Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Ik hoop het nyln. Het blijft de vraag hoe potent ze zal zijn. Wie weet heb ik geluk.
Johny's alfabet is misschien wat fonetischer als het onze? Puh en Cuh? Oh maar dat rijmt ook.
Wat zit jij eigenlijk altijd te klagen over pineapple, pp en caramel? 3 prachtige bomen van planten! Cicades heb ik ook. Honderden! Elk jaar. Doe er nooit wat aan. Henne P. Ondanks zowat elke tegenslag die je maar kan bedenken blijft ze toch volhouden. Lijkt wel onverwoestbaar. Die bruine onderste calyxen heb ik deze zomer ook gehad op de spot. Heb ze bij het knippen verwijderd en heeft zich later niet verspreid. Mooie update en mooie platen op je eigen eigenzinnige manier.
"Na die vergane glorie in het Land van Ooit beginnen de dames in eigen tuin er steeds aantrekkelijker uit te zien."
Dat is de tweede zin Doc, Ik begin me eindelijk positief uit te laten over de dames.
Henne P is niet kapot te krijgen, alleen bruine rot op de buitenkant, soms wat grijze rot met sporen op de binnenkant. En het woekert niet door, ze houdt het op een plaats. Ze kan aardig tegen de regen, bloeide vroeg, groeide hoog. Water krijgen vind ze niet leuk. Ze staat het liefst droog. Geen meeldauw. Als het een aangekocht zaadje was geweest zou ik er lovend over zijn - mits het lekker rookwaar werd. Plakhasj of de hasjplak. Ik pluk haar trouwens. Er is altijd ruimte voor verbetering als het aankomt op het minimaliseren van het knipwerk.
Die bruine calyxen daar zit zaad in. Typisch genoeg lijkt ze te weten waar ze bevrucht is geraakt, daar vervalt haar plantmateriaal en verdord.
En ontstaat er soms schimmel zoals te zien is op die foto. En wat ook te zien is hoe het zaad zo bevrijdt wordt uit de verdorde calyx om op de grond neer te kunnen vallen. Henne P wil nageslacht. Zie je het al voor je? Er is ongetwijfeld al wat zaad op de grond gevallen. Al die kleine Henne Peetjes.
Cicades zijn een opluchting vergeleken met witte vlieg.
Mooie update weer, gelukkig zie je in dat nog veel moois hebt staan. Heb met de wind van de week ook een aantal planten moeten stutten (vergeet het in de update te schrijven) was gewoon bizar zo hard de wind ging.
Even iets anders welke (fruit) droogmachine heb jij en hoelang laat je de wiet eri drogen?
Hey Stemma,
Ik ben de tevreden eigenaar van een Excalibur, vier treden. Ik had achteraf wel een grotere gewild, die van 8 of 16.
Het is een duur apparaat in de aanschaf maar ik heb al vaak gebruik van gemaakt. Ik droog er van alles mee. Ik noem het ook wel een mijn van A-tot-Wiet-machien.
Buitenwiet kweken, alle info die je nodig hebt! Buitenwiet kweken in de tuin of op het balkon.
Hier heb ik vorig jaar een beschrijving gegeven van hoe ik het toen deed. Hoelang ik de wiet erin laat drogen is afhankelijk van de grote van het materiaal, en hoe nat het was toen het erin ging.
Ik ben de methode voor mijn machine nog aan het perfectioneren om het droogproces zo geleidelijk mogelijk te laten gaan.
De beste beschrijving op dit moment is;
De laagste temperatuur stand. Sessies van 25 minuten per dag.
Mijn voorkeur heeft het om de droogmachine te gebruiken als vochtvreter. Zeker in het geval van wiet die ik geoogst heb omdat de plant ergens rot ontwikkeld had.
Minimaal een sessie van 25 minuten. En daarna voelen hoe droog het voelt van buiten, en dan gewoon hangend of liggend op de ongeforceerde manier rustig verder laten indrogen. Sinds ik dat zo doe heb ik geen schimmel meer waargenomen tijdens het drogen.
De droogmachine droogt het product van buiten naar binnen. En de overgang van klaar om te curen naar te droge wiet die verpoederd, is net als met spekjes of pijnboompitten bakken. Even niet opletten en het product is over zijn top.
Wanneer ik het helemaal droog met de droogmachine dan zijn het minimaal 2,5-3 sessies van 25 minuten voor klein materiaal en 5-6 sessies voor grote dikke toppen met takken eraan.
Gelukkig hebben al jouw planten de wind overleefd! Ik vind het niet erg meer dat de planten zijn omgewaaid. Het ging om het leren. Het werden spectaculaire planten. En daarbij hoort een einde met een gemengd gevoel. Zelf zie ik nu ook schoonheid in hun neergang.
Ik heb van de week ook hardhollend bamboestokjes moeten plaatsen, want de outdoor grapefruit zwiepte behoorlijk opzij (ben dat helemaal vergeten in mijn topic te schrijven )
IMG_20181002_153713833.jpg Ess
Jij vroeg toch laatst naar Jacky's meeldauw? Hier is ze nog even. Ik had haar in de schuur te drogen gehangen. Ben benieuwd of ik er nog zaad uit kan peuteren aangezien ik deze bevrucht had.
