Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
1 x Blue Grape Dream (Greenlabel) & 1 x Power Plant - Buitenkweek
De planten groeien als kool. De Blue grape dream nadert de 2.5 meter en groeit nog. De PP heeft de smaak ook te pakken en groeit lekker door. 1.5 meter and counting.
Update: Beide planten zijn zo goed als klaar. De toppen worden nu nog even aangedikt, met de aankomende nazomer week om de hoek laat ik ze nog even staan totdat het weer omslaat.
You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 4 photos.
Buiten is het inderdaad altijd ff afwachten. Te lang en je krijgt toprot, te kort en de toppen zijn nog niet volledig aangedikt. Nu heb ik liever iets minder volle toppen dan volle verotte toppen.
Weersvooruitzichten zijn nog prima dus ze kunne n zeker nog even staan. Zodra er weer een volle week regen op de agenda staat gaan ze wel om.
Beide planten zijn van hun grote bladeren ontzien, en hier en daar een enkel rot topje weggeknipt. Vooral de Blue Grape Dream heeft mooie volle toppen, de Powerplant wat dunnere (paarse) topjes maar die is wel wat witter.
Nog even de dagen afwachten en wanneer het weer vochtiger wordt zullen ze omgehaald worden.
You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 5 photos.
Waarom heb je ze zo kaalgeplukt? Vertel me alsjeblieft je beweegredenen. Als jij iets weet wat ik niet weet dan leer ik graag bij. Wat is het nut hiervan?
Heb ze kaalgeplukt zodat als het onverwachts gaat regenen, ik ze zo op kan hangen zonder halsoverkop de takken nog te moeten snoeien (dit doe ik het liefst buiten zodat het huis niet gaat ruiken). Ook schijnt het dat als de grote bladeren worden weggenomen, de zon de in de schaduw hangende takken kan bereiken. Alsook dat de plant op deze manier de laatste voedingsstoffen in de toppen steekt (i.p.v. in de bladeren). Al had eerstgenoemde denk ik wat eerder gedaan moeten worden om echt effectief te kunnen zijn geweest.
Aha, oke...
Heb je ook nog een link naar waar je dat gelezen hebt? Was dat hier op het forum of ergens anders?
In ieder geval bedankt voor je reactie en de uitleg. Aan iedereen die meeleest en die nu denkt; "Miljaar, dat is een allemachtig prachtig goed idee van die Outgrow"
Wil ik graag zeggen. "Ho. Stop. Wacht. Doe het niet." Of oogst ze direct helemaal.
Het kan, dat ik straks mijn woorden terugneem. Ik sta immers open om bij te leren en ben niet te belabberd om het toe te geven als ik het verkeerd heb. Graag link naar de info.
Anyway het scheelt je wat werk straks, dat klopt. En je hoeft je niet te schamen, we maken allemaal fouten, daar kunnen we van leren. Ik heb er ook van geleerd.
Het is wel jammer, omdat het vaker voor komt. Van de week nog in een ander kweekverslag, als je dat had gezien dan hadden wij dit gesprek nu niet gehad. Denk ik.
Het is inderdaad wat controversieel. Maar aangezien de planten hun laatste dagen tellen, vindt ik het wel verantwoord. Het ging mij voornamelijk om een plotselinge weersomslag, dat ik ze zo op kan hangen. Heb slechte ervaringen met het kappen van een vochtige plant (schimmel).
Heb je voor mij een link naar dat kweekverslag? Ben wel benieuwd.
Dat voordeel heb je inderdaad, je kunt ze zo op de kop hangen zonder veel werk. En als je dat zoals je zegt tijdig van plan bent lijkt het me inderdaad dat het niet veel kwaad heeft gekund. Paar dagen stress en stilstand. De opbrengst zal er niet minder of meer door worden als wat het nu is. Rijper als wat het nu is zal het ook niet worden.
11/07 --- Omsteeeks de middag te ontkiemen gelegd
---------------------------------------------------------------------------------------------
Hallo, hier ben ik
Kweekverslag linkje.
cnnbs.nl is een site die ik mijt als de neten. Waarom? Zie tweede link.
Vandaag is de maat vol. Klaar. Finito. Fin. Einde.
Opnieuw, en voor de derde of vierde keer in een enkele MAAND, heb ik een enthousiaste kweker moeten helpen met het opdweilen van de puinzooi die cnnbs.nl heeft veroorzaakt.
Laat ik voorop stellen: Nee, ik neem jullie niet kwalijk dat jullie daar lezen, ik neem jullie niet
Het is inderdaad wat controversieel. Ik begrijp dat als je de techniek juist kunt toepassen bij een indoor plant dat het daadwerkelijk kan helpen. Maar ik begrijp ook dat er veel meningen zijn en ze dus niet allemaal overeen komen.
JackyS kreeg de wind wat harder van voren van de week.
Tot de volgende update
Dank voor de link. De site cnnbs.nl kwam mij ook al wat ''flashy'' over, maar het leek mij niet onlogisch. Meestal kan je de onderste 20cm aan takken weggooien aangezien de toppen hier verwaarloosbaar zijn, vanwege zongebrek. Maargoed, heb me er dan nog niet volledig genoeg in verdiept om een juiste conclusie te trekken.
Comment