Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kaskweek in de polder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Ik ga een hoge borst opzetten en mijn uiterste best doen om die zure nasmaak te voorkomen. Lukt dit niet, zijn er nog genoeg planten die ik kan redden en ergens anders komen te staan.
    Ik geloof jou wel hoor, alleen ik denk dat er meerdere factoren mee gemoeid zijn. De ligging van de tuin bijvoorbeeld, de luchtvochtigheid ligt hier waarschijnlijk lager in de polder dan in een woonwijk. Wat voor tuin heb jij als ik vragen mag? Groot en open of klein en beschut?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    Last edited by QnQ; 3 May 2018, 07:31.

    Comment


      #17
      Er is ook een groot verschil tussen een kas op een stoep en een kas op een gazonmat of op een aarde bodem.
      Andere soortjes, andere eigenschappen.. Vaak is er niet zoveel over te zeggen totdat het te laat is.
      Ik wens je veel succes!
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #18
        Daar heb je een punt, de tijd zal het leren. Thx LR2

        Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
        Last edited by QnQ; 3 May 2018, 07:32.

        Comment


          #19
          grote open tuin , vanonder open , op steen , veel ventilatie alles wat je wil , maar evenveel werk , halve opbrengst , nee danku

          Comment


            #20
            Oke, bedankt voor de info. Ik ga het zeker in acht nemen
            Last edited by QnQ; 3 May 2018, 07:32.

            Comment


              #21
              Kleine update: Het inmiddels bijna 2 weken geleden dat ik ze water heb gegeven dus echt dorst lijken ze niet te hebben..

              Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

              Comment


                #22
                logisch als ze buitenstaan krijgen ze regenwater he :d

                Comment


                  #23
                  roller Ze staan in een kweekkas, ik zit ze alleen buiten als het niet regent dus tot nu toe hebben ze niet meer gehad dan ik gegeven heb.

                  Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

                  Comment


                    #24
                    roller ik begrijp je wel maar ik zit met zelfde probleem maar dan buren dus dan is een serre beste optie

                    daarom ga ik ook 1 in volle grond zetten en de rest in potten als er moest te veel reuk of geur ginder zijn anders heb ik de blauwe vrienden aan mijn deur in belgie mag je ook niet buiten kweeken

                    mijn kast is wel iets groter dan een tomaten tent maar heb vorige jaar ook problemen gehad met de tomaten erin stond 8 grote tomaten planten in ....
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 1 photos.
                    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
                    KEEP ON GROWING AND SMOKING

                    Comment


                      #25
                      mijn tent was 3meter op 8

                      Comment


                        #26
                        roller bedankt voor de tips man en je vorige ervaring met een buiten kast

                        maar liever wat weed dan geen weed als ik zo moet kiezen en als ze in potten staan kan ik ze nog verzetten
                        als ze nu eens in belgie de wet moesten goed keuren zouw het geen probleem zijn
                        de waalse kant ( franse kant) hebben het goed gekeurd maar is de vlaamse poletiek die het terug tegen houden
                        zo lang ze er geen voordeel uitzien die hun ten goede komt gaan ze het niet toelaten zo zijn ze hier in belgie sry voor mensen die houden van Belgie
                        maar ik vind het maar een klote land waar niets mag en enkel mag betalen of gas boetes geven
                        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
                        KEEP ON GROWING AND SMOKING

                        Comment


                          #27
                          klopt , maar aan de andere kant , ik had ze ook in 60liter kuipen staan , per 3
                          ging allemaal goed , tot ze volgroeid waren en het medium niet kurkdroog stond , dat was effe onpraktisch die uit de tent te halen hahaha
                          je mag het dubbele rekenen zonder tentje

                          Comment


                            #28
                            Uiteindelijk heb ik besloten om een aantal van de Northern lights weg te geven aan een vriend zodra ze bloeien en er een stuk of twee zelf te houden.
                            Gisteren heb ik de rest (9 auto's, 1 haze) te ontkiemen gelegd. De meeste laten al een worteltje zien maar ik wacht nog tot wat later op de dag, misschien morgen voordat ik ze in de grond ga stoppen.
                            Het plan is nu om toch verschillende AFjes bij S.S haze in de kas te zetten en de rest gewoon buiten. Ben benieuwd hoe groot het verschil zal zijn..
                            Verder doen de NL het goed alleen 2 plantjes liggen duidelijk wat achter. Na 3 weken eindelijk een keer water moeten geven, werd tijd




                            Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                            Last edited by highflyin; 11 May 2018, 11:12.

                            Comment


                            • BackYardPlant
                              BackYardPlant commented
                              Editing a comment
                              zien d'r leuk uit
                              hopen dat t een beetje mee zit dit jaar

                            • highflyin
                              highflyin commented
                              Editing a comment
                              Thx man, laten we 't hopen

                            #29
                            Van de 10 zaadjes zijn er 8 ontkiemt, de s.s haze en een royal cheese jammer genoeg na 4 dagen nog niks. Ik kijk het nog even aan en anders koop ik nog 1 of 2 haze soorten (niet AF), dit was overigens de voornaamste reden dat ik een kas had aangeschaft.
                            Van de 8 zijn er 7 boven de grond en morgen gaan ze definitief naar buiten. Ze staan nu in lightmix van plagron in potjes van 0,6L tot 1L. Als ze te groot worden voor de pot (ik gok 1-2 weken), verpot ik ze naar 11L in 40/60 lightmix/batmix.





                            Inmiddels zijn 3 NL's naar een maat verhuist. De 3 NL's die nog bij mij staan kunnen ieder moment gaan bloeien.




                            Comment


                              #30
                              Vanmiddag was ik in de stad en besloten om toch maar even langs de smartshop te wippen.
                              Hier heb ik twee haze zaadjes gekocht die liggen momenteel ook te kiemen.



                              Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

                              Comment

                              Bezig...
                              X