Schitterend..
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
LR2's Buitengrow 2018
Collapse
X
-
Ziet er goed uit!
Wel een beetje opruimen die tuin hoor!
Zo kom ik niet eten bij je.....lol....
Comment
-
Opruimen? Da's gewoon compost in de maak joh.
En die pot was bedoeld om een woekerende bramenstruik onder controle te houden. Dat ding is verwijderd, en nu opeens knallen 3-4 meter verder allerlei scheuten de grond uit. Ik hoopte dat die dood zouden gaan als ze geen licht kregen, maar er zit teveel energie in de wortels om ze tegen te houden.
Die pot ligt daar prima verder. Ligt niet in de weg en uit het zicht. Behalve als je gaat opdrukken ofzo. Maar dat ben ik niet van plan eigenlijk.
-
-
Is dat een kweekbak LR2 ? laatste foto rechts.
Wat ben je aan het experimenteren als ik vragen mag ?
Soms ben ik TE nieuwsgierig,sorry.
Jou bodemleven zal waarschijnlijk dichtbij optimaal zijn.
Ik heb wat last van thrips en mineervlieg,las ergens dat mijn bodemleven in de tuin dan zwaar verstoord kan zijn.
Kan ook wel kloppen,want heb onlangs pas het kweekvirus gekregen.
Tuin is meer als 15 jaar niets aan gedaan,veel zand in de tuin.
Wat kan je adviseren ? al het zand/grond eruit kranen en verse tuinaarde erin? of het zo laten en met een grondstof bijmengen?
Ik weet dat je misschien een uitgebreid antwoord wilt geven,maar dat hoeft niet.
Las ergens dat je weinig tijd over hebt op een dag,dus een heel simpel antwoord zou al voldoen.
En ja,sorry van uw kostbare tijd.
Waarom de vraag? wil de insecten in de tuin onder controle krijgen,en uiteraard mooie planten.
Kan mezelf wel aanmelden bij een tuinforum om daar me vraag te stellen,maar dacht vraag het eens een keer hier aan u en aan eventueel leden die dit lezen.
Een simpel antwoord zou al zeer gewaardeerd worden.
Die SOG gaat mooie toppen geven denk ik!
Blad weggeknipt voor boter en koekjes LR2 ?
Ik praat weer teveel.. fijne avond.
Comment
-
Update van de meest gesnoeide durban: de helft van de plant is aan het afsterven.
Wellicht omdat merels die leuke bekisting hebben leeggegraven, wellicht omdat er meer aan de hand is. Een afgeknipte steel laat bij een lengte-doorsnede bruine strepen zien over de hele tak. Da's een teken van rot.
Vanuit de wortels ergens. Eerst een paar takjes, nu bijna de helft van de plant die er slapjes bij hangt. Geen geel blad echter! Maar goed, ik heb ook veel gesnoeid.
Herhaling van dit tafereel waarschijnlijk:
rot.jpg
Een week later:
IMAG0617.jpg
Ach, je wint wat, je verliest wat. Toch wens ik niemand hetzelfde toe.
Bovenstaand is wat ik verwacht dat gaat gebeuren met de durban die er last van heeft.
Misschien zet het deze keer niet zo hard door als de vorige keer. En anders moet ik het maar met 4 planten doen. Ojee wat een armoede!
Onee, wacht, ik heb er een stek van genomen. Huppakee! En we gaan doorrrrrrrrr.
Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.
Comment
-
Foto's van de doorsnede gemaakt? Delen?
Bekende beelden dit. Hoe is het met je smoelwerk?
Benieuwd naar de foto's van 2018, jij hebt vorig jaar bij mij mogen zien hoe er een aan wortelrot bezweek. Vrij funest als het er eenmaal zit. Ik wil zien hoe ver ze heen is momenteel...
-
Nee nog geen foto's gemaakt, ik ben van plan om dat morgen te doen. Mijn smoelwerk is aan de beterende hand. De muildokter was vergeten te vertellen dat ik 't dagelijks uit moet spoelen (het pamflet gaf aan dat spoelen niet mocht). Natuurlijk was er door die miscommunicatie weer een flink woekerende ontsteking. Niet zo gek als je boterham en je beleg 4 of 5 dagen in een wond blijft zitten. Pijnstillers zijn hel. Bah. Bijna 21 dagen als een zombie geleefd.
