Poes leef je nog hihihi
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Kippenstront + konijnenschijt = kilo-knallers?
Collapse
X
-
- Likes 1
-
voor Bella. Tolerantie afbouwen.
Als je weer begint, hou je tolerantie dan laag. Niet meer dan een paar hijsjes en weg leggen die pure. Je weet precies hoe het moet.
Ik zit in hetzelfde schuitje. Een massa aan voorraad maar als ik mezelf niet begrens dan voel ik er straks niks meer van. Dus de begrenzer staat scherp afgesteld. Ik zweef na een twee of drie hijzen en leg het dan weg. Behalve als ik wil gaan slapen. Dan wil ik weleens het overige restant in eenmaal op roken.
Vroeger kreeg ik het voor elkaar om vier joints achter elkaar te roken... Daar hoef ik echt niet meer heen. Beschamend.
Ben jij jezelf nu ook aan het afleiden? Ik kan niet stil zitten als ik stop met blowen. Dan ben ik net een sloophamer, en zo voel ik me dan ook.
Ik vind het goed van je! Ga je mee vissen? Dat helpt altijd bij mij. Ik zet een tentje voor je op, met een stretcher. Kun jij daar een hamburger bakken voor me, en dan gooi ik je af en toe een slijmbakje toe. Ik ben heel goed in brasems vangen.
-
Jaaaaaaa ik ga mee vissen , maar ik waarschuw je ik ben in de irritante modes en ik kan dus ook niet stil zitten of liggen pffff zelfs in bed niet mijn benen blijven bewegen, en merk dat ook een enorm kort lontje heb. Zit vandaag op dag 3 uit mijn eigen weet ik dat op dag 7 alles makkelijker word maar dan komt vaak ook de reden waarom ik blow om de hoe kijken Horror nachtmerry's uit mijn verleden heftige trauma's. Ik ben van plan als ik weer ga beginnen om eerst met koekjes te beginnen en dat zo lang mogelijk vol te houden. Als ik weer begin dan val ik al bijna flauw van 1 hijsje of half koekje tot ik weer over mijn eigen grenzen heen ga en heel de koek trommel leeg vreet en hele joint achter elkaar op rook. Of ik me zelf afleid jaha dat probeer ik wel maar kan nergens lang op concentreren gelukkig is Nonsense samen met mijn gestopt voor deze maand en dat scheeld veel dan heb je stok achter de deur die in de zelfde sjit zit whahahah Ik vlieg in het gesprek wtf wel gesprek ik TYP ik vlieg van hier naar daar en weet nu al niet meer wat ik wou zeggen. Oja vis en hamburgers lieve schat ik neem dikke slaap zal mee berg hout om vuur te maken en ik ben er klaar voor heerlijkkkk
-
Heej Bell. Vissen was gezellig. Leuk dat je mee ging.
Die rusteloze benen. Dat zit mogelijk in je hersenen he, best begrijpelijk dat wanneer je stopt met blowen je er meer last van kan krijgen. Iets met dopamine. Als je nu voor het slapen gaan een goede massage krijgt i.c.m. een vrij-sessie is de kans groot dat je er veel minder last van hebt Maarja t is wel makkelijk gezegd. Ik blijf ook met mijn ogen knipperen tijdens de actie. Zou de reuma van invloed zijn?
Als je weer begint, probeer die vape dan ook weer eens!
En wanneer je niet kan slapen moet je maar even gilletje geven, ik ben goed met bedtimestories. (bell, ik zing zelfs een liedje voor je als je dat graag wilt)
-
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
AFSLUITING VERSLAG 2018
Eindje breien. Gewogen, gecured, geproefd. De eindtotalen.
Wat had ik staan afgelopen buiten seizoen?
Knipafval 510. Voor de hasj makelij.
Opbrengst toppen totaal 1059. Wat een feest.
Overige; de surprise-eieren (7x) Verspreid over eigen tuin, Wonderland en pleegzorg.
- Henne P. (250+) Hindu Kush AF x mysterymeel
- Trisomie/Doodswens werd man (0) Pineapple Chunk '17 x mysterymeel
- 4 planten in Wonderland (0) Pineapple Chunk '17 x mysterymeel
- 1 plant bij pleeggezin werd man (0) Pineapple Chunk '17 x mysterymeel
(1 herma, 3 mannen, 3 vrouwen)
Vergelijkingsmateriaal? Elkaar.
