Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
LR2's Buitengrow 2018
Collapse
X
-
Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.
- Likes 1
-
Aah ja zo, het kan er nog wel van herstellen. Begrijpelijk, daar kan ik me goed in vinden hoor, zit met net zo'n scenario, maar dan 10cm hoofdtop eraf. Jammer, had 't liever niet, maar vind het niet heel erg, dat komt wel weer goed (met de juiste zorg gezien ik een nieuwe hoofdtop wil en niet nu een bosje) Gelukkig zijn het erg sterke planten en kunnen ze flink wat hebben, mits ze genoeg groei-tijd hebben om er van te herstellen. Buiten zit dat nu nog wel goed
Gezondheid!
Ik moet zeggen dat ik de plaatjes toch behoorlijk mooi vind, grote groene planten al. Toch mooi.
Jammer dat je geen ruimte hebt voor volle grond joh
Zie ik daar nou onbehandelde wonden? LR2 toch, dat kan toch niet?!
'T was zeker droog?
Enig idee wat die "vette puist" is? die ken ik nog niet
Moest wel even lachen om de tekst bij dat vliegje
Ga je ook plaatjes schieten van de zwammen die uit dat insectje komen? (of kijk ik nou scheel en heb je dat al gedaan?)
Comment
-
De zwammetjes uit het insect zijn te klein om goed te kunnen vastleggen. Je kunt op de foto iets wit pluis zien, dat zijn ze.
Open wonden? Man, joh, dat heelt wel. En anders ben ik 15% van de struik kwijt. Het zal mij worst wezen. Dit jaar doe ik belachelijk makkelijk. De voorraad is nog lang niet op, dus ik zou zelfs een jaar alles kunnen verliezen. Geen stress, geen haast. Laat de planten werken.
Wat een rust hier in de tuin, sereen is het juiste woord. Ik ga me niet meer druk maken om die planten, ze redden het wel. Ik vertrouw er op dat ik goede genetica heb gekozen, en anders.. Tsja, dan kan ik daar toch niks meer aan doen. Ik ga nog even wat meststoffen mengen, en dan is het werk voor deze week weer gedaan (5 takken omknakken en wat foto's schieten). Het toppen van de planten heb ik zelfs laten doen door iemand die op de koffie kwam en er wel zin in had. Het toppunt van luiheid. Zie de subtiele woordgrap! Dat komt er van als een mens kan ontspannen.
-
kijk ik dus toch niet goed genoeg.
Eens even een vergroot glas erbij pakken hoor.
Ja dat was mijn mening ook al maar ik lees vaak iets over vaseline en zeezout
meestal wacht ik gewoon tot een droge warme dag voor ik wonden maak, dan droogt dat snel genoeg dacht ik
Dat is wel een heel relaxed gevoel ja, kan ik me goed voorstellen. Jij hebt veel meer controle over hoeveel je rookt. Niet dat ik geen controle heb over wanneer ik rook, maar ik heb mezelf aangewend meer achter elkaar in de bong te doen, waardoor mijn tolerantie hoger is en ik niet veel merk met lage hoeveelheden.
Niet zo moeilijk doen ben ik voor de rest van het jaar ook van plan, op een paar (in mijn ogen dan) nodige ingrepen na (touwtje hier en daar, dakje tegen de regen als de bloei gecombineerd word met wat veel regen, vlak voor de bloei alles gelijk buigen zodat het niet een mega ongelijk bladerdek is waarbij de achterste rij het laagst is waardoor die super fluffy word, dieven omdat ik fluffy spul waardeloos vind, dat soort dingetjes). Is allemaal nog geen 5 minuten werk per ding/keer, op dat dakje na dan. Maar dat kan ook in stappen van 5 minuten als het moet.
Voorheen gooide ik bijna elke week wel 1 of 2x water met voeding bij de plant. Ondertussen doe ik daar al niet meer aan, beide niet eigenlijk. Water niet want de wortel van de wietplant gaat zo snel zo hard.. en voeding hebben ze nu wel zat, Wil ook geen bloeivoeding erbij gaan gooien. Ga ze lekker super groen en mooi gezond afbloeien
Maar eerlijk is eerlijk, ik wacht vaak tot op het laatste moment voor ik de touwtjes weer anders doe etc. want ik ben er ook te lui voor hoor...
Nu nog een mojito erbij
-
-
Als ik het wist zou ik het zeggen Meglow, maar ik weet het echt niet. Ik wil 't wel graag weten, want het is een hartstikke mooie bloem.
Citrus gaat nauwelijks hier; in de zomer kunnen ze buiten, in de winter moeten ze echt naar binnen. Ik heb een citroen van onbekende soort en een mandarijn van onbekende soort.
De Meyer citrus (citrus meyerii) en varianten van Citrus trifoliata zijn winterhard, die kunnen buiten blijven. De Meyer zou goed smaken, de trifoliata is erg bitter en eigenlijk de moeite niet waard. Maar ze kosten geen drol en ze hebben een unieke groei, die trifoliata. Ik ben die aan het stekken om als wortelstok te gebruiken, maar het enten gaat me slecht af.
