Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweek verslag Eerste kweek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kweek verslag Eerste kweek

Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

Dit is mijn eerste kweek en zal het met jullie delen.
    Het is een Autoflower, ik heb geen idee welke strain.
    Ik ben nieuw op het forum en heb al veel bijgeleerd maar heb nog steeds veel vragen.
    Ze is nog niet zo groot voor een 30 dagen oud plantje, maar dit komt omdat ik te veel water gaf de eerste weken en waarschijnlijk ook te weinig licht.

Dag 1:
    Eerste dag

​​
    Dag 2:

​​
    Dag 3:

​​
    Dag 10:
    Deze dag kroop er een slakje uit de aarde en heeft een paar happen van mijn plantje genomen, daardoor heeft ze een paar dagen erg traag gegroeid.

:
    Dag 20:
    Deze dag was ik begonnen met haar over de middag buiten in de zon en in de wind te zetten zodat de stengel sterker wordt

Dag 22:

Dag 24:
    Deze dag had ik haar verpot wat echt wel veel heeft geholpen, toen ik bezig was met verpotten had ik door dat ik veel te veel water had gegeven de laatste week waardoor de wortels verrot waren.
    Gelukkig heeft ze het overleefd en is ze terug sneller aan het groeien.

Dag 25:

Dag 27:
    Deze dag kwamen er allemaal blaadjes aan de zijkant groeien wat mij erg blij maakte.

Dag 31:
    Nu wordt het tijd om nog eens te verpotten. Net heb ik geen enkel idee hoe groot die pot moet zijn. Ik heb al wat rond gelezen en toen las ik hoe groter de pot hoe groter de plant.
    Ik ga denk ik voor een 12 L poten mijn moeder heeft een paar redelijk grote potten maar er staan geen afmetingen of groottes op dus ik heb geen idee welke ik moet nemen.
    Er staan er een paar verschillende van 25 cm diameter met verschillende hoogtes. Iemand die weet wat een goede hoogte zou zijn voor een 25 cm diameter pot?

Tips zijn altijd welkom.
    Tot in de volgende post

Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

Ik zie wel foto's, maar ik zal proberen te re-posten met foto's.
      Ik had geen idee dat autoflowers er niet van hielden tot ik een post zag een paar dagen geleden die uitlegde dat autoflowers er niet van hielden, maar er waren veel mensen die zeiden dat het niet zo is en je autoflowers wel kan verpotten zonder problemen. Nu weet ik het ook niet meer wat het beste is maar de pot waar ze nu in zit is veel te klein dus ik ga denk ik gewoon weer verpotten.

Comment

Dit is een foto van het plantje vandaag. maar als ik meer dan 1 foto wil toevoegen komt er een foutmelding. Ik wil re-posten met foto's maar het lukt niet
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

Comment

Om de inhoud van een ronde pot berekenen gebruik je de formule om de inhoud van een cilinder te berekenen.
          Omdat een pot vaak smaller aan de onderkant dan aan de bovenkant is gebruiken we een gemiddelde diameter.
          Meet de bovenkant en de onderkant en deel door 2.

Rekenvoorbeeld:

Pot : 40cm hoog. diameter bovenkant: 26cm, onderkant: 22cm

Gemiddelde diameter = 24
          De straal is de helft van de diameter: 12

Formule Inhoud cilinder = hoogte x pi xx 3.14 x= 18086 cm3

1 liter = 1000 cm3 dus : 18086 / 1000 = 18 L

Gebruik de attachmentsknop om foto's toe te voegen (rechtsboven)

Succes !
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Klopt Q, lang geleden voor mij die pi te berekenen hahaha, klopt als een bus hoor!
            Maar of dit een afje is vraag ik me nog af, ................

Succes !!

Comment

Volgens mij is het wel een autoflower en kan ze elk moment in bloei gaan.

Comment

Afjes hebben niet veel tijd en zeker niet bij overpoten.
                Denk dat het nog wel wat langer gaat duren bij de eerste bloeiverschijnselen ...
                Blijf je volgen....

Succes!

Comment

Bezig...
                X