Misschien dat ik straks al de tuin in duik. Maar die doorsnede laat waarschijnlijk nog even op zich wachten; ik heb nog goede hoop dat sommige takken doorzetten. Het zou zonde zijn om die nu nog meer te beschadigen. Maar, wat niet te redden valt, valt niet te redden. Daar ben ik vrij makkelijk in.
-
-
Zo ver is het nog niet Joop! Die foto's zijn van enkele jaren geleden. Enkele? Wel 8 volgens mij!
Slechts een paar takken zijn nu aangedaan. Stuk of 5 maar het merendeel van de plant doet het nog. Het toekomst plan is om de bodem goed te laten drogen, en dan een paar keer 3% peroxide de grond in jagen. De rot is waarschijnlijk veroorzaakt door bacterien, en het feit dat een deel van de wortels totaal is gesloopt door wat vogels. Een tiental wondjes + bacterien + te natte bodem = infectie.
Het blad hangt bij 1/5e van de plant wat slap, je instinct zou zeggen: wateren!
Water maakt de boel juist erger, er moet zuurstof bij in de bodem, en veel ook! Maar de bodem mag niet compleet uitdrogen.
Erg moeilijk allemaal, het ene lapmiddel verpest het andere, en vice versa. Dat vind ik zelf leuke dingen om aan te pakken. Spannend allemaal! Interessant ook om het verloop te mogen volgen met meer kennis en ervaring dan toen in ehh.. 2010?
Fun fact:
Peroxide is niet alleen bacteriedodend in je rottende plantenbodem, maar ook bij ontstoken tanden, en ik heb geen oorontsteking meer gehad sinds ik maandelijks met 3% peroxide mijn oren schoonmaak.
Een kwart dopje in de gehoorgang terwijl je lekker fimpjes kijkt op het web met een gekanteld hoofd, dan lekker laten bruisen voor een minuut of 3, daarna met een doekje op het oor leeg laten lopen. Da's 10 jaar ontstekingsvrij, terwijl ik vroeger soms 5 keer per jaar bij de dokter zat om ontstoken oren te fiksen. Voor nog geen 4 euro per flesje per jaar.
Fun fact 2: Bloed reageert ook heftig met peroxide. Het begint dan te bruisen en kleurt wit. Oxidatie en vrijkomend zuur. Leuk voor als je hele oude korstjes hebt die niet los willen; doekje per peroxide erop, en het ding slinkt met de minuut.
Voordat mensen massaal waterstofperoxide in gaan slaan, als je meer dan 3% waterstofperoxide koopt, dan ben je een sukkel. Dat spul is in hogere concentraties erg, erg gevaarlijk. Nogal explosief ook.
Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
- Likes 2
Comment
-
DSCF0143.JPG DSCF0145.JPG
Verwelkende takken, geel blad.
DSCF0153.JPG
Hee, dat is vraatschade. Pissebedden. Herkenbaar Ongeldig?
DSCF0149.JPG
Kikvorsperspectief.
DSCF0150.JPG
Geen schade rondom de stam, behalve de duizenden verwijderde haarwortels. Bedankt vogels!
DSCF0152.JPG
Een duidelijke breukrand bij het afgestoten blad. Nog een paar dagen en het kan er af.
- Likes 1
Comment
-
Ik vind dit een lokzinnetje; "die ongeldig heeft mijn zwakke plek gevonden volgens mij."
Wil je dat ik daar gebruik of misbruik van maak? Je zwakke plek. BTW ik zit me echt in te houden nu. Ik heb tal van bijdehante opmerkingen op mijn tong liggen, of in de vingers zitten. We gaan het straks wel gewoon over auxine hebben. Scroll maar naar beneden.
Gd vnd. Klinkers kwijt.
-
De rest van het grut.
DSCF0146.JPG
P#2 groen
DSCF0147.JPG
P#2 paars
DSCF0148.JPG
De gestorven zijde vanaf de andere kant. En de black domina die aardig achter blijft.
