Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Dinamed CBD, Critical CBD, Gnomo en Jack op het balkon.
Dat van die nep bloemen erbij heb ik ergens anders op JD gelezen en leek mij een goed idee. Ik heb ook het doorzichtige golfplaat weggehaald en er gewone planten naast gezet. Dat golfplaat was ik achteraf niet zo enthousiast over, klappert in de wind en houdt toch wel veel licht tegen. Ik denk dat het zo niet al te veel opvalt.
Kleine update met wat foto's.
Critical gaat goed, Dinamed blijft achter, zie foto naast elkaar. Ze zijn net zo oud.
Gnomo begint ook in bloei te komen, heeft mooie grote bladeren.
Jack is toch hersteld en beloofd toch nog wat te worden. Alleen.......... ze wil niet in bloei???? Op de verpakking staat autoflower. Op de website staat 10 weken, ze is inmiddels 60 dagen oud, maar nog geen bloemen. Kan dit van de stress gekomen zijn of is er kans dat ze per ongeluk een niet auto hebben weggegeven ipv een auto?
Overigens geld ook voor de andere planten dat ze volgens mij nog lang niet oogst klaar zijn. Critical en Dinamed staat ook 10 weken voor, zijn inmiddels 61 dagen oud. Ik heb Gnomo 9 dagen later geplant en daar staat 8 weken voor, dus die zou theoretisch ook bijna klaar moeten zijn, maar is dat nog lang niet. Ik zie al dat dit enorm gaat uitlopen, ik hoop maar dat het allemaal op tijd klaar is voor ik op vakantie ga.
Mijn Jack staat al een tijdje. ZIt in het zaad, heeft een langere groeitijd als aangegeven. Althans die van wietzaadjes.nl. Mijn ervaring voor het tweede jaar met Jack. Niet schimmelbestendig. Maar wordt een flinke plant die lang door groeit. Je kunt als je wilt een kijkje nemen bij de mijne. Ik heb de weken niet bijgehouden maar ik geloof dat die van mij nu ruim tien weken staat en die is net aan het bloeien gegaan. Daarom vind ik Jack wel leuk voor een AF.
Hier een closeup van de hoofdtop van Critical. Kan je aan een foto van deze kwaliteit zien waneer het oogsttijd is, tegen de tijd dat het bijna zover is? Of vergroot dit nog niet genoeg daarvoor?
M'n Dinamed autootjes blijven toch ook kneusjes hoor. Het goede weer doet ze duidelijk deugd maar het echt snelle groeiers zijn het niet (boven Honey Peach CBD AF, onder Dinafem CBD AF, 25 na ontkiemen). Die HP is 2d later ontkiemd en is al 2x groter. Ik overweeg hem zelfs te toppen.
Nu ja, officieel moeten de Dinafems 70 dagen, dus wie weet komt het goed.
Heb je die 'cultivation tips' op de Dinafem site gezien?
Heb je die 'cultivation tips' op de Dinafem site gezien?
Die had ik nog niet gezien. Regelmatig voeden doe ik niet, maar ik gebruik wel een 25l pot vol met Batmix, dus dat kleine plantje zou nu nog niet mogen klagen over voeding. Doet die volgens mij ook niet, want de kleur is mooi groen. En wat licht betreft, tja ik zal het moeten doen met wat ik heb, een balkon op het oosten is niet ideaal, maar de andere planten doen het er wel goed op.
Dat ze bij jouw ook zo achter blijven is wel opvallend. Ik ga na mijn vakantie gewoon de twee zaadjes die ik nog over heb planten en dan ga ik wel zien of ik nu een slecht zaadje heb, of dat het aan de soort legt. Ik hoed je op de hoogte.
Dat is fijn om te horen dat ik niet bij hoef te voeden, vooral omdat ik het toch al niet van plan was Maar nu weet ik alleen even niet wat fenotype is?
Deze zaadjes zijn onstaan uit een kruising. Net als bij een familie lijken niet alle kinderen van pa en ma 100% op elkaar. Ik zal kijken of ik er een afbeelding van kan vinden, niet zijnde een familiefoto
Waarom draaien de bladeren van mijn Dinamed CBD nou om? Sommige bladeren zijn 180 graden gedraaid, alsof het licht uit de vloer komt.
Dit is sinds een dag of 4, vanaf het mooie weer, het waaide ook erg hard die eerste mooie dag. Ze heeft genoeg water en heeft niet langer dan een halve dag direct zonlicht, want balkon op het oosten. De andere planten hebben er geen last van en verder ziet de plant er naar mijn idee ook gezond uit.
