Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kippenstront + konijnenschijt = kilo-knallers?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

hallo ik ga hier ook eens aanschuiven
    normaal zit ik in de binnen kweek wat ik nog altijd doe maar wil me dit jaar zelf van wiet voorzien dus gaan we ook buiten van start
    mooi konijn trouwens mijn nijn (franse hangoor ) loopt ook vrij in de tuin maar moet oppassen of hij eet alle groenten + planten op lol

zal je volgen succes
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
    KEEP ON GROWING AND SMOKING

Comment

You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 2 photos.
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
      KEEP ON GROWING AND SMOKING

Comment

• Ongeldig
        Ongeldig commented
        Editing a comment
        Leuk een tuinkonijn! Tsja haha ook ik heb al regelmatig opnieuw kunnen zaaien/stekken. Vorig jaar had een van mijn konijnen alle wietplanten getopt toen de plantjes net 4 weken oud waren. Achteraf was ik het konijn niet ondankbaar, ze had heel aardig getopt. Wel behoorlijk a-typisch, maar daar is niks mis mee. Als het kweekseizoen voorbij is mogen ze weer los zonder supervisie. Hoveniersbedrijf d'n Keutel.
        Last edited by Ongeldig; 13 May 2018, 17:00.

IMG_20180506_151058242.jpg

Er is nog bagger weinig te zien, op de bagger na dan. Des te meer heb ik te lullen. Maar ik ga proberen het kort en bondig te houden. Dat is namelijk mijn goede voornemen voor dit jaar.

Ik zit nu eenmaal graag op de schrijfstoel. En ook de spreekkruk past me aardig, ik heb er zelfs trappers onder gemonteerd zodat ik kan fietsen tijdens het lullen. Zo kom ik nog eens ergens.
      Op naar de bagger. En mijn gezwam.

IMG_20180505_141428484.jpg

Introductie:
      - Vijf van de vijf aangeschafte kopjes zijn uit de stront gekropen. Onderweg naar hun tweede bladset.
      - Vier van de zeven gevonden surprise eieren zijn verhuisd naar arme-grond-in-wonderland. Het waren/zijn de knapste vier.
      Komende week verhuis ik een fietskar met stront naar arme-grond-land.
      - Drie van de zeven surprise eieren hou ik hier.
      Daaronder bevinden zich een kneuzin met een doodswens, een schatje met deels auto-flower genetica, en een traag-groeiert met sproetjes. Vast ijzeren zenuwen dat ie zo gaat roesten. Foto's ergens verderop.

De vijf van de vijf aangekochte strontkindertjes.
      Van Boven naar beneden

Stronkindje 1; Misvormde Big-Devil auto-flower.
      big devil kneusling.jpg

Geen beestjes te spotten, ook niet onder in de krul. Dus misschien iets genetisch? Hopelijk trekt het recht. Zo niet, dan ga ik zeuren, zaniken en zeiken bij de leverancier voor een reserve. Zaadoplichterij. Zeven euro's voor een zaadje. En toch trap ik er nu al drie jaar op rij in.
      Mocht je een suggestie hebben wat deze kleine strontknikker mankeert dan kun je hem hieronder droppen.
      Ik waardeer dat. (staan nog een paar pics in de thumbnail van deze)

Schijtkoppie 2; De Jack-Herer auto-flower. Met vraatschade.

Jack.jpg

Waarom heb ik eigenlijk opnieuw autoflowers? Ik zou dat toch niet meer doen? En waarom ben ik daar zo belachelijk vroeg mee begonnen? Gaat me toch geen extra oogst opleveren.
      Ik zal het hier verklappen, de bodem van mijn pot is in zicht en met die auto-flowers heb ik gegarandeed een vroege oogst binnen om die bodem weer tijdelijk onzichtbaar te maken.
      En ja, ik zal wat (of bijna alles) verliezen aan rot en schimmel. Dus met die garantie valt het eigenlijk toch wel tegen.
      En nee, ze zullen niet groot worden. Ik weet het.
      Dat is waarom ik geen auto's meer zou rijden in mijn tuin. I'm gonna ride them bitches anyway.

