Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweking Eend kweekt frisian dew

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Jammer voor je Kwek

Comment

Dat is klote.

Kijken hoe dat bij mij gaat. Ik zag nog niets van bloei.
      Lets not criticize but legalize

Comment

• Kweking Eend
        Kweking Eend commented
        Editing a comment
        Ik hoop voor je dat ze goed blijven!! Ik blijf je kweek in ieder geval volgen.

Succes!

Kweking Eend

Ik zie bij de reviews op seedfinder dat het nog wel vaker voorkomt :

Habe im vorfeld zwei Pflanzen indoor selektiert.
      Keimkraft war wieder gut hat aber leider wieder gezwittert. Drei mal Dp, drei mal Zwitter beim Femsaatgut.
      Kaum Zwitterei!!!..hatte ca.10-15 Samen

Zelfs als men geen ballen tegenkomt vind men dat het vermelden waard:

Von Zwitterei habe ich nichts mitbekommen

Voor mij zegt dat wel iets als ik een nieuw soortje zoek.
      De strain reviewen op goeie sites heeft wel zin.
      (op seedfinder mag je in elke taal reviewen)

Of het zin heeft om te klagen bij DP weet ik niet, maar nee heb je ... misschien kun je een ja krijgen.
      Geld terug krijg je nooit, maar soms sturen ze wat gratis zaden ter compensatie. Als je dat zou willen. (je mist 100gram wiet, beter sturen ze dat)
      Als ik 2 of 3 strains van een breeder heb gegroeid, en ze krijgen allemaal ballen dan hoef ik eigenlijk geen gratis vervanger meer van hun.
      Dan kweek ik ze gewoon niet meer en plaats hier en daar wat eerlijke reviews.

Jammer hoor, ik zou wel weer eens een echte goeie Fris Dew kweek zien, met mooie kleuren en eentje van 3 meter hoog.
      Ik zie die niet zoveel meer. Misschien waren de eerste batches zaden toch beter dan de huidige?

(hopelijk blijven die bij jou goed, GPS)
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik weet in ieder geval wel dat het voor mij volgend jaar niet weer een frisian dew gaat worden. Ik ben sowieso van plan om risicospreiding te doen (gewoon meer planten dus). Het is vooral zo vervelend dat je er zelf niets aan kunt doen (als je ph en licht etc gewoon constant is). Als je plant nou sterft aan een voedingstekort heb je het nog aan jezelf te danken, nu komt het puur door de genen.

Ik ga een paar reviews schrijven (zoek ook het topic op JD wel even op), en stuur ook nog ff een mailtje naar DP.

Hoewel ik de kweek niet afmaak, heb ik toch ontzettend veel geleerd in deze run. Van het zelf maken van brandnetelgier tot het herkennen van bepaalde tekorten.

Ik heb al wel wat leuke plannen voor volgend jaar (de eerste 100 kilo paardencompost voor in de moestuin komt volgende week al). Goed bemeste grond, betere PH meter en leuke soortjes (hoop vooral dat ik aan een heribei kan komen.

Bedankt voor al jullie hulp! Zonder dit forum was kweken veeeeeel moeilijker.

Kweking Eend

Comment

• Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Wat ^#^@&^$& dat je de plant heb moeten omhakken. Goed dat je her en der reviews gaat plaatsen om anderen te waarschuwen. Hopelijk komt de boodschap ook aan bij de zaadbank jongens en meisjes en hopen dat ze aan verbetering van de zaden gaan werken. Ik hoop wel dat je nog wat hebt staan zodat je nog wat kunt oogsten dit seizoen.

• Kweking Eend
          Kweking Eend commented
          Editing a comment
          Helaas Ess, dit was de enige plant... Het andere zaadje in het pakje wilde niet kiemen en het 3de zaadje heb ik weggegeven

• Ongeldig
          Ongeldig commented
          Editing a comment
          Jammer, had liever mooie vrouwelijke okselcalyxen gezien op de gevraagde foto's. Maar ik was er al bang voor toen ik die ene foto zag in #25.
          Hopelijk zien we je volgend jaar weer terug hier.

