Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Stemma doet Outdoor Grapefruit, Red Jaffa, Hazeflier e.a.in 2018
De droge zomer heeft toch wel behoorlijk effect op de wateropneembaarheid van de aarde in de potten. ( er zal vast wel een duurder woord zijn maar die plopt niet omhoog in mijn grijze cellen)
Het doorsijpelen van water en voeding is al een paar maanden in meer en mindere mate aan de gang. (Tijdens de lange regenbuien vorige week had ik mijn planten onder onze luifel gezet.)
DROGE BOEL P1000529.jpg
Heb ze vanaf eergisteravond achter in de tuin gezet, ze stonden vandaag dus lekker in de regen ik hoop dat de aarde daar een beetje van oppept
(en dat mijn planten niet overmorgen er als grauwe zombies bij staan )
Ik herken je beschreven water opname probleem. Ik los het nu op door ze eerst een scheutje te geven wat ik 4 minuten laat intrekken. Pas daarna absorbeert de aarde eindelijk wat sneller een scheut water en kom ik met de gieter bijschenken. Prachtig dat rode blad!
Tangerine Explosion
Opvallend kleurverschil tussen de gezusters Tangerine, vermoed dat TE2 langere tijd te droog heeft gestaan of net wat dorstiger/hongeriger is dan haar zus. (misschien heb ik bij haar toch lightmix gebruikt?)
Opvallend veel 9 en 11 vingerig blad dit jaar. Vanmorgen weer wat voeding gegevem (de Grow vergeten ) en voor de eerste keer wat guano extract van No Mercy ( 3 tot 4 ml per liter ipv 10 ml op 1 l)
Helaas nog geen paarse tinten, we wachten af of we die mazzel hebben
Ik zie bij jou ook wat hangende bladstelen en kromme bladpunten (RJ en TE). Weet je hoe dit komt?
Hoe is het met de insecten op het erf van Stemma? Hier een beginnend witte vlieg festijn.
Even hard afkloppen, maar heel weinig insecten tot nu toe gezien.
Ik denk dat de hangende bladeren toch te maken heeft met de 'droge' grond. Ik had ze net bewaterd voor het fotograferen.
Ik twijfel of ik ze van onderen water op zal laten zuigen, maar ben bang dat ik ze verzuip , er komen nog wat mooie dagen aan dus misschien morgen toch maar doen.
Die red Jaffa lust wel een slokje in mijn beleving. Komende dagen mooi weer dus dan drinken ze wel weer wat meer. Ik heb voor morgen ook water, beetje terra grow+bloom en sugar royal op het menu staan.
Ja! Ik heb de planten in hun geheel op de gevoelige plaat gezet om te kijken of het blad "rechter op" gaat staan na een badbeurt van ca. 15 minuten.
In het badwater zal ik wel wat voeding doen want een aantal planten hebben echt honger.
Ik vind het "hangen" van de bladeren eigenlijk nu wel meevallen.
( en ja, ik moet nodig onkruid wieden, tuin fatsoeneren etc. maar nog weinig zin in )
Vooral de Outdoor Grapefruits waren erg droog, ik kreeg de planten niet ondergedompeld outdoor grapefruit P1000635.jpg
Na de eerste plant 10 minuten erin te laten "weken" ging ik bijkant door mijn rug, de pot was loodzwaar geworden!
De volgende planten heb ik een stuk korter laten "weken"
De Outdoor Grapefruit 1 was wel erg onder de indruk van het badderen, bladeren krulden omhoog (als enigste plant) outdoor grape 1 P1000637.jpg
En dan voor jullie gemak, de dames voor en na hun wellness treatment ( incl scrub bruin dor blad)
Eerlijk gezegd zie ik nog genoeg blad "hangen" , het zit denk ik in de soorten.
Ik was zo snugger om de planten niet precies hetzelfde neer te zetten als voor het bad, sorry!
De Outdoor Grapefruit baart mij nu wel wat zorgen, want die potten staan echt het allernatst van het stel.
Volgende keer toch maar anders doen. Hopelijk komen de weersvoorspellingen uit!
Die wellness treatments zijn zo belachelijk duur!
Welke prijslijst hanteer jij in huize Stemma? Misschien komt ik voortaan wel in jouw sloot modder happen. Dan kun je een verhaaltje verzinnen over de effectiviteit van brakke modder.
Ik zie weinig verschil voor en na de badderbeurt. Maar toch bedankt voor het in beeld brengen! Misschien ga je nog wat kleurverschil zien in de komende dagen. Pas op met je rug Stemma. Laat je zoons dat tilwerk maar doen. Voor wat, hoort wat, of zijn ze gestopt? Naja ook als ze gestopt zijn geldt dat
Als ik kinderen zou hebben dan zou ik alleen nog maar delegeren.
Wellness is hier bijna gratis, ik vraag alleen een goed humeur
Ik ben zo iemand die als ik ergens "verantwoordelijk" voor ben ik het liever zelf doe.
Maar ik heb geen enkel probleem om mijn zoons met zakken aarde te laten slepen ofzo, kliko's hoef ik ook nooit zelf voor te zetten. Hoewel ik het "tutten" met een dochter heb gemist mag ik niet klagen met mijn mannengezin.
