Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR2's Buitengrow 2018

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Gisteravond drie keer in 5 minuten gestoken door een mug, met flinke bulten als gevolg; hete theelepeltruc toegepast en de jeuk/pijn nam met 90% af. Thanks voor de tip LR, werkt prima!

Comment

• LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Goed om te horen! Spread the word zou ik zeggen!

• Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Hey Meglow. Ik had het ook gelezen en het werkt inderdaad echt! Stollen dat eiwit!

DSCF0171.JPG DSCF0172.JPG
    Mompelt iets over te compact, verdomme. Zeker wel rot straks!
    En bevrucht door stuivende mannen in de buurt. Het zal ook eens niet. Gompie.

DSCF0162.JPG
    De domina onderdeur. Wat een slappeling.

DSCF0159.JPG DSCF0160.JPG
    Hele bruine stroken over de stam. Da's dood. Het blad is ook allemaal dood. Aan de linkerzijde op de bovenste foto van deze twee, zien we echter dat er nog wat takjes in leven zijn. Hatsekidee!

DSCF0163.JPG

DSCF0158.JPG
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Ik heb wel eens een verhaal gehoort van naakte vrouwen die door velden met wiet rennen om daarna de hash van hun huid af te schrapen. Het zal natuurlijk een ontzettend lulkoek verhaal zijn, maar het idee is leuk.
      Dat visioen kreeg ik nu zo juist bij het zien van jouw foto's.
      Het ziet er lekker uit, maar nu ben ik natuurlijk wel bevooroordeeld.

Comment

• LR2
        LR2 commented
        Editing a comment
        Ik ken datzelfde verhaal, maar dan met stok-oude rimpelige mannetjes met vieze pluisbaardjes in de bergen van Afghanistan. Dat blote vrouwenverhaal is veel beter!
        Zolang ik het schrapen zelf mag doen tenminste.. Anders lijkt 't me zoiets als dames nagellak zien verwijderen; het zal vast nodig zijn, maar echt appetijtelijk is het niet.

Je aarde is wit geworden. Heb je er DE opgegooid?
      Gedrocht op een voetstuk geplaatst. Apart dat er nog steeds leven in zit. Is dit die self-repair modus met zijwaartse sapstroom?
      De bekisting verderop wordt uit elkaar gedrukt.
      Afgeleid door dat naakte vrouwen plakhash verhaal. Hoort dat hier tegenwoordig ook thuis op het forum?
      Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

Comment

• LR2
        LR2 commented
        Editing a comment
        Het is een 18+ forum, dus ik kijk nergens van op. DE? Nee, dat komt er hier niet in. Nooit meer.
        Er ligt wat perliet tussen. Dat wel.
        De twee takken die nog leven, die leven nog omdat er inderdaad dus een soort sector-vorming heeft plaatsgevonden. Dat deel is afgesloten van de rest.
        Morgen gaan de schep wel in de aarde. Ze krijgt een potje, en vanaf daar is het hopelijk ofwel direct dood, ofwel een leuk ding voor in een hoekje van de tuin.

dat naakte vrouwen verhaal zet me aan het denken, op een andere manier dan je denkt hoor;
      als we de harsen van de levende groeiende (nouja.. Bloeiende.) plant af halen door er bijvoorbeeld door heen te rennen, maakt de plant dan extra snel/hard nieuwe harsen aan, of krijgen we dan als eindresultaat minder hars op de plant?
      In andere woorden, kunnen we door de harsen te oogsten van de levende plant meer hars krijgen dan als we wachten tot de plant klaar en gedroogd is?

Ik ga de rest ook nog terug lezen, maar ziet er allemaal erg mooi uit LR2!!

Comment

• Meglow
        Meglow commented
        Editing a comment
        Ik heb wel ergens gelezen dat men vroeger (of misschien nog steeds wel) met een lange leren jas door het veld heen liep, waarna ze de hars dan van de jas af konden krabben. Ik weet niet of ze dat zo doen omdat dat het de makkelijkste manier is om hasj te verkrijgen of omdat je zo netto meer kunt oogsten.. (?)

