Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Franco's rommelkweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Bijna alles in de tuin staat in bloei.
    De dames zijn ook lekker bezig om hun verzorger straks over een paar maanden van een lekker wietje te voorzien.
    Ze ruiken trouwens al een beetje,en helemaal als ik ze s'morgens water geeft,dan komt de geur helemaal los.
    Weet iemand hoe het komt dat als je je dames water geeft de geur sterker is? vorig jaar is dit mij niet opgevallen eigenlijk...





    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

    Comment


    • Franco
      Franco commented
      Editing a comment

    • JackyS
      JackyS commented
      Editing a comment
      Sapstromen zullen allicht geen geur hebben nee, maar denk dat het in de basis daarvan afhankelijk zal zijn? Waarschijnlijk wat verkeerd verwoord.. Vers water, (meer) vocht richting toppen, ... De rest van het verhaal moet ik ook schuldig blijven. Jouw uitleg klinkt ook betrouwbaar en aannemelijk, dus er ontbreekt nog een stukje tenzij ik, jij of we allebei volledig mis zijn

    • Franco
      Franco commented
      Editing a comment
      Ik ben er nog niet helemaal over uit hoe het komt,binnenkort eens wat research doen. Als ik iets weet,zie of hoor wat uitgezocht is dan laat ik het wel weten.

    #32
    Heb je wel eens geprobeerd de handeling van het water geven uit te voeren zonder echt water te geven? Ter vergelijking. Misschien is het namelijk zo doordat je langs de planten beweegt en er een beetje met je neus inhangt wat je normaal niet doet als je gewoon even naar ze kijkt dat je ze beter ruikt.
    En,
    Ik weet wel dat als het net geregend heeft alles sterker geurt. Loop eens in het bos rond voor en na een regenbui en alle geuren zijn veel intenser. Je kunt ze bijna proeven.
    Een natte hond bijvoorbeeld die stinkt tien keer zo erg als een droge hond En de straat na een regenbui geeft een vieze chemische smaak in de mond.

    Ze zijn weer een stukkie gegroeid he!
    Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

    Comment


    • Franco
      Franco commented
      Editing a comment
      Nee,dat nog niet gedaan.
      Heb alleen de 2 onderste bladeren van de grond getild,zodat ze niet in aanraking komen met het voedingswater,ik probeer de plant zo weinig mogelijk aan te raken.En ja misschien heb ik ook wel een grote neus met grote gaten erin,wie zal het zeggen haha. Wat?? Autoflower voeding? Ja,ben vandaag begonnen met 1ml bloei op 1l water. Ze hebben trouwens de 8ml groei verdeeld over een aantal watergiften ook gewoon normaal doorstaan.

      Owja geur, heb mezelf nog niet echt verdiept in hoe het nu echt komt,wel dit gevonden.

      De publicatie werd het startpunt van een reeks onderzoekingen die veel licht op de regengeur hebben geworpen, maar nog niet genoeg. De hoofdlijn is dat grond en gesteente in droge perioden organische stoffen uit de lucht opnemen die er eerder door planten, of resten van planten, waren ingebracht. Olieachtige en wasachtige stoffen en nog zo wat. Misschien dat ook dieren bijdragen aan het bouquet. Een plotselinge regenbui maakt de stoffen, of hun omzettingsproducten, weer vrij.

      Bron NRC

      Ja ze zijn flink aan het groeien, ik heb ze nu in moeten graven in de grond,anders ziet elk dakraam ze van de buurt met alle mogelijke gevolgen.

      Dank voor uw bericht dame.

    #33
    Hoi Franco Zie ik daar nu een solarlamp naast je wietplanten staan?

    "We are stardust, we are golden.
    And we've got to get ourselves back to the garden".

    Comment


    • Franco
      Franco commented
      Editing a comment
      In mijn tuin is het zeer donker,behalve met volle maan.
      Ze slapen s'nachts goed door,heb nog niet een keer de fles moeten geven in de nacht.

    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Goede papa ben je hihihihi.

    • Franco
      Franco commented
      Editing a comment
      Bedankt voor je compliment

    #34
    Goodmorning sunshine..

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 4 photos.

    Comment


    • Appleton
      Appleton commented
      Editing a comment
      Zalig he, opstaan en in een zonovergoten tuin belanden met je favoriete plantjes
      Leuk verslag btw!

    • Franco
      Franco commented
      Editing a comment
      Ja, zalig is het zeker.
      Vakantie, mooi weer, paar AFjes in de tuin, wat moet een mens nog meer..?
      Deze planten staan inderdaad hoog bij mij op nr1.

      Dank voor je bericht Appleton

    #35
    Een iets wat vreemde topvorming bij de ik denk de Sweet Afgani, weet niet of dit door de genetica komt of door iets anders, rustig afwachten maar.

    De mandarine heeft wel een normale topvorming.

    Verders weinig te melden, behalve dat ze belaagd worden door alles wat er maar te bedenken valt.

    Hoop dat ze het nog even een paar maandjes volhouden.

