Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweking Eend kweekt frisian dew

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Nieuwe update!

De plant groeit lekker, zijtakken worden inmiddels volop aangemaakt. Twee bladeren waren beschadigd doordat ze met harde wind tegen een scherp deel van het kippengaas waren aangewaaid... Dom! Maar ze groeit er makkelijk overheen.

Ik ben vanaf aankomende donderdag een week weg, de vrees van elke kweker.... Gelukkig zijn mijn ouders er om de planten te verzorgen: gaat goedkomen dus (hoeft sowieso maar weinig aan te gebeuren want staat in de volle grond).
    14-06-2018 18-06-2018

IMG_0736.JPGIMG_0740.JPGIMG_0739.JPG IMG_0743.JPG

De stam begint ook al aardig dik te worden

IMG_0745.JPG

En dan nu iets best wonderlijks: de plant is geen autoflower, maar ik heb het gevoel dat ik de eerst bloeihaar in een oksel begin te zien: oordeel zelf. (je kunt het een beetje zien in de rechteroksel. IMG_0748.JPG
    Is het normaal dat een plant zijn eerste haren zo vroeg al laat zien? De langste dag van het jaar is nog niet eens geweest...

Tot de volgende update!

Kweking Eend

Comment

Ik denk dat je een haartje in je oog hebt
      Voorbloei is normaal na de 6e of 7e node.
      Das geen bloei. Wij zouden het pubertijd noemen denk ik
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Twee weken en veel groei verder.

Ik was afgelopen week een week weg, echt bizar hoe groot het verschil is in grootte binnen 1 week. Ze is nu denk ik 1 meter 20 hoog.

Een van de onderste blaadjes heeft tunnels van een mineervlieg, maar maak me nog niet echt zorgen

verder niet veel te melden,

Kweking Eend
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 5 photos.

Comment

ziet er goed uit.
          Lets not criticize but legalize

Comment

Reuzachtig begint ze te worden! 1.85m dik en breed gepasseerd. Ben benieuwd wanneer ze zal gaan bloeien. (Beginnen nu toch wel steeds meer haren te komen.)

De onderste blaadjes van de plant hebben er wat minder zin in (sterven langzaam af) maar maak me niet echt zorgen. De onderste bladeren vangen immers toch amper licht.

Mooie dikke stam en een stevige plant. Misschien een beetje strek maar ach, ze groeit.

ik vermoedde dat ze een beetje een kalium tekort had, wat houtas gegeven: probleem gefixt.

Tot de volgende update,

Kweking Eend
            This gallery has 6 photos.

Comment

Ziet er goed uit

Comment

2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                2016 - Greyvol's buitenkweek
                2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

Ziet er mooi en stevig uit

Comment

Die groeit vlot door. Vier weken geleden was het nog een centimeter plantje, echt flink gegroeid.
                    Mooi om te zien dat ze zo goed gaat. Katel ligt el lekkel bij.
                    Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

Comment

Update-tijd!

Ze is weer flink gegroeid. Ik schat nu 2.5 meter. Volgens mij begint ze nu zo ongeveer met bloeien: witte haren schieten uit alle oksels en ze begint op vreemde willekeurige plekken blad te ontwikkelen. Zou iemand dit kunnen bevestigen?

Ik heb namelijk best een probleem: vanaf 20 oktober ben ik een week weg. Precies in de droogperiode dus (als ik een bloeitijd van 8-9 weken aanhoud). Ik moet goed gaan plannen hoe ik dat dan aanpak.

Voor nu: veel groei, en ik hoop op wat meer bloei.
                      This gallery has 5 photos.

Comment

• Ongeldig
                        Ongeldig commented
                        Editing a comment
                        Maar wat is dat dingetje op de laatste foto in de oksel? Kun je daar duidelijkere foto's van plaatsen. Dat balletje wat op een stokje lijkt te zitten.
                        Mooie plant!

• Kweking Eend
                        Kweking Eend commented
                        Editing a comment
                        @Ongeldig

Maak straks even duidelijkere foto, het is geloof ik geen bal (als ik mn geheugen mag geloven). Bedankt voor je compliment en de alertheid!

Kweking Eend

Mooie Plant

Comment

Ze laat haar geslacht zien, bij echt bloei spreek je over witte pruikjes in de toppen. Als ze nu echt in bloei zou gaan ben al klaar met alles voor 20 oktober. Tegen die tijd is het buiten ook al een pak kouder waardoor je veel trager zal drogen. Geen reden tot paniek.

mooie plant overigens! Doe je goed
                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

Comment

• Kweking Eend
                        Kweking Eend commented
                        Editing a comment
                        Je stelt me gerust! Bedankt!

Kweking Eend

Ik zie ook nog geen bloei hoor.

goed bezig!

Comment

This gallery has 3 photos.

Comment

• LR2
                          LR2 commented
                          Editing a comment
                          Steeltje: check. Gesegmenteerd: check. Haartje er uit: Check. Niet zomaar ballen helaas. Herma-ballen. Pluk die even weg. Soms(!) willen planten nog weleens een setje daarvan maken, waarna de rest van de bloei normaal gaat. Maar, dan hebben we het over 1-2%. Als je een node hoger hetzelfde ziet, dan vrees ik het ergste.

• Kweking Eend
                          Kweking Eend commented
                          Editing a comment
                          Hopen op het beste dan maar, heb ze verwijderd. Baal als een stekker maar zie het positief in: anders genoeg frisian dew zaden voor de rest van mn leven haha.

Kweking Eend

• QnQ
                          QnQ commented
                          Editing a comment
                          Ja hermazaden haha :-/

Maarre er zitten er niet meer hoger aan de plant ?
                          Als dit de enige zijn kan het nog meevallen.

Ze, of ik kan beter zeggen het, zit van top tot teen onder de ballen. Ik vind het vooral zo wonderlijk dat de ballen ineens zijn onstaan: hiervoor vielen ze nooit op. Ik denk dat ik de boom maar ga kappen vanuit sympathie voor collega kwekers: ik wil niet andermans planten bevruchten met mijn herma zaad. Ik vind het echt ontzetten d jammer maar het is niet anders...

weet iemand of ik een soort schadeclaim kan doen bij DP? Dat ik bijv een tegoedbon krijg voor nieuwe zaden?

Een wat droevig einde van een mooie plant,

Kweking Eend

Comment

• LR2
                          LR2 commented
                          Editing a comment
                          Reken daar maar niet op. DP geeft niet thuis als mensen hun beklag doen. Het is een ingerekend risico: voor elke negatieve review zijn er 20 positieve. Zolang dat zo blijft, dan kunnen ze die ene kweker, die nooit meer terugkomt, wel missen.
                          Je kunt het altijd proberen natuurlijk! Er is overigens een hermafodieten topic ergens, daar kun je deze even aan toevoegen zodat mensen weten dat ze op moeten letten bij die soort.
                      Bezig...
                      X