Caramel
      caramel.jpg

Power Plant
      PP.jpg

Pineapple Chunk (ik zou willen dat ze me mijn hart teruggaf maar als je iets verpand is het door je eigen toedoen)
      Daarom breng ik haar eerst wat bloemetjes.
      IMG_20180505_141901439.jpg
      Sorry, dat is een zweefvlieg.
      Ik bedoelde deze
      IMG_20180513_140715720.jpg

IMG_20180513_140736739.jpg

Dit is dus de Pineapple Chunk
      PC.jpg

IMG_20180513_140435013.jpg

Verhaaltje tussendoor.
      Ondanks dat Ze (de plantjes) pas net komen kijken zit de paranoia er nu al goed in.
      Met Hemelvaart jonge aanpakkers aan de deur.
      "Mevrouw," (zo heet ik tegenwoordig) - "wij komen zaterdag de dakgoten hier schoonmaken, zullen wij die van u (u gaat samen met mevrouw) ook meenemen dan?"
      Ik woon hier nu vier jaar en in die tijd heb ik de goten nooit gedaan. Het zal best nodig zijn geweest.
      En dan hoef ik geen dure in de weg sta-ladder aan te schaffen die ik maar eens per jaar zou gebruiken.
      Eigenlijk zou iedere straat een soort van collectieve ladder moeten hebben. Maar dat is een ander verhaal.
      Dus ik vraag ''Hoeveel moet dat kosten?"
      "10 euro"
      "Oke is goed"
      Ik heb wel bewondering voor die gastjes die op een vrije Hemelvaartsdag extra werk lopen te scoren om in hun weekend een beetje bij te verdienen. Dat tientje is ze gegund en dan kunnen mijn goten er weer minimaal vier jaar tegenaan.
      "Oke mevrouw, ziet u mij zaterdag tussen 12 en 2"
      Dus ik zwaai de jongeheer gedag, tot zaterdag.

Zaterdag breekt aan, mannetjes zijn op tijd. Vijf minuten werk en ze hebben beiden dakgoten leeg. Mevrouw waar mag ik dit weggooien? (emmers vol vergane bladzooi, ik had immers vier jaar kunnen sparen). Het mannetje zegt. "goeie compost mevrouw, voor dat plantje daar. Ik had die wel gezien hoor. Ik heb die zelf ook weleens gehad. Maar ik hou niet van buiten"
      Einde verhaal.

Dus.... Wie zou ik in mijn tuin hebben gelaten?
      Het hoort erbij, bij wiet kweken. Die zorgen om de planten en dat ze er op een ochtend misschien niet meer zullen zijn.
      Daarvoor heb ik een camera en als de bloei erin zit plak ik mijn hele tuin vol booby-traps. Achja, ieder zn eigen ding toch?! Laat mij lekker fantaseren en dromen.

Ik heb geld uitgegeven. Niet alleen voor de wietplanten.
      Beide middeltjes zijn toepasbaar in/op/rond dieren/mensen/planten/tuin. Zo werken ze ook tegen luizen en vlooien. Bijvoorbeeld.
      IMG_20180508_134927807.jpg IMG_20180508_134951217_HDR.jpg

Diatomaceous Earth met name tegen de grondkruipende insecten. Een niet giftige bestrijder (voor mens en huisdier). Interessant spul. Breed inzetbaar. (tegen de pissebedden rond de stam)
      Neem-olie, althans een oplossing ervan, moet de bladeren een beschermlaag geven tegen insecten en sommige schimmels. Inlezen in het goedje en het blijkt net als de D.E. een wondermiddel te zijn tegen tal van kwalen.
      Hopelijk gaat mijn mini-boerenbedrijf er baat bij hebben. Ik laat het vast hier weten hoe ze me bevallen na gebruik.

