Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR2's Buitengrow 2018

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ik deel er een met de slakken en kom erbij zitten !
    The seeds of today are the flowers of tomorrow

Comment

Ik heb nog geen slak gezien in mijn tuin maar ik heb dan ook wel stuk of 50 kikkers in mijn tuin dat helpt echt
      God was never on your side..

Comment

Bah bah een ramp die slakken die blijven maar komen!

Comment

Slakkensoep maken !!

Comment

Als we hier gaan voetballen ben ik weg hoor!
            Met die slakken kun je je eigen nematoden gaan kweken. Om vervolgens de slakken met die nematoden te bestrijden.

Aaltjes recept: (werkt ook tegen pissebedden)
            - Vang slakken (ze dragen van nature al aaltje bij zich)
            - Stop ze in een afgesloten ruimte waar wel een beetje lucht in kan maar de slakken niet uit
            - Voorzie ze van groenvoer
            - Zorg dat de afgesloten emmer/ fles/ ruimte vochtig blijft en voldoende groen heeft
            - Iedere dag even goed schudden
            - Op een donkere en niet te warme plek zetten
            - Na twee weken zijn de slakken dood en zitten er nematoden in
            - Vul je container met water
            - Schudden, haal het door de zeef
            - Water wat nu overblijft zit vol met van die aaltjes, dit kun je verdunnen en over je tuin heengieten
            - Herhaal dit proces iedere zes weken
            Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

Comment

• BackYardPlant
              BackYardPlant commented
              Editing a comment
              weet je dat zeker?
              ik kan slakken gebruiken om anti slakken middel te maken?
              werkt dit met zowel huisjes slakken als naaktslakken, of moet je een specifiek soort hebben?

• Greyvol
              Greyvol commented
              Editing a comment
              Ja, dat werkt, heb dat een paar jaar terug ook gedaan. Maar was bang dat die wormen de hond zouden vinden. Alle slakken bij elkaar en vies stinkend klusje is het wel..

Ik heb er gisteren zeker 20 doodgetrapt toen ik gisteravond van mijn auto door het tuinpad naar mijn achterdeur liep, ik hoorde letterlijk bij elke stap een slak kapot gaan. Na een droge periode komen ze allemaal tevoorschijn bij de eerste regenbui. Ben zo ook wel eens 's nachts met een schaal naar buiten gegaan en had in een kwartier tijd meer dan honderd slakken te pakken. Scheelt in een kleinere tuin een hoop vraat.

Comment

BackYardPlant
              Zeker weet ik dat je nematoden kunt kopen bij het tuincentrum ter bestrijding van slakken. (a35 euro) Ik ben toevallig nu zelf in de weer met een fles en vier naaktslakken als experiment.
              Ik heb het "recept" op het net gevonden, anderen hebben dit succesvol gebruikt. Er staat geschreven dat het met zowel huisjes als naaktslakken moet lukken. Al hebben naaktslakken mijn voorkeur omdat je de huisjes niet kapot kunt schudden. Laat het even weten als je het probeert en of het werkt bij jou, ik zal dat ook doen. Ik zie de grootste uitdaging in het levend houden van de slakken gedurende twee weken.
              Er staat ook geschreven dat het niet stinkt maar Greyvol is het daar niet mee eens.
              Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

Comment

• BackYardPlant
                BackYardPlant commented
                Editing a comment
                Ja nee ik heb nou al een emmer vol
                we gaan 't gewoon proberen

Oh! naaktslakken beter? gelukkig, dat zijn ze bijna allemaal hier, de viezerikken.

Nou, die kutbeesten redden zich prima als ik me er niet mee bemoei in m'n tuin, dus in een bakkie in de schaduw met genoeg eten redden ze zich vast wel...
                Elke dag ff checken of ze wat nodig hebben dat wel
                (vocht of nieuw groen ofzo)

Had het misschien ook niet in de huiskamer moeten zetten.. filedata/fetch?id=1333976&d=1554314889&type=thumb
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.
              Last edited by Greyvol; 3 June 2018, 12:33. Reden: Natte goedje onder in de bak stinkt echt wel
              2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
              2016 - Greyvol's buitenkweek
              2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

• BackYardPlant
                BackYardPlant commented
                Editing a comment
                Doen ze bij jou ook al zo irritant dat ze bijna allemaal op de doorzichtige muur gaan zitten?

