Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dinamed CBD, Critical CBD, Gnomo en Jack op het balkon.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Alcohol zal de suikers die de luizen uitpoepten wel oplossen. Als je na het drogen de topjes een paar keer ferm op iets hards tikt, dan vallen de luisjes er zo af.
    Die suikers alleen niet.. Maar goed, da's extra caramel-flavor dan.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

• Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Bedankt voor de tip, ga ik doen. En extra caramel-flavor kan ik wel mee leven.

Mooi verslag Slome Joop. De CBD+Critical is tot nu toe een van de lekkerste soortjes die ik heb gerookt. Rook hem nog dagelijks. iets van 5% thc en 10% CBD. Meer THC wordt voor mij teveel. Daar word ik te sloom van. Zo te zien heb je er toch een lekker rokertje vanaf gehaald. Ik had vorig jaar de fem versie buiten staan en eind september geoogst (2 weken verduisterd) en de toppen waren na het drogen niet heel erg dik maar wel compact. Ik denk een 1,5 cm diameter en erg dicht. Net als dit jaar ga ik volgend jaar deze soort feminised absoluut weer buiten zetten, maar dan in goede en niet te natte aarde om groei achterstand te voorkomen.

Waarom heb jij voor af'jes gekozen? Misschien een idee om volgend jaar ook voor gefeminiseerde te gaan? Ze worden niet hoog, max 1.20 in die richting. Er komt meer van af dan van af'jes en ze bloeien vroeg.

Leuk dat je gelijk een natte top in de vape hebt gedaan met resultaat. Wordt straks nog lekkerder als ze gedroogd is.

Wat een professionele droogrekken heb je!

Geniet van je oogst!
    Last edited by Ess; 5 August 2018, 11:27. Reden: was de droogrekken vergeten aan te halen

"We are stardust, we are golden.
    And we've got to get ourselves back to the garden".

Comment

Oho wat jammer het doe mij altijd pijn als k zie dat mensen veel te vroeg oogsten en ze verzinnen altijd de smoes van high en stoned Wat je nu oogst daar houd je bitter weing van over 1/5 de rest is vocht. Toppen worden na mate je ze laat staan veel dikker en voller.
    K vind het echt jammer Slome
    God was never on your side..

Comment

• Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Ik weet dat je adviseerde om te wachten tot na de vakantie, maar ik zag ze de laatste week echt niet meer aanzwellen. Wel zag ik dat de plant aan het afsterven was. Of dat nou door de warmte kwam, of door te weinig voeding, of mischien door die luis weet ik niet, maar ik had niet het idee dat het nog beter ging worden. Mischien heb je wel gelijk hoor, dat kan. Volgend jaar ga ik proberen om het wat beter te plannen met betrekking op vakanties.

Ja .. Thanks.
    Nou heb ik trek in patat
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

• Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Hahaha, of poffertjes, dat had ook goed geweest. Het was vroeger met een vreetkick altijd patat of poffertjes

Ik heb gister voor de tweede keer gevaped van de Critical CBD. Deze keer voelde ik hem veel beter en kon ik er echt van genieten. Lekker relaxed, maar wel helder in het hoofdje. Ik denk dat het toch wel uitmaakt dat de wiet deze keer wat droger was.

Ik maak me ondertussen wel een beetje zorgen over de Dinamed CBD, ze staat al 115 dagen, terwijl ze na 70 dagen al oogst rijp zou moeten zijn. Ik snap best dat je die 70 dagen ruim moet nemen, maar dit wordt toch wel wat al te gortig. De trichomen willen maar niet milky/amber worden, eigenlijk net als bij de Critical, die had ik volgens belladonna te vroeg geoogst. Maar ook daar wilde de trichomen niet verder kleuren en de plant sterft ondertussen wel steeds verder af. Na mijn vakantie van een week zag ik nauwelijks ontwiikelingen in de toppen. Is dat wel normaal? Aan het weer kan het niet leggen, dit is de mooiste zomer die ik me kan herineren, als ik de zomers uit mijn kindertijd even weg laat, maar die moet je niet serieus nemen, want kinderen zien de wereld heel anders.

Comment

• Ongeldig
      Ongeldig commented
      Editing a comment
      Hieronder een zietaat van LR2. Misschien heb je er wat aan. En de link naar desbetreffend topic.

"Trichomen die verkleuren, geremde toename van topgroei zijn goede indicatoren.

