Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweek in Amsterdam

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Toch een vraagje
    elke avond hangen de dames op half zeven.
    De volgende ochtend staan ze er weer netjes bij
    is dit normaal?

You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

Comment

Okay
    bizarre shit dan.
    vorig jaar en t jaar daarvoor vond dit niet plaats.
    maar goed. Als het normaal is, dan prima

Comment

• BackYardPlant
      BackYardPlant commented
      Editing a comment
      Zie je vooral als de dagen langer aan het worden zijn, die planten stellen af hoe lang de dagen zijn en passen daarop aan wanneer ze beginnen met de energieopslag van overdag te verwerken, echter als de dagen dus steeds langer worden kan het zo zijn dat ze zo vol energie zitten dat ze er alvast aan beginnen terwijl het nog schemert. Als je destijds 's nachts naar je planten had gekeken hadden ze er ook zo uit gezien

Persoonlijk vind ik het grappig het de naam Nachtmodus te geven, maar da's dus gewoon een verzonnen naam. Ze zijn gewoon alvast bezig met het disimilatie procces
      Last edited by BackYardPlant; 12 June 2018, 20:52.

• Kweking Eend
      Kweking Eend commented
      Editing a comment
      Assimilatie vind toch alleen overdag plaats met zonlicht (en dus fotosynthese)? Ik dacht dat snachts dissimilatie was. Wel leuk om te zien, die nachtmodus.

• BackYardPlant
      BackYardPlant commented
      Editing a comment
      Oops je hebt gelijk, ze is van assimilatie alvast overgegaan op dissimilatie, niet op assimilatie haha ik zeg het verkeerd

Je groene vingers werken ook in NL
    zien er hier idd altijd erg zielig uit in de schemering
    sigpic

Comment

zo, weer een weekje voorbij.
      Voordeel van groeien hier in Amsterdam ipv Spanje is de absentie van allerlei beestjes etc. Eigenlijk gaat alles goed !. Maar goed. ik hou mezelf natuurlijk voor de gek. Als ik de ontwikkelingen bij inti zie, dan denk ik weer met weemoed terug naar 2016 en 2017. Gelukkig heb ik mijn kweekverslag van vorig jaar hier nog staan. Altijd fijn zo'n fotoboek. (Damn, ik wil terug !!!)

Onderstaande fotos laten goed het verschil zien tussen 's avonds en overdag.
      This gallery has 2 photos.

Comment

Mijn Hollands Hoop gaat nog meer hangen s'avonds.

Ik schrok eerst ook, maar blijkbaar hangt de ene soort meer als de andere s'nachts.
        Lets not criticize but legalize

Comment

Iemand met weet van zaken die dat kan verklaren? Ik merk het ook heel duidelijk. De ene autoflower staat midden in de nacht nog met de bladeren sky high terwijl de automazar er op een bewolkte dag echt bijna dood uit ziet zo hard dat de bladeren gaan hangen.

Je planten staan er ook hier in Nederland weer mooi bij Sirius!

Comment

kleine update. Niet veel te melden.
            Ik ben wel mijn bladluis te lijf aan t gaan met Bremix spuitbus.

Comment

He Sirius, fijn dat je de Spaanse zon voor ons hebt meegenomen !

Je plantjes staan er weer mooi bij

Kijk uit met er van alles op te spuiten, je lief krijgt dat straks in haar longen.
              Zet een paar mieren lokdoosjes neer, want daar komen je bladluizen ws vandaan en veeg de bladluizen met je vingers van de bladeren. (krijg je plakkende vingers van

Succes!

Oh ja, ik heb altijd begrepen dat Sativa's slapper zijn en sneller hun bladeren laten hangen, dus misschien speelt de genetica daar een rol in?
              ​​​
              Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

ja, Ik zou graag gaan voor de 100% organic etc.
                ik heb geprobeerd om die luizen er af te wrijven. Maar het blad is best dun. Ik heb al een paar bladeren beschadigd hiermee. Dus, eigenlijk meer schade aangebracht dan dat de luizen doen (cq hebben gedaan).

Ik zie geen enkele mieren in de buurt van de dames.

Er is geen luis op de beginnende bloemen. Enkel op de onderkant van de fan bladeren. Ik spray die onderkant voorzichtig terwijl ik de bloemen afscherm. Zoiets....

Oh well. Ze leven nu al 2 maanden. Hopelijk nog een maandje en dan begint da fun.

Kan ik er vanuit gaan dat de groei-cyclus zo rond de 3 maanden is???

Comment

This gallery has 3 photos.

Comment

Ze gaan mooi.

Comment

Ziet er goed uit.
                    Lets not criticize but legalize

Comment

Comment

Mis je het leven in Spanje?
                        Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

• sirius48
                          sirius48 commented
                          Editing a comment
                          tja, Spanje,...........Dat was een mooie tijd. Maar met het "weer" zoals het nu is, is het hier prima uit te houden. Wij zijn wel bezig met een terugkeer naar Mallorca. Althans, het plan is er. Ik moet alleen nog even 5ton bij elkaar sparen. Dan kunnen we een klein resort overnemen met 20 kamers. En dan daaruit voldoende inkomsten halen om permanent te blijven.
                          Goed detail is dat het resort op 3 hectare grond staat. Daar is zeker een rustig hoekje te vinden om weer wat grootschaliger te gaan kweken

Dus, plannen genoeg. Alleen die 5ton moet nog ff geregeld worden hahahaha

Ik hoop dat mijn kweekverslag 2020/2021 weer wat interessanter gaat worden. Gelukkig heb ik al mijn "tubos" en water-computers nog daar in de opslag

Ja ik ken dat gevoel. Zit al weken te wachten terwijl die planten me de hele tijd verlokken met een heerlijke geur.

Maar houdt vol!!! houd de moed erin en gewoon rustig afwachten, de beloning zal des te groter zijn Ik zal aan je denken als ik zo ook weer de trichomen ga checken

Comment

Bezig...
                        X