Elk blad is een zonnecollector de plant heeft ze heel hard nodig om te groeien en bloeien. En ze zitten nooit in de weg dat is alleen in jou hooft
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Eerste kweek! Sweet Mango (Autoflower)
Collapse
X
-
Dat begrijp ik wel, ik kom er ook zo weinig mogelijk aan, maar beestjes verwijderen doe ik echt wel met de hand en door middel van sproeien. Kan ze jammer genoeg niet de hele dag besproeien! En elk sap dat eruit wordt gezogen door vieze beesten is teveel! Ik probeer men handen altijd zo goed mogelijk te wassen.
Dat gezegd zijnde, probeer ik gewoon alle topjes te voorzien van licht. Dus soms durf ik al eens de top van een blaadje onder de andere te duwen (na het verwijderen van beestjes) zodat de top wat meer licht krijgt. Maar men vriendin zegt ook al dat ik er wat teveel mee bezig ben, dus ik ga ze nu wat laten groeien. Verder LST zal ik dan pas van het weekend doen zodat ze toch wat kan rusten.
Ik ben heel ongeduldig en dat moet ik wel afleren bij het kweken :p
Ik praat mezelf ook teveel stress aan met het minste dat er op het plantje zit!
Ik blijf eraf en kom er alleen nog maar aan als het echt niet anders kan, bedakt voor alle geweldige tips tot zo ver!
- Likes 1
Comment
-
Goede conclusie. Succes met het geduld.
Ik ben geen voedingsexpert. Maar bij de Action verkopen ze van die korrels (lijken op muisjes broodbeleg, alleen dan geel) "Long-lasting planfood" staat er op het doosje NPK 13-13-13. Daarover ben ik wel tevreden. Ik heb het hier op een aantal plekken door de aarde heen gemengd en die planten blijven mooi groen.
Spint maakt niet zo snel webjes. Water kun je via een schoteltje onder de plant op laten zuigen. Dan heb je direct een idee hoeveel ze ongeveer drinkt.
Geduld en je vriendin aandacht geven i.p.v. de plant.
-
Tis natuur laat die beestjes zitten en.blijf van die plant af hij gaat niet dood van een spin ofzo
-
-
Als je goed had in gelezen weet je dat autflower geen voeding nodig heeftGod was never on your side..
Comment
-
Nou.. op de eerste pagina hier, geeft iemand al de suggestie om de eerste maand niks te geven, daaarna wel.. Verder kom ik regelmatig op fora tegen om die autoflowers toch wel wat voeding te geven, groeivoeding misschien niet zo, maar bloei voeding heb ik nu toch al echt wel vaak gelezen.
Het is dan wel een autoflower, maar dat wil toch niet zeggen dat deze geen extra voeding kunnen gebruiken? Geef je "normale" planten namelijk toch ook gewoon?
Verder vind ik die commentaar van "je had je beter ingelezen" of "als je beter opzoekt" totaal overbodig. Sinds ik mijn plantje heb gezet doe ik niets anders dan lezen, lezen en nog eens lezen. Als je het jaren doet zal het wel 2e natuur worden, maar je moet eens een beginner vraag opzoeken..
Je leest op elke post iets anders.. Kweekverslagen lezen? Ja hoor, honderden heb ik er al bekeken.
Niet slecht bedoelt, je hebt al geweldige tips gegeven en ik kom je naam vaak tegen als ik weer wat moet opzoeken. Dus ik weet dat je kennis van zaken hebt..
Ik heb volgens mij wel degelijk spint of schimmel. Als het schimmel is dan is het natuurlijk volledig mijn eigen fout door er zoveel aan te prutsen. Maar als het spint is dan wil ik er wel wat aan doen. Want ik heb mijn vorige plant verloren aan spint en ze zuigen heel je plant leeg.
Ik probeer sowieso sites als CNNBS te vermijden (door het topic van L2R (?) ). Dat is ook de reden dat ik dit kweekverslag bijhoudt. Leren uit eigen hand en bij problemen kan ik hier om raad vragen. Leer je dubbel zo snel van!
-
-
Daar lijkt het inderdaad op! Ik heb dat blad weggedaan en deze bladeren zie ik niet meer terug.