Trichomen geven aan hoe lang ze er al zitten door te verkleuren. Dat is een indicatie, maar geen erg goede. Het zegt enkel dat je een X-aantal weken gepasseert bent sinds het aanmaken van die trichomen. Het wordt gebruikt om de high die je uit je plant haalt enigszins te kunnen sturen. Roeien met de riemen die je hebt, zoiets. Inderdaad, als 20 of 40% van alle trichomen verkleurt, dan is de bloei meestal wel over 3/4e van het totaal. Kijk je op de oudste delen van de top, dan zie je daar 100% bruin, kijk je in verse groei, dan zie je 100% transparant. Kijk je op beide plaatsen tegelijk, dan zie je 50/50.

Als de toppen ophouden met groeien, met verdikken en met nieuwe haren aanmaken, of daar gigantisch in vertragen, dan kun je stellen dat een plant rijp is. Dat vergt een flink aantal jaren/kweekjes aan ervaring. Vandaar dat de trichomen voor veruit de meeste mensen een prima indicator zijn. Sommige mensen hebben een goed gevoel voor groeipatroon, die oogsten op de volume-toename die afneemt, of omdat er geen rek meer in het blad zit, en er lijkt ook geen blad en nieuwe calyxen bij te komen. Maar als dat gevoel er (nog) niet in zit, dan zijn trichomen het beste.

Waarom ik dan toch loop te mekkeren?

Bloeiharen verdrogen als je ze aanraakt, of als het te warm of te droog is, of als ze nat zijn geworden. Als je wilt, dan veroorzaak je dat in de eerste week van de bloei. Dan zijn je toppen nog lang niet rijp. Als het een goede indicator was, dan zou je dus na een week al kunnen oogsten.

Geel blad kan vier of vijf, misschien meer, oorzaken hebben en is in geen enkel geval een indicatie van rijpheid. Het is een teken dat je plant naar de gallemiezen gaat. Dat kun je in de eerste dag(!) van de groei al veroorzaken door teveel water te geven. Zou jij een zaailing met geel blad als rijp beschouwen?"

• Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      En bedankt weer voor de link

Aan de hand van top groei kan ik dus stellen dat de plant oogst rijp is, maar aan de hand van trichomen kan ik stellen dat de plant nog niet rijp is. Mijn planten spreken zichzelf dus tegen, of ik ben eigenwijs/blind.

• Ongeldig
      Ongeldig commented
      Editing a comment
      Dat doen vrouwen graag, zichzelf tegen spreken.
      Ik ben nog geen wietplant tegen gekomen die overal gelijktijdig rijp is. Behalve bij scrogs e.d. Dus dat is ook contraindicatief.
      Het blijft best moeilijk en de enige manier om er beter in te worden is door ervaring op te bouwen Joop. Dan leer je het langzaam steeds beter herkennen.
      Daarom ga ik het ook niet voor kunnen zeggen. Al maak je duidelijke foto's van de trichomen! Een van de betere dit jaar.
      Als je afgaat op LR2's schrijfsel dan zou je kunnen zeggen, plant stagneert al gedurende enkele weken, conclusie oogsten. Maar die trichomes spreken dat dus een beetje tegen. Misschien kan LR2 zijn schrijfsel nog wat uitbreiden en eigenwijze trichomes ook erin opnemen. Of je kunt zeggen het is de uitzondering die de regel bevestigd.

Ik zie het vaak ok niet aan mijn toppen maar als je beetje voel dan merk je wel dat ze veel voller worden van binnen geen fluf meer merk je dat niet?
    110 dagen is wel heel lang maak nog is een foto. En als jij denk dat ze der beste tijd heeft gehad moet je haar gewoon oogsten voor dat alles veranderd in toprot want als je dat eenmaal zie ben je al te laat he. En dat zou sonde zijn van je oogst. OJA ikhebnietaltijdgelijkhoorsomswel

Comment

• Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Misschien kijk ik niet goed en worden de toppen wel harder. Ik snap best dat je niet altijd gelijk hebt en zo bedoelde ik het ook niet. Het is meer dat er twijfel was om wel of niet te oogsten, jij was niet de enige die dat zij en ik waardeer je mening echt wel hoor De doorslag om wel te oogsten was toch mijn vakantie, omdat ik dan een week lang niet in de gaten kon houden hoe de plant zich ontwikkeld.

Ik ga later wel wat foto's posten, misschien vandaag nog, maar dat weet ik niet zeker.

