Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kippenstront + konijnenschijt = kilo-knallers?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

IMG_20181021_141845580.jpg IMG_20181019_132630896.jpg

Wanneer deed ik de laatste update?
    12-10? Weinig nieuws te zien of te melden.

Het Land van Nooit, (voormalig Wonderland) doet nu haar naam eer aan. Einde verhaal voor de surprise eieren. Meer als 50% van wat over bleef na de stormachtige halvering beschimmeld. Het project mag afgesloten worden. Drie topjes geoogst om toch een testertje te hebben. Stinken deden ze wel. Meer als de Caramel en de Power Plant. Minder als de Pineapple Chunk.
    Als de gemeente die herfstbladbakken plaatst dan gaan ze er linea recta in.

IMG_20181025_134228928.jpg

In eigen tuin sinds gisteren.
    Natte en zware toppen, en een lege batterij. Dus geen foto's van de hangende hoofden.
    Beetje meeldauw hier en daar. Op alle drie de dames. Beetje beginnende toprot.

IMG_20181021_173441491.jpg

Dit is een hoofdtop van de Power Plant die ik afgelopen week eruit geknipt heb. Beginnende rot te zien.

Ik ben niet onder de indruk van de geur van de Caramel en de PP. Weinig geur. De kleine Pineapple Chunk, die is wel duidelijk te ruiken als zijnde wietplant.
    IMG_20181022_144334398.jpg

Caramel Noord
    IMG_20181025_161351322.jpg

Caramel Zuid.
    IMG_20181022_144257681.jpgIMG_20181022_144237326.jpg

Spin met grootheidswaan.jpg
    Attached Files
    Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

Comment

EET NIJN NOOIT OP HOOR ....EET DIE SPIN MAAR OP Hahahaha
      God was never on your side..

Comment

• Ongeldig
        Ongeldig commented
        Editing a comment
        Het konijn met de grandy sanka zit in het bejaardentehuis. Die ga ik inderdaad nooit opeten. Het is geen huisdier, maar een tuindier.
        Iedere dag even mee knuffelen. Komt op me afgerend, volgt me, loopt me voor de voeten, laat me bijna struikelen, besluipt me van achteren, dat soort dingen. Super geinig.
        Ze had afgelopen zomer voor het eerst een miskraam gehad en ik heb ergens geluk dat ze nog leeft. Dus ik fok niet meer met haar.

Eindelijk.

geweldige foto van de pc!
      ga je in een keer alles oogsten of in stukjes verspreid over meerdere weken?
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

Comment

• Ongeldig
        Ongeldig commented
        Editing a comment
        Verspreid. Over drie weken de PC, Over twee weken de Caramel, Komende week de buitenkant van de PP. Dan heb ik voor alle planten een week de tijd. Om tussen de bedrijven door wat te knippen. Schimmel en weer afhankelijk. Dat wel. Zal blij zijn als ze weg zijn. In eerste instantie.

Ervaren kwekers kunnen dus ook nog ongeduldig zijn! Naha.

Planten staan er nog mooi bij al bij al.

Denk dat toprot, meeldauw of andere kwaaltjes niet tegen te houden zijn deze tijd van het jaar? Ongeacht de moeite die je erin steekt of de soort dat het is..?

Veel knipplezier.

- Tweede maal WSS Skunk op balkonnetje - FIM & LST & zondervoeding
      - Eerste maal WSS Skunk - met (waarschijnlijk) voeding fail & LST

Comment

• QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Het zit ook vol met allerlei gewenste en ongewenste beestjes.

• Ongeldig
        Ongeldig commented
        Editing a comment
        Wietafval is het enige wat niet hier op het terrein wordt gecomposteerd, dat gooit mijn paps zonder schaamte weg bij de gemeente.
        Grote delen wietafval in de open lucht op eigen terrein staat garant voor stank en schimmels.
        De rest mag wel gewoon daar vergaan waar het neervalt. Ik heb de gewoonte om looppaden te maken van houtig snoeiafval.
        Werkt perfect. Cleargreen

• Cleargreen
        Cleargreen commented
        Editing a comment
        Brandnetelgier is een voedzame bemesting op basis van brandnetels dat je makkelijk zelf kan maken. Het maken en gebruiken van brandnetelgier leer je hier!

