Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3x Northern Light autoflower eerste kweek ooit

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

3x Northern Light autoflower eerste kweek ooit

Korting op 420shop
    Hallo mede jointje draaiers!

Ik heb me al voorgesteld maar zal het nog even kort doen.
    Ik ben B uit het noorden van Nederland en ben 23 jaar oud en rook vanaf me 18e dit heerlijke plantje
    Nu ik beschik over een balkonnetje heb ik besloten om eindelijk me eigen wiet te kweken.
    Ik heb veel verslagen gelezen en vind het interessant hoe het in jullie tuintje er aan toe gaat!
    Nu ben ik zeer benieuwd wat jullie van de mijne vinden.

Ik weet dat vele van jullie veel tijd en moeite in de plantjes stoppen maar ik wil het voor mijn eerste kweek lekker simpel houden.
    Gewoon kijken wat het doet, fouten maken en er weer van leren voor de volgende kweek.
    En natuurlijk hopen op een paar gram rookbare wiet

Een dikke maand terug heb ik 8 zaden besteld waarvan 5x Northern Light autoflower bij Dutch Headshop (huismerk) en 3x Special Queen #1
    Die Special Queen waren geen autoflowers dus dat was weggegooid geld
    Paar dagen later kwamen ze door de brievenbus, dus ik met me blije kop naar de Albert Heijn gefietst voor wattenschijfjes.

20180721_143518.jpg Alle 8 kwamen uit.
    20180721_140855.jpg
    Vervolgens ben ik zaai en stek grond gaan halen van het merk DCM, prima voor de eerste weken leek mij.

20180726_194457.jpg 26 juli
    22 juli waren ze geboren, ik had 4 Northern Lights buiten gezet en eentje had ik in de vensterbank gedaan want ik wou kijken wat het verschil zou zijn.
    Het was bloed heet buiten 25-35 graden in de eerste weken van de planten, onderste bladeren zijn daardoor verbrand, ik heb ze elke dag wel in de schaduw moeten zetten.
    Nu ze zo veel zon gehad hebben in de eerste weken betekent dat ze gewent zijn aan die warmte en zon en dat het zo tegen valt voor ze nu met het mindere weer?

20180802_104236.jpg 2 augustus
    De zon deed ze in ieder geval wel veel goed tot nu toe
    20180828_175854.jpg
    Vanaf nu geef ik de plantjes om de 2 dagen Rhizotonic van Canna voor sterkere wortels. (de helft van de dosering van wat erop staat) Ik heb gelezen dat dit prima kan bij jonge plantjes.
    Alleen heb ik ook gelezen dat de Ph hier hoog van wordt, ik hou alles simpel met kweken en heb geen Ph meter.
    Gaat dit een probleem worden?

20180822_100452.jpg
    22 augustus

2 van de 5 stonden er hier zeer slecht bij, weet iemand wat er mis mee kon zijn?
    Deze 2 heb ik weg gedaan.
    Op dit moment was ik veeeel te laat met verpotten. Ik ging een paar dagen weg en gokte erop dat die wortels niet zo groot waren. Fout dus.
    De wortels waren helemaal tegen de pot aan gegroeid, is dit een groot probleem? blijven ze nu een beetje op deze grote of krijgen ze een klap en herstellen ze zichzelf weer?
    Ik heb ze direct verpot naar 15 liters, dit leek mij groot genoeg voor autoflowers.
    Ik heb potgrond van de Intratuin gebruikt.
    20180828_175837.jpg
    Vanaf 22 augustus ben ik ze powder feeding gaan geven. Dit is all in one voeding voor groei en bloei voor hybrids.
    Heb veel positieve dingen er over gelezen en het leek me makkelijk om te voeden.
    Ik geef ze nu helft van de dosis gegeven van wat erop stond.

1.png
    3.png
    2.png

En dit zijn dan de Dames tot vandaag. De derde foto is het plantje die 4 weken voor het raam heeft gestaan en is tot me verbazing 2 keer zo hoog geworden dan de andere.
    Met deze goedkope setup en beginnersfouten ben ik heel benieuwd hoeveel ik van de planten af haal. Ik weet dat er echt niet veel van af gaat komen, ik hoop dat ik er over 6 weken wel wat jointjes van kan draaien.
    Ik ben zeer benieuwd wat jullie er van vinden!

Groetjes,

B

Attached Files

Dat hoog worden is strek, achter het raam krijgen ze een stuk minder licht, plantje gaat zoeken en strekt. Reken op ca. 10 gram, alles doorboven is meegenomen

AFjes ompoten is ook niet iedereen fan van, zou vertraging en stress kunnen opleveren.

Wat er met die 2 slechte planten is gebeurd, idk maar goed is het niet geweest Heb je ze misschien teveel water gegeven ? Misschien was het de verkeerde PH, wie zal het zeggen ?

Deze kweek afmaken en ervan leren, dan kan je volgend jaar deze fouten voorkomen. Als je dan half Mei begint bent dan ben je lekker vroeg klaar en kan je eventueel een 2de ronde doen (mits autoflowers).