Ik heb haar toch nog een tijdje laten staan. Na een grondige controle viel het me op dat er eigenlijk alleen ballen te vinden waren op de hoofdstam, en nergens op de rest van de plant. Alle ballen verwijderd en sinds ik alles verwijderd heb zie ik geen nieuwe ballen terugkomen. Ze bloeit nog niet dus heel veel kan ik er niet over zeggen, maar ik hoop op het beste.

aangezien de opbrengst qua kwaliteit nu waarschijnlijk toch vrij slecht wordt verzorg ik haar niet zo intensief; ik zie het wel. De kans dat ze planten van buren gaat bevruchten lijkt me niet erg groot: de dichtsbijzijnde buren wonen 300 meter vederop en ik woon in een redelijk dunbevolkt stukje Nederland.

Zoals ik al zei: ik zie het allemaal wel. Ik verwacht nu dat er niks afkomt dus het maakt me allemaal niet erg veel uit.

Kweking Eend

Comment

• Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Sterkte en misschien haal je er toch nog wat van af. Volgend seizoen geen dutch passion frisian dew meer kiezen en meer geluk toegewenst!

• Ongeldig
          Ongeldig commented
          Editing a comment
          We shall see. Levensverlengende operaties uitgevoerd. De gecastreerde.

Ik sta versteld. Ze is gewoon rustig gaan bloeien en verder geen bal meer gezien. Alleen een paar gezwollen calyxen die voortkomen uit bevrucht voorbloei. Het is een wonder.

Kweking Eend
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 2 photos.

Comment

• Ongeldig
          Ongeldig commented
          Editing a comment

Goed nieuws dus
        Lets not criticize but legalize

Comment

• Kweking Eend
          Kweking Eend commented
          Editing a comment
          Absoluut!

Kweking Eend

De plant lijkt inmiddels wel wat last te krijgen van (een) tekort(en). Ik heb daarom toch maar flesje bloeivoedint besteld (Biocanna flores: de biologische lijn van Canna). Deze komt donderdag aan. Ziet iemand reden om naar aanleiding van deze fotos al eerder actie te ondernemen? Is dit een kaliumtekort of een algemeen voedingstekort?

Kweking Eend

This gallery has 3 photos.

Comment

• Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Ik zou me er geen zorgen over maken. Ze bloeit en moet nog een paar weken en dan loopt ze op haar eind. De dagen worden korter de blommen dikker en haar bladeren geler. Matig wat bloeivoeding geven kan geen kwaad. Ze trekt denk ik nu ook wat voeding uit de in het blad opgeslagen reserves. Kan in mijn optiek geen kwaad enkele van die verkleurende bladeren i.c.m. de bloei tijd.

• Kweking Eend
          Kweking Eend commented
          Editing a comment
          Ess Ik zal ‘r af en toe wel een scheutje voeding geven, dat kan vast geen kwaad. Ik laat de lelijke vergeeld bladeren gewoon mooi zitten, dan kan ze die goed leeg trekken. Verder zie ik het wel!

Kweking Eend

• Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Ja gewoon laten zitten. Als ze helemaal leeg zijn en er er vanzelf af gaan vallen bij aanraking, dan verwijder ik ze uit de pot.

Bijna alles gaat prima, ik zie de bloemen met de dag groeien. Zelfs her en der al een paar trichoompjes te zien.

Heb wel met een beetje een lompe worp van een gieter tijdens het grasmaaien een van de onderste takken geraakt. Deze is niet afgebroken, maar omgeknakt bij de aanhechting van de tak aan de stam. (Geen wond oid te zien) Ik heb een ondersteuningkje gemaakt van een afgezaagde tak in een v-vorm. Zal deze vanzelf weer vastgroeien?

