, ze lijken kleiner op de foto's

Gefeliciteerd! Nu maar bloemen groeien.
              Merci. Nog even de laatste fase doorstaan en hopen dat er geen toprot in komt

Comment

Update: Beide planten zijn zo goed als klaar. De toppen worden nu nog even aangedikt, met de aankomende nazomer week om de hoek laat ik ze nog even staan totdat het weer omslaat.
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 4 photos.

Comment

• complex
                  complex commented
                  Editing a comment
                  kunnen nog een week of twee staan hoor

• QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Ze bloeien max een week of 4 dus nog wel langer ook.
                  Mja buiten is het gewoon afwachten, of je moet het weer kunnen veranderen..

Buiten is het inderdaad altijd ff afwachten. Te lang en je krijgt toprot, te kort en de toppen zijn nog niet volledig aangedikt. Nu heb ik liever iets minder volle toppen dan volle verotte toppen.

Weersvooruitzichten zijn nog prima dus ze kunne n zeker nog even staan. Zodra er weer een volle week regen op de agenda staat gaan ze wel om.

Foto's zijn trouwens van een week terug
                Last edited by Outgrow; 8 October 2018, 23:55.

Comment

• Ongeldig
                  Ongeldig commented
                  Editing a comment
                  Succes met het knippen, drogen en curen! En met het opmaken.
                  Die eerste drie moet je meestal zelf doen. Bij die laatste kun je hulp verwachten.

Bedankt Ongeldig

Comment

Update:

Beide planten zijn van hun grote bladeren ontzien, en hier en daar een enkel rot topje weggeknipt. Vooral de Blue Grape Dream heeft mooie volle toppen, de Powerplant wat dunnere (paarse) topjes maar die is wel wat witter.
                  Nog even de dagen afwachten en wanneer het weer vochtiger wordt zullen ze omgehaald worden.
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 5 photos.

Comment

• Ongeldig
                    Ongeldig commented
                    Editing a comment
                    Waarom heb je ze zo kaalgeplukt? Vertel me alsjeblieft je beweegredenen. Als jij iets weet wat ik niet weet dan leer ik graag bij. Wat is het nut hiervan?

Ongeldig

Heb ze kaalgeplukt zodat als het onverwachts gaat regenen, ik ze zo op kan hangen zonder halsoverkop de takken nog te moeten snoeien (dit doe ik het liefst buiten zodat het huis niet gaat ruiken). Ook schijnt het dat als de grote bladeren worden weggenomen, de zon de in de schaduw hangende takken kan bereiken. Alsook dat de plant op deze manier de laatste voedingsstoffen in de toppen steekt (i.p.v. in de bladeren). Al had eerstgenoemde denk ik wat eerder gedaan moeten worden om echt effectief te kunnen zijn geweest.

Comment

Aha, oke...
                    Heb je ook nog een link naar waar je dat gelezen hebt? Was dat hier op het forum of ergens anders?
                    In ieder geval bedankt voor je reactie en de uitleg. Aan iedereen die meeleest en die nu denkt; "Miljaar, dat is een allemachtig prachtig goed idee van die Outgrow"
                    Wil ik graag zeggen. "Ho. Stop. Wacht. Doe het niet." Of oogst ze direct helemaal.
                    Het kan, dat ik straks mijn woorden terugneem. Ik sta immers open om bij te leren en ben niet te belabberd om het toe te geven als ik het verkeerd heb. Graag link naar de info.
                    Anyway het scheelt je wat werk straks, dat klopt. En je hoeft je niet te schamen, we maken allemaal fouten, daar kunnen we van leren. Ik heb er ook van geleerd.
                    Het is wel jammer, omdat het vaker voor komt. Van de week nog in een ander kweekverslag, als je dat had gezien dan hadden wij dit gesprek nu niet gehad. Denk ik.

Comment

Links:
                      https://www.cnnbs.nl/bladeren-snoeie...ere-toppen-zo/
                      https://www.zamnesia.nl/cannabis-kwe...28-ontbladeren

Het is inderdaad wat controversieel. Maar aangezien de planten hun laatste dagen tellen, vindt ik het wel verantwoord. Het ging mij voornamelijk om een plotselinge weersomslag, dat ik ze zo op kan hangen. Heb slechte ervaringen met het kappen van een vochtige plant (schimmel).

Heb je voor mij een link naar dat kweekverslag? Ben wel benieuwd.
                      Last edited by QnQ; 21 October 2018, 08:34.

Comment

Ongeldig

Dank voor de link. De site cnnbs.nl kwam mij ook al wat ''flashy'' over, maar het leek mij niet onlogisch. Meestal kan je de onderste 20cm aan takken weggooien aangezien de toppen hier verwaarloosbaar zijn, vanwege zongebrek. Maargoed, heb me er dan nog niet volledig genoeg in verdiept om een juiste conclusie te trekken.

Comment

Bezig...
                      X