Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek ooit. (beginner alert)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek ooit. (beginner alert)

    Korting op 420shop
    Waarde Jointje draaiers ,
    Ik heb al kleine 3-4 weken 5 white widow plantjes, huismerk wietzaadjes.nl staan, (geen autoflower)
    Het lijkt me toch wel leuk om een kweekverslag te maken.
    23 mei gekregen op de post, 1e dag in bekertje water gedaan, 2e en 3e dag verder laten ontkiemen met keukenrol lauw water en een schoteltje erop.
    Daarna gelijk in stek grond van de intratuin. en van die kartonnen bekertjes. De eerste week voor mijn raam laten uitkomen wat ze wel een beetje dun maakte.
    Week geleden plantjes verpot, 1tje een paar dagen eerder dan de andere omdat hij geknakt was door mijn onhandigheid.
    Diep ingegraven in haar nieuwe 2 liter pot. Heb haar nu ook getopt samen met een andere grotere, waarschijnlijk iets te vroeg maar kon het niet laten na de 4e vertakking.
    4 planten staan in 2 liter pot, 1 andere in iets groter. Staan nu allemaal in lightmix van plagron, ga over een week beginnen met plagron grow, in bloeifase ga ik over op plagron bloom
    Vanaf nu reageer ik vaker, dit was nu even een kleine samenvatting omdat ik nu pas begin met het verslag.

    WhatsApp Image 2018-06-21 at 21.31.22.jpeg WhatsApp Image 2018-06-21 at 21.31.21.jpeg WhatsApp Image 2018-06-21 at 21.31.20.jpeg WhatsApp Image 2018-06-21 at 21.31.20 (1).jpeg WhatsApp Image 2018-06-21 at 21.37.33.jpeg WhatsApp Image 2018-06-21 at 21.31.19.jpeg
    Attached Files
    Last edited by ralphers; 22 June 2018, 21:52.

    #2
    Succes!

    wel wat vraagjes.. waarom vorige week pas verpot naar 2L? In wat stonden ze hiervoor? Dat mocht best sneller.

    En waarom naar een 2L pot? Die mocht al in zijn definitieve pot.

    ik kan je fotos spijtig genoeg niet zien
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

    Comment


    • ralphers
      ralphers commented
      Editing a comment
      Dankjewel,
      Foto's zijn nu geupdate als het goed is.

      Ze stonden in die kartonnen bekertjes, ik wilde zeker zijn dat de wortels goed waren gegroeid in de stekgrond voor dat ik ze ging verpotten.
      Geen idee waarom ik ze in 2 liter potten heb gedaan. Vind het leuk om ze nog een keer te verpotten.
      Aangezien het geen autoflowers zijn, had ik gelezen dat ze niet gelijk in hun definitieve pot hoeven.

    #3
    Zie geen nodes op de laatste foto, heb je niet het leven eruit geknipt ?
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • ralphers
      ralphers commented
      Editing a comment
      Krijg ze er niet scherp op, nodes zitten er wel maar zijn heel klein. Aankomende week veel zon dus we gaan het zien.

    #4
    Ze hoeven niet persee snel overgetopt worden maar, hoe meer ruimte de wortels hebben hoe groter ze kunnen worden. Grotere wortels-> grotere planten

    Als je ze te lang in een te kleine pot laat staan veroorzaak je nog steeds stress. Autoflower of niet
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

    Comment


      #5
      Ben benieuwd, succes met je 1ste kweek !
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


        #6
        huismerk wietplantjes punt nl
        Dat domein is te koop voor zo'n 400 eurootjes.
        Ik denk dat je wietzaadjes.nl bedoelt ?
        Dat zijn goeie Widows, grote brede bladeren krijgen ze.
        Succes!
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • ralphers
          ralphers commented
          Editing a comment
          Je hebt gelijk, k zal het even editen.