En alsof ik nog niet genoeg onzin aangesleept heb; Als klap op de kont van mijn hond ook nog twee filterzakken. 10L van 90 micron en 190 micron. Om kief te zeven van knipafval. Voor hasjies. Methode droogijs. Ook daarvan zal ik wel delen hoe het gaat. Kans bestaat dat het hele stuiffeest niet doorgaat. Misschien gooi ik mijn knipafval uiteindelijk gewoon in de slow-cooker net als Greyvol dat doet voor wat egaal groene vettigheid. To be continued...

IMG_20180508_134920842_HDR.jpg

Ter afsluiting de surprise-eieren. (we zijn pas halverweg hoor, laat je niet foppen)
      IMG_20180512_141925910.jpg

Vier staan er nu op een supergeheime locatie. Ik heb er een harry-potter doek overheen gedrapeerd dus ze zijn niet zichtbaar voor het naakte oog. Voordeel is wel dat ik ze geen ondergoed heb aan hoeven te trekken doordat ze toch onzichtbaar zijn.
      Mijn ouders struikelden zo over de wortels.
      (oeps, heb ik nu de supergeheime locatie verklapt?)
      Even serieus, de wortels waren al zichtbaar door de hele pot heen. Wat gaat dat snel in zo'n pot. Binnenkort stekken eraf halen en onder 12/12 lichtschema plaatsen om te kijken wat er nu echt uit het eitje is gekropen. En mochten die dakjongens echt rippers zijn geweest, spreid ik zo mogelijk mijn kansen.
      Wist je die oude postbezorgerstassen precies groot genoeg zijn voor twee rakkers per tas? Volgens mij is die hele post-biznizz gewoon een grote dekmantel. Waar halen die coffeeshops het anders vandaan?

Serieus zijn is niet weggelegd voor mij en gezelschap. Alleen lukt dat me prima. Maar zodra ik toehoorders heb begin ik met het uitkramen van de grootste onzin.

Na de verhuizing, onder hun onzichtbaarheidsdoek. Maar ik heb een filter gebouwd voor mijn camera waardoor ik ze toch heb kunnen vastleggen. Speciaal voor jullie.

IMG_20180512_194340283.jpg IMG_20180512_194329644.jpg IMG_20180512_194352593.jpg

De drie thuis-blijvende surprise-eieren zijn nu aan de beurt.

Doodswens eerst.
      IMG_20180512_141957329.jpg IMG_20180513_135906264.jpg IMG_20180513_135911700.jpg

Rare wiet.
      IMG_20180513_140144020.jpg

Voormalig kneusje (had maar een lobblad na ontkiemen)
      Uitgegroeid tot schatje met deels Hindu-Kush AF genetica. Ben benieuwd naar deze.
      IMG_20180513_135849237.jpg

Roestvlek.
      IMG_20180513_135935096.jpg

LEUK HE!?!?!? IMG_20180513_140635581.jpg
      Sorry, dat kwam er per ongeluk schreeuwend uit. In staat van Hommel-opwinding, can't help it.

Het is niet gelukt om het kort te houden he... Achja eigenlijk hou ik toch ook wat meer van grote dingen.
      Goeie dag allemaal.

Oja voor de mee-eters. Vandaag is het konijnen stoofpot in trappisten bier. Met zoete en gewone aardappel. Groentesoep vooraf. Zoete rabarber met vanillevla als toetje.

IMG_20180513_141250282.jpg
      Attached Files
      Last edited by Ongeldig; 5 July 2018, 19:31.
      Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

Comment

• Stemma
        Stemma commented
        Editing a comment
        Ik dacht bij de eerste foto serieus dat je een 'konijnenkop' aan de muur had gehangen

Ik weet nu weer waarom ik hier vaker moet komen.
        Ik heb je schrijfsels en schrijfstijl gemist!

• Ongeldig
        Ongeldig commented
        Editing a comment
        Stemma Nu je het zegt zie ik het ook op die eerste foto. Haha. Dat is waakse mama-nijn. Alles goed in de gaten aan het houden.

Dank je. Blij dat je er ook dit jaar weer van geniet.