Lekkerste soort dit jaar; de mogelijkheid tot combinatie/afwisseling van de soorten. Iedere paar dagen een ander soortje.
Power Plant; Weinig geur tijdens bloei. Na drogen veel top, weinig tak en blad. Toppen compact maar niet te groot, fijne eigenschap als het veel regent. Zoetig-zachte hasj smaak tijdens het roken. Goede high. Herkenbare smaak veranderd niet opmerkelijk voor of na curen.
Minst tevreden over; Big Devil AF. (zat vol met zaad, de wietkwaliteit verpest, rookbeoordeling is zeer waarschijnlijk niet representatief voor een zonderzaadplant) Beetje paars in de genen. Veel toppen, flinke opbrengst.
Beste auto-flower, Jack Herer. Groot, lange bloei, heerlijke wiet. Enorme stinker tijdens de bloei. 90 gr. Groen. Beheersbare meeldauw tijdens afbloeien.
Caramel, niet geheel ontevreden. Dikke prima dus. Veel blad en tak tussen de zeer compacte en dikke toppen. Ietwat scherp bij ongecured roken. Flinke opbrengst, paars.
Paar maanden later, Caramel erg lekker geworden. Blij met de afwisseling.
Geen duidelijke voorkeur voor PP of Caramel wanneer ik wil gebruiken.
Pineapple Chunk. Het zat niet mee,Kortom, voor herhaling vatbaar is Jack Herrer.Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.
- Likes 2
Comment
-
WOW, wat een mooi eindverslag, dank je, een waar leesgenot
Leuk om te lezen dat Jack jouw zo goed beviel. Ik had zelf ook een Jack dit jaar, gratis zaadje bij de bestelling. Een maand terug of zo durfde ik het voor het eerst aan om Jack te vapen, (was een beetje angstig omdat gezegd werd dat die best sterk was) en nu is het bij mij favoriet van dit jaar. Ik heb haar voor dit jaar weer in de planning. Ik had al het idee dat Jack de grootste stinker was, maar was niet zeker, omdat het allemaal zo krap op elkaar staat op mijn balkonnetje.
Ik ga je dit jaar zeker weer volgen!
Oorspronkelijk geplaatst door Ongeldig View Post...We hebben daar over gepraat. Communicatie is belangrijk in een relatie. Zij is op de hoogte van mijn gevoelens. Ze vond het niet leuk om te horen maar waardeert mijn eerlijkheid en openheid ook al is dat soms pijnlijk. Hier kunnen we mee verder in het nieuwe seizoen....
Last edited by Slome Joop; 9 May 2019, 22:20.
- Likes 1
Comment
-
YoyoyoJoop!
Raak jij nooit overprikkeld hier?
Ik vind het best veel werk up-to-date blijven op een forum dat regelmatig waarschuwende certificaatfouten geeft.
De plantjes zijn wat dat betreft stiller.
Ik zal de verslagen die al aangemaakt zijn eens gaan doorspitten. Maar geloof dat ik ergens opgevangen heb dat jij van plan bent wat later te starten dit jaar, klopt dat?
Verschillende breeders onze Jacks, fijn dat die van jouw je ook goed bevalt.
Bedankt voor het volgen en je reactie.
-
Uhm ja, ik ben bang dat ik het op de lange duur niet bij ga houden, ik subscribe op te veel topics. Maar we zien wel waar het schip strand.
Ik start deze week, heb de potten met aarde al klaar staan en de zaadjes zijn al uit de koelkast
Kweekverslag komt later nog.
-
Smooi! Van waar kwam de Jack beter af als ik vragen mag? Lijkt me wel een leuke kanshebber als volgende
Comment
-
Hi Ongeldig, dank je, ben namelijk heel voorzichtig aan het uitkijken naar wat nieuws voor in de toekomst. Dit jaar is het de beurt aan de tweeling Peppi en Kokki (de twee resterende zaadjes WSS skunk AF). Net boven eigenlijk, maandje later begonnen alvast (maar nog te vroeg als ik het weer de komende twee weken bekijk ). Maar het zal hopelijk al een positieve evolutie geven.
-
START 2019
Er een potje van maken.
