Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR2's Buitengrow 2018

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

ladies and gentlemen, .... , we got 'm!

nice teamwork

Comment

Meglow

proxy.duckduckgo.com.jpg
      Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

Comment

delphinium_ajacis.jpg ...met de juiste kleuren...

Comment

Vet!

Comment

20180708_170626.jpg
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

• LR2
              LR2 commented
              Editing a comment
              OMG van de hitte is alles omgevallen!111!!
              Nee geintje. Ik houd van knak. Stuk of 20 takken verwijderd. Gewoon, omdat ik er niet meer achter langs kon lopen. En dat doe ik graag in de ochtend.
              Weet je, het zijn 4 planten. Ik heb er 1 nodig om te kunnen doorroken tot volgend jaar. Dan doe ik niet moeilijk om een fluf-topje meer of minder.
              Rigoreus was het niet, ik heb immers aan elke stomp nog een node laten zitten. Die vormt later weer 2 nieuwe takjes. Energy redistribution.

Dit jaar wilde ik bescheiden doen. Paar kleine plantjes.. Nu al weer meer massa dan vorig jaar.. Nog slechts 2-3 maanden te gaan gelukkig.

Komt goed uit!
            Heb ik vakantie dan zie je me wel!

Zonder gekheid, ziet er goed uit hoor!

Comment

Skitterend! Hij moet er weer achterlangs kunnen in de ochtend.
              Het ziet er druk en vol uit daar. Kan de wind ze wel kietelen in het midden?

Bescheiden doen leuk. Zou je dat omschrijven als een van je kwaliteiten?

Liefs en kusjes, voor mezelf.

Comment

Bescheidenheid staat niet op de kaart in mijn bingo nee. Een puntje om aan te werken, maar aan de andere kant, overdadigheid kan ook een kwaliteit zijn! Wie wordt er gelukkig van een enkel frietje? Ik ben pas gelukkig als ik mezelf vol kan rammen met friet speciaal, drijvend in de saus. Geef me een enkel frietje, en dan voel ik me beledigd dat je zit te klieren eigenlijk. Een dode mus.
                Bescheidenheid siert de mens, maar een sierlijk mens is alleen leuk om naar te kijken. Inhoudsloos, fantasieloos, en nog een bol holligheid. Daar zijn niet alle mensen voor bedoeld. Daarom kan ik ook slecht samenwerken met Aziaten uit China, Korea en Japan. Die zijn zo bescheiden, dat het 't werk tegenhoudt. Omdat ze hun mond niet opentrekken gaat soms een bedrijf ten gronde, terwijl dat jaren gelee al voorkomen had kunnen worden als iemand het even had durven zeggen. Maar goed, dan heb je wel je eer. Daar kun je als werkeloze dan van genieten.

Fijne avond, LR2. En jij ook Ongeldig
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

• Ongeldig
                  Ongeldig commented
                  Editing a comment
                  Ik heb de neiging om nu in detail te treden. Maar dat ga ik niet doen. Zoals meestal ligt de situatie genuanceerder.
                  Man he, wat ben je toch scherp. Dank voor je input.
                  Tactisch advies van LR2 de strateeg. Ik was even bang dat je ging komen met trek een lekker blousje aan.
                  Maar hiermee kan ik wel wat. Lijkt me een goede oefening. Goed voor mijn persoonlijke vaardigheden. Ongeldig als zielige puppy. Daar kan ik nog maar even mee wegkomen.

Om heel eerlijk te zijn, voor deze werkgever werk ik niet meer.
                  Het werd een rechtszaak en die won ik. Mijn eigen verdediging geschreven en Bokito gebogen door de rechter.
                  Oprotpremie gekregen en vrijspraak van blaam. Ik heb toen veel gehad aan alle stukken die ik kon indienen.
                  Ontzettend leerzaam zo'n rechtszaak. Toch nog in detail getreden.