Diatomaceuous earth bevat soms asbest, werkt niet in vochtige omgeving zoals de bodem, en het is bedoeld om bij insecten de longen kapot te scheuren. Daarnaast bevat het soms veel jodium of fluoride wat niet super cool is voor de planten.
      Insecten leven in stoflagen, naast snelwegen en weet ik veel waar. Daar overleven ze prima. Maar Diamtoakjcjn aarde legt ze om zeep. Hoe denk je dat mensenlongen daar op reageren?
      Gewoon even ter inzicht. Ik wil geen verwijten maken, niets geks doen, maar gewoon even dat je godverdomme niet dood gaat! Wie moet er dan voor die kernijne zurrege?
      Effe zonder gein, ik heb het spul weggegooid. Het werkt niet, of niet goed, en het is mogelijk toch wel echt gevaarlijk voor mens en dier. Dan gaat er bij mij een zak omheen, en linea rectaal de prullenbak in.

Bol blad naar beneden wijzend = luizen of stikstofteveel.
      Die zieke mutant, da's nou een schoolvoorbeeld van mineervlieg gecombineerd met manke genetica. Kan een erg mooie plant worden, maar reken er niet op. DNA schade kan wel heel cool uitpakken.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

• Stemma
        Stemma commented
        Editing a comment
        Food grade behoeft niet veilig te zijn bij inademen, je maag kan meer hebben dan je longen. Onderschat het gevaar van asbest niet, er zweeft al genoeg in de lucht om ons heen zou de blootstelling niet verhogen.

• Ongeldig
        Ongeldig commented
        Editing a comment
        Stemma Inademen is inderdaad niet goed.
        Voor nu zit het op de uiteinden van de zitstokken van de kippen. Als het op is ga ik geen nieuwe meer kopen. Dan ga ik olie proberen. Of afwisselen.
        Ook inname reageert niet iedereen even goed op. Het is toch een beetje een fabelachtig goedje. Veel sites met dezelfde beknopte info, alsof ze ervoor betaald krijgen om elkaar na te praten.

• Cleargreen
        Cleargreen commented
        Editing a comment
        Neem olie schijnt trouwens de oorzaak te zijn van een of andere door cannabis veroorzaakte aandoening, ben de naam even kwijt maar het zorgt ervoor dat je misselijk wordt van het roken van cannabis. Gaat gewoon weer weg als je een tijdje stopt.

Mieren en luizen, daar deed het niks tegen. Rupsen en luizen deed het niets tegen.. Nogmaals: als het een keer nat is geweest dan werkt het niet meer.
      Tegen mieren en luizen gebruik je beter van die vliegenstrips die je aan het plafond hangt. Wikkel die om de stam en de mieren kunnen er niet meer in. Eenmalig met pyrethrum spuiten (ook link voor katten en reptielen, bij mensen doet het weinig zolang je normaal met het spul om gaat en het buiten gebruikt, zelf niet in de nevel gaan staan natuurlijk) moet de luizen wel wegkrijgen. Anders is er neemolie voor een zacht prijsje.
      Het exoskelet is gemaakt om stenen en glas tegen te houden, het is zelfs ontworpen om angels van bijen en wespen tegen te houden. DE werkt via de tracheen (longen van insecten) en scheurt daar de boel kapot, waardoor ze leegbloeden en uitdrogen. Maar je kunt je afvragen: luizen en vlooien leven in stof, die ademen niks anders dan fijne deeltjes. Die krijg je met DE niet weg.

