Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR2's Buitengrow 2018

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Gossiemijne. Overkomt mij weer!
    Lekker de droogmachien aan, voor het gemak. Tijdklokje ingesteld en alles.
    Toen ging het fout; in het duister en over het apparaat hangend, dacht ik te zien dat ik de temperatuur op "20" zette. Nou kwam ik er gisteravond achter dat die "20" geen voetje had onder de 2.
    Dussssss.. 70 graden! Bam!
    Tot overmaat van ramp, heb ik de stekker van het droogmachien, zo'n gebogen type stekker, verkeerd om in de tijdschakelaar gedrukt. Die stekker heeft dus het klokje in zijn greep gehouden tot ik het apparaat handmatig uitzette.
    23 uur op 70 graden. Zo ontzettend droog, dat de trichomen gewoon afbreken als je er naar kijkt. Goed voor hasj enzo.
    Natuurlijk baalde ik, en op zulke momenten.. Heeeeel kort, in enkele milliseconden, wordt een nummer als onderstaande volledig afgespeeld. Kort en heftig, en dan weer door!

Ach, nouja, twee takkies.. Het is niet zo dat de mandjes nu niet alweer vol zitten. Die P2P is een toppert. Daar kom ik het jaar weer mee door, de giga-durban poison en de P2 en black domina zijn dus volledig bonus.
    Niet-pro-tip maar ik knip voortaan alles klein. Raketten te drogen leggen zorgt gewoon voor veel teveel broeierigheid. Ik probeer de toppen nu tot maximaal 8cm te reduceren. En dat gaat eigenlijk prima. Maakt het ook veel makkelijker om later in een dunne ziplock te stoppen, die dikke takken prikten er altijd doorheen.

20180918_180434.jpg

20180918_171655.jpg
    20180918_171731.jpg
    Attached Files
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

• Nwdwn
      Nwdwn commented
      Editing a comment
      Dat zijn beste knoeperts maat, das volle bak bonus met kassa knallers.

• Stemma
      Stemma commented
      Editing a comment
      Heb jij zulke lange benen of sta je wijdebeens op foto 2?

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Ik denk dat L zit, Stemma

Mooi, mooi, mooi!
    Die paar takjes verschroeide wiet zien er nog verrekkes goed uit
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

• LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Die takjes heb ik juist uit de foto gelaten. Maar in principe zien die er hetzelfde uit, maar dan iets doffer groen. Alsof ze stilstaan in de tijd.

• Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Dacht ik al, was maar een grapje. Had wel verwacht dat ze bruin zouden zijn ipv doffer groen.

Drippin'. Ice. Drippen'. Cool. hahaha dat was ff lachen, maar wel balen van je toppen.
    Gelukkig zag ik daar nog hele mooie ander toppen ook, mooi. En je hebt een een leuke foto voor QnQ geplaats, tof van je man!

Comment

Mooie toppen senor. Jij hoeft helemaal niet naar Spanje om dergelijke resultaten te halen !.
      Waar woon je ook al weer???

Comment

• LR2
        LR2 commented
        Editing a comment
        Ik was 2 weken geleden nog op/in Mallorca toevallig. Ik verbaasde me erover hoe groen het daar is!
        Hier in het zuiden van Nederland is het overigens nog steeds 27 graden.
        Als ik moet bedenken hoeveel knipwerk mijn planten zouden opleveren in Spanje, man, dan zou ik toch thuisblijven

"We are stardust, we are golden.
      And we've got to get ourselves back to the garden".

Comment

• LR2
        LR2 commented
        Editing a comment
        Er zijn interessante gevallen geweest van (als ik het me goed herinner) mimosa hostilis, waarbij grazende beestjes in zuid afrika begonnen aan de ene kant van een strook struiken, en doodviel aan het eind van die strook. Niet een of twee beestjes, maar de hele kudde. Eigenlijk heeft elke plant die signalen, en reageert ook elke plant er op in enige mate. Er is een hele film op gebaseerd!
        Los daarvan, geurstoffen zijn vaak chemisch gezien esters. Makkelijk kokende en makkelijk verdampende koolwaterstoffen die ontzettend sterk kunnen geuren. Ik herinner me een verhaal van de man die voor het eerst de geur van komkommers wist na te bootsen in een lab. Dat ging zo goed, dat enkele druppels ervoor zorgden dat het gebouw een aantal jaren(!) naar komkommer rook.
        Los van moeilijke chemische verhalen, kun je het eigenlijk anders zien; elke geur die je ruikt, is verdampt of verneveld en zweeft dus in de lucht. Voor veel terpenen is dat het geval, die koken dus al ver beneden kamertemperatuur; bij 5 graden C ruik je ze al, en best sterk ook!
        Dat levert voor planten het voordeel op dat ze zelfs in barre omstandigheden kunnen communiceren, over meters afstand. Maar het betekent ook, aangezien het merendeel van terpenen toch chemische reacties versnelt en versterkt, dat reacties zelfs bij lage temperaturen plaats kunnen vinden. Vooral coniferen maken daar dankbaar gebruik van. Enkele dennen- en sparsoorten kunnen op die manier beginnen met groeien nog voordat de sneeuwlaag, die ze bedekt, verdwenen is. In de zomer staan ze vrijwel stil qua groei. Ik weet het niet 100% zeker, maar het lijkt me logisch dat als de helft van je hulpstoffen staat te rammelen en te koken in je cellen, dat je dan beter gewoon een tijdje rust kan nemen tot de temperaturen weer gedaald zijn.