Terugkomend op mijn opmerking over het volgen van een MBO-opleiding en je dan omhoog werken. Die klonk heel denigrerend, zo bedoelde ik het niet.
                  Ik bedoelde daarmee te zeggen; Sommige mensen zijn beter in het verrichten van praktische werkzaamheden en andere mensen beter in het doen van theoretisch werk.

Hoe is het nu met je vrouwelijke collega?
                  Dat is toch irritant als je iemand aanspreekt ergens op en je dan drie ongerelateerde verwijten naar je hoofd toe terug geslingerd krijgt zonder dat ze ingaan op wat jij nu zegt.

Ik had ooit zo'n vriendin.
                  Ik: Je gaat vreemd, kijk maar hier is het te lezen.
                  Zij werd toen echt heel boos en maakte het uit met me, want ik had een keer met iemand contact gehad (voor ik haar kende) en dat haar niet verteld. Daar kwam ze dan opeens mee, had ze heel mijn telefoon stiekem door gelezen.
                  Zodat ze kogels zou hebben om mee te vuren. En niet te hoeven reageren op mijn feitelijk bewijs. Ziekelijk hoor.

Dat is tactiek nummer een in; het gesprek vertroebelen. Geen ongelijk toegeven en jij-bakken. Ik heb daar zo'n hekel aan als mensen dat doen. Ik ben dan eigenlijk ook wel direct klaar met ze. Als dat hun insteek in het leven is. En ik plak vaak de conclusie eraan vast; dat soort mensen zijn niet capabel genoeg om een andere reactie te produceren. Hoewel ik me niet graag boven mensen plaats doe ik dat dan toch.

Waren we allemaal maar rationele wezens he.

• LR2
                  LR2 commented
                  Editing a comment
                  De kanonnade is uitgebleven. Ze zag d'r eigen streken ook in, en beloofde beterschap.
                  Daarmee is de kous ook klaar, dit achter ons laten. Finito. Schone lei.

Weet je, ik heb zelf alles gezien van binnen en buiten, van MBO tot Universiteit. Op de uni zitten mensen die niks anders kunnen dan onthouden, op het MBO zitten mensen die slecht zijn in handwerk. Ik heb Masterstudenten moeten vertellen dat machines op een lab 'niet werkten' omdat ze de aan/uit-knop op uit hadden staan, en daardoor 12 uur van hun dag vergooid hadden met wachten op de technische dienst. Ik heb MBO studenten zien excelleren in het ontwikkelen van nieuwe lesmethoden, en zelfs beter fundamenteel onderzoek zien doen dan menig professor.. Domme mensen zitten overal, slimme mensen zitten overal.
                  Vuile mensen net zo. Zolang je een ander naar beneden moet trappen om zelf hoger te komen, ben je de positie niet waard. Dan ben je niet competent genoeg om het in je eentje te kunnen. Een plek veroveren, da's voor piraten en militairen. Een plek toegewezen krijgen, is voor welkome gasten.

Ik ben zelf van plan om binnenkort te switchen van werkgever, naar een multinational (als een bedrijf zichzelf zo noemt dan is het al te laat) waar een neer-trap sfeertje hangt. Daar ben ik erg benieuwd naar! Ik zit nu hartstikke op mijn plek, al een klein jaartje. Maar ik weet dat dat niet de bedoeling was; ik zou invallen, mijn studie afronden, en aangezien er geen budget vrij komt voorlopig, hoef ik niet te rekenen op een vaste aanstelling. Dat is allemaal in goed overleg gegaan, no hard feelings.
                  Ook daar heb ik kunnen sparren met alle lagen van opleiding; van kutstudentjes en huismoeders die met inzichten kwamen die ik zelf nooit had durven bedenken, tot opperbazen bovenin het bedrijf met bijbehorend miljoenensalaris die op hun manier weer van mij te horen kregen hoe 't zit. Straks zal dat anders zijn. Maar ik zie dat tegemoet met goede moed. Ik blijf lekker mezelf, soms tactvol, vaak niet. Maar nooit zo erg dat het onherstelbaar is. En zo wel, dan heb ik daar ook weer van geleerd.