        #7
        Leerze, succes.
        Inderdaad mogelijk een beetje aan de vroege kant voor toppen. Plantje lijkt net zo groot als mijn per ongeluk getopte Pineapple Chunk vorig jaar.
        Dat werd een monster van een plant. (waarbij de stam uitscheurde rond het bijtpunt)
        Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

        Comment


          #8
          Oh vet, ik zat al te overwegen uit te gaan proberen hoe het uitpakt als je een plantje zo jong al topt, maar nu hoef ik enkel jou nog te volgen


          Comment


          • Thedoctor
            Thedoctor commented
            Editing a comment
            Geen aanrader hoor. Heb me dit jaar ook weer laten verleiden. Heb je snel 2 weken achterstand..

          • BackYardPlant
            BackYardPlant commented
            Editing a comment

          #9
          Top is goed gegaan, je kunt de nieuwe blaadjes zien en ze groeien weer na 2 daagjes gestopt te zijn met groeien.
          Op de eerste foto zie je links wat gaten in het blad, kan iemand mij vertellen wie of wat dit heeft veroorzaakt?
          Heb slakkenkorrels in de pot liggen dus dat kan het niet zijn (ookal liggen ze wel er al een week in en zijn ze verkleurd).
          Ook zie je op de 2e foto wat luizen. Ga beginnen met ze te besproeien met wat water en wat groen zeep, hoop dat ze snel optyfen.
          Ben ook begonnen met een paar milliliter plagron grow in het water te mixen, nogsteeds samen met citroensap om de ph-waarde wat naar beneden te halen.
          plant 10.jpg plant 11.jpg
          Attached Files

          Comment


            #10
            Kijk goed om te lezen, eerlijk gezegd had ik er niet echt veel vertrouwen in, ben blij voor je dat het gelukt is !

            Mag je die slakkenkorrels bovenop je aarde strooien ? Geen ervaring mee...

            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

            Comment


              #11
              Oh wacht, die zat al op 3 nodes... Dacht te zien dat die pas op 2 zat..

              Ja dat gaat wel goed

              Heb ik ook met m'n strawberries gedaan, maar toen moest ik de onderste node er af dieven om 4 takken over te houden (is voor buiten nutteloos, was binnen), wil liever op 2e node toppen als dat goed kan maar dat heb ik dus nog niet eerder gezien

              die luizen kan je er wel af halen met de hand als het er nog niet zo heel veel zijn trouwens

              Comment


              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Toch is toppen niet bij alle autoflowers aan te raden.
                Bij sommige soorten gaat het goed, bij andere knip je het resultaat weg en hou je weinig over.
                Voor je een autoflower topt is het wel aan te raden even te onderzoeken hoe het bij die specifieke soort is gegaan bij andere kwekers.

              • BackYardPlant
                BackYardPlant commented
                Editing a comment
                och, het is een autoflower, dat maakt het inderdaad wel wat anders, ik moet volgensmij beter lezen...

                Zeker mee eens!

              • ralphers
                ralphers commented
                Editing a comment
                Het zijn GEEN autoflower plantjes! QnQ BackYardPlant

              #12
              succes met je kweekje; een paar luisjes is bij mij nog nooit een plant van gestorven. De natuur z'n gang wat laten gaan. Blijft meestal wel gewoon onder controle. Ben niet zo'n fan van direct met allerhande producten te sproeien. Ook die gaatjes, in het 3e kiemblad.. Niks om je zorgen over te maken; kijk eens aan de onderkant of je niets verdacht ziet zoals een klein rupsje iod. zo niet, niets van aantrekken. je dames zien er gezond uit. Dat blad valt er toch bijna als eerste af binnen een maandje.Het uitzicht en kleur van die blaadjes is in mijn ogen ook geen goeie indicator voor de gezondheid van je dames te bepalen.

              Toppen, ben ik wel grote voorstander van, al is het maar om de plant wat lager te houden zodat ie niet over de scheidingsmuur met de buren groeit :p

              Comment


              • Ongeldig
                Ongeldig commented
                Editing a comment
                Als er geen slak in het restaurant zit is het inderdaad een rups zoals philly hier zegt.
            Bezig...
            X