IMG_20181003_142013589.jpg
Ijzer tekort. Caramel. Mogelijk nog steeds een gevolg van die beknelde stam een paar weken terug. Anders staat ze misschien te nat. Of het heeft een andere oorzaak. No worries, het zijn drie van die fluff takkies die dit laten zien.
IMG_20181003_180306457.jpg
Oja meeldauw op de Power Plant onderin. Ik had een loslopend konijn, die er lekker onderlangs is gestreken met een vacht vol meeldauw. Hekje terug geplaatst.
Blad met meeldauw weggeknipt.
Wat een droevenis op die kast na en dat vis aas na das geweldig natuurlijk.
Vrouwke oogst jij wel genoeg deze zomer ik zag mega planten bij jou en nu zie ik allemaal ellende .
ik heb gisteren voor eerst boter gemaak je had mn huis is moeten ruikem omg hmmm
DIE MEGA SPIN IEUWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWW WWWW
Die mega planten ging ik niet oogsten. Het is nu echt aan het vergaan daar.
Ik zal ze op gaan ruimen binnenkort want ze zitten vol met rot en bloeien niet af sinds die winderige vrijdag waarop ze knak zeiden.
In mijn eigen tuin heb ik genoeg, volgens mij ga ik dit jaar meer oogsten als voorgaande jaren.
Die vieze Big Devil, zonder high en wel veel hoesten zit op 150 gram, en daar komt nog wel 50 gram bij. Teveel vieze wiet voor een autoflower.
Jack iets van 70 gram. En nog wat meeldauw.
Henne P. schat ik nu op 300 droog, hangt nog 50 in. Henne P is lekker qua smaak, en in de vaporizer vreemd genoeg een chill gevoel.
In een joint is het placebo-wiet. Gepromoveerd tot hasj en vape plant.
Een grote weckpot vol is plusminus 50 gram. Zo kom ik tot deze geschatte aantallen.
Kilo-knallers die zijn het niet meer Bell. Volgende keer zal ik je laten zien dat ik nog steeds vele vierkante meters aan toppen aan het kweken ben.
Heb je je vingers afgelikt na het uitknijpen? Die eerste dosis deed het bij mij het best.
Sindsdien niet echt meer effect ervan gevoeld. Misschien neem ik het verkeerd in.
Ik haal een bevroren klomp uit de vriezer en jengel die in de soep. Best een aardige smaakmaker, behalve een rustig gevoel geen stonedheid.
Ongeldig yup ik heb mijn vingers af staan likken zag je ....voel me bijna betrapt ik beken ik heb ook de zeef leeg ge eten de restjes boter die er op zaten hahaha. Ik weet nu niet of ik stoned er van werd mijn man vond me wel.verdacht stil en ik voelde me lui ontspannen maar tegen mijn nachtmerries probleem werkte het hellaas niet. Vanavond ga ik met 2 koekjes op mijn schaap
Gaat lekker daar! Ga je iets doen aan de caramel? Behalve die 3 fluffy takjes ziet die er wel echt heerlijk uit. Pp en pc trouwens ook. Hopen dat het meeldauw niet heeft verspreid op de pp. Jij hebt best wel al wat mogen oogsten dit seizoen
Zou je me aanraden iets doen met die Caramel Doc? Heb je het weleens aan de hand gehad?
Om nu maatregelen te gaan nemen tegen drie fluff takjes (minder dan 3% vd plant) met ijzertekort met het risico dat ik de Caramel andere problemen op de hals haal, ik vond het niet slim. Aangezien ik echt weinig weet van voeding en tekorten enzo.
Zolang het geheel gezond oogt en ik geen duidelijke verklaring heb en het niet verder uitbreid, laten gaan, is mijn redenatie. Die topjes zal ik verliezen.
Meeldauw, de PP zit nog niet volledig onder maar ik zie wel regelmatig witte stipjes terug komen.
De Caramel en PC tot op heden ongedeerd. Het mag zichzelf weer bewijzen.
Ik heb niks te klagen, mijn potten zitten alweer aardig vol. Ik moet extra potten aan gaan schaffen.
De PP is de vooruitlopende bloeier, de PC de achterloper. Het begint redelijk te ruiken naar uhm, muffige aardachtige tonen. Geen overheersende wietgeur. Behalve de PC die ruikt naar gesynthetiseerde wiet.
Behalve mijn eerste kweek (2af’s) heb je al mijn kweken al gezien dus nee ik ben het zelf nog niet tegengekomen. Als ik het zou tegenkomen zoals het bij jou het geval is zou ik ook gewoon niks doen. Ik redeneer exact zoals jij. Herriner je je die quick one van mij nog een paar maand geleden (waar is de tijd) die had ook meeldauw onderin. Uiteindelijk afgebloeid en hooguit 5 topjes moeten weggooien. Laat ons hopen dat het bij jou ook zo gaat!
