Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Luhoe 2018

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Schuifjes geplaatst dus geen kapot gewaaide planten meer. NL ligt al in de ton, wordt niet meer wat. Blad nog wel groen maar gaat te weinig water omhoog krijgen als er veel blad en toppen te voeden zijn, daarnaast ook een open wond bij de stam. Ik bestel weer zo`n auto NL #5 bij. Ging voor mijn gevoel wat beter dan die vorig jaar van huismerk maar dat kan puur illusie zijn Ik kijk nog even wat de de backup voor de GSC wordt. Die laatste staat er nu ook wel mooi bij. Ziet er ondanks het formaat wel fris uit , dus ze mag zich nog een weekje bewijzen.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Autoflowers 2016

Comment

Succes Luhoe, ik schuif graag bij!

Zonde van de plantjes die het minder goed hebben gedaan, maar dat is naar mijn idee ook wel de charme van het kweken. Kijken wat er beter kan en opnieuw beginnen

Staat er ook ergens een foto op het forum waar de hele constructie van folie etc. op staat?
      Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

• Ongeldig
        Ongeldig commented
        Editing a comment
        Ik geloof in zijn topic van vorig jaar. De oude bak en de nieuwe dakbak.

• Stemma
        Stemma commented
        Editing a comment
        Dan zoek ik dat topic straks even op, bedankt!

Foto van hieronder was tijdens het in elkaar zetten. Zijkant rechtsonder 2 fannetjes voor luchtaanvoer en links bovenin 2 voor afvoer van warme lucht. Aan de klep van de voorkant zit een handvat, en de klep kan er in z`n geheel uit zodat ik er goed bij kan. Zoals je op de foto ook ziet ben ik geen timmerman en is geen hoekje precies 90 graden maar het is blijkbaar stevig genoeg want na een jaar weer en wind staat ie nog steeds stevig

Gelukkig hoef ik niet helemaal opnieuw te beginnen, schade is 1 plantje maar om dat northernlights wel een favoriet is vul ik die wel weer aan met dezelfde soort. De girl scout cookies gaat tot nu toe heel traag, maar wie weet.. met een week deze zon verwacht ik wel wat groei en anders gaat ze er volgende week uit.
      Autoflowers 2016

Comment

• Stemma
        Stemma commented
        Editing a comment
        Wauw, wat een mooi en praktisch hok! Greenspan?
        Daar kan geen tomatenkas tegenop

• luhoe
        luhoe commented
        Editing a comment
        Dank je Jep greenspan. Passen zes auto`s op een rij ruim in. In de winter gaan er planten die niet winterhard zijn in, en in het voorjaar groente.

Er zit een nieuwe NL #5 auto in de grond en de GSC is verhuist naar een potje op maat in de achtertuin; in de oude te ruime woning woont nu eenPineapple Punch Auto, Ongeldig die chunk kon ik niet vinden maar er zit tenminste pineapple in Rest gaat best lekker. Strekken iets, maar door de vele zon valt het reuze mee vergeleken met afgelopen jaren. Dan was ik nu al bijna bezig met de bouwplannen voor een extra etage Vooral de Jack blijft mooi compact.
      This gallery has 6 photos.
      Autoflowers 2016

Comment

Hopelijk gaan ze het goed doen luhoe! Leuk om te zien, er is nog iemand hier op het buitenforum met een Pineapple Punch AF dit jaar. Ik weet zo even niet wie maar daar kom ik nog bij je op terug. Dat is wel leuk om te volgen. Net als dat ik jouw alternatieve kweekje graag volg, zeker nu er hier ge-ananast gaat worden.
        Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

Comment

• Appleton
          Appleton commented
          Editing a comment
          Ik weet niet of je het over mijn buitenkweekje hebt, maar ik heb idd een Pineapple Punch af staan
          Gekozen vanwege de heel positieve recensies over de smaak, wel rotgevoelig blijkbaar..

Ze is bij mij sinds 25/05 boven de grond, is mooi gegroeid en sterk geworden ondanks het rampzalige weer met de gevolgen vandien aan het begin van hun leventje (foto’s in kweekverslag)
          Ze is ondertussen al aan het bloeien begonnen, ik zal er binnenkort een goede foto van nemen en deze posten in Mn verslag voor alle pineapple-lovers

Bloei! nouja het alle alle eerste begin dan.. De nieuwe 2 laten zich nog niet zien, maar dat die komen vanzelf wel
        This gallery has 3 photos.
        Autoflowers 2016

Comment

Stemma doet stout (2016)

Comment

Gefeliciteerd de eerste blommen voor dit jaar!
            Ik bedoelde inderdaad Appleton met de Ananas Punch AF.

