Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dinamed CBD, Critical CBD, Gnomo en Jack op het balkon.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

EssMeglow ok bedankt voor de tip, niet spoelen (althans bij deze plant) en toch wachten tot ik minstens 1 amber zie. Ik heb een andere plant die heel klein is gebleven en ook erg donker. Ik vermoed dat de grond te sterk is geweest voor die plant, andere soort, dus die ga ik denk ik wel spoelen.

Comment

• Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Oh lekker joh dan kunnen ze gewoon nog even door bloeien. Misschien nog 2 weken laten staan en dan kan je ze ook nog op je gemak drogen en cureren. Merendeel milky en her en der een amber trichoom vind ik persoonlijk het lekkerste. De toppen gaan denk ik nog heel veel dikker worden komende weken. Voor volgend jaar alvast een loep bestellen bij Alie. Het is net als wat Ongeldig zegt ook een kwestie van proberen en kijken wat je het beste bevalt. ik heb diverse kleuren bij oogsten gehad en helemaal Milky vond ik ook prima. Goed drogen is vervolgens ook een kunst. Daar kan je de boel echt mee naar de &$%@ helpen. Ik heb 1 x de boel te droog gehad. Ik zat gewoon een soort hooi te vapen maar voelde wel een lichte high hahaha

Oorspronkelijk geplaatst door Meglow View Post
    Als het mijn plant zou zijn, zou ik nog ff een paar dagen wachten en opnieuw kijken... pas als je hier en daar amber begint te zien zou ik ze omhalen. 50% clear is imho een beetje jammer van je efforts.

Ik ben het hiermee eens. Ik zou in jouw situatie dan gaan voor 100% milky minimaal. Als de trichomen nog doorzichtig zijn ben je echt te vroeg. Maar dat mag je allemaal zelf weten. Je kan experimenteren en op verschillende momenten wat topjes eraf halen.
    Als jij weet dat doorzichtige trichomen je voorkeur hebben dan is dat jouw persoonlijke smaak en daar moet je dan zeker voor gaan.
    Zelf ga ik voor 80 milky 20 amber. Ongeveer. Het rijpt natuurlijk ook nog wat af tijdens het droogproces.

Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

Comment

Ok, ik wacht wel zoals de meeste adviseren op 100%milky, doe ik mischien een klein topje wat eerder om te testen.

Ik hoop dat mijn microscoopje morgen met de post binnen komt en dan hoop ik dat ik wat meer duidelijkheid krijg over de kleur van de trichomen.

Comment

Ok, even twee dingen tegelijk:

Ik zit hier maar te wachten op mijn microscoopje die ik vorige week besteld heb, maar het is geloof ik verzonden per postslak en ik heb het dus nog niet binnen. Nu ben ik dus steeds foto's aan het maken om te kijken hoe het er voor staat. Ik dacht nu toch een amber te spotten op mijn Critical, maar volgens mij ook nog heel veel clear. Kan iemand dit bevestiggen? Het begint hier te meuren, niet normaal meer. Ik begin een beetje bang te worden voor burenklachten. Ik kan mij van vroeger niet herineren dat de planten ZO sterk ruiken.

IMG_4726.2.JPG

IMG_4725.2.JPGIMG_4728.2.JPG

En dit ook nog erbij op de Gnomo.

IMG_4724.2.JPG

Zijn dit gevaarlijke beestjes? Moet ik eerder oogsten, of gewoon rustig blijven en de beestjes wegvegen?

Dit is de hele Gnomo, beetje rare plant dike steel, dikke bladeren, maar zij ziet er in het geheel niet meer zo mooi uit met die bladschade.

IMG_4727.JPG

Dit is de Critical, die bijna klaar is.

IMG_4729.JPG
        Attached Files

Comment

• Kweking Eend
          Kweking Eend commented
          Editing a comment
          Ik heb net 5 minuten zitten kijken naar die bloem, totdat ik me besefte dat hij half verwikkeld is met een wietplant . Ik zou de critical toch ook nog een tijdje laten staan, met deze zon is het toch geweldig afbloeien. Succes!