Kippen en konijnen kunnen ook stoflongen krijgen, dus dit spul is daar absoluut een no-go voor. Luis en vlo kun je beter behandelen met roofdieren, helaas. Die zijn kneiterduur.
      Maar DE gaat daar echt niet tegen helpen.
      Mijn slang heeft epilepsie dankzij een verpakking die aangaf 'veilig' te zijn voor dieren.. Sindsdien doe ik m'n eigen research.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

IMG_20180514_191753974.jpg
        Last edited by Ongeldig; 15 May 2018, 14:16. Reden: Hekje toegevoegd

Comment

• Ongeldig
          Ongeldig commented
          Editing a comment
          Wat hebben insecten dan wel waarmee ze zuurstof uit de lucht opnemen?
          @Basement Jack

De D.E. werkt prima in de kieren van het kippenhok tegen de bloedluis.
          Van de zomer hebben die mijten een kip bleek gezogen. Dat hield heel snel op na behandeling van het hok met D.E.
          Heb in de weken erna twee van die spinnetjes van mezelf af moeten plukken nadat ik bij de dieren was geweest.

• Basement Jack
          Basement Jack commented
          Editing a comment
          ze hebben kuiltjes in hun pantser blijkbaar.. taps toelopende openingen waar dan een uitwisseling plaats vind Trachea.. het principe van de DE is er 1 van krassen op het "dampdichte schild van het exoskelet..daardoor drogen ze uit .. dus maar goed.. het spul is met recht een zegen.. ik houd al jaren kippen vrij van het bloedzuigend gespuis.. zonder dat wordt het of een martelgang of een gif-toestand van heb ik mezelf daar..

• Ongeldig
          Ongeldig commented
          Editing a comment
          Dat fipronil mag wek bleiben. Basement Jack

Op iedere pot past een bodem.

Mini- versus Maxi-keutel
        IMG_20180515_160633061.jpg

Het wil nog niet vlot groeien. Vijfmaal aangevroten strontknikkers a 6,95 per stuk. In eigen tuin.
        Pineapple Chunk heeft kennis gemaakt met de vader van de knijnen. Het enige schijtkoppie dat geen hekkie heeft gekregen.

IMG_20180520_160027039.jpg

Big devil AF, Caramel, Power Plant en Jack Herer AF, insecten.

IMG_20180520_160050410.jpg IMG_20180520_160120340.jpg IMG_20180520_160039637.jpg IMG_20180520_160100019.jpg

Dat waren de aangekochte schijtkoppies.

Bewegend beeld.
        IMG_20180518_202019580.jpg

Drie van de zeven surprise-eieren. Eigen tuin voor nu. Op zoek naar onderdak. In de vorm van een internaat/leefgroep of kamertraining. Ze hebben namelijk een OTS.

Stilzittend beeld

IMG_20180519_191154758.jpg

IMG_20180520_155729957.jpg

Op naar arme grond in wonderland. Waar mijn vader heeft besloten dat hij de planten water geeft wanneer de toplaag rond de wietplant dezelfde grijzige kleur heeft als de overige aarde. Paps is goed in het kweken van barbapappa's.

IMG_20180519_183015246.jpg

Vier van de zeven surprise-eieren in wonderland.
        IMG_20180519_182727004.jpg

IMG_20180519_182559711.jpg

IMG_20180519_182738110.jpg

IMG_20180519_182606350.jpg

IMG_20180519_182810430.jpg

IMG_20180519_190930222.jpg

IMG_20180519_182904299.jpg

IMG_20180519_182834646.jpg

IMG_20180519_182928488.jpg

IMG_20180520_112226316.jpg

IMG_20180519_182819784.jpg

Met de blote voetjes in de poep.

IMG_20180519_182847217.jpg

IMG_20180519_190743576.jpg
        Attached Files
        Last edited by Ongeldig; 5 July 2018, 19:44.

Comment

• Stemma
          Stemma commented
          Editing a comment
          Prachtige foto's ♥️

• Cleargreen
          Cleargreen commented
          Editing a comment
          Waar dienen al die konijnen voor? Enkel als huisdier of ben je vast bezig voor Kerst?

geweldig leuk topic. Wat een lieve konijntjes.
        sigpic it is just a flower

Comment

• Ongeldig
          Ongeldig commented
          Editing a comment
          Thanks batmeid, dat is leuk om te horen voor mij de nijnen.