• Ongeldig
        Ongeldig commented
        Editing a comment
        Die film zal ik op zoeken. Weet je de titel nog?
        Schimmel kun je ook ruiken, maar dat lijken me sporen te zijn. Zo ruikt rotte wiet alsof hij even in de frituurpan heeft gelegen. Naja, denk aan beschimmeld brood of rottende plantresten op de composthoop. Sporen in de neus.
        Hij gooit er als bonusmateriaal een paar interessant feitjes tegenaan. Dank.
        Er zijn ook bepaalde spar soorten die bij vuur juist zaad schieten als ik het me goed herinner. Die een bosbrand nodig hebben om zichzelf te verspreiden.
        Dit was geen moeilijk chemisch verhaal LR2. Maar ik weet waar ik die kan vinden als ik dat wel wil.

• LR2
        LR2 commented
        Editing a comment
        Het zijn vooral dennenbomen die zich goed laten verspreiden door vuur. Sparren iets minder, die staan de helft van het jaar in bevroren grond en de andere helft in de modder. Ze komen bijna niet in droge gebieden voor. Die filmtitel moet ik je schuldig blijven, maar als je zoekt op een film over planten die met elkaar communiceren en mensen vergiftigen, terwijl de mensen daarvoor op de vlucht zijn, dan moet het wel lukken denk ik.

Volgens dit schema blijft er gelukkig toch nog wel iets aanwezig LR2 Het kon slechter! (maar die zachte lekkere stofjes ben je kwijt begrijp ik)

verdamp temperaturen.png

"We are stardust, we are golden.
      And we've got to get ourselves back to the garden".

Comment

Allemaal toppies.
        Helemaal toppie. DSCF0229.JPG DSCF0233.JPG DSCF0230.JPG DSCF0235.JPG
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

• Meglow
          Meglow commented
          Editing a comment
          dat wordt een topresultaat!

• Ipie
          Ipie commented
          Editing a comment
          Wat Meglow ben ik het ''helemaal'' mee eens !! Vraagje? Ben nooit een kweker geweest buiten maar, op foto 3, zie gaatjes in het blad. Heb jij daar een verklaring voor?

• LR2
          LR2 commented
          Editing a comment
          Dat lijkt me wantsenschade. Die beestjes zuigen wat cellen leeg, en de plant bouwt daar een soort dam omheen. De lege cellen drogen op, sterven af en vallen uit het blad. Dan houd je een gaatje over. Bij trips gebeurt hetzelfde eigenlijk, maar omdat die niet ALLES kapotzuigen, is het vaak alleen de bovenkant van het blad waar een zilver-achtig vliesje blijft liggen; leeggezogen plantencellen.

Mooi zeg. ben even aan het bijlezen, maar overal zie ik de toppen ontploffen

Comment

Spontane stamrot ontdekt op de black domina. Ik wist wel dat het zou gebeuren, bijna dezelfde genetische achtergrond als de meeste kush soorten. Eigenlijk is black domina gewoon niet geschikt voor buiten.
          Maar wel verdomd lekker.

Comment

• Stemma
            Stemma commented
            Editing a comment
            balen!

Ik heb weer zitten liegen. Natuurlijk kennen wietplanten wel herfst. Maar niet in de zin van geel blad.
          Meer zoiets als dit: 20181009_130737.jpg 20181009_130820.jpg
          Ik heb de verkleuring in het extreme weten te trekken door het blad te knakken.
          Waarom? Omdat ik dat best mooi vind.

Comment

• Johnnydekweker
            Johnnydekweker commented
            Editing a comment
            Prachtig

• Greyvol
            Greyvol commented
            Editing a comment
            Zeker mooi, knakje meer dan waard!

• ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment
            Black Leaves Matter

Ah, da's balen. Maar ik heb er lang op gewacht en om eerlijk te zijn, heeft het nog lang geduurd.
          De eerste geurklacht is binnen. Dat is er 1 te veel.
          Ik veroorzaak overlast en dat is niet de bedoeling.

Ondanks dat de durban poison nog lang niet rijp is, gaat ze morgen om.
          Dat zal morgen even pijn doen. Maar aan de andere kant heb ik dan al m'n loopruimte weer terug!

De PII paars bracht 6 liter toppen op, daar kom ik het jaar sowieso mee door. Die zijn droog (55% en 48% LV in gesloten zak). Alle rest was bonus. Nu iets minder bonus.

Waarom grijp ik direct in? Omdat ik dan volgend jaar een nieuwe poging kan wagen en omdat we dan de communicatie open en eerlijk houden. Zulke buurtbewoners zijn goud waard. Je neemt wat, je geeft wat. Zij moeten zien dat ik voor hen wil inleveren, dan willen zij dat ook vast wel voor mij doen. Dat gaat al 11 jaar goed.