Kweking Eend

• Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          hahahaha lachen he. vanaf beneden heb je echt niet het idee dat er wiet op mijn balkon staat door die plasiflowers en een paar ander bloembakken ertussen. Ik wacht zeker nog met oogsten, die toppen worden met de dag dikker en op het moment dat ik wel wat trichomen scherp in beeld krijg dan zie ik bijna alleen maar helder.

Verwijder dat blad met die spinnen web en gooi het van balkon naar beneden weg hupla
        Ik zou jou planten nog proberen te laten staan als ik jou was je toppen zullen dan beetje gaan zwellen dikker worden dus
        en aan gezien er niet heel veel aan zit mogen ze dan wel hebben verwijder de bladeren met enge beestjes en houd haar goed in de gaten liefst 24/7
        God was never on your side..

Comment

• Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Bedankt. Ik ga er wel met een slaapzak naast leggen. De temperaturen in de nacht laten dat nu wel toe.

Nou, ik heb mijn microscoop eindelijk binnen gekregen met postslak. Duurde ruim een week, niet meer van deze tijd.
        Om te beginnen is de microscoop zelf ook onder een microscoop gelegd om op de foto te nemen voor de verkoop website:
        mini-microscoo-45x-met-led-verlichting.jpg

Comment

• Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Mooi scoopje! Ik doe het met een ouderwetse juweliers loep maar die vergroot maar 40 x. Doet jouw kijkertje 60 x? Ik denk dat het een kwestie is van wennen en wat oefenen is. Ook de juiste lichtinval op je plant zal voor een beter zicht zorgen. Lekkere top in die Critical!

• Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          60x ja, maar dat geeft natuurlijk ook weer een kleiner oppervlak om te zien, mischien is zoń 40x wel beter hoor. I heb wat foto's genomen door de microscoop, lukt aardig, maar ik ben nu te lui om ze te uploaden. Ik ga denk ik een kartonnen mount maken, zodat ik de microscoop goed aan de camera kan bevestigen.
          Die critical top is nu nog vetter, blijft maar groeien en voor zover ik kan zien is het grootste deel van de trichomen nog doorzichtig. Ik plaats binnen kort wel weer een foto, maar ben nu moe, dus geen zin.

• Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Kalm aan, je bent tenslotte Slome Joop. Ik lees het wel als je weer wat ontdekt hebt *zwaai zwaai*

Hey Joop.
        Vorig jaar heb ik twee dingen gekocht als opzetstukjes voor mijn telefooncamera, die van zichzelf een vergroting van 4* heeft.
        1. zo'n zelfde soort microscoopje als op jouw plaatje gekocht.
        60* vergroting, en af te stellen door het schuifmechanisme. Met een wit lichtje en een UV-lichtje erin. Die lichtjes zijn niet goed om trichomen mee te checken want dan krijg je een overbelicht beeld en zijn ze nooit rijp. Dat blauwe lichtje geeft wel een mooi effect. Zoomen blijft moeilijk, komt heel nauw. Eerlijk gezegd vind ik het een onding om te gebruiken op wiettoppen. Voor een scherp beeld moet ik het microscoopje tegen de top aanhouden. Dat is natuurlijk geen porem.

2. ik heb toen direct via Ali ook nog een opzet lensje voor mijn telefooncamera gekocht. Met 20* vergroting.
        Dat in combinatie met de 4* vergroting van mijn telefooncamera geeft aardig mooie plaatjes en is behoorlijk scherp te stellen zonder met de lens in het te fotograferen object te hangen.
        Schijnt dat je bij de Hema dit spul ook kunt kopen.
        Is jouw microscoop ook als mount voor op een telefooncamera bedoeld? Succes met het hebben van een vaste hand

IMG_20180718_140922222.jpg
        Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

Comment

• Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Het is dezelfde, alleen de versie met mount was ruim 10 euro duurder, dat vond ik iets te gek, daarom heb ik zonder mount gekocht. Wat je zegt, je moet de microscoop bijna op de toppen houden en dan ontkom je niet dat je ze telkens aanraakt en een sterke geur krijgt. Dat is wel lekker om te ruiken, maar natuurlijk oo pure verspilling, dus dat vind ik niet zo geweldig.
          Ik denk dat ik het maar bij mijn camera houd, het is een Canon S120, die heeft best een goede macrostand, in combinatie met hoge resolutie kan ik op mijn computer redelijk inzomen.