DSCF0154.JPG
Blad in de schaduw. Dat verliest het.
DSCF0156.JPG DSCF0157.JPG
Al met al toch aardig wat struiken hoor.
- Likes 2
Comment
-
Tijgeren, dat is goed voor de grove motoriek.
Ik duik in het zwembad bij LR2. Eerst even checken of er geen vreemde wezens op de loer liggen. Zit er niks verstopt in het water? Lopen er geen rare snuiters rond?
Ik probeer eerst gewoon even een teen terwijl ik waakzaam om me heen blijf kijken.
Ja herkenbaar, maar dat is er hier wel meer.
Conclusie; Pas op met pissebedden. Ze nemen graag hapjes uit de stam en dragen dan ziektes over. Ik verloor de wortel rottende. De andere kon ik afbloeien maar had een reeks aan kwalen. Wat mankeerde er toen niet aan?
Goed om te horen dat ons een matpartij bespaard kan blijven, we kunnen altijd nog een potje schaken. Bedank de sadist met de marteltang voor die miscommunicatie namens Ongeldig.
Hopelijk was het wel nog eetbaar, die boterham daarna. Kan zo stinken he, mondontstekingen. Eigenlijk weet je omgeving het dan al. Verstopping ergens in de tunnel. Nu het weer wat beter gaat met je snuit kun jij doorgaan met het zijn van je bijna-even-knorrige zelf.
Ik heb mezelf weer 'n goede avond toegewenst vandaag! Oja, en jouw ook. Evengoed.Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.
Comment
-
Alles aan de Durban Prison hangt slap. Kapot. Dood. De bast is zacht op sommige plaatsen maar nog steeds geen goed zichtbare schade. Da's opmerkelijk.
Gisteren leek alles beter te gaan, zelfs takken die eerst slap hingen stonden overeind, vanmorgen ook nog, maar vanmiddag is het waarschijnlijk einde verhaal. Ik heb peroxide meegegeven, en een laatste keer gewaterd. Het kan nu toch weinig kwaad meer.
Nu is het wachten op de dood en dan begint de autopsie. Toch jammer dat het net deze durban moet zijn, die durban poison van DP vertrouw ik niet. En ik wil graag weten of die Prison van wietzaadjes.nl hetzelfde is als hun durban poison was. Zodadelijk nog maar een aantal stekken trekken voordat het te laat is. Blijkbaar had ik deze nou juist net niet gestekt.
Welnu, waarom het eigenlijk toch wel zonde is: P#2 zijn beide zelfgemaakte FEMs. Die kunnen altijd over de zeik gaan en herma worden. Dutch passion heeft ook aardig wat hermannen geleverd dit jaar lees ik.. Dan blijft er naast de durban prison ongeveer niets over. Spelen met vuur. Ik ben er groot mee geworden, dat wel. Maar alsnog merk ik dat 't wel wat zenuwachtig wordt. Kan ook de hitte zijn. Fekking hell. 37 graden buiten.
Het rommelhok is wel geupdate. 2 meter LED strip op 60x60x60. Da's niet genoeg, of misschien wel.. We gaan het komende winter meemaken!
Fijne avond Ongeldig . Dat kan ik je wel toewensen zonder mezelf eerst te noemen. Mondontstekingen kunnen ontzettend rieken ja, maar ik rook, dus mensen praten zowieso al niet graag met mij.Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
Comment
-
Het zijn extreem hete tijden LR2 en ook daardoor sterft er extra veel leven. Die warme is bij veel mensen en misschien ook bij de Durban Prison net het extra zetje om ze om zeep te helpen. Extremen zorgen altijd en overal voor onverwacht eerdere uitval. Sterkte!
-
Dank voor de goede avond. Ik heb ervan genoten. Je bent een beter mens als ik. Ik moet eerst mezelf benoemen, met reden.
Het zwembad. Dat bleek toch niet te vertrouwen.
Van die onschuldig ogende bad eendjes dreven erin. Die waren dus gewoon getweaked.
Oh, ligt dat aan het roken? Mag ik die inkoppen? Nee, laat maar. Genoeg geplaagd deze week. In mijn eigen beleving.