Ik wil alleen maar even zeggen dat ik de zeefzakken, getoond in de update van vorige week, gebruikt heb om hasj te maken met droogijs.
        Je kan er hier meer van lezen:
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...en-bubble-bags
        IMG_20180522_151552706.jpg

De regenton is weer vol, eindelijk. Water geven met de tuinslang vind ik maar niks.
        IMG_20180521_161514143.jpg

Even de rariteiten dan.
        Bladluizen anno 2018, tijd om de neem olie (ook uit de update van vorige week) te toetsen.
        IMG_20180523_124559640.jpg IMG_20180523_124434975.jpg IMG_20180523_124412960.jpg
        IMG_20180523_124058683.jpg IMG_20180523_125442518.jpg
        Aan het verregenen of verluizen.

Dit is roestvlek.
        Door de larve van de mineervlieg uitgevroten.
        Maar dat kan het surprise-ei niks schelen. Surprise-eieren zijn leuke, sterke plantjes. Waarom koop ik eigenlijk nog zaad. Andersom; zonder aangekocht zaad had ik niet met deze leuke verassingen gezeten.
        IMG_20180523_125413053.jpg

Dit is doodswens.
        Nog steeds levensvatbaar. Geen mineervlieg hier. Eerder TMV. Maar ook dat is het niet. Het zijn gewoon de genen.
        Hoewel die levensvatbaarheid discutabel wordt, volgens mij is er iets rottende in de pot.
        IMG_20180523_125302536.jpg IMG_20180523_125238347.jpg IMG_20180523_125215376.jpg

Dit is mijn hartendief. Pineapple Chunk. Deja-vu. Net als vorig jaar ongepland en vroegtijdig de kop afgehakt en opgevroten door Pa Konijn. De lul.
        Voor, Na, Dag 2, Dag 3

IMG_20180521_201946494.jpg IMG_20180521_202100642.jpg

Resultaat vorig jaar. Drie-toppig monster met hartjesvorm meeldauw, witte vliegjes, budrot, TMV en stambreukrot. Kwam al met al nog een aardig wietje vanaf. Vooral heel veel als ik ook alles mee zou tellen wat ik ervan weg heb gegooid (ik schat 800 gram als het allemaal gedroogd had kunnen worden). Zwavel is afgekeurd in de oorlog tegen de meeldauw in de bloeifase.
        IMG_20171003_180900998.jpg IMG_20180325_132434729.jpg
        IMG_20170831_181533877_HDR.jpg

Tot de volgende maand ofzo. Dan zijn de konijnen groot en de planten groter.

IMG_20180521_155122645.jpg
        Attached Files

Comment

• Thedoctor
          Thedoctor commented
          Editing a comment
          ‘Doodswens’ begint op mijn hollands hope te lijken. Lelijk bibberblad, bleek ook genetisch te zijn terwijl ik in eerste instantie ook aan een probleem onder de grond dacht

Thedoctor Jammer dat die HH nu in de natuur staat, dan komt ze minder voorbij in je updates. Ben wel benieuwd wat daarvan terecht komt. Waarom denk je aan een genetische oorzaak?

Comment

Dan heb je geluk want ik ben er zaterdag nog geweest.

waarom ik denk dat het genetisch is

1. Als het een bodemprobleem was had ze er nu al vanaf geweest.
          2. Het andere zaadje uit dezelfde verpakking ziet er stilaan net hetzelfde uit.
          3. Enkele guerillakwekers hebben mij verteld dat het zo is.

EC00B4A2-384E-4A83-97D8-FDEB581D6974.jpeg
          FC4C7FB0-DC08-4589-8452-5BDB7E844A0B.jpeg
          2de zaadje, andere potgrond hetzelfde dak
          C1F2DFEF-E54A-4CB4-9256-5842621CD179.jpeg
          Attached Files
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

Comment

• Ongeldig
            Ongeldig commented
            Editing a comment
            Ziet er eigenlijk heel goed uit. Nog een reden om bij jou mee te kijken. Lekker tussen die brandnetels en distels. Geeft je verslag net die extra prikkel!

