Ik had ook een slecht gevoel bij het aantal bijen dit voorjaar, maar naarmate de zomer vorderde lijkt het wel mee te vallen in deze regio. Of misschien zit er toevallig een imker vlakbij... daarentegen zijn er ook hommels in overvloed....
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
LR2's Buitengrow 2018
Collapse
X
-
Krijg toch steeds meer het idee dat wij samen veel gemeen hebben!
Geen rare en moeilijke dingen op het gebiedt van allerlei vloeistoffen toedienen.
Kort gezegd : het loopt zo als de natuur ons het gegeven heeft ( met enkele uitzondering)....
Comment
-
Dat is meer luiheid van mijn kant uit Ipie
De natuur lost het hier wel op, en zo niet, dan toch: ook kwalijke dingen zijn natuur. Als ik moet bestrijden, dan gaat dat specifiek en erg gericht: genoeg om te doden, niet meer dan dat. Maar nooit op voedselgewassen of dingen waar nuttige insecten van leven, daar komt niets op terecht. Misschien hooguit wat neemolie.
-
-
Misschien moet je wat kattenkruid in je tuin planten, daar zijn de bijen dol op.
Ik tel deze periode ongeveer 20-25 bijen per dag, maar toch heb ik de indruk dat er wel minder bijen zijn dan vorig jaar. Met de nieuwe aanwas in onze tuin bloeit er elke maand wel wat, maar ik vraag mij af of ik nu ook het hele jaar door bijen ga zien.
Els neemt het je kwalijk dat je haar op 19 april alweer bent vergeten haar in het zonnetje te zetten, dus zoekt ze de zon zelf maar op. En gelijk heeft ze!
Comment
-
Een heel jaar verdwenen? Huh. Bij mij ook.
Als dat betekend dat we een levensjaar minder kunnen tellen, dan hoef jij nog niet de 30 aan te tikken. Volgens mijn geweldige berekeningen.
Els komt hier niet binnen. Die sluipt soms om het terrein rond, door de tuinen van de buren. Ze is een gluurder. In de avond schiet ze aan de overkant van de straat tussen het struikgewas door. Daar heeft ze ergens een kuiltje als nest gegraven. Ik plaats er soms een levende rat bij. Een dooie hoeft ze niet. Op mijn wildcam kan ik de jacht bekijken.
Els is gebouwd alsof ze uit de prehistorie komt. En ze gedraagt zich net zo.
Punisher#2 bloeit ongeveer net zo vroeg voor als Henne P. Verblijd me even met deze info, please LR2. Waarvan is dit een kruising?
Hier spot ik dit jaar een laag aantal aan wespen. Bijen en hommels zijn er veel. Tegenstrijdige reacties dus.
belladonna even Els aan je voetje laten zuigen! Speeksel is antiseptisch. Angel eruit. Als je haar nu vraagt heeft ze der jachtgebit nog niet in.
Sjemig wat oerwoud LR2.
Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.
Comment
-
Henne P. weet ik niet. Maar Punisher #2 is een kruising van Punisher #2 en Punisher #2 (chemisch herma).
De punisher #1 paars komt voort uit ehh.. White Rihanna #2 x Iets met bubblegum, black domina, en een autoflower. Die lijst heeft ongeveer 12 tussenkruisingen gehad, die zou ik op moeten zoeken in mijn rommeltopic. Er zit iig een erg late autoflower tussen, de WR#2, die dus pas rond juni/juli bloeit.
Dat trekje lijkt overgenomen! Geinig.
Dat trekje zit ook in hennep bedoeld voor zadenproductie. Minder geinig, want dat maakt buiten kruisen met de WR#2 moeilijker; ik moest elk takje labelen om er zeker van te zijn dat de hennepvelden hier in de regio geen roet in het eten gooiden.
-
Ik had wel verwacht dat jij zou weten wat de genetica van Henne P. zou zijn LR2. Ik denk het staat vast ergens geschreven, jij hebt dat gelezen. Het gaat over wiet kweken.
Maar ik doelde inderdaad op jouw Punisher#2 en het feit dat ik geen zin had in het doorspitten van heel veel pagina's rommeltopic. Dat doe ik graag wanneer ik niet kan slapen. Of als ik wil dromen over slangen. Meestal kan ik wel goed slapen dus ik ben al op pagina 4 aanbeland. Dank voor het antwoord.
Even over dat labellen van ieder takje, hoe weet je dan vervolgens dat er geen stuifmeel van andere planten op is gekomen? Alleen een label lijkt me onvoldoende bescherming. Ik volg je niet.