• LR2
        LR2 commented
        Editing a comment
        Da's een interessante vraag waar ik geen antwoord op heb. Bomen produceren meer hars, en blijven dat doen, zolang de wonden open blijven. In cannabis zit de hars aan de buitenkant, aan het eind van een 'harsklier'. De vraag komt er eigenlijk op neer of een plant sensorische feedback heeft op de trichoom, en deze kan verwerken.
        Hoe komen we daar achter? Nou, ik stel voor dat iemand de moeite neemt om met een marker een paar mm aan trichomen-rijk blad af te tekenen, daar de hars vanaf te schrapen, en enkele dagen later kijkt of het terugkomt.
        Het antwoord op die vraag kan tevens aantonen waar die hars nou eigenlijk voor bedoeld is; als defensie, of toch iets anders?
        Enkele jaren (een of twee, misschien zelfs drie) geleden opperde ik dat het me opviel dat de pistils in hun verse en onbevruchte vorm, nauwelijks blijven plakken aan de harsen. Stuifmeel plakt daar wel aan. Ik opperde dat het misschien een vernuftig bevruchtingsmechanisme kon zijn om stuifmeel te vangen op de harsen, waarna de waaiende en wuivende pistils er langs op strijken om op die manier toch bevrucht te worden. Kon ik dat bewijzen? Nee. Kan ik dat nu bewijzen? Ook niet. Is het logisch? Stuifmeel wordt inactief door water, trichomenhars stoot water af, en als we goed kijken naar de pistil, dan zien we toch echt een harig zaagpatroontje, wellicht om stuifmeel mee te scheppen. Het is vergezocht, maar niet super vergezocht vind ik zelf.
        Trichomen zijn van oudsher bedoeld ter defensie, maar dat betekent niet automatisch dat ze niet ook voor iets anders kunnen dienen. In wiet helemaal, zien we al dat er niet enkel silicaat-trichomen bestaan zoals in grassen, maar ook harsproducerende. In Droserae zien we zelfs dat ze verteringssappen uitscheiden, en dat ze die harsen ook aanvullen wanneer nodig. Daar is er zeker sprake van feedback. In brandnetels bevatten ze ook nog irriterende stoffen.. Maar door hun vrijwel onzichtbare karakter, en het feit dat ze voor een groot deel bestaan uit praktisch inorganisch materiaal (silicaten en calciumverbindingen) zijn ze moeilijk te bekijken onder een microscoop; de meeste kleuringen hebben er weinig vat op.

Hier wat platen.
      DSCF0179.JPG
      P#2 groen fem denkt aan bloei.

DSCF0175.JPG

DSCF0174.JPG
      Erg veel bevruchting in de P#2 paars x groen fem. Bedankt locale hennepboeren! Als we jullie toch niet hadden... Maar wel monstervette toppen.

DSCF0176.JPG

DSCF0177.JPG
      Attached Files
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

• LR2
        LR2 commented
        Editing a comment
        Maak van die 30km maar 3000km. Er zijn marokkaanse types gevonden in het zaad van franse boeren. Als wij hier sahara-zand kunnen hebben, dan kan stuifmeel nog verder komen.
        Het zou GMO-bedrijven sieren om incompatibel stuifmeel te produceren: stuifmeel dat onkiembaar zaad maakt als het op non-GM planten belandt, of ze in de eerste plaats niet eens bevrucht. Daar zijn sommige bedrijven mee bezig, gelukkig, maar niet om andere boeren te beschermen. Meer om hun eigen genetica voor zichzelf te houden, blijkbaar stelen de Chinezen vrijwel elk ras dat op de markt komt. Als ze daar 30 jaar eerder mee waren begonnen - met die zelfbescherming - dan was er veel leed bespaard. Die Chinezen jatten al sinds jaar en dag, maar dat begint nu pas financieel pijn te doen. Patenttechnisch is er daar niks qua rechtszaken te winnen. Dat is een leuke middelvinger voor de grote bedrijven, maar aan de andere kant ook een gevaarlijke zet: zodra chinees zaad in het buitenland belandt, dan kunnen de grote bedrijven daar namelijk wel procederen. Je denkt als arme indiase boer eindelijk van die amerikanen af te zijn, om ze vervolgens via een omweg alsnog op je boeren erf te krijgen..

Hopelijk wordt het binnenkort gemeengoed, en ontstaan er rassen die alleen zichzelf kunnen bevruchten. Dat zou goed zijn voor arme boeren die zichzelf willen beschermen, de grote bedrijven die ook goede dingen doen (zoals extra vitaminen in rijst stoppen via GM) en zichzelf willen beschermen en dan wordt de wereld weer een stukje beter.
        De beginstappen zijn gemaakt, gelukkig. Nu nog de rest!