Geduld gaat al beter
Nog steeds met rust gelaten, enkel wat stevig afsproeien en de meeste bladeren zijn nu wel mooi groen met niet al te veel schade..
Morgen ga ik het haakje een node verder hangen, daar is hij wel klaar voor. Dan nog even die zijtakjes wat sterker laten worden en dan kan ik die ook vastbinden.
Ik zit nu ook aan de 5e node en kans op meerdere hoofdtoppen na de 7e node (naart schijnt) dus ik hoop dat hij er komt!
Ik zie nu ook duidelijk dat hij van de zijtakken nu "hoofdtakken" probeert te maken. Op 1 foto kan je zien hoe die zijtak bijna even dik en groot wordt als de echte hoofdtop.
Attached Files
Comment
-
Idd bladeren laten zitten is bijna altijd beter dan verwijderen heb ik gemerkt
Bladluis zal het zoals je zegt niet zijn als je ze niet op de onderkant van de bladeren kan vinden
Ik zou nog even wachten met die roofinsecten, ik wou een tijdje geleden ook lieveheersbeestlarves bestellen tegen bladluizen maar werd me afgeraden op JD
Uiteindelijk niet gekocht en af en toe een bladluis weggepakt als ik er 1 zag, probleem is opgelost
Vaak komen de natuurlijke vijanden er zelf op af als je Geduld hebt
Comment
-
Dat blad had nog maar weinig groene kleur, dus heeft het dan sowieso zijn mogelijkheid tot photosynthese merendeel verloren? De rest van de bladeren met schade heb ik inderdaad laten zitten.
Ik wou ook niet dat het de rest zou aansteken moest het schimmel zijn, vandaar dat ik het uit voorzorg heb weggehaald.
Vond het ook zo meteen niet terug op internet, dus was bijna zeker dat het geen beestje waren (toch wel! )
Het feit dat ze dan op zoek gaan naar nieuwe bladeren is een goed argument en daar ga ik zeker rekening mee houden!!
Weet je nog waarom ze je het hebben afgeraden?
De roofmijt is de natuurlijke vijand van spint dus neem aan dat het geen kwaad kan :o)
(Of het voor mij nog nodig is , is nog de vraag, als ik geen last heb van spint, valt het allemaal nog reuze mee)
Comment
-
Het werd me afgeraden omdat die kunnen wegvliegen, heel wat van die dingen zijn wel specifiek voor in serre/kas dus daar is dat minder mogelijk
Kwaad kan het zeker niet, het werd me vooral afgeraden omdat het misschien niet zou helpen en toch wat geld kost en omdat er vaak (ook natuurlijke) alternatieven zijn
En sorry, ik had begrepen dat je het blad had weggehaald omdat het geel of beschadigd was, niet door schimmel want dat zou ik natuurlijk ook wel weghalen
Bladeren haal je het best niet weg omdat je dan wondjes maakt en slechte dingen kan overbrengen (gelezen, niet uit ervaring) als je ze er afhaalt, zelfs al bevatten ze geen voeding meer en doen ze niet meer aan fotosynthese
-
-
Mogen ze trouwens buiten in de regen buiten staan? gisteren was het storm, dan heb ik ze binnen voor de schuifraam gezet (met vliegenraam) dus kregen ze nog wat wind, maar niet te heftig..
Daarvoor hebben ze wel paar uur in de harde regen gestaan en nu staan ze ook buiten. Het regent nu wel niet zo hard..
Ik heb een pot met gaten en toen ik van het werk kwam was de pot al terug droger, beetje vochtig nog als ik men vinger beetje in de grond duwde.
Comment
-
Weer wat verder vastgebonden en hij gaat wel lekker, ik zie alle toppen met het uur omhoog schieten
Zit nu in de voorbloei?? Begint aardig wat pistols aan te maken..
Veel pruts ik er niet meer aan, heb daarstraks heel toevallig zo'n minerva vlieg gezien en die heeft het uiteraard niet overleefd!!
Weer super weer geweest dus hier nog wat foto's.
Het lijkt ook dat hij na de 6e node aan de top is begonnen, kan daar nog een node uit verder komen? Het lijkt wel of hij daar stopt. Ik vraag het, omdat hij vanaf node 7 ook weer wat extra zijtakken kan aanmaken
Comment
-
Echt niet normaal, de ene dag bind ik hem weer wat vaster en de dag erna is het al helemaal mooi opgevuld.
