Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Dag medekwekers vandaag een bericht gericht aan jullie ik zit namelijk met een beginnende populatie van varenrouwmug iemand die een effectieve oplossing heeft?
Heb ook even wat opgezocht en kwam ook op deze oplossing ga maandag wat zand halen en erop gooien zodat die kut beesten bij men worteltjes vandaan blijven
Zo weer eens tijd voor een update de amnesia groeit best wel lekker de white shark heeft wat achterstand heb ook nog een nieuwe plant gezet hihi fast nogiets (ja vergeten dus ja heb wat last van de varenrouwmug dus heb zojuist zand op de aarde gegooid ziet er wel schattig uit :p heb ook spint ontdekt en heb wat opgezocht en blijkbaar zou look helpen dus heb er wat look bij gelegd als dit niet helpt dan ga ik stoeistof halen tegen de bladluis om die luizen kapot te maken dus ja hier wat fototjes de laatste is dus het blad Waar ik spint sporen heb gevonden althans dat denk ik.
Help! Weet iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn? Dus ik kom thuis en de bladeren van mijn plant hangen nogal slap maar de nieuwe blaadjes die er altijd bijkomen zijn zeer licht groen/geel achting ik denk dus van teveel water maar ik geef ze niet zoveel heb hel nu 2dagen geen water gegeven weet iemand want dit zou kunnen zinn en wat ik er tegen moet doen ofzo ohja ik heb ook zwarte bladluisjes ik de plekken waar de nieuwe blaadjes altijd komen en waar de toppen gaan
komen tegen sproeien met bladluis insecticide?
Het witte zand is veel fijner dan het donkere eronder.
Dat houdt in bij iedere waterbeurt het witte door het donkere naar beneden zal zakken toch?
Ik weet niet of dit een verstandige beslissing is voor verdere groei?
Het wortelsysteem zal hier niet blij mee zijn.............
Zo nog eens een update(jeeej!)
De plantjes gaan lekker vooral de Amnesia haze hij is nu ongeveer een 39cm (week 5 vanaf boven de grond). Hij is nu al een dag of 3-4 beginnende voorbloei aan het tonen. Hij heeft er dus duidelijk zin in. Op sommige bladeren zijn er wat bruine vlekjes die wat verdord zijn. Misschien van teveel water? Wie weet maar is niet zo ernstig dus doe er niets aan voorlopig. Dan de great white shark heeft een moeizaam begin gehad maar begint nu toch wel te groeien hij is nu een 17tal cm en GVD er heeft een vies beest beetje zitte te eten van hem. Ik zat er achter te zoeken maar vond het niet gaf heg bijna op en toen zag ik: HuH deze blaadjes zitten aan elkaar vast??? GVD dat vieze beest heeft zich hier ingewikkeld meteen doodgemaakt jij vuile dikzak. Oke dan verder naar het 3e plantje eentje van het merk sweedseeds begint nu opgang te komen. Hier wat plaatjes is altijd fijner
Comment