Hier zijn de foto's

Dinamed, 117 dagen oud, zou na 70 dagen klaar moeten zijn. Ik zie niet veel ontwikkeling meer, ook de trichomen lijken niet verder te kleuren.

IMG_5003.JPG Dit zijn haar trichomen op dit moment.

IMG_5005.2.JPG

Dan hebben we nog Jack, die het buiten verwachting goed doet, gegeven de omstandigheden. 116 dagen oud, zou na 70 dagen klaar moeten zijn.

IMG_5008.JPG
    De trichomen van Jack. Ze is nog niet klaar lijkt mij, maar Jack ontwikkeld zich nog, dus daar mak ik mij minder zorgen om.

IMG_5012.2.JPG

En dan Gnomo, 116 dagen oud, zou 60 tot 65 dagen nodig hebben. Ook gnomo ontwikkeld zich niet meer, net als Dinamed, ze zit ook vol met luis. Ik heb geprobeert de luis te verwijderen, maar de beestjes zitten zo diep in de toppen dat het niet echt lukt. Deze plant verwacht ik niet veel van en het maakt me ook niet zoveel uit.

IMG_5013.JPG
    Trichomen van Gnomo, met een luis.

IMG_5016.2.JPG

En als laatste de 2 nieuwe Dinameds.19 dagen oud en nu al bijna net zo groot als de eerste Dinamed die ik 117 dagen terug geplant heb. Het verschil is dat deze op potgrond zonder enige bijvoeding staan en die eerst die niet zo goed gaat staat op Batmix. Nog een verschil is natuurlijk het tijdstip van planten, het is nu warmer en zonniger dan toen.

IMG_5018.JPG

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. Zal ik Dinamed al gaan oogsten, of wachten en hopen dat de trichomen toch nog verder gaan kleuren?

Comment

• menos
      menos commented
      Editing a comment
      Universele potgrond van Structura. NPK 14-16-18, 1,25kg/kuub. In het midden wel 10cm breed en diep zaai en stekgrond gebruikt. M'n honey peach doet het prima met dezelfde opstelling.

• Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      In het midden heb ik ook zaai/stek grond gebruikt. Jack en Critical deden het ook wel goed, maar Dinamed niet.

• menos
      menos commented
      Editing a comment
      Benieuwd naar je nieuwe poging, alvast succes, ik blijf volgen.

ik zou ze oogsten als ik jou was het ziet er namelijk niet meer naar uit dat er nog veel zal veranderen.
    Wat ik me wel afvraag is waarom zijn jou planten zo heel klein en iel gebleven misschien volgende ronde is grotere pot nemen
    ik merk dat hoe groter de pot is hoe mooier de autoflower plant word Tis maar een tipje

Comment

• Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Ik vraag mij dat zelfde af. Ik zie dat menos het zelfde probleem heeft met dwergachtige groei, kan de soort dus zijn.
      Ik heb 25l Batmix gebruikt. Dat moet toch genoeg zijn om een grotere plant te kweken dan die ik nu heb staan. Ik verdenk de Batmix, die is gewoon te sterk voor deze soort. De tweede ronde lijkt beter te gaan, die staan in een 17l en 23l pot met bio centralpark potgrond van praxis, zonder extra meststof.

Zo, ik heb Dinamed en Gnomo geoogst.

Dinamed had nog best aardig wat top voor zo'n klein plantje, ik weeg het wel als het droog is.

IMG_5028.JPG

Gnomo levert bijna niets op, ze zat ook vol ongedierte, maar dat wist ik al. Ik herken iig die groene, dat zijn luisjes, maar dat andere diertje ken ik niet. Verder zitten er allemaal witte en zwarte korreltjes tussen de toppen. Zijn het poepjes? Ik weet het niet. Ik heb de toppen afgeshud, er viel veel troep uit. Dat ga ik herhalen als de toppen droog zijn.

IMG_5026.2.JPG
    IMG_5029.JPG

Ik weet niet zeker of ik het nou al gemeld had, dus mischien herhaal ik mijzelf. Critical is inmiddels aardig droog en die heb ik in wekpotten gestopt. Het gewicht is nu 24 gram toppen en 10 gram blad om olie van te maken. Als ik de wekpotten open dan ruikt het een beetje naar hooi en wiet door elkaar, ik hoop dat dat goed is. Het ruik iig niet zuur of naar amonia.
    Gisteren weer van gevaped en ik moet zeggen dat ik deze wiet steeds meer ga waarderen, ik ben er erg blij mee.