Kan ook met cannabis

IMG_20181027_104110067.jpg

Hangend en nat. PP. Blijft groen, Op wat grote stamfanleaves na. Sinds een week langzaam vergeling.

IMG_20181027_104237151.jpg

Soms horizontaal maar geen schade.

IMG_20181027_104145286.jpg

IMG_20181027_104313402.jpg

Morgen misschien een extra stokkie. Ik vind die horizontale toppen niks. Als het weer regent loopt het er zo langs de zijkant in, meer oppervlak dat nat wordt.

Dat ijzertekort van de Caramel heeft zoals verwacht niet doorgezet. Die drie topjes zien er nu zo uit.

IMG_20181027_164231193.jpg
      IMG_20181027_164240853.jpg
      IMG_20181027_164214627.jpg

De eerste echte rot is hier. Links Caramel, rechts PP. Rotte delen eruit geknipt, rest te drogen gelegd.
      IMG_20181028_164035631.jpg

Trichomen PP. She is getting there. Net niet ver genoeg. Maar die verdomde meeldauw en rot.

IMG_20181028_145103911.jpg
      IMG_20181028_145132793.jpg
      Naamloos 2.png
      Naamloos.png

Het plakt.

Comment

2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
        2016 - Greyvol's buitenkweek
        2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

Zal toch een mooie oogst zijn!

Je kan knipafval toch aan de Nijntjes en kippen geven, doe ik ook.

Comment

Heb je ondertussen dat extra stokkie geplaatst? Last gehad van storm afgelopen nacht?
            ziet er netjes uit. Zo goed als klaar voor de oogst!
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

Comment

Het oogstfeest is in volle gang.

De eerste knipuren zitten erop.
              De regen en wind van de afgelopen dagen hebben een takkie afgebroken van de Power Plant, dat was het teken van de natuur om te beginnen met knippen.
              De Caramel haar bovenste deel hing in de PP en de Pineapple Chunk?
              Die deed erg lenig. Thedoctor

IMG_20181031_103112216.jpg

IMG_20181031_103217607.jpg
              IMG_20181031_103133255.jpg

Wat ligt er begraven in de kast?
              Henne P. de hasj-plant.
              Is helemaal droog.
              271 totaal. Die was het makkelijkst te 'plukken'.

IMG_20181031_183805279.jpg IMG_20181031_184006702.jpg

In de tuin worden de dikste toppen eoogst. Van de PP en de Caramel.
              De toppen van de Caramel zijn enorm compact en het blad verdringt zichzelf. Krijgt geen licht, is geelgroen en gekreukeld van binnen.

IMG_20181031_162907928.jpg
              IMG_20181031_103453441.jpg
              IMG_20181031_103502589.jpg
              IMG_20181031_162942176.jpg

IMG_20181031_164708237.jpg

Er is dus rot en meeldauw, het stelt weinig voor. De planten zijn gezond. Meeldauw blijft bij stipjes op wat bladeren.
              Rot herken ik snel. Dat krijgt niet de kans om te woekeren.

Dit jaar wordt mijn beste jaar verwacht ik, omdat er zo weinig oogst-to-be weg schimmelt. Mede door het goede weer.
              Voorgaande jaren had ik al geoogst rond deze tijd van het jaar, dan hing het al een week of twee te drogen.
              De PC is veel trager (mijn slaptop ook). Die andere twee zijn ook sloom voor zaad dat verkocht is als vroegbloeiend.
              De PC is het meeste aan het vergelen.
              Het is een constatering. Ik ben een tevreden vrouw.

IMG_20181031_213941161.jpg IMG_20181031_170804605.jpg IMG_20181031_213918029.jpg
              Na, 6 uren knippen is dit wat eraf is.

IMG_20181030_100950414.jpg Een ietwatweetwietwat vreemde snoek.

Dit is wat ervan overblijft. Schiet niet op. De bench komt wel langzaam vol, maar de planten zien er nog precies hetzelfde uit.
              Ik dacht er iets te luchtig over. Ik denk dat ik ook maar een knipvakantie moet inlassen.

Caramel terug rechtop geplaatst. De stokkies raken op.

IMG_20181101_090100052.jpg

IMG_20181101_090048575.jpg
              PP, ik blijf het een lelijk ding vinden.

IMG_20181101_090120117.jpg

Dusja, ik kan wel wat knipsucces gebruiken.

....