Of hennepboeren hun eigen zaad hergebruiken, dat betwijfel ik. Sensi-seeds en aan haar gelieerde hennepbedrijven (die inmiddels ook wereldwijd gigantisch gegroeid zijn) beschermen hun patenten net zo hard als elk ander bedrijf. Niet lang geleden stonden er zelfs nog Trademark logo's achter hun wietzaden. Volgens mij is het bij hun hennepzaden nog steeds zo. Hun hennepzaad is sterk beschermd met een legertje advocaten. De boeren weten dat ook wel denk ik. Dat van dat zaad af en toe wat door lekt naar de wietkwekers, dat maakt ze voorlopig weinig uit. Maar zodra daar nieuwe rassen uit ontstaan die actief de markt op gaan, dan zullen ze vast wel toehappen. Als ze diegene kunnen vinden tenminste.. Dutch passion doet er iig aan. Probeer maar eens een van hun soorten te verkopen als zaadboer zonder een percentage af te staan; het is praktisch niet te doen. Ik denk dat dat deels de reden is waarom bijvoorbeeld wietzaadjes.nl nu Durban Prison verkoopt in plaats van Durban Poison.

• Ongeldig
        Ongeldig commented
        Editing a comment
        Oh, ik zie nu pas dat je hierboven een uitgebreide reactie hebt gegeven over dat hennepzaad. Dat was wel te verwachten, maar ik heb dat niet eerder gezien.
        Nu kan ik terug gaan zoeken waar ik dat gelezen had van die hennepboeren die zelf hun zaad maken voor volgend jaar. Misschien ben ik wel in de war met cannabisboeren en hobbyisten die zelf hun zaad maken. Net als jij. Ik kom er nog op terug met of zonder accurate doorverwijzing.

3000 km is natuurlijk ondoenlijk en onlogisch om aan te houden als het gaat regulatie Maar ik geloof je zo, volgens mij zelfs wel tot 2000 miles. Hoeveel fidget spinners zouden dat zijn?

• Ongeldig
        Ongeldig commented
        Editing a comment
        Hey LR2,
        Ik kan nergens terug vinden dat hennep boeren hun gemaakte zaad het volgende jaar uitplanten.
        Dat is een denk fout geweest van mij. Aan de hand van deze twee zinnen uit het volgende artikel.

"Although hemp farmers are not going to want marijuana cross-pollinating with their hemp and increasing their hemp’s THC content"
        "Industrial hemp is primarily pollinated by wind"

Activists have been tortured for decades by the DEA’s stance that marijuana growers will use industrial hemp fields to hide their plants

Het is maar rustig op het forum vind ik. Slechts enkele vragen per dag...
      Qua onrust valt het ook ontzettend mee, die oogstkoorts lijkt voor het eerst in jaren weer eens wat ingeperkt.

Goed, om on topic te blijven: de P2P (met de P van penis en punisher, en de P van penis en paars, maar ze is groen) is gestekt. In de hele punisher lijn lijkt een vroegbloei er goed in te zitten. Aangezien ze aan het begin van het jaar blijkbaar 12/12 stonden, reken ik er op dat het geen AF is: ze is immers uit de bloei gekomen. Dat betekent dat reveggen mogelijk is. Kruisen gaat niet, want FEM. Maar dezelfde plant volgend jaar opnieuw zetten, dat zie ik wel zitten.
      Lekker bloeien rond eind juli, dan doorknallen tot.. nouja, ik denk nog een week of 3. Hangt af van het weer, en de rot. Maar vettig dat deze toppen zijn! Ongehoord. Ik was er met mijn shirt langs op gestreken, en drie uur later geurde het nog steeds. Bah.

Ook wil ik wat cannabis-bonsai maken. Gewoon omdat dat wel cool is. Met bonsaikenmerken natuurlijk! Dat gaat beter vanuit stek. Zo rond de winter maak ik wel eens 'n plaatje ofzo.

De binnentent, met 3 meter LED strip lijkt eigenlijk best goed te werken; weinig strek, de planten zijn mooi groen, maar ook weinig groei. Nou, da's precies wat de bedoeling is voor mij. Alles niet-dood houden.
      Goed, het had wel wat mogen groeien. Maar als het dat niet doet, ook niet getreurd.

Comment

Wat ik zo waardeer aan jou is, Dat je maar
        blijft zoeken naar dingen, dat noem je pas een hobby!
        Wat anderen ook, en ik, prachtig vinden om te lezen!

De meeste mensen, ik ook, zijn vastgegroeid in een
        systeem en wijken daar ook niet snel vanaf....

Succes!!