IMG_5030.JPG
    Attached Files

Comment

• Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Leuke oogst. Die geur hou je nog wel even. Elke dag de weckpot een kwartiertje open komende tijd en dan ontsnappen de stoffen welke die geur veroorzaken. Het kan maanden duren voor je wiet echt goed op geur is. Ben wel benieuwd hoe de Dinamed straks ervaren wordt als hij droog is.

Geniet er van!

• QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Dat andere iets grotere beestje is misschien een roofwants ?

• Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment

Ess Dank je. Ik geniet vooralsnog eigenlijk vooral van de Critical, die is echt lekker.
    De Dinamed is waar het allemaal om begonnen was, om CBD olie van te maken. Ik wil me rustiger voelen en dat ging goed met de druppies van internet, maar ik kreeg daar na verloop van tijd toch hoofdpijn van. Ik hoop nu dat als mijn eigen olie klaar is, dat ik er geen hoofdpijn van krijg, even afwachten dus. Ik ga natuurlijk ook wat bewaren om te vapen, niet alles wordt olie.

Comment

• Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Ja Critical is hier ook nr 1. Ik vape het hele jaar door CBD Critical van mijn oogst van vorig jaar. Hij is bijna op nu dus ik ben blij dat we binnenkort weer kunnen oogsten. Hoop dat de Dinamed goed zal bevallen straks bij jou als olie en in de vape. Hier doe ik alleen vape. Fijn he die air 1 vape. Leeggooien als hij nog warm is want dan plakt het niet en vliegt het er zo uit.

• Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Geweldig ja die vaporizer, ben er erg blij mee!
      Ik hoop wel dat ik genoeg Critical heb voor dit jaar, begin er toch wel verliefd op te worden. ohoh, da's niet goed

Goed gedaaan Joop ! Jammer van de beestjes maar daar doe je niks aan.. Hoop dat je ze eruit geklopt krijgt.

Heb de mijne vandaag moeten oogsten omdat ik toprot constateerde gisteren, hoop dat ze lang genoeg stond. Naar Trichomen durf ik niet eens te kijken..

Laat het je smaken !
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

• Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Dank je wel Flip Hasjkip dat doet het zeker. Jammer van je toprot, ik hoop voor je dat er nog wat lekkers aan zit.

Proficiat Joop. Zo te lezen net als ik verslavingsgevoelig. Zolang je daar bewust mee omgaat, is het eigenlijk nog steeds niet te combineren.
    We horen nog wel hoe je deze wietjes vind smaken.
    Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

Comment

Gnome en Dinamed in wekpotten gestopt, ik heb niet goed opgelet en helaas is het iets te droog geworden ben ik bang. De toppen zij ook zo mager, dan droogt het snel uit.
    Het is niet veel
    Gnome 10 gram
    Dinamed 11,8 gram
    Dinamed was het me allemaal om te doen, om CBD olie van te maken. Mischien dat ik dat vanavond voor het eerst ga proberen, ik heb alle spullen in huis. Ik zag het al aan komen dat de oogst (te) laag zou worden, dus heb ik 2 nieuwe Dinamed's geplant, zoals eerder vermeld. Deze gaan nu al een stuk beter dan de eerste Dinamed, dus mischien komt het allemaal toch nog goed.

Comment

Jack is geoogst. Ik ben blij dat dit plantje nog zoveel wiet heeft opgeleverd, gezien haar slechte start. Het ruikt lekker, mijn voruw vind van niet, die zegt dat de wiet naar poepies ruikt Na, sta je je best voor te doen. Mijn poepies ruiken best lekker, mischien geeft dat de verwarring.

IMG_5082.JPG

IMG_5087.JPG
      IMG_5086.JPG
      Niet geheel masief, maar ik geef dan ook geen extra voeding en heb niet de hele dag zon, dus ik denk dat dit best goed is.

Oh ja, ik ben er wel achter gekomen dat ik de volgende keer beter eerst kan knippen en DAARNA pas vapen, ik heb in mijn vinger geknipt. Het schaartje is wel lekker scherp, een aanrader

IMG_4883.JPG
      Attached Files

Comment

Smooi!
      - Tweede maal WSS Skunk op balkonnetje - FIM & LST & zondervoeding
      - Eerste maal WSS Skunk - met (waarschijnlijk) voeding fail & LST

Comment

Bezig...
      X