Cleargreen thanks voor de tip. Eerlijk gezegd heb ik er geen zin in. In die moeite. Misschien heeft iemand anders er wat aan die er wel tijd en trek in heeft!
              Wie weet dat ik het eens probeer bij een kleinere plant.

De beschimmelde planten bij mijn ouders, die ga ik niet composteren of anderszins verwerken. Ook niet voor de konijnen of de kippen. Ze zijn gewoon te beschimmeld en te groot om ineens weg te werken onder de grond, op de composthoop. Plus het kost moeite.

@Burundanga
              Mijn wietbladafval uit eigen tuin verdwijnt inderdaad in de Cannijnen en kippen, composthoop, rot in boterhamzakjes in de prullenbak, en de takken op het vuur.
              Goede aanvulling voor hun dieet.
              IMG_20181031_170737539.jpg
              Attached Files
              Last edited by Ongeldig; 1 November 2018, 10:34.

Comment

• Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                De blauwe schoentjes!!

• Stemma
                Stemma commented
                Editing a comment
                Ik wil ook zo'n konijn!

Toch fijn dat de opbrengst zo is meegevallen, ik zag het na de geknakte plant somber voor je in. Echt knap dat je nog zoveel geduld op hebt kunnen brengen met het afrijpen!
                Gefeliciteerd hoor

Ik zag je voettttttttttttttttttttttt en mijn lieve nijntje Tering wat een zakken vol oogst jij moet de gelukkigste vrouw van het land zijn met zo nijn en zo zakken vol wiet. leuk he dat knippen en knippen en knippen
              God was never on your side..

Comment

wauw, mooie zakken vol. Ziet er goed uit. Kom ik aan met mijn lullige zakkie

Comment

• Ongeldig
                  Ongeldig commented
                  Editing a comment
                  Is mogelijk wel een wietje dat jij zou waarderen. Ik verwacht dat de THC waarde verlaagd is en en de CBD waarde verhoogd.
                  Als je mn buurman was zou je zo een zakkie krijgen van die Henne P.

• Slome Joop
                  Slome Joop commented
                  Editing a comment
                  oh tof! ik zet wel een tentje op in je tuin, dan ben ik ook buurman

Wauw wat gaaf, mijn vingers jeuken enorm als ik dit zie! Zou je graag mee willen helpen met me tumblert

Comment

• Ongeldig
                  Ongeldig commented
                  Editing a comment
                  Ligt natuurlijk ook aan iemand persoonlijke handknipkunsten Niet iedereen is even vaardig he.
                  Die trimmers scheuren meer als dat ze knippen. Bladsteeltjes blijven zitten. Soms halen ze misschien teveel weg?
                  De ene plant is misschien geschikter voor de tumbler als de andere afhankelijk van de top opbouw.

• Greyvol
                  Greyvol commented
                  Editing a comment
                  Had ik ook met de blades in plaats van de snij draadjes. Dat scheuren. Standaard zitten er snijbladen in, en die vind ik niet zo goed werken, heel even maar en dan snijden ze niet goed meer. De draadjes werken veel beter en niet te lang draaien dan valt het wel mee dat er teveel weggeknipt word. Het afval is ook geen niet echt afval. Mooi versnipperd en kan zo de slowcooker in, als het droog is. Ik gebruik het ding ook echt alleen als er veel en snel geoogst moet worden. Vorige ronde heb ik alles met de hand gedaan en het tuimelen links laten liggen. Wat ongeldig ook zegt met verschillende bouw van toppen.

• Slome Joop
                  Slome Joop commented
                  Editing a comment
                  Nou, ik blijf wel gewoon met de hand knippen, met mijn kleine oogsten. Maar wel leuk dat zo'n apparaat bestaat, kan me voorstellen als je van die bomen hebt dat het wel handig is voor de B toppen.

Die vieze platte kan je beter onder een dobber hangen!

mooie update en gaaf topic. Succes met de oogst!

Comment

• Ongeldig
                  Ongeldig commented
                  Editing a comment
                  Haha. Slijmbak
                  Thanks nyln

Na 18 knipuren.

IMG_20181103_170849057.jpg

IMG_20181103_170823621.jpg
                IMG_20181103_170855115.jpg
                De PC is zo traag dat het lijkt alsof ze nog een laatste wanhopige poging doet om mijn hart weer voor haar te winnen.
                Nee, de spanning is nog niet hoog genoeg. Ik rek gewoon mee. We wachten nog wat langer af. Oefening baart kunst? Of wanstalt.
                Kom maar op met dat barnsteen.