-
-
Hommels in overvloed hier, maar bijen zijn er ontzettend niet.. Ja, wel solitaire bijen. Holbewoners. Maar geen echte honingbijen.
Dat baart mij wel zorgen; bos genoeg hier in de omgeving, weiland net zo, bermbloemen (zolang die niet verdort zijn) in overvloed.
Over gifstoffen trouwens, van zowel bijen, als muggen, als hommels en zelfs slangen. Dat zijn giffen die bestaan uit eiwitten. Wat gebeurt er met een ei als je dat verwarmd tot 50 graden en een dag op die temperatuur houdt?
Juist, dat ei is niet meer transparant, het is wit, gestold, functieloos. Datzelfde werkt ook met dierlijke, en enkele planten gifsoorten. Dat zijn proteinen/eiwitten. Met een goed hete kraan kun je alle jeuk en pijn wegnemen. Doet alleen even kort wat meer pijn, je moet net geen blaren krijgen van de hitte, en het moet lang genoeg duren om door te dringen tot het gif.
Tot nu toe rapporteer ik 100% neutralisatie met een theelepeltje die op muggenbulten gedrukt wordt na het soppen in de thee. Vier keer opwarmen, vier keer drukken, vier keer "Auw kut!" en weer loslaten, nul jeuk en pijn meer daarna. Dat moet met wespensteken en met slangenbeten ook werken, als je er snel genoeg bij bent en diep genoeg kunt komen.Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View PostHommels in overvloed hier, maar bijen zijn er ontzettend niet.. Ja, wel solitaire bijen. Holbewoners. Maar geen echte honingbijen.
Dat baart mij wel zorgen
Zolang de mensheid pesticiden blijven spuiten,tuinen helemaal vol gooien met tegels ipv planten zal het niet veel beter gaan worden.
Comment
-
Honingbijen hebben imkers nodig. Ik vind dat wel iets voor LR2, om een bijenkast/korf zelf te maken en plaatsen en er dan een zwerm in te zetten/lokken. Zonder mensen redden ze het niet (met mensen is ook moeilijk).
Ess haar linker-ouwe-wijven-bil met muggenbult, "Stop met jeuken!"
Nu we het erover hebben. Van muggen heb ik weinig last, die lusten mij niet erg graag. Horzels en dazen wel. Zou ik koeienbloed hebben?
Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.
Comment
-
Tijgerbloed misschien? Maar bijen zijn echt niet mijn ding, leuk om naar te kijken, leuk om net iets te dicht bij de komen, leuk om in epoxy te gieten.. Maar niet voor het houden.
Let ook op dat je bijen en zweefvliegen niet door elkaar haalt, zoals 90% van Nederland doet. Grote ogen en zweven = zweefvlieg. De larven daarvan zijn een soort maden die luizen eten. Kleine ogen en onhandige vlucht: een bij. De larven daarvan zijn ook een soort maden, maar dan eten ze geen luizen. Ze zijn afhankelijk van een schimmel om bepaalde verpoppingsfases door te komen, een schimmel die nogal gevoelig is voor bestrijdingsmiddelen.
-
zoek-de-verschillen.JPG
Ik ben overigens van mening dat er een imker in jouw verscholen zit. Al is het maar om de bijen een handje te helpen.
Come out, come out, wherever you are.
Hoest meej Els, Hedde ze al terug gevonde?
Een superhoningbij maken die net als wilde bijen geen last heeft van die kwalen en niet perse mensen nodig heeft om te overleven. Allemaal aan het diepvriesvoedsel en blikvoedsel gaan.
De leemputten zitten vol met blauwalg door een overschot aan meststoffen. Terwijl de mesthopen liggen te COtweren naast de mais en suikerbieten waar tonnen water over uitgespoten wordt. terwijl Groenland, ook echt groen wordt en de sneeuw zwart met rood ziet door de smeltaanslag. Wat een ranzigheid. Is het weer zover? Puppies!!!!
Jij bent net zo goed een beest.Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.
Comment
-
Die aanslag, dat zijn ook algen. En cyanobacterien. Psychrofielen. Echt een cool woord. De echte pioniers van het leven!
Zuurstofmakers. Daar ben ik wel fan van. Blauwalg is er een van.
CO2 wordt niet opgenomen door planten als ze geen water hebben. Dus ergens proberen die boeren er ook maar het beste van te maken misschien. De ene boer maakt zooi, de ander recycled die zooi, maar daarvoor is water nodig. Dat is nu even een probleem.