    Zo... Bakkie tijd..
    Attached Files

    Comment


    • Ongeldig
      Ongeldig commented
      Editing a comment
      Voor mij lijkt het alsof die top sneller wil groeien dan de plant kan bijbenen. Denk dat dat een heel mooi topje kan gaan worden van die Zoete Afgaanie.

    • Franco
      Franco commented
      Editing a comment
      Ik behandel ze alle 2 hetzelfde, alleen krijgt de mandarine nu weer een klein beetje voeding mee.

      Wist niet dat het mogelijk was dat de top sneller wilt als de plant zelf, dacht altijd dat plant/topje een "geheel" is.
      Misschien is er iets mis met de plantcel structuur, who knows...

      Bedankt dat je weer even langs kwam.

    #36
    Wat doen de planten het toch mooi,met dit Egyptische weerbeeld van de afgelopen weken.

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 4 photos.

    Comment


      #37
      Waarom geef je ze beetje voeding als ze het al zo mega goed doen vroeg ik me effe af in deze hitte
      God was never on your side..

      Comment


        #38
        belladonna Hey Bella, goeie vraag!
        ​​​​​​Vond de ik denk mandarine wat lichtgroen overkomen, vandaar 2ml voeding.
        De aankomende dagen weer gewoon normaal water.


        ​​​​​Hou je koel heh, wat extra water drinken vandaag..

        Leuk dat je even kwam buurten.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #39
          Heb een ''probleem'',fanleaves zijn al best geel.
          Soms lees ik dat dit volkomen normaal is halverwege de bloei.
          Soms lees ik TE nat gestaan,blokkade als gevolg.
          Soms lees ik stikstof te kort en ik denk dat dat het probleem is.

          Het lijkt mij gekkenwerk om te denken dat blad halverwege de bloei gaat verkleuren,ze horen toch gewoon groen te blijven tot oogst ? ik wil gewoon een gezonde groene plant tot oogst.
          Te nat lijkt me sterk gezien dit weerbeeld van de afgelopen weken,elke dag zijn de potten weer zo licht als een veertje. (bij wijze van spreken)
          Stikstof hebben planten toch ook gewoon nog nodig,zelfs als het einde van de cyclus in zicht is.
          Dus ja stikstof waar zit dat in? groeivoeding zit stikstof in,maar ze zijn in bloei dan ga je toch geen stikstof toevoegen? ja waarom niet...

          Ja.. mijn tuin is een rotzooi.
          Straks als de planten uit me border zijn ga ik mijn bodemleven in de tuin aanpakken voor een eventuele volle grond kweek volgend jaar.

          Dat was het dan wel weer.

          ps: De kleuren op me telcamera zijn iets feller als werkelijk.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #40
            Wat wellicht ook meespeelt is de hoeveelheid water die we bij dit weer elke keer geven. Zo staan ze gortdroog en zo zetten we ze weer zeiknat, want ze zuipen er op los met dit weer. Je moet wel met dit weer, of je moet tijd en zin hebben om 2x per dag te geven.

            Ik ben met je eens dat vergeling halverwege de bloei eigenlijk niet nodig zou moeten zijn. LR2 is daar een voorvechter van.

            verrassend leesbare quote van Flint in een oud verslagje van mij:
            De basis voor een goede afbloei leg je in de groeifase en daar kun je nu niks meer aan veranderen. Veel bijsturen in bloeifase 2 heeft doorgaans geen zin.
            Bloeivoeding bevat weinig stikstof dus daar los je een N gebrek niet mee op. Verder is het zo dat je zover in de bloei een N gebrek niet meer onder controle krijgt. Als je nu nog veel N gaat geven dan remt dit de bloei en dat wil je ook niet. Het is zaak dat er voldoende stikstof in de vorm van bladgroen is opgeslagen in je plant als men aan de bloei begint. Bijsturen gaat eigenlijk enkel mog in de groeifase. Jouw fanblad hersteld echt niet meer nu dus ik zou daar niet aan gaan sleutelen en ze rustig verder afbloeien.

            Comment


            • Franco
              Franco commented
              Editing a comment
              Gister 5ml groeivoeding toegevoegd aan 1.5l water, hoop niet dat dit de bloei remt zoals Flint zegt.
              Dat zou dan betekenen dat ik ongeveer tot zeker 3e of 4e week bloei door moet gaan met groei alvorens te beginnen met bloei.

              Als jij met minimaal 7 jaar ervaring dit zegt en ook LR2 dan heb ik alvast 2 zeer ervaren kwekers achter mij staan mbt dat het niet hoort dat het blad geel gaat worden tegen het einde van de bloei.

              Bedankt voor je bericht Meglow.

            • Meglow
              Meglow commented
              Editing a comment
              LR2 is 100x handiger met planten dan ik... ik ben meer enthousiast dan dat ik handig ben
              quote van LR2: wacht tot je pruiken - niet enkele haartjes! pruiken!- ziet, dan nog twee-drie weken voordat je begint met bloeivoeding.

            #41
            Even wat andere foto's die wat meer realistisch overkomen met kleur.

            Het gele valt nog wel mee, maar het begint wel te komen.

