Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Het gaat er goed mee! Mag ik deze plantjes nog groeivoeding geven of kan ik ervan uitgaan dat ze echt al in de bloeifase zitten en mag ik ze bloeivoeding geven? Ze lijken me nog redelijk klein en zie ze wel nog dagelijks groeien.
Grtz
You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 4 photos.
Wie heeft er een idee wat er scheelt met dit plantje? Ik had ze enkele dagen geen water meer gegeven, het was ook niet zo'n goed weer. In de avond begon ze wat te hangen, wat me logisch leek aangezien het donker werd. De volgende ochtend hing ze nog steeds zwak, waarop ik ze een beetje water (zonder voeding) gaf omdat ik dacht ze misschien te droog stond. Zoals hierboven staat geef ik powerroots en algagroei, ik geef slechts de helft van wat het schema aangeeft. Ik denk dat de gaatjes in het blad gebeten zijn door een sprinkhaan, die zat op het plantje toen ik ging kijken.
Foto 1 en 2 zijn een ander plantje, ik weet dat wanneer een plant in bloei gaat ze de energie steekt in het vormen van de toppen waardoor de onderste blaadjes afsterven, maar dit blaadje ziet er precies echt ongezond uit, of hoort het zo te zijn?
Grtz,
Wietkarper
This gallery has 5 photos.
Je kunt de stam even checken of botrytis. En laag bij de grond kijken of de stam bruin oogt. Dan mogelijk wortelrot.
Ik zeg dit alleen zodat je het uit kunt sluiten. Kleine kans namelijk. Dan blijft dorst of verzopen zijn de meest waarschijnlijke oorzaak.
Ja idd QnQ, maar ik wou zeker zijn dat het geen wortelrot of iets anders was, anders zou veel water geven het probleem misschien erger maken. Ik heb er een goeie halve liter over gegoten. Heb ook gekeken naar de stam om te checken op wortelrot maar dat ziet er wel goed uit denk ik. Had wel niet verwacht dat er nog wortels zouden groeien uit de stengel nadat ik die had ingegraven om mijn pot verder te vullen. De grond is weer wat gezakt, is het eigenlijk nodig om die nu opnieuw te vullen tot aan de rand of maakt dat niet uit?
This gallery has 2 photos.
Comment