De Bij is geen bij, maar een vlieg van een of ander soortje.Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
- Likes 1
Comment
-
De mijne kan dat ook niet, maar ik heb hem niet kunnen vinden in de plantengids. We kunnen zo'n 40.000 soorten uitsluiten. Nog een miljoen te gaan!
Ik zie dat de bloemen boontjes vormen, dus dat het waarschijnlijk geen orchidee is.
Ik ga hoe dan ook zaad plukken, dus als mensen 't willen dan mogen ze zich inschrijven.
-
Eens met Meglow. ik pak mijn boekjes er bij en doe mee met identificeren als je meer plaatjes schiet van foto 1 post 90.
Maar eigenlijk wil ik ook graag weten welke er op de tweede foto staat. Van post #90.
Dank voor de mooie plaatjes! Daarvoor kwam ik langs.
Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.
- Likes 1
Comment
-
Volgens mij is het een Corydalis alleen heeft het een veel fijner blad met veel fijnere vingers. Bijna als een Artimesia.
Qua bloemen komt het precies overeen, maar het blad van corydalis heeft dus bredere vingers op de plaatjes in de boekjes.
Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
Comment
-
Bloem is inderdaad hetzelfde gebouwd. Ik vind honderden zoniet duizenden varianten van de corydalis. Sommigen hebben net zo'n smal spoor als de jouwe, maar dan weer niet in de wit roze kleur. Sommigen hebben fijner blad zoals je beschrijft, maar hebben dan weer een rodige, dikke steel. Kortom, dit wordt erg lastig om de precieze soort vast te stellen....
-
Als je wilt, dan stuur ik je wat zaden. Kun je lekker zelf aan het rommelen en uitzoeken
Ze zijn afkomstig van een bijen-weide achtig pakketje van ofwel de Lidl ofwel de Action, of de aldi. Geen idee, ik weet alleen dat 't troep was qua inhoud en lang niet de beloofde hoeveelheid zaad.
-
-
Help dikke paniek ik heb je hulp nodig solly als ik je topic bevuil Paniekkkkkkkkkkkkkkkkkkk ehm ik heb adhd en het is onmogelijk om heel die lappen tekst door te lezen
die jij elke dag weer weg schrijf hier. IK HEB DAAR GEEN GEDULD VOOR. Net zoals ik nu in zware paniek aan val zit en pffffffffffff help me nou...
Luister IK dom blontje (Vorigjaarexacktzelfdeprobleem) heb potaarde gekocht plantje in ge zet groei/bloei geel blad paniek.
Gisteren ik verveelde me denk lees is effe op die zak pot aarde.... 6 weken voeding Klopt mijn plant is nu 6weken oud en bladeren worden geel ze is vol in bloei en met de dag krijgt ze meer gele bladeren leeg gezogen bladeren VOEDING OP. Nu kan ik voeding gaan kopen iemand gaf me al een tipje van jou http://www.tuinaarde.nl/pokon-plante...-500-gram.html Dus straks jump ik op mijn fiets ga ik dat kopen maar dan rijs me de vraag.... Ik heb nog hoop baby plantjes allemaal in dezefde Fuk potgrond na die 6 weken hoe vaak zou ik ze dan moeten bij voeden Lieve LR2 Solly voor mijn zware paniek aanval en het besmeuren van jou topic maar HelppppppppppppPOKON Plantenvoeding wateroplosbaar 500 gram kunt u bij Tuinaarde.nl veilig betalen en is snel in huis!God was never on your side..
Comment
-
- Likes 1
Comment
-
Comment
-
Lol... is goed
Een andere optie is de (Ranunculaceae) Consolida en Delphinium; de bloemen en peulen zijn vrijwel hetzelfde als de Corydalis, maar de bladeren komen veel meer overeen met jouw plantje. Een soort Ridderspoor dus, maar dan een onbekende variant... kijk hier eens bv. : http://dbiodbs.units.it/carso/chiavi_pub26?spez=681
-
Ik heb er niet meer naar gezocht, wel nog aan gedacht. Ik ben blij dat ik nog steeds mee kan doen met de zoektocht. Als luie leerling achter in de klas.
Oh wacht, ik ken die wel. Maar dan alleen het blad ervan. Is dat grassige blad van dezelfde plant als de bloem en peultjes LowRydert de'n tweede?
Dat blad had ik ook twee jaar terug. Ik heb het nog. Tussen de klinkers.
Die peultjes vond ik niet daarin. En ook niet dat type bloem. Dus dan moet ik er wel naast zitten.
Volgende keer nog een hele plantfoto graag? Dan doe ik een foto treken van dat blad hier. Met naam, maar dat heeft sowieso een andere bloem. Kwam inderdaad van de Action bijen- vogels- of vlinder-mix.Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.
Comment
Comment