Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Girls wanne have fun 2018

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Oke meeldauw en voor jullie gaan roepen Zwavel dat probeer ik al 3 jaar en geloof me ik heb 3 soorten zwavel gehad en ge probeert het werkt niet en het geeft een laagske op het blad waardoor het weg lijkt te zijn tot dat er en mega uitbraak te zien is.
    Bayer ook ge probeert ook dat werkt niet
    Tips als spuiten met Melk is voor mensen die niks van planten weten en gelieve geen tips te geven
    Maar wie o wie heeft de juiste oplossing........................
    God was never on your side..

Comment

• BackYardPlant
      BackYardPlant commented
      Editing a comment
      Is het enkel dat blad? Als je geluk hebt kan je 'm er dan nog afhalen zonder de sporen te verspreiden (als je eerst een ruim zakje eromheen kan doen zodat er zeker weten geen sporen afwaaien tijdens het eraf trekken is dat extra handig)

Als het verder zit weet ik het helaas ook niet.. hopelijk heb je er toch wat aan

Oja, iets uit de wind zetten als dat kan, kans dat er nog trips aan komen waaien ook namelijk

Uit de wind tis hier 30 graden windstil lieverd die Trips stuur ik naar badmeid heb al bordje in de tuin gezet met haar adres er op.
    vind meeldauw meer dan genoegg

Comment

• Guess94
      Guess94 commented
      Editing a comment
      Ik had me eigen als profiel foto, omdat ik toch niet doe kweken enz. Ik heb alleen een account aangemaakt om te stoppen met smoke, en ervaringen van mensen te lezen

• BackYardPlant
      BackYardPlant commented
      Editing a comment
      oh, gelukkig geen trips dan haha
      hahahah dan vliegen ze gelijk ff door

helaas.. Hopelijk vind je nog een goeie manier om eraf te komen!

• Wanneer planten op de juiste plaats staan en voldoende voedingsstoffen kunnen opnemen zullen ze minder snel last hebben van meeldauw.
    • Zorg er tijdens droog weer voor dat je voldoende extra water geeft zodat de planten niet kunnen verzwakken.
    • Plant je planten niet te dicht op elkaar, zodat ze voldoende lucht krijgen.
    • Wanneer je de schimmelziekte toch hebt gespot, is het verstandig om in het begin zoveel mogelijk de aangetaste bladeren te verwijderen.
    • Is de grond eenmaal aangetast met een schimmelziekte dan is het verstandig om op die plaats geen meeldauw gevoelige planten meer te planten. Als dit niet mogelijk is kan de grond op de aangetaste plaats ververst worden.
    Bestrijding van meeldauw
    Soms valt er echter niet tegen deze schimmel op te boksen. OER!!!
    Trek het jezelf niet teveel aan, met bepaalde weersomstandigheden ligt de ziekte nu eenmaal op de loer.
    Snoei de door meeldauw aangetaste delen zoveel mogelijk weg.
    Gaat je plant ten onder, of zit 'ie' helemaal onder?
    Dan kan het verstandig zijn om een (natuurlijk) bestrijdingsmiddel te gebruiken.
    Wanneer de schimmel de plant steeds meer overneemt zal de groei namelijk afnemen of volledig stoppen.
    In het ergste geval kan de plant zelfs afsterven.

Comment

• QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Kweni waar je dat vandaan hebt, maar bladeren eraf halen lijkt me niet zo handig met zoveel schimmelsporen in de lucht.

Ik had 3 weken geleden net hetzelfde op een quick one. Ik heb het laten zitten en het is niet verder verspreid dan de 3 noden waar het ontstaan is. Gestopt met groeien kan ik ook niet echt zeggen..

ik weet natuurlijk niet hoelang jou fluitekruid moet

3 weken geleden
    E2EE5551-1818-49DF-B57E-76D9A3503B2D.png

nu
    B1D6D6E7-3A00-4819-BF63-3A569674A68E.jpeg 571AFBE4-82F6-4BC0-9267-0BF526A7A173.jpeg

Dit is wat ik gedaan heb, niet wat ik zzeg dat je moet doen
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

Comment

Nou het moet nog weekje of 8/10 ik laat het tot nu toe ook zitten. De oorzaak.is de kamperfoelie van de buurvrouw die zit vol en nu ook in mijn kamperfoelie zie ik

Comment

Eind dit jaar je foelie inspuiten met bordeauxe pap en die van je buurvrouw, en in maart nog een x ter preventie.
        ook heermoes thee schijnt een plant sterker te maken mss idee om verspreiding te voorkomen.
        Nooit pap op je wiet morsen.
        sigpic it is just a flower

Comment

• belladonna
          belladonna commented
          Editing a comment
          mijn kamperfoelie snoei ik altijd dus daar vald niks te spuiten en de buurvrouw heeft een Bio tuin en geloof me ze ziet alles en spuiten met wat voor goedje dan ook is streng verboden volgend haar in een biotuin dat hoort er namelijk allemaal bij

Gaat ze ook niet naar de dokter als ze witte schimmel op dr pruim heb zeker,dat hoort er allemaal bij biobaarmoeder.

