Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Even weggeweest door "heb een nieuwe GSM en al mijn passwords zijn wegsyndroom".
Eind Juli teruggekomen uit vakantie en de AF ROYAL HAZE was helemaal klaar, 1 meter geworden 320gr nat waar 59gr droog overbleef alleen... Word er echt niet stoned van, t rare aan die wiet is ook dat minder goed geknipte toppen betere smaak Hadden Dan de perfecte zonder bladtopjes. Voor schaarse tijden m.a.w, weg ermee.
De Sour kush heb ik er nog steeds 2, beiden in 120l kuipen met kokos/aarde 50%. De grootste is 3meter met ziktakken van 2m+ en de andere is 2m maar breder (getopt).
De grootste heeft echter een probleem, alles boven de 8e internode is veel lichter dan de rest, en het zijn juist die takken die paarse toppen aan het produceren is; de grootste stevigste takken niet. Had niet door dat mijn ph 7.2 was tot begin Augustus, nu keurig 6.5 en bloei canna terra flores 7ml/l om de 2 dagen.
Had ze beter ook getopt denk ik, Nota aan mezelf voor volgend jaar: er passeert een trein achter mijn huis.
Qua beestjes valt het mee wantsen/rupsen/kevers usual alleen vind ik de laatste tijd veel rode eitjes onder de bladeren, duurt ff tot je alles gecheckt hebt, ik rol er alvast 2 voor deze karwei vandaag.
Uiteindelijk heb ik een verloren zaadje waar ik niet veel van verwacht: sativa surprise. Ontkiemd begin Juli maar had wat last van de warmte toen en groeide niet echt door, verwacht er niet veel van want ze bloeit nog maar net.
You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 8 photos.
Allrite, alles werkt weer zoals het hoort.
Echt waar joh, 7ml/L ? Da's best veel, maar als dat goed gaat in jouw situatie.....
Misschien doordat er zoveel kokos door je grond zit ofzo.
Ik heb binnen een tijdje met Canna gekweekt, da's heel anders natuurlijk, maar 2 tot 3ml/L was wel het maximum wat ik nodig had.
Het is pas net 12/12 buiten, dus veel niet-autoflowers bloeien net.
Zolang ze geen last van rot hebben en het niet gaat vriezen, kan het goed gaan.
Gewoon maar afwachten he, die Kush moet ook nog wel een tijdje voor die echt klaar is.
Die eggs zijn ook wantsen-nakomelingen denk ik.
Ik knip de vinger van het blaadje, als ik die tegen kom.
Een nest jonge hongerige wantsen zit je niet op te wachten natuurlijk. Ouwe ook niet trouwens.
Goed dat je gezien hebt dat er treinen rijden achter je huis.
Je zal eens een stukje gaan wandelen he...da's toch handig om te weten, dat je niet gewoon over een trapje met lage leuning loopt.
Mja, als die treinen maar hard genoeg rijden zullen de planten niet opvallen.
Foto update: Sour kush #1 bovenste plantdeel helemaal vergeeld:paarse toppen--> nieuwe blaadjes wel donkergroen
image_316179.jpg
Zijtakken 2e/3e internode bijna even hoog als plant. Deze week nog wat takken verbuigen denk ik want vind ze te dichtbij mekaar, top rot wordt alleen aamgemoedigd als ik het zo laat, deze gaat naar een vriend.
Veel schutbladeren weggedaan (doe ik altijd de 4e week van bloei). Het wordt een Lange top!
Laatste 4 schutbladeren laat ik altijd staan. Onderste deel plant heeft minder paarse tinten maar toch aanwezig.
Foto s van de bloei in het donker (4e-5e week), begint al op iets te trekken geschatte oogstijd tussen 15/10 en 20/10. Geen flauw idee hoeveel deze zal opbrengen gedroogd, weet wel dat ze 3 meter is met de pot
DSC_0137.JPG DSC_0140.JPGDSC_0139.JPG
En eentje van de kleine sativa in een 29L pot, eerste pruikjes zijn er dus Ben ook begonnen met bloeimiddel te geven, ik schat afgebloeid tegen de eerste week van November, 30g +-
Wat foto s van de 2e SK, wat geschuild voor de regen. Hier ook wat paarse verkleuringen over heel de plant.
Deze is getopt in Juli, had ik ook beter met de grote gedaan eigenlijk DSC_0157.JPGDSC_0158.JPGDSC_0162.JPG DSC_0160.JPG
Alle Zijtakken hebben secundaire zijtakken en deze is er een top van DSC_0159.JPG
Die staan fijn zo onder de parasol. Hou de luchtvochtigheid in de gaten bovenin. Je wilt natuurlijk niet de rot in de hand werken met je goedbedoelde zorgen.
Heb de top moeten knippen wegens rot, zonde. Had al kunnen voorzien dat het gevoeliger hiervoor zou zijn.
Heb ineens heel het gele stuk afgeknipt uit voorzorg, er was nauwelijks groei tov al het gezonde en kan het niet Meer rotten de komende dagen! Ergens een blokkade opgelopen, nu blijven alleen de dikke groene takken over.
Had het ook liever 3 weken laten staan maar ik vertrouw het niet dat heel de bovenkant op het Braziliaansvlag lijkt. Beter n half brood Dan Geen was hier van toepassing.
@ongeldig: heb Geen flauw idee hoe of wat, het is eigenlijk al sinds de groei dat ik merkte dat die bovenste takken niet verder aandikten en ook niet veel blad aanmaakten. Voor de toppen hetzelfde, Alle pistels waren inmiddels bruin geworden terwijl de rest nog op 90% wit staan.
De kleine is vandaag geoogst, afgeklokt op 8 weken. De plant voldoet aan mijn verwachtingen qua obrengst.
De grootste laat ik staan tot zaterdagavond, lekker van t weer genieten tot Dan!
De helft al reeds geknipt
Comment