Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Girls wanne have fun 2018

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

IMG_20180619_142853_resized_20180619_023138076.jpg IMG_20180619_142923_resized_20180619_023136008.jpg IMG_20180619_143040_resized_20180619_023138800.jpg
    God was never on your side..

Comment

• Nonsense
      Nonsense commented
      Editing a comment
      Heb het idee dat ze natte voetjes hebben Bella .

• belladonna
      belladonna commented
      Editing a comment
      Dat zei ik al Nonsense

IMG_20180619_143430_resized_20180619_023609813.jpg IMG_20180619_143358_resized_20180619_023606131.jpg IMG_20180619_143218_resized_20180619_023608702.jpg IMG_20180619_143224_resized_20180619_023607669.jpg

Comment

Wel foto's geen tekst ik word al beter hahaha
      De eerste foto worden de bladeren beetje geel , teveel water Ja ik gaf flinke slok water en van af die dag geen zon meer dus da duurt even voor de pot weer droog is.
      hoe oud de planten zijn God weet maar ik niet komt van teveel blowen daar word je vergeetachtig van

Comment

Comment

Hoi Bella,

Ik kwam deze tip van LR2 tegen:

https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...425#post805425

Ik denk dat ik hem zelf ook ga halen.

Groet,
          Ess

"We are stardust, we are golden.
          And we've got to get ourselves back to the garden".

Comment

Thans die ga k morgen kopen

Comment

Oke ik vroeg mijn man om dat Pokon spul mee te nemen komt hij thuis met emmer Wormen Poepjes
              ik meteen zoals ik ben bokken. Maar toen mijn man nummer 2 gebeld en die zij adem in adem uit alles komt goed.
              Nou ben ik me aan verdiepen in wormen poepjes en Q aan het uit horen hier over en conclusie tis wonder middel hahaha let op ik leer jullie iets Wat is Wormencompost, wormenmest, wormenhumus, vermicompost?

Dat is allemaal hetzelfde product namelijk Wormenpoep. Wormencompost is organisch materiaal dat volledig is verteerd door wormen. Hierdoor ontstaat een mooie fijne korrel die niet aan de handen blijft plakken. Goede verse wormenmest stinkt niet en ruikt naar bosgrond. De wormen bij ons in de kwekerij krijgen een mengsel van verschillende soorten veen, aangevuld met cellulose, wat eigenlijk een mooi woord is voor papier. Wanneer de wormen alles hebben opgegeten worden de wormen uit de verse wormenmest gezeefd. Daarna wordt de verse wormenmest in luchtdoorlatende zakken gedaan. Wanneer je deze zakken uit de zon bewaart, blijft de wormenmest het langste goed. Wormencompost is leven toevoegen aan uw bodem

Naast N.P.K., spoorelementen, enzymen, mineralen en een gunstige koolstof/stikstof verhouding, voeg je met wormencompost ook tal van nuttige micro-organismen toe aan uw bodem. Gezamenlijk helpt dit je bodem gezond te houden en je planten vitaal te krijgen. Niets is vervelender dan een heel seizoen in de groentetuin bezig te zijn geweest en maar een matige oogst te hebben.
              Door herhaaldelijk toevoegen van kunstmest put de bodem uit en is steeds meer nodig voor hetzelfde resultaat. Het toevoegen van wormencompost brengt het bodemleven weer op gang en zorgt voor een duurzame groei en bloei grond-klimaat. Planten krijgen daardoor minder last van ziekte. 25 procent toename van uw opbrengst

www.wur.nl

Hoe wormenmest te gebruiken.
              10-20 liter wormencompost op 100 liter potgrond
              1-5 liter ,, ,, op 1m2 gazon (1 liter per stooibeurt of 5 liter voor grasreparatie)
              1-10 liter ,, ,, op 1m2 groentetuin
              1-5 liter ,, ,, per 1 m2 in combinatie met lavameel voor bestrijding Heermoes Wormencompost als Stek- en Zaaigrond

Wormencompost is zeer geschikt als zaai- en stekgrond, door de schimmel Mycorrhiza. Deze hecht zich aan de wortel en gaat een symbiose aan met de plant. De schimmel haalt mineralen uit de bodem en geeft deze aan planten of bomen, in ruil daarvoor krijgen ze suiker terug.