Leg me aub in geuren en kleuren uit hoe gesynthetiseerde wiet ruikt
Bedankt voor je update, de foto's zijn mooi maar ik word er wel wat triest van. De natuur geeft en de natuur neemt, dat wordt goed benadrukt in je topic. Ik hoop net als Bel dat de opbrengst genoeg voor het komende jaar is en dat je er net zo veel plezier van hebt als je Pineapple ❤️
Met de opbrengst zit het wel goed verwacht ik zo. Een plant zou voldoende moeten zijn.Ik bedoel dan wel een grote plant.
Tsja, Stemma, de herfst is er. De dagen worden korter.
De planten zijn aan het vervallen en zullen niet groter meer worden. Het zal waarschijnlijk wel gaan schimmelen.
Het verval is ingezet, de opmars naar de winter is in volle gang. Het is te zien, in mijn topic. Op het forum loopt de buitenkweek van 2018 richting haar einde.
Hopelijk straks nog een mooie oogst voor ons allen en dan is het weer gedaan.
Mijn jaarwisseling valt op 1 April.
Mijn Pineapple hart is dit jaar uit mijn bortskas gerukt... We hebben zoveel problemen gehad met elkaar dit jaar, momenteel is er sprake van een anti-relatie.
Dank voor je comment.
IMG_20181010_183239400.jpg
Al die tijd dat ze groeide heb ik dat rare blad genegeerd.
Ondertussen wint de nieuwsgierigheid het van het wegkijken.
Misschien kom ik er dit jaar nog achter.
Wacht. Voor ik het vergeet. Langs de getackelde hasjplant. Henne P.
Ze heeft me verwend met een gigantische opbrengst aan dikke knoppen.
De laatste lading vandaag geknipt.
Ken je dat, dat je het hardste lacht om je eigen grap terwijl andere mensen denken dat je serieus was?
Van die mensen? Die anderhalf uur bij je aan tafel komen zitten en maar vijf woorden zeggen?
Achteraf weet ik het altijd beter. En daar leer ik dan weer van. Plastic soep bestaat wel.
Thedoctor De gaten zitten erin maar het zijn mijn favo schoentjes. Ik dacht al mijn skateschoenen (ook die met geheim druksvakje in de tong) weggeflikkerd te hebben. Toch een paar over het hoofd gezien. Je weet er nogal wat vanaf. Het is duidelijk dat het een andere hobby van je is.
Thanks JackyS. Ik doe mijn best op die tuin. Het is een work in progress. Maar dat vind ik eigenlijk wel fijn. De tuin is nooit af, wel steeds vaker te klein. Er is altijd ruimte voor verandering. verbetering.
Zoet met knippen, dat klinkt best lekker. Ik zal er wat koekjes bij nuttigen
Bell! Ik was in slaap gevallen. Maar de meeste projecten zijn wel af. Nu nog witkalken van het kippenhok. En de schuur. En de kelder.
Ergens een vliering maken.
En dan kan ik na het knippen verder binnen. We hebben geluk he met het goede weer!
Volgend jaar een stuk drukker op het buitenforum, ik zie nu al wat jaloerse blikken. Verduisteren? Afdak? Autoflowers? Dat is zo 20en17.
Als dit de nieuwe zomers zijn... Dan krijgen we andere zorgen. Zoals ons vreemde insectenplagen en droogte.
Ik moet de planten nog vermoorden straks. Heb jij jouw meisjes allemaal geslacht?
Jaha hier is alles al in potten en in de boter verdwenen. Dat boter en koekjes gebeuren ik weet het nog niet. Een pure joint roken is zoveel makkelijker kwa doseren en de tijd wanneer je stoned wil zijn. Soms duurt zo koekje wel 2/3 uur voor het begin en dan ineens coma....
Dus moet mijn weg nog effe vinden. Ik had een super kweek jaar deze zomer bekijk weer dat kon het niet aan liggen. Hoop dat ik het red tot komende kweek en oogst.
Eten is echt heel anders als blowen. En blowen is weer anders als vapen en shatter/BHO dat is gewoon hard drugs.
ik vind het eten leuk voor erbij maar als ik stoned wil worden dan steek ik een joint op.
Als mensen nu willen beginnen met wiet gebruiken zou ik ze aanraden om te beginnen met vapen of koekjes. Blijf weg van die joint. Want als je die joint eenmaal gewend bent is eten en vapen niet hetzelfde. Blijf weg van tabak. Blijf weg van verbranden.
Misschien als je weer een tijdje helemaal stopt en dan begint met opbouwen dat het beter werkt... Mijn ervaring met eten is overigens hetzelfde als de jouwe, ik merk of niks of ik wil van het ene op het andere moment naar bed en kan alleen nog maar slapen. Knock-out boter. Niks niet fijn.
Misschien als ik ooit verrek van de pijn, dat het dan handig is. Mezelf knock out eten en even geen pijn meer door het wietcoma. Verder is het leuk als smaakmaker, in plaats van Maggi, zout, ketjap of mononatriumglutaminaat. Als je zoutarm maar vetrijk wilt eten.
Ik kom jouw deze winter een paar keer bezoeken op de sjat! Goede intenties, die heb ik genoeg. Nu waarmaken.
Comment