• Thedoctor
            Thedoctor commented
            Editing a comment
            Door jou begint het te jeuken om hier misschien dan toch een guerilla fotoverslag te openen

• Ongeldig
            Ongeldig commented
            Editing a comment
            Ja dat zou je inderdaad ook kunnen doen! Dan heb je in ieder geval een lezer. Het is nog best rustig op het Guerilla forum. Terwijl het juist extra spannend is in de bushbush.

Wow jou go Girl heb jij zo konijn uit je eigen tuin in een stoofpotje GEDAAN!!!!!! Ze zijn zo lieffffffff en zo schattig en die kippen mag je ook niet op eten hoor.
          ANDERS gaan al je plantendood LOL
          Ikke heb ook al autoflowers in mijn garden gevonden<--Ik kweek niet he Blowen doe ik al helemaal niet meer
          God was never on your side..

Comment

• Ongeldig
            Ongeldig commented
            Editing a comment
            Ik heb nog geen konijn geslacht. Wel laten slachten en toegekeken plus een beetje geholpen. Dat konijn zit in de vriezer en is nu half op.
            Ik had het slachten veel te lang uitgesteld dus het was geen jong sappig konijn meer. En als ik er geen hulp bij aangeboden had gekregen was het nu waarschijnlijk nog steeds niet gebeurd. Het is een enorme drempel om overheen te stappen.
            Maar eenmaal achter de rug is het doden op zich een simpele handeling. Ik heb nu vlees in de vriezer waarvan ik weet wat voor leven het heeft gehad, welke voeding het tot zich heeft genomen. Dat het geen medicijnen heeft gehad. Ik heb niet weg gekeken voor het proces maar er de verantwoordelijkheid voor gedragen. Het geeft me deels voldoening. Maar het slachten vind ik niet leuk. Al hoort het wel bij vlees consumeren.

Die flowers in jouw tuin is gewoon cassave toch? Fluitekruid.
            Ik hoop niet dat al mijn planten dood gaan Bell! Kom jij de haantjes redden? Ze begonnen gisteren met kukelen. De klok tikt...

Hahaha jij bent een voorbeeldige schoondochter/zus Bella!!

• roller
            roller commented
            Editing a comment
            moest elke vlees eter zijn/haar eige vlees moeten slachten he , waren ze al met minder denk ik zo , wel leuke toppic ik volg

• Cleargreen
            Cleargreen commented
            Editing a comment
            En dat geeft antwoord op mijn eerdere vraag
            Zelf heb ik hier vooral eenden lopen voor consumptie.
            Geen leuk klusje inderdaad het slachten maar zoals je zelf al zegt het hoort er nou eenmaal bij als je vlees eet.

Lul konijn. Echt hoor!

IMG_20180526_103216654.jpg

Ik ben al geen ochtendmens.

Stomme wietplanten.

Noou doeii

Comment

• Stemma
            Stemma commented
            Editing a comment
            Stukje gaas!

Is dat de pineapple? Ga je opnieuw beginnen?
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

Comment

• Ongeldig
            Ongeldig commented
            Editing a comment
            Jep daar gaat mijn hart. Opnieuw beginnen is door mijn hoofd geschoten ja. Vanmorgen was ik nog zo boos dat ik in staat was om alle planten eruit te trekken. Nu denk ik dat ik het toch maar weer aankijk. Tot nu toe lopen ze iedere keer (jaar) gewoon uit.... Al is ze nu wel heel erg gekortwiekt he. We shall see.

In Japan noemen ze dat liefkozend Nebari.

Vraag backyardplant anders even hoe hij dat enten succesvol heeft weten te doen, wellicht kun je er een takje aan lijmen.

Comment

• Eurogro
            Eurogro commented
            Editing a comment
            Kun je een peperplant enten met een wietplant
            Welke met welke als het zou kunnen
            Of met paprika
            Paprika enten op peperplant blijkt te kunnen
            Hoe doe je dat enten
            En wanneer
            In de groei / bloei of naar de bloei
            Als het Zoë kunnen is het een mooi product