Hoe volwassener ik word, hoe meer ik besef dat eigenlijk niemand goed weet waar hij of zij mee bezig is. We zitten allemaal in dezelfde achtbaan, die blijft maar rijden. Je kunt beter van het uitzicht genieten, en dat je dan af en toe een vliegje moet inslikken of effe moet kotsen, dat hoort er bij. Als het aan het eind van de rit maar leuk is geweest.

• Ongeldig
                  Ongeldig commented
                  Editing a comment
                  Een nieuwe pagina, een volgend hoofdstuk.
                  Prima afgelopen met je collega. Belangrijk dat de sfeer goed is op een plek waar je zoveel van je wakkere uren besteed.

Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden.
                  Onze manier van scholing laat te wensen over. We leren het meeste door te doen. En door fouten te maken.
                  Ach joh, nu loop je te rammelen aan mijn -what's wrong with world- dossierkast. Die mag alleen in de winter open. Getriggerd.

Puntje bij paaltje, werk is werk. Klein familiebedrijf of multinational.
                  De lijnen lopen anders. Zijn vaak langer. Ik ben nog steeds getriggerd. Fuck. Wacht, huismoeders met inzicht, dat is een leuke focus.
                  Ik denk dat jij je weg wel vind binnen een groot commercieel bedrijf. Meestal doordrenkt van een Amerikaanse mentaliteit omdat ze daar beursgenoteerd zijn. Dus de cijfers tellen, winst. Kom met een goed idee om productie te verhogen en ze lopen met je weg.
                  Startsalaris. Ik zou hoog willen instappen. Als je in een wereld van geld leeft maak dat dan zelf ook een prioriteit. Een beetje salaris is leuk, genoeg salaris is fijner.
                  Je hoeft niks te bewijzen. Geef je over aan de achtbaan. Maar stuur wel zelf. Of je nu de kots van een medepassagier in je gezicht krijgt of kriebels in je buik omdat het zo lekker hard de diepte in sjeest. En weer omhoog vliegt, ondersteboven in de looping en door elkaar geschud in de kurkentrekker. Met piepende remmen en een laatste sisss tot stilstand komen. Mag ik God dan eindelijk zien?
                  Hopelijk kom je er mensen tegen met wie je een partijtje kan knokken.

Jij krijgt een notificatie van dit gesprek in de commentsectie he. Ze hebben dat getal expres rood gemaakt. Daar zit psychologie achter. Wat rood is willen we wegwerken. Dat geeft voldoening. En dat werkt weer verslavend. Beloon onszelf. We zijn net een soort Pavlov hondjes. Jij geeft mij geen rood cijfertje in deze commentconversatie. Dus je wilt mijn forum verslaving voorkomen. Of juist in de hand werken... Dubbele signalen want gisteren zij je nog wees een puppy en daar past Pavlov prima bij! Ik ben niet meer getriggerd.

Iedereen wordt toch onttriggered door puppies. Kom nou Ongeldig

Comment

• Conficker
                  Conficker commented
                  Editing a comment
                  Meest achterlijke oplossing die je maar kan bedenken, een huisdier van een ander afschieten slaat nergens op.

• Stemma
                  Stemma commented
                  Editing a comment
                  Ik zou het cool vinden als iemand de schutter zolang met een kattestaart bewerkt totdat hij alle krullen van zijn trap heeft gekrabt.

Wat een laffe hond om een weerloos dier neer te schieten, ik had nog enig begrip kunnen opbrengen als hij de autobanden van de katteneigenaar had lek geprikt.

Hoop voor jou dat je geen wietluchthater in je omgeving hebt wonen, anders kan je volgens dezelfde methodiek een schot hagel in je achterste verwachten.