            Ik zal de zin van LR2 meenemen in mijn volgende kweek,bedankt voor het meedenken Meglow.
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 2 photos.

            Comment


              #42
              Topic dat hieraan verwant is. Nog een veer in de aars van LR2 gepropt.
              Duiding: Geel blad tijdens de bloei, hoe en waarom?

              Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

              Comment


              • Franco
                Franco commented
                Editing a comment
                Mooi topic van LR2.
                Zelf ben ik niet zo een chemicus.
                De stoffen die LR2 aanhaalt met hun benamingen erbij is vrij nieuw voor mij.
                Dit is pas mijn 2e buitenkweek,wederom weer een schat aan informatie ontvangen en dus weer veel geleerd.
                Bedankt.

                Vandaag ook ondervonden dat ik klauw bladeren gaat krijgen.
                Duid volgens mij ook op teveel voeding gegeven.
                Voor nu alleen maar water voor de dames.

              • Ongeldig
                Ongeldig commented
                Editing a comment
                Ik trek de volgende conclusie uit het topic dat ik aanhaalde.
                Bloeivoeding veroorzaakt vaak gele bladeren (blokkades), hou het bij groeivoeding/mest/compost en de plant blijven groen(er) naar het einde toe.

                Klauw komt geloof ik door stikstofblokkade/overschot.
                Volle grond is een stuk makkelijker. Met goed bemeste aarde. Hoef je niet om te kijken naar voeding. Goedkoper ook.

              #43
              Stand van zaken.
              Geel blad = te vroeg begonnen met bloeivoeding.
              Misschien te nat gestaan?
              In de toekomst met dit weertype 2 maal geven ipv 1x veel.
              En langer doorgaan met groeivoeding.

              Klauwbladeren = blokkade, overschot of ph waarde niet goed.


              Of het nu nog zin heeft om groei toe te voegen als ik een blokkade heb weet ik niet,de plant blokkeer de stoffen die ik eventueel ga toevoegen dus heeft het zin?

              Dus, mijn 2e kweek heeft mij weer veel doen leren.
              Volgende keer gaan we het gewoon anders proberen.
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


              • kweki
                kweki commented
                Editing a comment
                ik wacht samen met je op het andwoord franco ik zit toevallig met het zelfde gele blad probleem bij me meeste plantjes ik dacht eigenlijk dat ik al best lang de bloeivoeding had uitgesteld

              • Franco
                Franco commented
                Editing a comment
                We kunnen zelf ook zoeken kweki uiteraard is advies van harte welkom en stel ik zeer op prijs.
                Mensen die meestal advies geven,zijn ik denk mensen tussen de 40/60 of ouder.
                Die mensen hadden toen geen Google,die hebben boeken moeten lezen en misschien wel VHS videobanden bekeken.
                Die mensen hebben dagen/weken/jaren moeten leren om wiet te kweken,dus mogen wij er ook wel iets voor doen vind je niet? Buiten dat vind ik het ook leuk om stof over wiet te lezen of kijken.
                Ken je dat nog die oude VHS grote afspeelfilms? Tegenwoordig kunnen we streamen of opslaan op een stick ter grote van een luciferdoosje,haha.

                owja, we waren bij wiet en geel blad.
                Bij mij is het geval van een mixje van complicaties (denk ik)

                1 ik ben veels te vroeg begonnen met bloeivoeding (als ik het uitreken,had ik pas de laatste 2/3 weken moeten starten met bloei)
                2 Normaal geef ik smorgens water,nu met deze hitte warmt de zon snel op s'morgens,ik heb vroeg al de zon op me potten staan,dus heb je dan meer kans op gekookte wortels waardoor ik ipv s'morgens nu laat in de avond geeft.
                Ik denk dat de plant dit niet heeft kunnen verwerken,of niet goed vandaar het gele blad.

                Zie je die kleine links? Die heeft 1 dag te nat gestaan,kijk wat er dan gelijk ontstaat,beginnend geel blad helemaal onderin.
                Gevoelige dames dus..

                Dit denk ik dus.

                Iemand anders advies,tips of een gezellig praatje bring it on...
                Last edited by Franco; 7 August 2018, 19:01.

              • Ongeldig
                Ongeldig commented
                Editing a comment
                Ach Franco al met al is het nog niet het einde van de wereld. Je hebt wat geel blad, de planten zijn in bloei. Rustig afbloeien en wat bijgeleerd.

              #44
              40-60? Ik zou oppassen met wat je zegt
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

              Comment


                #45
                Thedoctor ik heb nog niemand gehoord die zichzelf beledigd voelde, dus ik zit warm, of ze hebben zoiets van laat hem maar lekker praten haha.

                Ongeldig, Einde van de wereld is het zeker niet, maak mezelf niet druk, jezelf druk maken is niet goed voor een mens, en als ik ook maar iets voel van druk of stress draai ik er gewoon een.
                Bloei is opzich wel ok, topjes kunnen altijd groter.
                Maargoed wie het kleine niet eert.....

                Die Afghaani lijkt wel een Oranje bud met haar oranje haren.
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 2 photos.

                Comment

                Bezig...
                X