De hond likt zijn ballen nog een keertje. Dat zal hij blijven doen. Laat hem als dat is wat hij lekker vind.
De merels hebben dit jaar weinig last van het usutu virus. Ze maken er een potje van. Wel drie dode kraaiachtigen in een week tijd. Een nest pimpel mezen, merels en roodborstjes gespot.
De poes wordt een dagje ouder maar is still lenig genoeg om haar eigen anus schoon te houden.
De konijnen, die zullen ontsnappen.
In de ideale tuin plaats ik eerst een hekje.. Voor de planten.
Maar die tuin bestaat niet.
Bedoeling van dit openingsstuk. Vertellen;
Wat ik al heb gedaan dit jaar.
Wat ik nog wil gaan doen dit kweekseizoen.
Ja, ik ben allang begonnen. Zonder jullie! Op 28 februari om precies exact te wezen. Als jullie eens wisten hoeveel jullie misten! En hoeveel ik jullie mistte.
Ik heb redenen om jullie niet eerder mee te nemen. Het was en is nog te koud! Er is echt heel weinig te zien. Het was een test. Ik wou geen slecht voorbeeld zijn voor anderen, dat is de voornaamste.
De zaadboer (wietzaadjes.nl). Jammer genoeg wat scheurtjes in mijn vertrouwen van diens huidige kwaliteitscontroles. Later meer over deze netjes handelende zadenverkoper. Hopelijk volgende bestelling gewoon weer een 100% succesrate met ontkiemen van de huismerken.
De eerste wildgroeiende valhennep kwam op ergens in februari.
Dat was het teken om te beginnen met project; Test voor/nadelen van kweektunnel vroeg in het seizoen.
Ik heb 1 Jack Herrer AF ontkiemd op 28-2. En in een kweektunnel geplaatst. Doel; kijken of de kweektunnel zou zorgen voor een hogere temp zo vroeg in het jaar waardoor er een AF van ongeveer 50 cm hoogte zou groeien anno nu. Stoer joh. Nu volgt de serie JH#1 t/m 1..
Het geweldige tunnelvisiebestaan van JH#1 t/m 1. Die achterste van de drie. Daar hebben we het over. Die voorste twee zijn verder niet het bespreken waard.
(oke dan, ik ben flutzaden van voorgaande jaren aan het opmaken en ik vind het nog steeds flutzaad waar ik verder geen aandacht meer aan wil besteden)
Ja, voorbloei.
Ventileer wat je kwijt wilt, er is ruimte genoeg hier. Ik begrijp jullie dankbaarheid dat ik dit project dusver in mijn uppie uitgevoerd heb.
Jullie hebben een weggewaaide tunnel gemist. Uitgedroogde aarde. Kou en over verhitting. Een verdwaalde pruimluis, een wijngaardslak, tientallen tuinslakken en een bol insect.
Voorlopige constateringen. Temp in de kweektunnel is alleen hoger wanneer er zon op staat. Als de temp buiten boven de 15 graden met zon is wordt het in de kweektunnel boven de 25 en te warm. (max temp gemeten van 37)
Als het afkoelt en donker wordt koelt het in de kweektunnel af naar dezelfde temp als buiten de tunnel.
JH is ongeveer 50 cm hoog en na 61 dagen eerste pistels zichtbaar. De tunnel is open sinds april. Dit is de enige Jack die ik van plan ben te groeien dit jaar.
Eventueel kun je hier een eerste pauze inlassen. Dat doe ik in ieder geval wel. Tot zo voor het vervolg.
Dit tunnelverhaal was slechts een inkomerwtje voor dit jaar. Het echte werk. Daar gaat het vervolg van dit verslag over.
(vijf!) fems die je eerder gezaaid hebt tussen de konijnenstront?
En wat about dat project wat je laatst in potten hebt gezet? Hoeveel planten heb je eigenlijk al gesloopt tijdens onze afwezigheid
2. En daar heb ik echt een uitleg voor. Je moet ieder geval individueel bekijken wietjewel. Als het je echt zo interesseert. Mijn schuld is het in ieder geval niet. Dat staat buiten kijf.
Kijk een autoflower die door een konijn is aangevallen en die nu een nieuwe bladset uit zijn lob oksels propt.