We zijn in Nederland teveel bezig met betegelen en bestraten van de bodem. Hoe warm is een plak zand om 0:00 in de nacht, en hoe warm een stuk asfalt? Er is te weinig grondwater, te weinig aanvoer van grondwater, en teveel verdamping bovenop ontzettend meer bodemwarmte. Puppies ja, veel beter. Ik wil er honderd!
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View PostOver gifstoffen trouwens, van zowel bijen, als muggen, als hommels en zelfs slangen. Dat zijn giffen die bestaan uit eiwitten. Wat gebeurt er met een ei als je dat verwarmd tot 50 graden en een dag op die temperatuur houdt?
Juist, dat ei is niet meer transparant, het is wit, gestold, functieloos. Datzelfde werkt ook met dierlijke, en enkele planten gifsoorten. Dat zijn proteinen/eiwitten. Met een goed hete kraan kun je alle jeuk en pijn wegnemen. Doet alleen even kort wat meer pijn, je moet net geen blaren krijgen van de hitte, en het moet lang genoeg duren om door te dringen tot het gif.
Tot nu toe rapporteer ik 100% neutralisatie met een theelepeltje die op muggenbulten gedrukt wordt na het soppen in de thee. Vier keer opwarmen, vier keer drukken, vier keer "Auw kut!" en weer loslaten, nul jeuk en pijn meer daarna. Dat moet met wespensteken en met slangenbeten ook werken, als je er snel genoeg bij bent en diep genoeg kunt komen.
Nooit aan gedacht om dit ook toe te passen op muggensteken, maar goed, een klamboe boven je bed helpt al een hoop.
Comment
-
Zo, regen en onweer, precies wanneer ik wil snoeien. Gossie.
DSCF0137.JPG
Bloei is van start! Hiep hoi! De P#2 moeder was erg compact. Zo erg, dat het erg compact was. Dat maakte knippen een kutwerk en bijna niet de moeite waard; overal kleine fluttopjes. Nu heb ik de boel eens flink gedieft. Kijken of dat scheelt. Maar ze lijkt precies hetzelfde te doen.
DSCF0138.JPG
Sea of green. Man, dat gaat een pokkewerk worden. De black domina is helemaal verdrongen, overwoekerd. Want woekeren doet het.
DSCF0140.JPG
Opruimdienst groenvoorziening. Even de benen geschoren, alle rommel verwijderd en weer een doorloop kunnen maken in het takkenbos.
Sommige takken zijn gewoon afgeknipt zonder te kijken. Dat moet je durven. Als je voor de zoveelste keer aan het eind van je voorraad wiet zit, laten we zeggen, vijf keer ofzo, dan eindig je met allemaal fluff topjes. Van die topjes waar je nooit voor zou betalen, en die het knippen eigenlijk niet waard zijn. Die ga ik dit jaar eens vermijden. Of tenminste, da's de bedoeling.
DSCF0139.JPG
OMG GEEL BLAD WAT MOET IK DOEN HELP
Dit blad is inmiddels zo oud als de maand april. Het staat in de skaajow. Dus het wordt afgestoten. Opgebruikt, functieloos. Mooi egaal leeggetrokken.
DSCF0141.JPG
Zo ziet het er van onderen uit. Die bekisting, tsja, dat was een experimentje. Het werkt eigenlijk niet zo heel super. Het had een paar maten groter moeten zijn.
Op de achtergrond, achter die dikke stam, zien we de black domina. Gossie wat een kleintje.Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.
Comment
-
Comment
-
Ik vond het wel sjiek staan! Ik zag het ooit op een youtube video.
Maar het profijt heb ik nog niet ontdekt; ze staan instabieler, de kistjes voegen weinig toe en vallen makkelijk uit elkaar. Als ik tegen de kistjes stoot met mijn voeten, dan beweegt de hele plant mee.
Voor een kleine 90% van de dingen die ik met planten doe, heb ik een hele goede en doordachte reden. Dit is onderdeel van de 10%. Gewoon eens kijken wat 't doet. Nou.. Het doet geen fuck. Ik heb 2 planten uit moeten graven zelfs om ze te redden, dat heb ik nog nooit hoeven doen! De herstelperiode is ook dusdanig lang dat ik nu moet accepteren dat mijn lekkerste soortje, de laagste opbrengst gaat hebben. You win some, you lose some. Ik heb er weer wat van geleerd!
-
Comment