Ah oke, ik was niet bekend met de afkorting. Bedankt.
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
1e kweek, 2e plant, White Widow Automatic
Collapse
X
-
Die plant is al aan het drogen op een stokje hijs zowat dood oho . heb je er echt bv nooit is aan gedacht om even een schoteltje onder de pot te zetten water geven en wat er onder uit loop kom in het schoteltje en dan geef je de plant een uur de tijd zo dat de aarde zich vol kan zuigen met water?????
Als er la mega veel water in een pot is gegaan slaat de aarde soms dicht neem het niks op loop alles er onder uit daar hebben ze dus schoteltjes voor
Maaaaaaaar das telaat ze is ongeveer al dood knip er af hang er op der kop en klaar ps pluk die gele bladeren er tussen uit zacht aan trekken en ze zijn er uitGod was never on your side..
Comment
-
Een kleine update, topjes zien er goed uit, nergens schimmel te bekennen. Ze voelen nu al aardig droog aan dus kleine kans dat er nog schimmel gaat vormen denk ik.
Ik las op internet dat ze droog zijn als 'de takjes breken als lucifers', dat is voorlopig nog niet het geval dus ik laat ze nog een poos liggen.
- Likes 1
Comment
-
Goed om te horen. Schimmel ontstaat inderdaad meestal in de eerste dagen na het knippen. Als je door die kritieke dagen heen bent kun je het alleen nog maar verpesten doordat je jezelf verslikt in een glas (drankje naar keuze) en alles uitproest boven je drogende topjes.
Takjes moeten inderdaad breken, knak zeggen dan kun je gaan beginnen aan het proces dat curen heet. (ik verkies een knapperige knak/breuk boven een taaie knak)
Bij een hele hoge LV in droogruimte wil ik weleens de verwarming aanzetten tijdens de eerste twee/drie dagen. De droogmachine werkt als een tierelier als het aankomt op stagneren van rot/schimmel. Van die takjes waar je de rot al van verwijderd hebt maar er blijft ook nog wat groene wiet over. Laat je het aan de plant zitten is het de volgende dag grijs en pluche. Net als wanneer je het 'normaal' te drogen hangt/legt. De sporen zitten er dan namelijk al op.
Gefeliciteerd met je oogst!
-
Een weekje later en de takjes breken mooi af, ik heb alles nu in glazen potten gestopt en op een donker plekje gezet. Totale oogst is ~70g, daar kan ik wel eventjes mee door.
Ik heb het nog niet geprobeerd, dat komt later wel een keer.
Moet ik nu verder nog iets doen met de potten? Ik lees dat ik ze af en toe even een uurtje open moet laten staan en even schudden om door te luchten.
Comment
Comment