Comment

Yeuuuuuuuuuuuuu gefeliciflapstaartttttttttttt
              God was never on your side..

Comment

Gaat nog niet helemaal lekker dit jaar De twee zaadjes die inmiddels een week in de grond zitten zijn nog steeds niet boven, ze zitten in een kuiltje met zaaigrond, maar nog niks te zien. Nog even laten zitten of morgen toch maar voorzichtig wat zand weghalen en dan hopen dat ik de zaadjes terugvind, om ze alsnog dan maar tussen tissues() te leggen?

Daarnaast is de auto jack nog wel groen maar hij ziet er uit als een slappe vaatdoek (zie foto), te weinig water, te veel? Geen idee, ben niet heel scheutig met water en de andere 3 staan wel wel vrolijk met strakke blaadjes.
                Autoflowers 2016

Comment

• Ess
                  Ess commented
                  Editing a comment
                  Ik heb ze een keer zo aangetroffen 2 jaar geleden en dat kwam omdat ze dorst hadden. Is de grond droog en weegt je pot licht? Dan wordt het misschien tijd voor een slokje water.

• Appleton
                  Appleton commented
                  Editing a comment
                  Volgens mij laat je de zaadjes beter zitten zolang je hoop hebt
                  Ik denk dat ze sowieso meer kans hebben op goed ontkiemen als je ze in de aarde laat zitten en de toplaag vochtig houdt i.p.v. ze er proberen uithalen en alsnog op een andere manier te ontkiemen
                  Langste dat ik heb moeten wachten was 8 dagen denk ik

Succes

• Appie
                  Appie commented
                  Editing a comment
                  Ziet er erg dorstig uit...

Wat je kweekollega's al zeggen, til je pot eens op dan weet je snel genoeg of ze te droog of te nat staan.

Zaadjes ontkiemen moeizaam in droge aarde, weet ik uit eigen ervaring

Stemma doet stout (2016)

Comment

De droge plant was idd een gevalletje watertekort. Gisteravond wat water gegeven en vanochtend was ie weer fris. De zaaigrond rond de twee zaadjes probeer ik wat vochtig te houden en anders haal ik ze er halverwege de week weer uit om ze dan maar tussen watjes of tissues te laten ontkiemen.
                  Autoflowers 2016

Comment

• Stemma
                    Stemma commented
                    Editing a comment
                    Zelf sprenkel ik regelmatig bij droog weer, gewoon paar druppels/ml per keer. Probeer anders een natte tissue op de aarde neer te leggen?
                    (met iets eronder zodat het net boven de aarde hangt)
                    Als je zaadje al miniem aan het ontkiemen is, maak je dat misschien stuk zodra je het zaadje beet pakt.

Wel regelmatig checken voor ontkieming, succes!

Vochtige tissue is binnen een uurtje droog. Het wordt best wel warm in die bak, denk toch al gauw > 35graden als het buiten al 30 is. Misschien flink vochtig maken en dan die twee potten afdekken met plasticfolie?

De vier die gelukkig niet zo moeilijk doen kunnen de hitte wel aan en gaan lekker maar op dagen als vandaag krijgen ze `s ochtends en `s avonds een flinke slok. De groei zit er nog wel in want het worden nu wel lange slungels
                  This gallery has 4 photos.
                  Autoflowers 2016

Comment

• luhoe
                    luhoe commented
                    Editing a comment
                    De Nothernlights is inmiddels boven; gisteravond flinke scheut water en vandaag is het weer broeierig warm geworden in de bak. Blijkbaar was dat voldoende. Nu de andere nog. Ik ga nog even niet met folie of flessen aan de gang want blijkbaar redden ze het zelf, ook al hebben ze er anderhalve week voor nodig.

• Stemma
                    Stemma commented
                    Editing a comment
                    Voortaan starten met vochtiger aarde

• luhoe
                    luhoe commented
                    Editing a comment
                    Yep want na nog een flinke slok gister is ook de 2e nu boven

Slechte foto`s deze keer Maar de plantjes zelf gaan gelukkig weer allemaal goed. De 4 groten doen hun ding, en de de twee kleintjes zijn nu ook echt boven de grond en kijken vol ontzag naar de groten aan de zijkant
                  This gallery has 2 photos.
                  Autoflowers 2016

Comment

Tof dat die zaadjes allebei mee zijn gaan doen! Geduld beloond.

Comment

Bezig...
                    X