Is denk ik een Dinamed ding want die van mij deden vandaag precies hetzelfde. Toen ik ze vanmiddag om 16:00 uur uit de zon haalde trokken ze weer in de gewone stand. Doen ze denk ik uit bescherming als het te heet wordt. Er beginnen al lekkere topjes aan te komen. Hoe ruiken ze?
Dan zal het de warmte wel wezen, ze doen het verder goed, maar ik dacht toch even laten zien hier. Bedankt voor de reacties
Ess Een leek zal mischien zeggen dat ze stinkt, maar ik vind het heerlijk ruiken Af en toe trekt de lucht door het raam mijn huis binnen, ik geniet er nu al van. Deze ruikt naar mijn idee een beetje citrus achtig....... Nou ja, ben die andere ook gaan ruiken en die ruiken ook heerlijk, allemaal anders. Ik vind dat altijd best lastig om te beschrijven wat ik ruik, tenzij het poep is, dan weet ik het wel. Dat heb ik ook altijd met wijn, deze ruikt blablablabla en smaakt blabla en gloek grote slok en weg is het Doe nog maar een glas en ja hoor dat was de hele fles Als het maar niet zuur is, dan lust ik graag een rood wijntje en het liefst een beetje sterk 14% of zo, maar nu begin ik af te dwalen....
En oh ja, die Jack begint nu eindelijk in bloei te komen, mischien dat het toch nog lukt om voor de vakantie alles geoogst te hebben.
MMMMmmmm citrus ... lekker en fijn dat Jack eindelijk kleur gaat bekennen. Af en toe een goed glas rode wijn is heerlijk. Maar van een met liefde gekweekt wietje word ik niet brak, van wijn veelal wel. Ook van een beter flesje. Door al dat hopen op een oogst vooraf aan je vakantie, ben je extra aan vakantie toe. Niet vergeten om na de oogst nog juist te drogen en dan in potten en de eerste 2 weken de pot elke dag ff open zodat de stoffen die er uit moeten, er uit kunnen. Op naar lekkere dikke toppen!
Ja dat drogen heb ik in eerste instantie niet goed over nagedacht, daar gaat natuurlijk ook nog wat tijd in zitten. Vroeger hing ik het op in de schuur en waarschijnlijk verprutste ik dan mijn wiet. Nu wil ik dat wat beter doen, maar mischien zal daarom ik die wekpotten mee moeten nemen op vakantie Maakt niet zo heel veel uit, want ik blijf in Nederland.
ja door verkeerd te drogen verkloot je alsnog je opbrengst. Dat wordt voor jou een wek-vakantie! Ik boek pas half oktober. Dan zit de boel al gecureerd in potten.
Wat denken jullie, hoever is mijn Critical?
Betere vergroting krijg ik niet. Ik heb een microscoopje besteld en hoop daarop wat meer te kunnen zien.
De plant is nu 10 weken oud, dat is de opgegeven oogst tijd van dit zaad. Ik weet het, klopt vaak niet
De plant staat ongeveer een week of 5 a 6 in bloei en begint nu steeds sterker te ruiken, zeker als het zonnetje er op staat.
Ik wil graag betijds oogsten, om zo een meer high wietje te krijgen, dus ik dacht aan 50/50 clear/milky.
Ook vraag ik mij af of ik de grond nog ga uitspoelen. 25l batmix, nooit bij gevoed.
Alles wat je nog kunt wachten is meegenomen. Ik denk dat ze nog een week of 3 kan hebben. Wanneer ga je op vakantie en voor hoe lang? Misschien kan je ze laten staan tot je terug bent en een of ander water afgifte ding toepassen. Ik las dat je in nederland op vakantie zou gaan. Je kan ze ook flink water geven voor je weg gaat en dan anderhalve week later een middag terug komen voor het oogst werk. Wel een gedoe vakantie vieren en moeten oogsten. Volgende keer misschien toch al half mei beginnen. Ik ga meestal half mei op vakantie en eerste week oktober. Je kunt je potten ook meenemen op vakantie
spoelen... in principe spoel je de hele tijd al, namelijk door water zonder voeding te geven. Ik geloof persoonlijk niet dat het veel zin heeft om je potten zeiknat te zetten, dat is namelijk wat sommige mensen onder spoelen verstaan.
Als het mijn plant zou zijn, zou ik nog ff een paar dagen wachten en opnieuw kijken... pas als je hier en daar amber begint te zien zou ik ze omhalen. 50% clear is imho een beetje jammer van je efforts.
Comment