Els heb der werk goed gedaan. Ze is veranderd in een stilleven en ook nog geslaagd voor haar jachtdiploma.
                Ik denk niet dat je haar makkelijk gevonden krijgt als LR2 zijnde. Ze is behoorlijk verwilderd en haar spraakvermogen is nu toegewijd aan het maken van dierengeluiden.
                Je kunt je verkleden als un kat en dan je tuin in gaan. Daaraan hangt het risico dat je een pijltje in je reet geblazen krijgt vanuit Els der blaaspijp.
                Als ze geen stilleven is zit ze met camouflagepak an in der jagershut. De jachtakte te lezen. Ze is benieuwd onder welk punt het afschieten van katten valt. Is dat natuurbeheer of natuurbescherming?

Nu wil ik een puppy. Nog een schijtfabriek erbij. Neh.

Deze man neemt het heft ook in eigen hand. Dag drone.

Ik ben pruimencompote aan het uitdelen, wil je ook?
                *gooit Els een afgekloven kippenpoot toe*

Tabee LR2

Comment

• Greyvol
                  Greyvol commented
                  Editing a comment
                  Ghehehe

Els rookt graag een sigaartje bij mij thuis!
                Aardig mens LR2 daar mag je trots op zijn!!!

In de loop van volgende week komt ze bij je langs heeft ze mij beloofd!!

Last edited by Ipie; 14 July 2018, 16:23.

Comment

Als Els maar gelukkig is. Da's het belangrijkste.

Super veel schade aan de planten, ojee, och wat vreeselijk. Nee, eigenlijk niet. Moet je zien hoe mooi die open wonden aan het helen zijn!
                  Ik zag vandaag een timelapse van een beukenboom, die doet daar dus 8 jaar over. Hier dichter bij 8 weken.
                  DSCF0098.JPG DSCF0093.JPG DSCF0097.JPG DSCF0095.JPG DSCF0094.JPG DSCF0096.JPG

Comment

ziet er allemaal heel mooi uit Lr2
                    dit is mijn plantje grts
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 3 photos.
                    Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

Comment

• ganjagast
                      ganjagast commented
                      Editing a comment

Mooie zelfbouw kas djw4

Sjieke kas djw4!

Comment

• djw4
                      djw4 commented
                      Editing a comment
                      mercie lr2 en ganjagast grts

ELS WAAR BEN JE?!
                    Kom eens uit die dierentuin van Ongeldig , Laat belladonna eens met rust, ze houd geen marshmellows over, en vanaf nu geen sloepvaren meer bij Stemma in de sloot, en ook geen MTB meer bij QnQ . Vanaf nu gewoon weer terug de tuin in.
                    Er is buigwerk te doen, verdulleme!

DSCF0128.JPG
                    Punisher #2 fem, paars x groen, die denkt aan bloeien. Echt al een maand ofzo.
                    Goed onthouden LR2: Als je planten kruist met beide een recessief autoflower-gen, dan kunnen ze best eens vroeg zijn! Super fijn eigenlijk, want de punisher #2 paars deed er vorig jaar erg lang over. Het jaar daarvoor ook. Het jaar daarvoor weet ik niet, die is verdwenen.

DSCF0127.JPG
                    Black domina blijft klein. Die heeft het zwaar gehad. Twee keer uit de grond verwijderd.. Ze valt in het niet bij de rest.

DSCF0129.JPG
                    Plantenyoga. Dit blijf ik doen zeg. Bah. Elke tak heeft minstens 3 elleboogjes inmiddels. Ook maar weer een boel getopt..
                    Hier en daar een rupsje, dat mag ook wel.. Ze hebben al zo weinig te eten.

DSCF0130.JPG
                    De rest van de tuin is zichtbaar aan het verdorren. De hele bijenweide gaat eraan. Gelukkig heb ik er wel 10 geteld in totaal, sinds mei. Het gaat echt slecht met de bijen hier in de regio.

Comment

Bezig...
                    X