Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Franco's rommelkweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Franco's rommelkweek

    Korting op 420shop
    zo.. he he .. bijkomen van de winterslaap.

    Eigenlijk kon ik niet buiten kweken deze zomer ivm een aantal activiteiten rond het huis,wil geen slapende honden wakker maken.
    Toch kon ik het niet laten om 2 zaadjes te pakken (AF) want het begon toch wel te kriebelen
    Tijdens de activiteiten ga ik ze even binnen zetten.

    Dus.. ja.. 2 zaadjes gepakt,welke? Sweet Afgan Delicious en een Cream Manderine volgens mij.
    Weet alleen niet meer welke wat is,volgende x maar nuchter de zaadjes in de pot plaatsen.

    Aangezien het afgelopen zaterdagnacht was toen ik besloot ze te poten had ik grond nodig,owja voor ganja heb je grond nodig.. hmzz geen grond.. winkel dicht.. toen schoot er in me gedachten dat hier een paar straten verder een veld is met wat brandnetels en ander spul,dan maar de schep pakken en een paar scheppen grond van de brandnetels geleend.

    Ben ik te laat om te beginnen,nee.. te vroeg..? dat zeker niet!

    owja voeding,AF hou niet zo van voeding volgens mij,voor het geval dat heb ik nog een flesje groei en bloei van Canna maar dat zien we vanzelf wel wat ze nodig heeft.

    Potmaat..? geen idee,als ik een paar wortels eruit zie komen poot ik hem wel over,ja maar overpoten geeft een AF teveel stress, ok,dat zien we dan wel weer...

    nog iets vergeten..? geen idee, Owja hopen op flinke zonuren want wil niet dat ze erg gaan strekken (de zaadjes wat dieper gezet ivm een eventuele strek) en uiteindelijk een lekker wietje is mooi meegenomen.

    Zaterdagnacht in de pot geplaatst en gelijk 'lekker' buiten gezet,de kleine kopjes komen al boven.

    Dat was het dan wel weer... ff lekker een draaien..







    Attached Files

    #2
    Dat was een bezige zaterdagnacht. Succes Franco en leuk dat je toch wat neerzet.
    Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

    Comment


      #3
      Dat was het zeker.
      Van Sativa (Amnesia haze) krijg ik persoonlijk altijd wel zin om iets te doen, indica daarin tegen wil ik alleen maar relaxe, chille of hoe je het ook wilt noemen.

      Wilde eigenlijk wachten op me binnentuintje, maar kon het niet laten want het kriebelde enorm.

      Geen idee of het iets gaat worden met de AF en ons klimaat maar dat zie ik vanzelf wel. Het blijft toch leuk om ze te zien opgroeien.

      Bedankt ongeldig! Jij ook succes!

      Comment


        #4
        Aardbei en paprika gaan ook best goed, me aubergine heeft een bladprobleem helaas.
        Iemand een idee waar het aan ligt..? Jaja ik weet het dit is een wietforum en geen hippie zelfvoorziening moestuinforum.

        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 3 photos.

        Comment


          #5
          Yep ik zet mn stoeltje klaar.
          Als je op een zaterdagnacht aan het potten gaat ben je....


          Gemotiveerd

          Comment


            #6
            Had niet verwacht toen ik snachts keek dat er al een worteltje aan zat van een cm, en ja dan krijg ik de kriebels om ze wat grond te geven, in dit geval moeder aarde heeft voor wat grond gezorgd. En ja ik geef moeder aarde binnenkort wel wat moois terug.
            ​​​​​​
            Kom er bij Appie, gezellig.

            Comment


              #7
              Precies een week geleden dat ik me dame's wat grond gaf en een pot.

              Ben erachter gekomen dat kraaien slakkenkorrels lusten, en dat ze 1 kleine dame ook zien als een korrel. Straks maar wat kopertape halen.

              Kwam van de week thuis en toen lag de linkerdame uit de pot op de grond! Deze voorzichtig terug geplaatst, vandaar denk ik de achterstand in de groei of het komt doordat het een ander soortje is.

              Verder zal ik over een paar weken wat posten, het is nu nog wat saai...

              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


                #8
                Hey Franco lekker aan het kweken zie ik. Leuk man , ik schuif erbij . Succes met de dames hoor!
                Ad usum proprium!

                Comment


                • Franco
                  Franco commented
                  Editing a comment
                  Yow GG, kom erbij! Ja het is rustig afwachten op verhuizen en een binnentuintje..... Dan maar nog even een paar AF proberen, eerste keer dat ik die dingen kweek dus we gaan zien. Het weer heeft iig niet echt geholpen de afgelopen dagen om ze te laten groeien...