Hij groeit best goed en naar mijn gevoel toch best een stevige stam gekregen..
Nu even niet meer vastbinden en eens goed laten groeien zodat de takken wat langer worden om toppen te dragen.
Ik denk dat ik hem wat te snel heb vastgebonden. Experten hier met LST?
Ik heb het gevoel dat er nu teveel blad in de weg zit omdat alles zo snel wordt vastgebonden en dus niet de kans krijgt de hoogte in te gaan waardoor ik een dak van bladeren heb!
De meeste topjes krijgen nu wel goed licht dus dat zit verder wel goed!
De beestjes kruipen nu ook wat meer naar men verse bladeren, misschien omdat die even laag hangen als de rest. Gisteren heb ik niet afgespoten omdat het best heeft geregend.
Ook deze keer de mieren in actie kunnen betrappen, zaten er een stuk of 10 op men pot. Meeste zijn wel plat nu.
Paar vliegjes plat gemaakt. Zitten best wat meer beestjes bij op dus straks nog eens goed afspuiten.
Oh ja ik had een week geleden wat water met tabak, kleeeeiiiiin beetje alcohol en dreft laten trekken. Even goed afgespoten en uurtje laten trekken en dan goed afgespoten met normaal water. (Ik dacht tabak = gif dus mag best niet te lang).
Dan heb ik toch wat dagjes minder last gehad van beesten. Maar dat kan ook het feit zijn dat ik hem goed heb afgespoten elke avond.
Raar, maar die kleine reukt al als ik er vlak boven ga hangen met men neus, de grote nog helemaal niet.
Schrok me kapot daarstraks, zag spinneweb in men pot onderaan de stam en ik dacht fuck, het zou toch niet??? maar toen zag ik dat er een gewoon klein spinnetje op zta, die heb ik maar laten zitten. Kan maar wat vliegjes vangen!!
Comment
-
TRIPS! Dat is wat ik heb...
Ben er zeker van, net afbeelding opgezocht en daarnet nog zo'n fucker kapot gemaakt.
Ik zie die gele larven ook vaak lopen!
EFfe google voor remedies
Hij is weer goed dicht gegroeid en in de hoogte aan het gaan, zoals gezegd laat ik hem nu even doen.
Paar bladeren zijn de puntjes geel, maar vraag mij af of dat door voedingstekort komt of door de tripsen
Comment
-
Soms krijg ik toch het schijt van die k*t beesten hoor. Heb gewoon een hele verzameling en soms kom ik thuis, is er niets aan de hand; Vandaag weer een heel blad half opgefreten door dat stuk onbenul.
Zie soms wat mineervliegen op men plant komen (die het niet overleven als ik ze zie) en daarstraks ook witte vlieg.
Zou ik nog een biologisch product hiertegen kunnen gebruiken? Ik vraag het omdat ik nu heel lichte topjesvorming heb.
Voorbloei noemen ze dat denk ik?
Die larven maak ik er ook dagelijks wat van kapot, maar ik haat het om zo'n mooie bladeren te verliezen. Maar goed, het zij zo.
als ik het zo wat onder controle kan houden hoop ik niet dat ze men toppen of dergelijke echt gaan beschadigen, ze moeten nog een dikke 2 maand misschien (als ik 3 maand van zaad tot drogen reken)?
Verder heb ik vandaag een hoofdnerg gezien die gewoon in 2 is gefreten. Zou dat ook het werk kunnen zijn van mineervlieg larven?
Heb wat foto's genomen met een betere camera. Als je wilt moet je maar eens kijken of het uiteindelijk nog wat meevalt of dat het toch wel best een plaag aan het worden is..
Hij groeit nog wel goed door, dat wel, maar ik heb maar bang om hem 2 weken ofzo voor oogsttijd te verliezen, dat zou echt wel kut zijn :p
ik heb soms ook de indruk dat het 2x "mongooltjes" / herma''s (?) zijn. Ze hebben soms 6 vingerig blad, 4 vingerig, soms groeien 2 bladen samen. Nog niet genoeg planten gehad om hier een oordeel over te vergen.
Verdorie, foto's zijn van een te grote resolutie, ik pleur hier even een imgur album dan:
Comment
Comment