Comment

Comment

• Meglow
            Meglow commented
            Editing a comment
            thnx LR,
            Het is een echte braam, staat al een jaar of tien dus...
            Ik zal eens opperen om er wat vruchten af te trekken als het haar te langzaam gaat t.o.v. vorige jaren.
            De lekkerste bramen haal je overigens uit de duinen, daar kan geen gecultiveerd soortje van het tuincentrum tegenop in mijn beleving, maar dit jaar is daar vanwege de droogte weinig te vinden helaas.

• LR2
            LR2 commented
            Editing a comment
            Ik heb een hekel aan bramen. Ik ga graag offroad door de bossen, en dan probeer ik dat sluipend te doen; geen schade, geen sporen achterlaten, gewoon een 'verdwaalde wandelaar'. Er is buiten de paden altijd zoveel moois te zien namelijk. Maar dan heb je bramen; prikken recht door je broek en schoenen (en onderbroek) heen, zijn stevig genoeg om een mens te laten struikelen, het sap krijg je moeilijk uit je kleren en omdat de stekels veel bescherming bieden voor knaagdieren zijn ze grote broedplaatsen voor Teken.
            Is het geen idee om een zak zand neer te zetten en wat van die duin-planten te stekken? Als ik bramen een beetje ken, dan zou dat praktisch vanzelf moeten gaan.

• Meglow
            Meglow commented
            Editing a comment

Dat van die teken had ik me nog niet beseft. Ze heeft een moestuin met zandgrond, vlakbij de duinen. Echter komen daar ook heel veel kraaien waardoor ze dan in de weer moet met afschermnetten; denk niet dat ze daar zin in heeft. 'T is ook een beetje een jaarlijkse gewoonte om met een paar mensen de duinen in te gaan, om dan thuis te komen met een volle emmer om jam van te maken.

Wat ik me voorstel bij cannabis bonsai: een plantje van 20 cm met allemaal kronkels, terwijl de stam een omtrek van 10 centimeter heeft.

klopt dat?

verder heb je indrukwekkend mooie planten. (had ook niets anders verwacht met je nog indrukwekkendere kennis)

Kweking Eend

Comment

• LR2
            LR2 commented
            Editing a comment
            Zoiets. In essentie betekent bonsai niets meer dan 'plant in kleine pot'. Maar het is daarbij de sport om een plant er oud en verweerd uit te laten zien. Dat is een beetje wat het plan is, hoe ver dat gaat komen dat moet nog blijken. Maar als je planten ouder laat worden dan 1 jaar, dan gebeurt dat vaak vanzelf.

Werk ik bij de LIDL ofzo? Want de sfeer is TOP!
          HAHAHAHAHAHAHA SUPER GRAPPIG

DSCF0195.JPG DSCF0196.JPG
          Er zitten allemaal witte puntjes op mijn toppen, is dat spint of stof ofzo? Hoe krijg ik die er van af? Staat echt niet mooi zo.

DSCF0204.JPG
          Scherp blijven, blijven focussen.

DSCF0203.JPG
          Waar zijn die wulpse dames?

DSCF0206.JPG

Comment

• Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Even met de stofzuiger er overheen en na behandelen met ammoniak, anders komt het terug.

• Ongeldig
            Ongeldig commented
            Editing a comment
            Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Ja, nee, ik heb nog niet de tijd genomen om het terug te lezen van die boerenhennepzaadproductie.

Ziet er super uit LR2!!

Inderdaad die witte puntjes ( sprietjes) moet je er wel afplukken hhahahaha!!

Comment

Als ik U was zou ik ze een weekje alleen water geven meneer LR2, Maar beter luistert u niet naar mij lol...

Comment

• LR2
              LR2 commented
              Editing a comment
              Ze staan in de volle grond.. Dan is alleen watergeven zo ongeveer wat je altijd doet
              Maar de bodem is goed bemest, dat klopt.
              We zitten als kwekers nogal vast in dat ouderwetse voedingspatroon. In dat oude voedingspatroon wordt de volgende redenatie toegepast: De herfst hoort erbij, tijdens deze herfst wordt het blad onderin de plant leeggetrokken, alle voedingsstoffen uit dat blad wordt naar de toppen gestuurd zodat de toppen ten alle tijde goed door kunnen groeien. Om goed door te groeien, is er een continue aanwezigheid van voedingsstoffen nodig. Het idee achter een aantal weken alleen water geven, is dat er geen voeding in de top zou zitten want dat smaakt scherp. Right?
              Welnu, er zit een kink in die kabel; het kan niet zo zijn dat aan de ene kant het blad leeggetrokken wordt en alle voeding verplaatst naar de toppen, en dat de toppen dan vrij zouden zijn van voedingsstoffen. Als je suiker uit cola haalt, en je stopt het in thee, dan is je thee niet minder zoet dan de cola. De oude kwekersgedachte is dat je thee dan zeer zeker wel minder zoet zou zijn.
              Zulke logica gaat er bij mij niet in. Ik hoop ook van harte dat andere mensen tot dezelfde conclusie komen. Of, dat ze een alternatief op de logica vinden die ook hout snijdt! Ook ik heb dingen te leren af en toe.