Schematische voorstelling van de symbiose van paddenstoel (een schimmel) en boom door middel van mycorrhiza

Wanneer je ook nog de mineralen in de grond optimaliseert met lavameelOp internet kom je veel moeilijke constructies tegen met sateprikkers in de pit en half in een glas water enz, enz. Deze heb ik zelf wel eens geprobeerd, maar met weinig succes. Toen ik begon met wormen kweken en nog van alles voerde aan mij wormen, dus ook avocadopitten, kreeg ik binnen een maand allemaal avocado boompjes. Ik heb de bomen nog steeds, alleen zijn ze helaas bij de laatste vorst aardig aangeslagen. Wil jij nou ook proberen een avocadopit te laten groeien? Doe dan een avocadopit in de wormenmest, zorg dat de pot warm en in de zon staat en laat de pot niet uitdrogen. Zo kan er weinig mis gaan. Ik eet nogal veel guacamole. Ook dit jaar heb ik weer pitten in de wormencompost gedaan. De eerste 2 van het jaar beginnen op te komen.

Normaal zaai of stekgrond heeft van zichzelf heel weinig voeding, waardoor je al snel je plantje moet verpotten. Wanneer je de planten zaait in wormencompost kan je de plantjes langer laten zitten zodat ze meer tijd hebben om een mooie wortelkluit te vormen. Wormenthee, wormen percolaat, compostthee

WormenmestEifelgold lavameel bij en laat dit met een luchtpompje een paar dagen staan.
              Het water kan gefilterd in de plantenspuit en u heeft uw eigen bladvoeding! Dit is 1 van de vele recepten welke op internet te te vinden zijn.

Bron https://wormenkwekerijwasse.nl/2017/...st-wormenmest/

product_3_3.jpg
              Attached Files

Comment

• Ess
                Ess commented
                Editing a comment
                Thanks Bella voor deze wormenmest uitleg. Interessant!

• Stemma
                Stemma commented
                Editing a comment
                Dat was een goed idee van je man!

ooeh mooie post bella, en mega goede reklame. Ik wil nu ook zo een emmer ghehehe, nee echt
              K-007
              Kishan's kijkdoosje

Comment

Leuke uitgebreide post Bella, goeie aanvulling voor het forum.

Comment

Die schematische voorstelling vind ik eigenlijk een beetje te kort schieten.
                  Je moet 't eigenlijk zo zien: de wortel van de plant is een sponsje, de schimmels die daar aan vast zitten, zijn ongeveer 100 sponzen die verbonden zijn met dat ene sponsje van de plant. Het zijn oprecht van die absurde verhoudingen qua aantallen. De wortels van een volwassen wietplant in de volle grond tellen op tot totaal een kilometer. De mycorrhizae die daar aan vast zitten, tellen op tot een kilometer per liter aarde.
                  Maar dat geldt alleen als je geen bloeivoeding geeft; fosfor stopt de groei van die schimmels. Anders, bijvoorbeeld bij goed stevig voeden, denken die schimmels ook makkelijk: luister, als hier om de hoek een McDonalds zit, dan ga ik niet naar Frankrijk fietsen voor een baguette, dan snack ik hamburgers!
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

• Slome Joop
                    Slome Joop commented
                    Editing a comment
                    Ik zag hem van de week al friemelen op straat, een kilometer lang. Nu snap ik het

• BackYardPlant
                    BackYardPlant commented
                    Editing a comment
                    Hahaha
                    Ik denk eerlijk gezegd dat het om alle wortels aan elkaar gelegd gaat, de lengte die je dan krijgt.
                    Dat 1 wortel een kilometer diep gaat geloof ik niet ..

• Ess
                    Ess commented
                    Editing a comment
                    Wat is het leven toch complex en tegelijkertijd fascinerend.