Precies op tijd voordat de feminized soorten in de tuin geparkeerd werden heb ik een antifrustratiehekje geplaatst.
We komen aan bij het echte werk. De planten die, onder voorbehoud, voldoende opbrengst gaan leveren om mij door het komende jaar en daar voorbij te blazen.
Dat was de planning. Huismerken van de wietzaadjes-site. Misschien vertel ik een volgende keer waarom ik deze soorten heb uitgekozen. Kan ik me ondertussen inlezen.
Black Domina 1 en 2. Hier boven
Hier beneden, Nevilles Haze en SuperSkunk
Plaatje van de ontkiemstagnatie bij PineappleChunks
Bijna klaar met mijn openingsscene. Een hoop gezwam. Neem nog een pauze. Het einde is in zicht.
Dit jaar wil ik vooral de schijnwerpers richten op het JDC project. De rest zijn cookies voor erbij. Tussendoortjes. Afleidingsmanouvres. Bezigheidstherapie.
Lest best. Het echte echte werk.
Vorig jaar ben ik hier ingestrapt. Suggestie: Jointjedraaien veredelings-collectief.KLIK
En heb ik de bewuste zaden ontvangen. Lekker tijgerprintje.
26-4 begonnen met ontkiemen (rechts JDC, links PC2RIP)
28-4 kleine wortel zichtbaar en in cocosturf geplaatst
5-5 kiemplantjes verhuisd naar locatie en in voorlopige potten geplaatst
20-5 ik loop een week of twee/drie achter met mijn verslaglegging. Dat ding zit zo lekker, als een pyamabroek.
Ik ontving zes zaden, op de locatie mogen er vijf. Zaadje zes vervangt daarom voorlopig de plek die de PC innam in eigen tuin. Een, twee, drie, vier, vijf.
En dit;
En dit;
Ik kan gewoon verder gaan met verslag leggen alhier toch? Right Q? Anders bedenk jij maar een nieuwe titel voor me.
Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.
- Likes 1
Comment
-
Mooie start.
Ben jij nu de eerste die aan de slag gaat met het JDC project dit jaar?
Ik ben erg benieuwd wat dat gaat brengen, succes!
-
Slome Joop
Nee toch? Ik ben toch niet de eerste en de enige van al die mensen die zaden ontvangen hebben?
Even zoeken levert in ieder geval een kweekverslag op. Hier, deze. Zal eens kijken of er nog meer zijn.
Vorige maand 5 JDC zaden gewonnen dus bij deze een verslagje. 2 gaan er in de volle grond bij bekenden die wat handiger wonen;) ik kon niet wachten dus 29 maart heb ik er alvast eentje in de grond gestopt! Puur om te kijken wat het gaat doen in een kleine pot heb ik voor een 12l pot gekozen. 2 april kwam die al boven en heb
Even wat leven in die richting blazen.
Thanks Slome. Hou t rustig
-
Comment
-
Q! Dit jaar doen we een wedstrijd taarten gooien, als je blijft staan waar je nu staat ben je straks het doelwit. En wil je dat masker van Bigfoot afzetten? Mijn konijnen zijn daar gevoelig voor. Miss Piggy kunnen ze wel waarderen.
Q, zonder gekkigheid, toffe peer. Lust je een puntje slagroomtaart op een bordje?
-
-
rozenkever.jpgoverzicht.jpgKweekverslag 2018 Vanaf pagina 1 Kweekverslag 2019 Vanaf KLIKHIER Ik kweek op twee locaties. Om het overzichtelijk te houden;
Zes
JDC6.jpg
Geen pot zo scheef of er past wel een deksel op.
Beetje saai dat kweken, zo voor het vierde jaar als beginner. Er zijn wat jonge plantjes te zien. Ik ben er geen fan van; in potten (of binnen) kweken. Dat komt omdat ik lijd aan een chronische variant van het selectief-leer-syndroom. Veroorzaakt door een overtuiging die tevens ook een beperking is. De natuur het werk voor me laten doen heeft zoveel voordelen. Een ander noemt het lui en goedkoop.
Vanwege deze lamlendige aanpak ben ik bang dat ik er allemaal scheve potjes van maak waar geen deksel oppast.
Wat doet de natuur voor jouw?
Problemen;
1. drie van de zes stonden te nat, en kregen onvoldoende zon.