Een plant heeft een homeostatisch patroon, dwz dat ze altijd probeert dezelfde hoeveelheid zouten in zich te hebben om optimaal te presteren. Daar zit 1 plant een beetje overheen; die heeft wat gele puntjes. Die puntjes worden veroorzaakt door een overschot aan zouten, maar ze breiden inmiddels niet meer uit; het homeostatisch patroon is hersteld en de plant zit weer op zijn ideale concentratie.
              Daarnaast, de bodem spoelen of flushen in de volle grond.. Da's een dooddoener voor de wortels.

Het is geen kritiek van mij, begrijp me niet verkeerd. Maar hopelijk krijg je zo iets meer inzicht in mijn motieven en de redenen waarom ik sommige dingen wel of niet doe.

• Meglow
              Meglow commented
              Editing a comment
              Medical cannabis production is a new industry in Canada and represents a challenge for the production of a repeatable and standardized product for medical use. A reliable and reproducible environmental control strategy can contribute significantly to meeting this challenge. Irrigation management and control of plant water status is one of the key environmental control elements. To assess the effects of various irrigation management strategies this study deployed in situ stem psychrometers to measure the water status of plants. As a routine feedback device for irrigation control these devices are not ideal for large-scale production so correlation with the key environment variable representing the aerial demand for moisture (vapour pressure deficit) was assessed. By establishing a relationship between cumulative water potential (cWP) and cumulative vapour pressure deficit (cVPD) an irrigation management strategy that predicted plant water status based on measurements of cVPD could be employed. Three treatments; control (irrigation events every 1-2 days), mild-stress (irrigation events every 2 days), and moderate-stress (irrigation events every 3 days) were tested. The effects of flushing were also investigated to determine whether it had the intended effect of reducing nutrient concentrations within the dried bud. Through the use of psychrometers, water status (cWP) thresholds were correlated with humidity (cVPD) thresholds and reduced irrigation frequency resulting in water use reductions up to 45.7% which had negligible impacts on yield and cannabinoid profile. Flushing was found to be ineffective in removing any significant amount of nutrient from the bud.

Joh hee, wat ik jullie nou toch moet vertellen hee, zo hee. Wauw.
            Gisteren liep ik dus nakende door mijn hoerwoud en warempel merkte ik toch een beetje rot op hee, zo hee!
            Dus de P2P gaat vanaf nu de slachtbank op.
            Toch wel zonde hoor, want ik heb dus even gewogen hoeveel verlies ik heb aan rot..
            Ongeveer 1 gram, nat.
            Per 150 gram natte toppen.

Comment

Naakt? Het is al 2 mei geweest eh
            Ik ben gisteren begonnen met m'n brandneteloerwoud te verwijderen.
            Dat is geen aanrader in korte broek, dan zit je de hele avond met tintelende kuiten.
            Jij hebt weinig brandnetels staan vermoed ik, of ze komen niet boven de knie uit?
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

• LR2
              LR2 commented
              Editing a comment
              Ik kreeg te horen van iemand dat ik bepaalde dingen moest steken waar de zon niet schijnt, dus nu de zon schijnt dacht ik effe te zorgen dat die even overal geschenen heeft.
              Brandnetels heb ik alleen in pot, al een paar jaar. Maar gelukkig/helaas ben ik daar niet zo gevoelig voor, het jeukt een minuutje maar daarna is het vaak alweer rustig. Men zegt dat azijn zou moeten helpen; het lost de silicium trichomen op en het neutraliseert het gif door denaturatie.
              Semi-gerelateerd weetje; er zijn wat Afrikaanse stammen die brandnetel-achtige planten over baby-beentjes wrijven. Die kindjes kunnen vaak al lopen voordat ze 1 jaar oud zijn.

• BackYardPlant
              BackYardPlant commented
              Editing a comment
              Ja logisch, die willen zo snel mogelijk weg rennen
          Bezig...
          X