Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e kweek, 2e plant, White Widow Automatic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ah oke, ik was niet bekend met de afkorting. Bedankt.

Comment

Die plant is al aan het drogen op een stokje hijs zowat dood oho . heb je er echt bv nooit is aan gedacht om even een schoteltje onder de pot te zetten water geven en wat er onder uit loop kom in het schoteltje en dan geef je de plant een uur de tijd zo dat de aarde zich vol kan zuigen met water?????
      Als er la mega veel water in een pot is gegaan slaat de aarde soms dicht neem het niks op loop alles er onder uit daar hebben ze dus schoteltjes voor

Maaaaaaaar das telaat ze is ongeveer al dood knip er af hang er op der kop en klaar ps pluk die gele bladeren er tussen uit zacht aan trekken en ze zijn er uit
      God was never on your side..

Comment

• Ongeldig
        Ongeldig commented
        Editing a comment
        Zie comment #59
        "Nu zet ik gewoon de hele pot een paar uur in een grote bak water, dat lijkt beter te helpen."

WillemW je kan gaan knippen denk ik.

• belladonna
        belladonna commented
        Editing a comment
        Plukken WillemW en Ongeldig love you
        Last edited by belladonna; 6 August 2018, 22:13.

• Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment
        Zie comment # 57
        Gelukkig zijn we het eens .....

Ik las overal dat je al heel snel te veel water gaf maar dat heb ik blijkbaar iets te serieus genomen. Volgende keer beter.

Comment

Zo leer je een hoop volgende ronde beter toch . laat je nog weten hoe het smaakt en rookt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WillemW View Post
          Ik las overal dat je al heel snel te veel water gaf maar dat heb ik blijkbaar iets te serieus genomen. Volgende keer beter.

Comment

Bedankt voor de tip, en ik post later wel een update of het een beetje werkt of niet.

Nu eerst eens kijken of niet de hele hap beschimmeld tijdens het drogen.

Comment

You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 2 photos.

Comment

• Ongeldig
                Ongeldig commented
                Editing a comment
                Dagelijks blijven controleren op pluisvorming. Lijkt best ok zo. Mits die schuur niet constant vochtig is.

• Ipie
                Ipie commented
                Editing a comment
                Niets mis mee, gewoon dagelijks of om de dag even omdraaien!

• WillemW
                WillemW commented
                Editing a comment

Een kleine update, topjes zien er goed uit, nergens schimmel te bekennen. Ze voelen nu al aardig droog aan dus kleine kans dat er nog schimmel gaat vormen denk ik.
              Ik las op internet dat ze droog zijn als 'de takjes breken als lucifers', dat is voorlopig nog niet het geval dus ik laat ze nog een poos liggen.

Comment

• Ongeldig
                Ongeldig commented
                Editing a comment
                Goed om te horen. Schimmel ontstaat inderdaad meestal in de eerste dagen na het knippen. Als je door die kritieke dagen heen bent kun je het alleen nog maar verpesten doordat je jezelf verslikt in een glas (drankje naar keuze) en alles uitproest boven je drogende topjes.
                Takjes moeten inderdaad breken, knak zeggen dan kun je gaan beginnen aan het proces dat curen heet. (ik verkies een knapperige knak/breuk boven een taaie knak)
                Bij een hele hoge LV in droogruimte wil ik weleens de verwarming aanzetten tijdens de eerste twee/drie dagen. De droogmachine werkt als een tierelier als het aankomt op stagneren van rot/schimmel. Van die takjes waar je de rot al van verwijderd hebt maar er blijft ook nog wat groene wiet over. Laat je het aan de plant zitten is het de volgende dag grijs en pluche. Net als wanneer je het 'normaal' te drogen hangt/legt. De sporen zitten er dan namelijk al op.
                Gefeliciteerd met je oogst!

• WillemW
                WillemW commented
                Editing a comment
                Dat is mooi om te horen, ik stuur volgende week wel weer een update.

Een weekje later en de takjes breken mooi af, ik heb alles nu in glazen potten gestopt en op een donker plekje gezet. Totale oogst is ~70g, daar kan ik wel eventjes mee door.
              Ik heb het nog niet geprobeerd, dat komt later wel een keer.

​​​​​​Moet ik nu verder nog iets doen met de potten? Ik lees dat ik ze af en toe even een uurtje open moet laten staan en even schudden om door te luchten.

Comment

Dat is een lekkere oogst lijkt mij
                Potten schudden had ik nog niet van gehoord, maar ik weet er ook echt niets van, dus ik ben benieuwd naar andere reacties.

Comment

Ja dat schudden is zodat de topjes onderin ook geventileerd worden denk ik. Ik heb er zelf ook niet veel verstand van maar veel mensen hier gelukkig wel.
                  Ik heb echter geen idee wat ik met zo veel wiet moet doen, dit krijg ik nooit op.

Comment

Nou, ik dacht ook dat ik genoeg/te veel had, maar na 3 weken vapen begin ik te geloven dat ik de winter niet door ga komen, je gaat vanzelf steeds meer gebruiken Ohjee

Comment

Niet teveel.schudden.want dan.vallen alle trichome er af

Comment

Comment

• Thedoctor
                          Thedoctor commented
                          Editing a comment
                          Waarom zou je dat doen? Je blowt toch gewoon wannnee je er zin in hebt. Je hoeft toch niet perse meer te blowen om je pot sneller leeg te krijgen. Die smaak gaat nog volledig veranderen als je lang genoeg cured

• WillemW
                          WillemW commented
                          Editing a comment
                          Ja het is meer dat als het volgend jaar niet op is de nieuwe oogst er is en dan stapelt het op. Ik weet ook niet hoe lang het houdbaar is maar dat lijkt me wel langer dan een jaar als het luchtdicht in glazen potten zit.

Als je het goed bewaard gaat t lang genoeg mee om 2/3x per maand van te genieten.

Comment

Bezig...
                        X