Ik vroeg me al af welk formaat potten je had. Ik moet wel zeggen dat er altijd veel meer in die potten past dan aangegeven. In mijn 140l potten zit 160l potgrond +5 liter voeding + 10L water en een wartelgestel
Thedoctor had gelijk, de loeizware potten waren in een dag of 5 weer vrij normaal van gewicht. Heb ze al weer een paar keer gewaterd.
Weinig bijzonders te melden, mis het spectaculaire paars van de MC Purple van vorig jaar enorm. Alles is nu eigenlijk wel saai van kleur.
Ik dacht even bij de Tangerine Explosion wat rozige pistels te ontwaren maar die verkleurden niet verder helaas.
Vandaag Biogrow, biobloom, Algamic en wat Urtica(brandnetelgier) gegeven. Urtica van GHE , voor wat extra silicium. Zag na gebruik dat het eigenlijk tot in de voorbloei mag worden gebruikt , we zullen zien of ik er spijt van krijg.
De Urtica mag 30/ml per liter en ik heb ongeveer 60 ml op 5 liter water gegeven. De Biobizz voedingen ca 4 ml per liter, dat is gezien de bladeren ook wel nodig ook.
En nieuw speelgoed gekocht. Nog even finetunen, maar werkt een stuk prettiger.
Onderop een topje geplukt van de Outdoor Grapefruit 1
Ziet er al goed uit, trichomen zijn al mooi gevormd. Denk dat de Outdoor Grapefruits binnen 2 weken worden geoogst. Ik wil de trichomen grotendeels clear hebben maar ze mogen nog even. outdoor 27 sept 2018 micro.jpg
Tot de volgende update
Sativa blad aan de Outdoor Grapefruits. Ook wat meer verkleuring onderin die planten. Ondanks dat ziet het geheel er gezond uit in dit stadium van de bloei.
Een overzichtsfoto zou dat beeld bevestigen. Misschien dat die er een volgende update bij zit.
Ze lijken weinig tot niks te kort te komen of teveel te krijgen.
Iedere week een andere strain oogstrijp, dat zou handig zijn.
Verduisteren is goed aangeslagen. Je zal dit jaar eerder klaar zijn als ik. Vakantie na het seizoen!
De outdoor grapefruit is een kruising van easy sativa, dus het sativablad klopt wel. Ik las laatst ergens hier dat de outdoor grapefruit een 'trippy' effect kan hebben, daar zit ik eigenlijk niet op te wachten dus misschien haal ik hem wel eerder om. De outdoor grapefruit 2 en 3 waren een ruime week eerder in bloei, die heb ik zelfs niet verduisterd vanwege beginnende bloei. Als ik dat op mijn vingers natel, bloeien ze al 5,5 week. Dat schiet al aardig op
(*Stemma klopt af, want de oogst is nog niet binnen )
Ik heb dit jaar veel meer Alga Mic gegeven dan voorheen, misschien dat dat ook bijdraagt aan het feit dat ze nog zo groen zijn?
In ieder geval is de Batmix hier een blijver.
En dan de beloofde foto's voor Ongeldig en overige geinteresseerden
De planten zijn aan hun reserves begonnen, duidelijk is dat de planten in de bruine potten van ca 27 liter het net even "comfortabeler" hebben dan hun compagnons in de zwarte potten van ca 20 liter.
Ik vind die medical mass er zo heerlijk uit zien Stemma. En die red Jaffa dan ... ik kende Jaffa alleen van de sinaasappels. Je Jaffa toppen zijn ook al bijna net zo groot als Sinaasappels. Klinkt wel oke: Je Jaffa toppen
Meer verkleuringen nu, vandaar de foto's.
Ik moest denken aan het betoog wat LR2 heeft gehouden over bloeivoeding en vergeelde bladeren. Ik had de bloeivoeding omhoog gegooid naar 4 ml na een zeer spaarzaam gebruik tot nu toe.
Zie wel de toppen dikker worden ( toprot ).
De planten geuren niet sterk maar wel heerlijk. Fruitige, bloemige geuren , waarbij de Tangerine Explosion wat parfumachtig geurt en de Outdoor Grapefruit naar zoete grapefruit
Tijdens de storm van afgelopen week heb ik de planten moeten stutten met bamboestokken, maar sommige toppen hellen evengoed over door hun gewicht. Ik heb ze niet bij elke bui regen droog gezet, zal dit alleen doen bij langdurige regens.
Prachtige planten Stemma. Goed op rot blijven checken inderdaad. Nog even en de buit kan naar binnen gehaald worden. Tijdens het knippen draai ik de toppen rond en buig ik ze altijd goed open om te zien of ze geen rot hebben. Toch best nog een hele klus he wat plantjes groot brengen
Ja, ik durfde eigenlijk niks te zeggen toen ik het laatst op de aangevraagde overzichtfoto's zag. Ze hadden inderdaad een ietsiepietsie groener gekund. Niet dat ze er slecht uitzien.
Ga je volgend jaar anders proberen?
Gaan we een "Stemma doet stout testopstelling" voorbij zien komen? Ik als voedingsgroentje met mijn tonnen schijt hoop er wel op!
Thanks Doc! Ik denk dat de eersten over 2 weken al om gaan of eerder als rot toeslaat. Ondanks mijn late start mag ik zeker niet mopperen.
Ze geuren zo lekker op 20 cm afstand, geen typische wietgeur of zo. Dus mijn buren mogen ook niet klagen
Comment