                • ganjagast
                  ganjagast commented
                  Editing a comment
                  Gracias!
                  Tot nu toe gaat het wel goed toch, en het weer zou weer omslaan na het weekend dus dan zullen ze dan rap gaan! Ik volg het op de voet..

                • Franco
                  Franco commented
                  Editing a comment
                  Ik voel mezelf zeer vereerd dank voor het volgen.

                  Morgen (zeggen ze) is het bij mij mooi weer, daarna ff een dip en na het weekend inderdaad een omslag.

                  Laten we ons concentreren op zonnige dagen lol.

                  Later GG

                #9
                Deze vroege weekendvogel heeft zojuist z'n dames tot de lobblaadjes ingegraven om de strek op te vangen.

                Dames staan nu 2 weken in de grond.

                Jammer dat het weer niet zo best was de afgelopen dagen,kom op zon! me AF hebben zon nodig!



                ​​​​​​​
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment


                  #10
                  Ze lijken alweer even groot.
                  Eerste twee weken nar bovenkomen gaat het altijd zo traag. Vanaf nu zullen ze wel wat de hoogte in gaan Franco. Al blijven het natuurlijk Af-jes.
                  Van de week was het de langste dag qua zon-uren.
                  Dus ik drink er straks een op de jaardag van die gloeiende vuurbal!
                  Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

                  Comment


                    #11
                    Net vond ik het nodig om de zusters even een heel klein slokje te geven, kwam bij het linkerplantje 2 gaatjes tegen,blad omgeslagen en ja hoor een paar kleine ronde creme/bruine balletjes.
                    ​​​​​​
                    Larven? Rupsen? mijn plant dient niet als baarmoeder! dus de balletjes eraf gehaald, hopen dat dit niet meer terug komt.

                    Ze groeien wel iets, maar niet hard genoeg naar mijn zin.
                    We zien wel wat het gaat worden....
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 4 photos.

                    Comment


                      #12
                      Volgende eer geen water geven met dit hete weer. Water geef je in de ochtend of avond als de zon weg is.
                      God was never on your side..

                      Comment


                      • Franco
                        Franco commented
                        Editing a comment
                        Bedankt voor de tip bella.

                        Normaal geef ik smorgens altijd water, vanmorgen niet gedaan dus dacht doe het smiddags wel.

                        Jij denkt dat de kans groot is dat ik de wortels dan kook als ik ze smiddags water geeft..? Of heb je een andere theorie..?

                        Nogmaals dank voor je bericht.

                      #13
                      Yup wortel soep en als zo heet is drinkt de plant niet pas als de zon weg id
                      God was never on your side..

                      Comment


                      • Franco
                        Franco commented
                        Editing a comment
                        oke,duidelijk.

                        Dank u Bella..

                      #14
                      3 weken sinds wat grond en een pot.

                      Blijft toch leuk om ze te zien opgroeien.

                      1 dame heeft wat kogelgaten in het blad, de andere heeft wat acne, maar dat mag de pret niet drukken.
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 3 photos.

                      Comment


                      • ganjagast
                        ganjagast commented
                        Editing a comment
                        Er zijn dus wel een paar ongewenste indringers aanwezig zet anders wat munt planten en limoen gras om de potten heen, dat blijkt ook wel te helpen tegen ongedierte en is niet duur. En bier (vallen) tegen slakken werkt ook ook goed mocht je daar ook last van hebben. Andere zouden met betere tips komen aangezien ik buiten kweken ook niet vaak heb gedaan. Vind ze er wel mooi bijstaan btw. Succes

                      • Franco
                        Franco commented
                        Editing a comment
                        Dank voor je bericht en voor je tip!

                        Voor nu heb ik met een zachte tandenborstel elk blad voorzichtig schoon gemaakt.
                        Eens kijken of het terug komt.

                        Benieuwd hoe lang een autoflower blijft groeien voordat de bloei begint,mijn geval mag die voorlopig nog even groeien.

                      #15
                      Dacht vanmorgen laat ik eens onder de pot kijken, verbaasde mij dat ik hier al wortels uit de onderkant zag komen.

                      AF houden niet van verwisselen schoentjes.

                      Jullie advies? Toch grotere potten? En de kans op stress en alles? Of gewoon lekker zo laten....

                      Comment

                      Bezig...
                      X