Kweking Eend
        This gallery has 2 photos.

Comment

Die tak gaat vanzelf wel weer vastgroeien als het de volgende dagen niet stormt. Ik maak me meer zorgen om die bruine plekjes die ik her en der zie. Kan de schaduw zijn maar zou ook beginnende toprot kunnen zijn.
          C8703443-9D09-462A-AE11-F7BBA5A3AD2E.jpeg
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

Comment

• Kweking Eend
            Kweking Eend commented
            Editing a comment
            De ene is een paarse calyx, de andere een zaadje van een Linde en dat andere... geen idee, zal zo ff checken. Thanks voor je hulp!

• Thedoctor
            Thedoctor commented
            Editing a comment
            Paars is ok. Dacht ff dat het een bruine calyx was. Mooie plant die je daar hebt staan. Doe vooral zo verder!

De volledige plant ziet er inmiddels trouwens zo uit:

Kweking Eend
          This gallery has 1 photos.

Comment

• Greyvol
            Greyvol commented
            Editing a comment
            Sodeju! Ruiken de buren dat niet?

• Kweking Eend
            Kweking Eend commented
            Editing a comment
            Heb niet echt buren in de buurt haha. Hij ruikt ook niet zo sterk valt me op. Hopen dat dat nog komt.

Kweking Eend

• Greyvol
            Greyvol commented
            Editing a comment
            Mazzelaar

Ziet er goed uit Eend. Ik heb ook (oa) 2 friezen staan van DP en die doen het allebei erg goed. 3 meter ++ en inmiddels mooi in de bloei
          20180907_173604.jpg

Comment

• Kweking Eend
            Kweking Eend commented
            Editing a comment
            Mooi hoor Matthies! Hoop dat er voor ons beiden een goed wietje afkomt.

Kweking Eend

• Greyvol
            Greyvol commented
            Editing a comment
            Ziet er ook mooi en gezond uit

Vandaag eerste toprot gespot en meteen weggehaald... Ik heb de plant vastgebonden met een aantal scheerlijnen, zodat de wind er beter doorheen kan. Ben alleen bang dat ik de takken misschien te ver ombuig, dat kan ik niet echt inschatten. Kun je de takken te ver ombuigen, of groeien ze toch vanzelf weer omhoog? (Zie fotos)

en nog een fototje van een topje, omdat dat zo leuk is

Kweking Eend
          This gallery has 4 photos.

Comment

• Ongeldig
            Ongeldig commented
            Editing a comment
            Je hebt kans dat ze afbreken. Als je ook nog een touwtje omhoog doet naar de hoofdstam. Met speling. Dan voorkom je dat.
            Tof van haar dat ze verder geen ballen meer groeit!

• Ess
            Ess commented
            Editing a comment
            Mooie nog zeer groene struik!

• Kweking Eend
            Kweking Eend commented
            Editing a comment
            Nou Ess, ze is niet zo heel groen meer hoor, steeds meer bladeren vergelen.

Ongeldig, ik heb de meeste takken nu ook nog een tweede keer vastgezet, moet vast wel goedkomen. Ik verbaas mij er zelf ook enorm over dat ze gewoon gekapt is met haar hermafroditisme, de castratie heeft blijkbaar geholpen. Gelukkig.

Kweking Eend

heb zelf veel geknakt en gebogen ivm met klein terras en de planten er bovenuit kwamen, nooit schade gehad.
          Ze kunnen veel hebben.
          sigpic

Comment

• Kweking Eend
            Kweking Eend commented
            Editing a comment
            Op hoop van zegen dan maar! Kweking Eend

De bloemen worden steeds groter, en paars!

er komen wel steeds van die hele kleine zaadjes van lindes in (heb een aantal grote hier op het erf) kan dat veel kwaad?
          This gallery has 1 photos.

Comment

Bezig...
          X