Comment

• Thedoctor
            Thedoctor commented
            Editing a comment
            Dat zijn de beste buren die je kan hebben. Degene waarmee je kan praten. Gaat hier ook zo. Beetje geven en nemen houdt iedereen blij

• Ongeldig
            Ongeldig commented
            Editing a comment
            Kun je over 11 jaar een 22-jarig burenkwekenmetvredejubileum houden. :peace:

Ik had auto durban poison, en die roken nog al sterk. ( meer als ik gewend ben van wiet planten )
          Ik kreeg ook opmerkingen van buren, maar ik heb erg mazzel met me buren.

Toen ik aangaf, dat de enige optie was om de planten weg te gooien tegen de geur, vonden ze dat ik ze maar moest laten staan.
          ( de planten zijn mijn geen ruzie met de buren waard, dus ik bood serieus aan om ze weg te halen )

Volgens jaar geen auto Durban Poison meer. Er staan nu bij mij 3 Frisian Dew en een Hollands Hoop in bloei, en het stinkt veel minder als toen de drie auto durban poison in bloei stonden.
          Ik vond het zelf ook niet echt een prettige geur.
          Lets not criticize but legalize

Comment

De PII was veruit de zwaarste stinker. Die heeft de hele zomer staan meuren, zo erg zelfs dat ik er zelf moeite mee kreeg.
            De durban poison van wietzaadjes was vorig jaar erg bescheiden qua geur. Die van DP dit jaar ook, tot halverwege de bloei.
            Er is hier iemand in de buurt die chemo krijgt, waardoor de geur- en smaakbeleving veranderd zijn. Die wilt nu lekker buiten zitten, maar omdat de geur misselijkmakend is geworden kan dat niet.
            Tussen de klacht en het opruimen zat ongeveer 30 uur. De oogst van mijn grootste plant bedraagt nu 0 gram. De stam zonder takken weegt alleen al 5 kilo.

Het was de moeite niet om halfrijpe wiet te knippen. Ik maak geen hasj, dus de composthoop is dan de enige oplossing.
            Ik heb gemopperd, getreurd, even flink chaggrijnig geweest. Maar het doet me goed dat iemand in de laatste dagen van het leven nog gewoon onbezonnen en comfortabel buiten kan zitten. Wanneer mijn tijd komt, hoop ik dat mijn omgeving net zo flexibel is.

De PII groen fem en de black domina staan wel nog. Maar die gaan een grammetje of 20 per plant opleveren.

Comment

• Matthies
              Matthies commented
              Editing a comment
              Pfffff. Dat is wel zuur zeg. Balen voor je!! Is vaak zo he. De mooiste planten zijn of man, of gaan rotten, waaien kapot of dit dus.

• Johnnydekweker
              Johnnydekweker commented
              Editing a comment
              jeetje man... zonde, wel respect dat je de plant voor diegene weghaalt. Ik had hem gewoon lekker geknipt hoor! lekkere boter, koekjes, olie. heerlijk.

Knap van je, al snap ik wel dat het even pijn deed!
            Dit jaar had ik eerst een hoop slakken en droogte, waarna ik ontdekte dat de mais guerilla het wel goed deed (zonder hulp, overigens).
            Vorige week wou ik ze gaan oogsten, en was de boer me al voor .
            Stap voor stap geraken we er wel.

Comment

van mij namelijk al aan het ontbinden zijn zodra ze op de grond belanden.

Wat is het plan?
              Al het bladafval, snoeiafval, herfstgerei belandt als strooisellaag op de aarde. Dat wordt afgedekt met houtsnippers.
              Zo rond december gaat er bemest worden met chemische korrels. NPK+cal+mg
              Zo rond februari weer.
              Daarna de toplaag een keer omscheppen, zodat de bodem zijn lucht weer terugkrijgt en de boel niet inklinkt. Dat vernietigt een deel van het bodemleven. Dus daarna moet het ook weer rusten en herstellen.
              Ondertussen kan er een keer gezaaid worden, of nog niet. Wat bodemtests uitvoeren.
              Rond maart-juni komt een licht bemestingsschema met koemest.

Waarom zo stevig bemesten?
              Omdat deze bodem al 11 jaar voor hetzelfde gebruikt wordt. De aarde is mooi donker en dat wil ik zo houden. Het bodemleven moet intact blijven dus er is zowel organisch materiaal nodig als minder organisch.
              Wanneer de fertometer 'voldoende' aangeeft dan is voeden niet eens nodig. Maar dat ga ik per vierkante meter bekijken wanneer het zover is.

Comment

• LR2
                LR2 commented
                Editing a comment
                Nu de temperatuur daalt en het hopelijk weer gaat regenen, is het ook een goed moment om in die strooisellaag te gaan kijken of er paddenstoelen groeien. Hoe meer, hoe diverser je bodem en hoe beter. Deze week heb ik 3 soorten gevonden. Er zouden er rond de herfst ongeveer 14 zichtbaar moeten zijn. Nog 11 te gaan dus!
            Bezig...
            X