BIj mij is het een stukkie plastic over de emmer (met plusminus 50 kleine gaatjes) waardoor ik er bijna niet meer in kan zonder dat ze ontsnappen

• Ongeldig
                Ongeldig commented
                Editing a comment
                Heerlijk al dat gedeelde geslijm. Thanks Grey.

• Greyvol
                Greyvol commented
                Editing a comment
                In het midden van de bak wat te eten en rondom water, dan moeten ze door het water om bij het eten te komen. Ze zitten inderdaad telkens op de buitenkant. De wormen kun je op een begeven moment zelfs zien bewegen in de slak, erg nare dood ook voor de slak. Heb een maat van me het weg laten gooien want ik ging over me nek van de stank!

De merels zijn hier weer terug, die hebben het probleem deels opgelost.

De planten zijn inmiddels groot genoeg om het aan te kunnen. Ook heb ik wat vochtige plaatsen opgeruimd waardoor er minder schuilmogelijkheden zijn.
              Scheelt een boel moeite.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

• Ongeldig
                Ongeldig commented
                Editing a comment
                Tsja, die merels. Eerst zo'n virus en nu vreten ze zich dood aan vergiftigde buxusrupsen. Ik zie er hier ook weer meer, uitvliegers vooral.
                Dus 't bier is weer voor jezelf.

Enneuh...hoe groot zijn ze dan ?
              De maand is om, en m'n update staat er ...
              't Is jammer van die laatste week minder weer anders was ik wel in de buurt gekomen misschien.
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

• BackYardPlant
                BackYardPlant commented
                Editing a comment
                Oost-indische kers op de achtergrond?
                Lekker

Ik ben ook wel benieuwd LR2, hoe ze er uit zien nu!

sigpic it is just a flower

Comment

Logisch beredenerend: de slakken verdrinken pas als ze dronken raken, dat is het doel van een bierval. Dus 0% bier is eerder een snack voor ze dan een dodelijk wapen
                Ik gebruik het liefst een donker bier, dat gist lang door en daar zit veel suiker in waar slakken van houden.

De planten zijn circa 50cm nu, op de armoeilingen na, die zijn net 30cm en zielig. Ik zal komend weekend eens plaatjes schieten.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

• Ipie
                  Ipie commented
                  Editing a comment
                  Is het geen optie om ergens een vet bv. uierzalf ergens langs te smeren zodat ze niet verder kunnen?

• LR2
                  LR2 commented
                  Editing a comment
                  Voor zover ik weet niet. Maar de triclosan (een antibioticum) zou de slakken darmflora wel om zeep kunnen helpen. Dan gaan ze ook dood. Maar dikke kans dat slakken darmbacterien daar inmiddels wel tegen kunnen.

• Nonsense
                  Nonsense commented
                  Editing a comment
                  Heel vreemd dat ik er 10 gevangen had en ook dood waren in me 2 vallen met Amstel 0% .

Ghehehehe ow geen wonder dat ik er geen een gevangen heb.
                (ook geen vraat)
                En uh lr2 moet je dat bier vaak verversen?
                sigpic it is just a flower

Comment

• LR2
                  LR2 commented
                  Editing a comment
                  Om de twee weken werkte hier goed. Nadat er een schimmelkoek op ontstaan is

of je eet ze op en spoelt ze weg met een biertje...

Comment

• LR2
                  LR2 commented
                  Editing a comment
                  Ik heb weleens wijngaardslakken gekookt in bruin bier met kruidenboter op de barbecue. Daar zat weinig smaak aan. Ik ben ook geen chef natuurlijk, we deden het vast totaal verkeerd. Maar, wel weer iets kunnen afvinken van de bucket list.

DSCF0016.JPG
                Links de black domina, hersteld inmiddels. Midden de P#2 die het niet lekker doet. Die krijgt dezelfde behandeling.
                Rechts de P#2 paars.

DSCF0017.JPG
                Durban poison gaat vrijwel gelijk op. Zitten nu rond kniehoogte.

Comment

Bezig...
                X