2. Luizen, heel veel. Overal. Die veroorzaken dat bobbeltjes blad.
Oplossingen;
1. afgesproken dat ik het water geven voortaan zelf doe, zonniger hoekje tuin uitgezocht en ze daar neergezet, bij regen zet iemand ze onder een afdak. Het blijft een luxepositie waarin we verkeren.
2. Luizen; een make under, met mijn duim en wijsvinger.
JDC F1 - #2
JDC 2 boven.jpg
JDC 2 zij.jpg
JDC F1 - #3
JDC 3 boven.jpg JDC 3 zij.jpg
JDC F1 - #4
JDC 4 boven.jpg JDC 4 zij.jpg
Blegh. Het is nog steeds saai he?!
De andere drie van de zes daar gaat het dus uitstekend mee. Spannend. Behalve dan die luizen. Ooh. Aah. Ieuw. Koedsjiekoedsjie.
JDC F1 - #1
JDC 1 zij.jpg
JDC F1 - #5
JDC 5 paars.jpg JDC 5 zij.jpg
JDC F1 - #6 (eigen tuin)
JDC 6.jpgOja, ze geven jammer genoeg geen licht in het donker. Die optie valt dus al af, dat gen zit er niet in. Maakt het weer wat makkelijker. Tenzij dat dat zich pas uit tijdens bloei, dan moet ik gewoon nog ff rustaaagh afwachten.
Vervolg plan. Stekken ervanaf halen en die laten wortelen. Om ze dan (alweer) provisorisch 12/12 lichturen te gaan geven en zo te ontdekken Wie De Man is. Ik wil de geslachten eigenlijk z.s.m. weten want dan zet ik de rest, huplala, in de volle grond. Waar ik wel fan van ben. Misschien kan ik Dan Zilverspul alvast een rondje mee fietsen nemen. Kennismaken.
Voor dat stekken maken kwam ik KLIKnaaranderKweekverslag een magnifique uitleg tegen die ik tegen de tijd dat het zover is zal twerken naar eigen voorkeur. Succesvol stekken, dat wordt les 1.
Volgende update aandacht voor de planten in eigen tuin.
Dit is het einde aan mijn verslag vandaag. Je kunt nu weg klikken. Q, je kunt dat Bigfoot masker weer opzetten.
Voorlopig geen (kleine) konijnen te zien hier. Alle grote konijnen zijn overleden aan een virusinfectie. Ik denk dat ik blijvend stop met het fokken van vleeskonijnen. Ik denk dat ik overstap op vleeshanen en leg(soep)kippen. De ziektes zijn niet zo dodelijk en beter in bedwang te houden. En kippen kijken je niet vol van angstig vertrouwen aan als je ze slacht.
Mijn hele planning met de konijnen in enkele rake stoten weggevaagd, het virus heeft overleefd, dat dan weer wel. Zo nutteloos. De nieuwe rennen leeg. Het is wederom wennen. En slikken. Ik dacht dat ik er nu wel tegen zou kunnen. Maar dat kan ik niet.
Ik heb de vrijheid dat ik niet thuis hoef te komen voor mijn konijnen. Daar zijn mijn hengel, tent en fiets blij mee. Het bos en de vissen wat minder. Een boekje over kippen houden wacht me op in mijn knapzak.
Laat het leven maar komen. De natuur heeft vast nog meer voor me in petto.,
heggemus ei.jpg
huis of trechter spin.jpg
lijken wel exotische sprinkhanen.jpg
johanneskever.jpg
root-killing nematoden aaltjes.jpg
renspin.jpgKonijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.
- Likes 1
Comment
-
@Slome Joop
Are you sure you want to go (back) there?
Ongeldig is haar balpen kwijt ! Wil de gene die hem heeft gevonden/gejat dat even hier melden aub!!! vermist.jpg?resize=300%2C131&ssl=1.jpg
Oja, ik heb een nieuwe regel. Laat me niet verleiden weg te klikken van het forum naar externe sites. Maar als ik zo je profielfoto zie ben jij een stuk hariger dan die kever!