IMG_20181103_174101141.jpg
                Er is nog geen sprake van een einde dat in zicht is.
                (links PP, rechts Caramel)

Comment

• Ess
                  Ess commented
                  Editing a comment
                  Wow Ongeldig. Dat ziet er uit als een onuitputtelijke bron van wiet. Voorraad is geen issue meer. Het is er altijd en in overvloed. Het ziet er super lekker uit en dat gaat je heel wat uurtjes lol geven. Prachtige updates weer, dank je voor het delen. Ga je boter maken van die restanten? In ieder geval genoeg om de winter mee door te komen. Groetjes, Es

• Ongeldig
                  Ongeldig commented
                  Editing a comment
                  Heey Ess Ik ga mijn bron ook in een put begraven! Hoe wist je dat?
                  Inderdaad uren aan longverpesting (en geestverruiming? ) hangen.
                  Geen boter dit jaar. Koken met wiet bevalt me niet.
                  Met dit knipafval, opnieuw hasj (droogijs) en olie (alcohol), is de wens.
                  Groetjes terug.

Noeste arbeid!
                mijn complimenten! Heeel netjes knipwerk, top

maar Jezus, wat hangt er nog veel..

Comment

• Greyvol
                  Greyvol commented
                  Editing a comment

• Ongeldig
                  Ongeldig commented
                  Editing a comment
                  Ja die vertrouwens issues zijn wel jammer. Ik geef deels de schuld aan de wetgeving. Maar ook aan de vele waarschuwingen die ik voorbij heb zien komen hier van andere leden. "Pas op met het vrijgeven van je identiteit" zeggen ze. "Vertrouw zelfs je geliefde niet" lees ik. "Familie? Die hoef je niet wijzer te maken." De wereld blijft wel klein zo. Zitten we dan allemaal eilanden te zijn in de JD community. Ondertussen voel ik me wel onderdeel ervan. Weet je wel?
                  Jij bent Greyvol, de trouwe grijze wolfshond, die eigenlijk een verzopen Volvo blijkt te zijn. Maar ik vind het toch een prachtige naam voor een Husky. Die gek is op wietkoekjes. Waarom zou je een viervoeter niet kunnen vertrouwen?
                  Jij hebt dubbel reden om schimmel te voorkomen zelfs al is de meeste inname via het spijsverteringsstelsel. In de VS zijn ze bezig met het reguleren van de hoeveelheid schimmel die aanwezig mag zijn op buds om te roken versus bud bestemd voor edibles. Daar willen ze een schokkende hoeveelheid van 25% (of was het nou 50%?) toelaten op buds voor edibles. Productietechnisch gezien natuurlijk hartstikke interessant. Maar denk aan mensen met een verzwakt immuunsysteem. Dat krijg je als grote bedrijven met big money in de lobby gaan investeren. Nadenkende liefhebbers (medicatief of recreatief) zouden zoiets nooit toestaan. Ik dwaal af.
                  Alleen dat liggende drogen met de tumbler staat me tegen. Neemt meer oppervlak in beslag.
                  Pas je op dat je niet dicht slibt met al dat vet in je aderen Grey? Ik heb nog iets van 250 gram bevroren boter. Mag je ook zo hebben.

• Greyvol
                  Greyvol commented
                  Editing a comment
                  Ja, dat kan ik eigenlijk niet afslaan die gevroren boter, ik heb natuurlijk ook twee van die hangrekken. Kan twee kilo in, dus heb hem nog niet vol gehad je moet best wel wat spullen in huis hebben zo. Die schimmel was ik ook een beetje bang voor, maar dat heb ik niet meer gezien. Ik moet inderdaad een beetje oppassen met de boter en al dat lekkere eten, ben nog steeds volop aan het genieten van eten en drinken en doe dat net iets te vaak en teveel. Heb ik nooit gekund dus ga nu wel een beetje overboord. Aard van het beesje, doe je weinig aan. Onze hond heet barones piep piep de tweede van jankenstijn. Maar we noemen ze gewoon piep! En is lui, net als baasje heerlijk op de bank hangen
              Bezig...
              X