LR2 kan je dat effe op een andere manier uit leggen aub want k snap er niks van alleen dat k nu een kip 6 met mosterd saus wil en hamburger laat de friet maar zitten

Comment

Ik kan het proberen!
                    De plant en schimmels worden vriendjes, op voorwaarde dat ze met elkaar ruilen: de plant geeft suiker aan de schimmel, de schimmel doet het zware sleep werk met voedingsstoffen voor de plant.
                    De plant is de voedselfabriek, de schimmel is de snelweg en de vrachtwagens die daar over rijden.
                    De voedselfabriek heeft wel een parkeerplaats waar uitwisseling plaatsvindt (de wortels) maar de snelweg en vrachtwagens (de schimmels) doen het meeste werk. Als ze die afspraken gemaakt hebben tenminste.
                    Die afspraak gaat goed, totdat de snelweg zijn eigen wegrestaurant krijgt en niet meer bij de fabriek eten hoeft te halen. Het zou dan dom zijn van de schimmel om te gaan staan bedelen bij de fabriek om wat nootjes, terwijl ze uitgebreid kunnen dineren aan de weg.
                    Andersom is dat ook zo: als alle spullen op de parkeerplaats geleverd worden (bij stevig voeden van de plant) dan heeft ze die snelweg niet meer nodig. Het zou dom zijn van de plant om voedsel af te gaan staan, want ze maakt het zelf. Als ze er niks voor terug krijgt, tsja, dan hoeft 't niet.
                    De afspraak wordt dan opgezegd, en beide partijen gaan hun eigen gangetje in de bodem. Als de voeding dan bijna op raakt, dan worden ze weer vriendjes.

Qua formaat is het ook vergelijkbaar; kijk eens hoeveel terrein een fabriekje beslaat. Dat zijn de wortels. Dat is hooguit een vierkante kilometer of twee. Maar als je alle mogelijke wegen daar naartoe gaat optellen (inclusief zandpaadjes, wandelpaadjes, fietspaden enzovoorts) dan zie je dat de weg misschien wel een miljoen keer groter oppervlak heeft. Dat zijn de schimmels.

Sommige planten kunnen op die manier honderden jaren zonder voeding leven; ze hebben een goede deal met een schimmel! Voor die schimmel geldt hetzelfde; die kan honderden jaren oud worden omdat die hulp krijgt van de plant. Bijna alle heideplanten hebben dat, woestijnplanten ook, en onze bossen zitten vol met van die netwerkjes.

Echter, hoge hoeveelheden voeding, en met name fosfor (P), zorgen er voor dat die afspraken niet gemaakt worden.

Zo duidelijker?
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

• Appleton
                      Appleton commented
                      Editing a comment
                      Wat een kennis heeft die LR2 toch!

Ik heb al heel wat berichten van je gelezen en die zijn telkens heeel interessant en leerzaam
                      Ook de manier waarop je zo’n complexe dingen kan uitleggen en de begrijpbare vergelijkingen die je maakt is verbazingwekkend!
                      ​​​​​​​
                      top top top!

• Slome Joop
                      Slome Joop commented
                      Editing a comment
                      Geweldig dit, wat kan jij dat mooi uitleggen, bedankt!

• Ess
                      Ess commented
                      Editing a comment
                      Amazing nature! Thanks LR2. Jip & Janneke lekker leesbaar.

Super duidelijk jij spreekt mijn taal dankje voor de uitgebreide uitleg LR2 .

Comment

Hier een tof filmpje waarin de situatie in bossen uitgelegd wordt:
                      "A forest is much more than what you see," says ecologist Suzanne Simard. Her 30 years of research in Canadian forests have led to an astounding discovery — ...

Comment

ik zie een Banaantje wat doe dat daar en waarom?
                        66qm4dpn4.jpg
                        th_afyusw8ahw.png
                        nguztxbe.jpg
                        jbqc1w.jpg

t776sk.jpg
                        Uppertjeeeeeeeeeeeeeee
                        Attached Files

Comment

• philly
                          philly commented
                          Editing a comment
                          dat ziet er een lekker topje uit :p en het banaantje gewoon wegknippen.. en verder in het oog houden? je plant is toch bijna klaar ?
                      Bezig...
                      X