• Ongeldig
          Ongeldig commented
          Editing a comment
          Dat is een mooi toestel om te hebben Slome. Zonde om die niet te gebruiken.
          Met het old-skool-Windows Paint programma kan je ook leuk inzoomen.
          Even de grote televisie aansluiten op je PC en je hebt ineens gigantische trichomen. Jum.

Zie ik nou amber? maar ook veel clear toch?
        Wat vinden jullie?

IMG_4789.2.JPG
        Attached Files

Comment

• Bringdown
          Bringdown commented
          Editing a comment
          Dit ziet eruit als een blaadje, geen calyx, die krijgen altijd veel vroeger amber, je moet naar een calyx van een zijtop kijken wil je goede trichoom info.

• Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          idd een blaadje, dat van die calyx wist ik niet. Bedankt voor deze info.

Overigens begint de plant in het geheel er een beetje verlept uit te zien.

IMG_4793.JPG

Comment

• belladonna
          belladonna commented
          Editing a comment
          deze niet vermoorden hoor JOOOOOOP geel blad weg plukken en weg gooien en dan geef haar lot of liefde zing een liedje laat haar dikker en voller worden voor jou maar vermoord er niet nog lang niet JOOP

"We are stardust, we are golden.
        And we've got to get ourselves back to the garden".

Comment

Je ben nog veel te vroeg jho die toppen gaan nog zwellen dikker worden als je nu oogst houd je maar weinig over
          1/3 houd je over na het drogen.
          ik zou ze zeker nog week of 3 laten staan.
          4120-1A-Digitale-USB-Microscoop-50x-500x-3-924x784.jpg Usb microscoop kan je gewoon op je pc meteen kijken werkt super

Comment

Ik zou ook die gele bladeren er uit plukken dan ziet je plant er gelijk wat beter uit

Comment

• Ess
              Ess commented
              Editing a comment
              Ja Joop. Geduld is een schone zaak. Die opgedroogde zou ik er inderdaad uit halen. Maakt de boel een stuk fraaier. De gele laat ik zelf altijd zitten omdat er nog sappen uit getrokken kunnen worden door de plant.

Bedankt hoor voor jullie input, neemt een boel twijfel weg van mijn kant. Ik heb het al eerder gezegt, maar ik doe het gewoon weer: Wat een fijn forum is dit toch

Comment

Wat denken jullie, kan die al geoogst worden?

IMG_4824.JPG

Trichomen op zij toppen

IMG_4821.2.JPG
              IMG_4816.2.JPG
              Attached Files

Comment

Joop, bij de trichomencheck treedt vaak het effect op van selectieve waarneming. We zoeken ons suf naar milky en amber en onderhand negeren we dat het grootste deel nog clear is. Ik trap hier nog steeds geregeld in en dat komt omdat ik gewoonweg wil oogsten... en wel nu!! Kijk hier voor uit, probeer objectief te blijven.
                Ik zie weliswaar een paar amber en milky trichomen, maar ook nog steeds een hoop clear. Ik zou persoonlijk nog ff afwachten. Mooie foto's trouwens!

Comment

• Meglow
                  Meglow commented
                  Editing a comment
                  Ik weet niet beter dan dat de laatste weken de zwelling er wel een beetje uit is. Vanaf dat moment regelmatig trichomen checken tot dat het naar je zin is.
                  Zo te lezen gaat je vakantie bepalen wanneer je gaat oogsten. Gaat wel goedkomen denk ik. En laat je vrouw ondertussen lekker in haar sop gaarkoken

• QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Dan zit je misschien nog niet in de laatste weken

• Meglow
                  Meglow commented
                  Editing a comment
                  Of ze zijn al op sterven na dood door mijn goede verzorging
              Bezig...
              X