Comment

En daarom brengen biotuinen ook altijd zo'n schamele oogst op.. Natuurlijk, tegen kleine ongemakken hoef je niets te doen. Maar als er schimmels gaan woekeren die alles aantasten, dan ben je een dief van je eigen portemonnee.

Als het kan, een laag zand toevoegen aan de pot, het silicium daaruit helpt tegen schimmels en beestjes (biologisch)
          Eventueel kun je kopersulfaat (0.5 gram op een liter water) toepassen (of pokon groenblijver, daar ga ik weer) da's soort van biologisch en erg anti-schimmel. Natuurlijk richting de bloei niet meer gebruiken. De kans bestaat dat je planten er erg donkergroen van worden, dat is een goed teken. Maar beter niet vaker dan 2x behandelen.
          Een woeste minerale tuin heeft natuurlijk een gebrek aan balans, een gebrek aan sporenelementen. Koper is er daar een van, groenblijver heeft ze allemaal. Zolang je dat later composteert, breng je juist het hele systeem weer in balans. Dat zal de buurvrouw goed stemmen.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

I heb gisten heel mijn eigen kamperfoelie gesnoei tot boven de grond en groot stuk perongeluk van de buurvrouw me genomen. Ik heb 2 bladeren met sporen van mij plant verwijderd. Maar nu komt het ik dacht en Braam van de buurvrouw in mijn tuin over al te krijgen maar dat blijkt Hop te zijn schiet nu over al uit en dat groei mega hard klimt zo in de boom. Nu komt volgend week haar Bio tuin man en die zou proberen de Hop weg te halen zegt ze. Ik ken die bio tuin man hij weet gewoon van elk onkruidje de naam slimmer . Hij zegt tegen de natuur kan je niet op vechten ik zeg van wel want mijn tuin zit niet vol ziektes en onkruid #!!! Thanks LR2 voor de tips

Comment

Ghehehehe bier gaan brouwen.

Comment

nog niet getest maar azijn?

Comment

dat killed schimmels en sporen

Comment

Dat doet het niet.. Dat is cnnbs.nl informatie; direct de gootsteen in.
                  Ik gebruik peroxide (erg zuur!) om bacteriegroei te remmen in petrischalen. Schimmels lijken er nogal van te profiteren. Die groeien gewoon door.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Uit persoonlijke ervaring.

Azijn dood alles ook je wiet plant. Ik heb een keer stam rot verwijderd, met een papieren zakdoekje met azijn.
                    Dat werkte beter als verwacht, maar de bladeren dicht bij deze plek lieten zien, niet blij te zijn met mijn azijn behandeling.

( Magere ) melk helpt tegen meeldauw. een dag of twee. Dan mag je opnieuw beginnen.
                    Iets in de melk dood wel de meeldauw aan de buitenkant van het blad, maar niet de wortels.

Het is dus inderdaad niet echt een oplossing,
                    Lets not criticize but legalize

Comment

Truukje gevonden tegen slakken een slak kan niet in mijn pot klimmen hij kan niet door die halve krul boven aan de pot en dondert er af
                      Naakt slak niet en huisje slak niet
                      0ckypvp3lsz.jpg

Comment

• Ess
                        Ess commented
                        Editing a comment
                        Heb je dat al getest? Zou mooi zijn. Die slijm zooi plakt zo erg dat de medische wereld er botbreuken mee denkt te kunnen gaan repareren.

• BackYardPlant
                        BackYardPlant commented
                        Editing a comment
                        Klopt, daarom heb ik er een pot zonder bodem omheen gezet in de volle grond

Om t extra mooi te maken, vaseline (blijft lang goed en plakken) in die rand smeren, en daar (grof zee) zout op/in strooien (op de kop voordat je alles vult gaat het makkelijkst) om de kans dat ze niet verder komen nog verder te verhogen
                        Last edited by BackYardPlant; 13 June 2018, 21:38.
                    Bezig...
                    X