-
Oops, dat was ik even vergeten, had ik weggedrukt......... Laten we maar even opnieuw beginnen
-
Ongeldig Ik vergeef het je dat je stiekem veul eerder bent begonnen. Fijn dat je, terwijl het buiten nog vroor, uit je winterslaap bent ontwaakt, alleen maar om ons van deze updates te voorzien. Terwijl mijn babies nog maar net van de navelstrengen zijn los geknipt, zie ik jouw babies al kruipen. "Kwijl".
Plantificeren is hot! Was recent nog in het nieuws.
Heerlijk om die BBC achtige updates van jouw weer te mogen ontvangen i.s.m.
"We are stardust, we are golden.
And we've got to get ourselves back to the garden".
- Likes 1
Comment
-
Heey Ess!
Plantificeren, dat is een eerste voor me. Iemand heeft er een woord voor verzonnen. Handig, zo’n WWW.
Koop jij nog weleens vlees? En wat koop je dan? Ik heb bijvoorbeeld eens in de zoveel tijd een enorme trek in worst. Ik kon het niet laten. Ik hou helemaal niet zo van worst met al die restjes separator vlees. Bacon, dat is een guilty pleasure. Waarmee vervang je die vette, knapperig uitgebakken spekjes in de rucolastamp?
Plastificeren, daar zijn we ook goed in. Had je dat UFO-spoor van SpaceX gezien laatst? Dat moet er voor gaan zorgen dat we straks nog effectiever met elkaar kunnen communiceren. Dan is het ondertussen 2027 en heeft Musk 12000 van die dingen gelanceerd.
Ik ben blij dat je me de veul te vroege start vergeven hebt. Het was een wat onrustige hybernatie.
Bedankt voor je reactie. Tot weerzienss. En ik wil jouw babies zien.
-
Hee pop,
Ja hoor ik vleesch nog, maar ik rook niet! De vegetarische slager is voor 100% over genomen door Unilever. Die gaan dus als een dolle vleesch vervangers door ontwikkelen en daar de markt mee overspoelen. Durf te wedden dat er geplantificeerde spekjes op de markt zullen komen die ook nog te vreten zijn. Heb net en filmpje van dat treintje gezien. Misschien gaan deze berichten straks via die dingen. Naja, we zien wel.
Als ik van het weekend van het consultatiebureau kom, show ik mijn babies.
Op die foto van je met dat ei in je hand kan ik net niet zien hoe je levenslijn doorloopt.
-
Wat doe je nu? Je noemt me pop. Ach wat, Misschien heb je wel gelijk en moet mijn metamorfose nog komen. Vind het, niet stiekem, wel leuk eigenlijk.
Hopelijk niet al te veel kinderziektes bij je babies. Wil je mijn sterrenbeeld ook weten of kun je die zo al wel raden?
Stukje bacon in een petri-dish en wie weet lukt het ooit om het uit te laten groeien tot een heus verken met krulstaart. Of insecten.
-
Oud en nieuw in the mix....
Kan er nog niet aan wennen Ongeldig. Scrollen naar pagina 15 en doorrrrr.
Krijg heftige OCD verschijnselen van dit schouwspel.
Van 2018 naar 2019 in 1 topic. Waar zijn de moderators gebleven om dit soort taferelen de kop in te drukken
Eigenlijk ga ik stiekem toch wel lezen in je kiloknaller topic. Maar wilde ff wat te zeiken hebben
- Likes 2
Comment
-
Appie! Gappie. Als jij nou vorig jaar een nieuwe titel had bedacht voor me... Dan had jij dit momenteel 17-pagina’s-tellende drama voorkomen. Volgens mij ben je niet de enige die er heftige tics van krijgt. Laat je frustratie er maar uit. Geef het de vrije loop. Gooi het voor mijn voeten. Ik ben hier voor je!
Ik kan er zelf eerlijk gezegd ook niet tegen. Meer als 15 pagina’s vol met schijt. Dat maakt toch dat je reluctant bent om te komen kijken? Alleen echte die-hards durven dat aan. Die kun je achter je oor schuiven.
Mits ik verder braaf binnen de lijntjes blijf kleuren gaat die aanmodderator het niet afkeuren. Die heeft zelf een verslag dat DaBomb is en buiten de gebaande paden valt. Maar wie weet, soms is het zo dat als je maar lang en hard genoeg blijft schreeuwen je uiteindelijk toch je zin krijgt.
Tot later!
Comment