Je zal wel weten dat de mens de grootste vervuiler is in een steriele omgeving. Of werk je helemaal niet in een 'schone' ruimte? Een halfuur later adem je nog rookdeeltjes uit. Rookprotocol? Ik zou ze niet aannemen die rokers, alleen voor op kantoor. Achter zo'n smerige computer.
Ey, daar was ik nu ook benieuwd naar. Van die DP en DP van DP en van wietzaadjes. Daar had ik je vorig jaar reeds over bevraagd dacht ik. Doe er nog een reden bij om LR2 te volgen. Ik word er behoorlijk abstinent van. Ohnee wacht dat is het verkeerde woord ghehe. Ik bedoel ambetant.
Heb je je tand eigenlijk bewaard? Of wordt hij vernietigd als medisch afval? Soylent Green!
-
-
Thanks EssDe helft van de plant sterft. De andere helft overleeft langer, dankzij datzelfde vastgesleten sapstroom-patroon. Maar uiteindelijk gaat de plant in reparatiemodus, en de sapstroom (en uitwisseling) gaat zijwaarts. De infectie ziet zijn kans en verspreidt. De temperatuur is in het nadeel van de plant en in het voordeel van de infectie. Einde. CSI:GANJA
De komende regen gaat haar de pijp aan Maarten doen geven. Of juist zoveel vocht geven dat het als een soort pudding gaat overleven.
- Likes 3
Comment
-
Ongeldige tips.
Misschien kun je die plant opnieuw een beetje snoeien. Clonexgel/auxinepoeder/rhizopon op de snoeipunten. Plant uitgraven en op zijn kop terug in de aarde/water. En dan bidden dat ze wortels aan gaat maken.
Oja, wat te doen met de wortelpruik, wel of niet afsnoeien? Dat mag je zelf weten. Als de sapstroom dan toch van boven naar beneden en vice versa gaat?
De wortelpruik er maar op laten zitten anders krijg je weer te maken met dat overdruk verhaal.
Vorig jaar stekjes met de kop in het water gezet. Kwamen prima wortels aan. Deze test is dus uit te breiden met een zijtak.
Toffe update.
-
Auxine stimuleert niet alleen wortelgroei, maar ook topgroei, lengtegroei en celstrekking. Ik wil eigenlijk celkrimping hebben, totale celdood bij de geinfecteerde cellen zodat er geen sapstroom meer is die er voor zorgt dat de infectie verspreid. Auxine beweegt tegen de concentratiegradient in, en het kost dus energie om die te transporteren. Het klinkt in den beginne als een wonderschoon idee, maar feitelijk is het daar te laat voor.
De plant op zijn kop zetten, dat zou ik weleens willen proberen eigenlijk. Maar niet nu, niet bij deze. Wiet loopt immers niet zomaar uit vanaf de stam, en ik zou al het blad moeten begraven om een beetje contactoppervlak te maken. Met Olijfbomen werkt dat overigens wel. Die hebben wat meer pluripotente cellen. Machtig mooi woord, pluripotent. Het zijn cellen die "meer kunnen". Vandaag geen zin om wortel te zijn? Dan wordt ik toch lekker blad, steel of bast? See if I care!
Doet me ook denken aan een dode olijfboom die 2 jaar dood was. Die heb ik zilver gespoten met de goedkoopste verf ooit. Weer een jaar later bleek die niet dood. Olijfbomen kunnen decennia op pauze staan. Sick.
Wiet heeft die cellen ook, in blad en in de topjes en wat in de bast (daarom zijn ze makkelijk te stekken). Hoe ouder het materiaal, hoe specifieker de cellen worden en hoe moeilijker het is om die om te zetten van functie. Daarom heeft het nu weinig zin om bijvoorbeeld te marcotteren (gewoon een nieuw wortelstelsel bouwen boven het oude).
Ik had ergens beloofd dat ik niet teveel informatie kado zou geven, maar die ongeldig heeft mijn zwakke plek gevonden volgens mij. Psychologische oorlogsvoering.
-
Wil je dat ik daar gebruik of misbruik van maak?
Doe wat je niet laten kunt meid. Ik doe 't zelf ook, en het is heerlijk.
Comment
Comment