Succes met deze ronde & vooral veel plezier !
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

• Donker groen
      Donker groen commented
      Editing a comment
      Ze krijgen veel minder licht ja, wel apart dat de plant die binnen heeft gestaan grotere topjes heeft dan die andere 2.
      Ik ga volgend jaar zeker in mei beginnen
      Dankje, heb er al veel plezier van!

Volgende keer niet ompotten en kijk uit dat je niet teveel water geeft.... hopelijk trekt het wat bij, succes man

Comment

• Donker groen
      Donker groen commented
      Editing a comment
      Bedankt voor de tip! Ik ging ze ompotten omdat ik ze in zaai en stek aarde had gezet want daar zit niet te veel voeding in. Nu ik grotere potten had moest ik ze wel verpotten helaas. Ik ga de volgende keer opzoek naar een goeie grond/mix waar ze gewoon voor hun hele leven in kunnen staan.

Die achter het raam is inderdaad een stuk minder goed. Gestrekt doordat een raam erg veel licht tegenhoudt. (15-35% afhankelijk of het dubbel glas is en of het gecoat is)
    De rest gaat het wel doen zolang je ze buiten hebt, maar over 6 weken rook jij er nog niet van he..
    Ze moeten eerst nog een week of 8 bloeien, en daarvoor moet er eerst nog bloei komen

Die special Queens had je ook nog wel kunnen doen, tot 1 augustus kun je zeker nog met fem. zaden starten.
    Pak ze luchtdicht in en doe ze in de koelkast, dan kan je ze in juni volgend jaar zaaien.

Succes!
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

• Donker groen
      Donker groen commented
      Editing a comment
      Hij heeft al wel grotere topjes dan die andere 2 terwijl hij bijna alleen maar binnen heeft gestaan.
      8 weken nog haha, nog even geduld.
      Die Queens heb ik toen ook geplant en daar kwam niet veel soeps uit helaas.

Staan ze nogsteeds in zaai en stekgrond? Ik vind ze wat te lichtgroen: misschien wat meer voeding nodig.

Kweking Eend

Comment

• Donker groen
      Donker groen commented
      Editing a comment
      Nee, ik heb ze 22 augustus in de potgrond gezet van de intratuin. Tot die tijd had ik ze helemaal geen voeding gegeven behalve wortelstimulator.

Even een update,
    Ze staan er overdag mooi bij, maar zodra het maar een beetje donkerder begint te worden buiten gaan de 2 die altijd buiten hebben gestaan heel slap hangen.
    Natuurlijk weet ik dat de plantjes "slapen" als het donker is. Maar dat ze zo erg slap hangen als het nog best licht buiten is maak ik me een beetje zorgen of er wat mis is.
    Ik heb de planten 5 dagen geleden water met powder feeding gegeven (400ml per pot, eerste keer water met nieuw grond) en ik heb tot nu toe geen water meer gegeven want de aarde voelt nog steeds redelijk vochtig.
    ook 15 cm diep aan de rand is de aarde nog vochtig.
    komt het omdat de potten redelijk groot zijn?
    Of ben ik te bang om te weinig water te geven nu?
    Of heb ik ze veel te veel gegeven in 1 keer.

Ik heb de topic van Haze'o lator gelezen met onderbewatering en overbewatering (foto's daar wouden niet te voorschijn komen) maar ik kan niet zien wat mijn plantjes hebben.
    Misschien iemand die me wat kan uitleggen wat er gaande is?

Peace

Comment

Comment

• Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        Mijn onderbuik zegt ook dat ze veel te nat staan. Dit op basis van woorden, geen beelden.

• Donker groen
        Donker groen commented
        Editing a comment
        Mijn fout had meer foto's moeten plaatsen.
        zodra ze weer goed licht krijgen gaan de bladeren weer mooi staan.
        Snachts staan de bladeren bijna verticaal.
        Bijna 10 uur in de ochtend nu en ze gaan weer mooi staan.
        Ik doe vanavond nog even een update
        ​ ​ ​
        Last edited by Donker groen; 31 August 2018, 10:03.

Zodra ze weer licht hebben gaan ze weer goed staan.
      15357011877078983431251024032866.jpg 15357012263096504955361688638854.jpg 1535701280969796732677875221376.jpg

Comment

Dan is er volgens mij niets mis... ze zien er goed wakker uit

Comment

• Donker groen
          Donker groen commented
          Editing a comment
          Fijn, maak me toch een beetje zorgen als ze er zo zielig bij staan savonds.

Hier een duidelijke foto hoe slap ze hangen 20180831_215745.jpg 20180831_215749.jpg

Comment

Water geven!

Comment

• Meglow
            Meglow commented
            Editing a comment
            Als deze dame morgen gewoon weer zo staat als op de foto van overdag, dan heeft ze genoeg water. M.i. is dit gewoon slaapstand.

Staan er weer mooi bij als de zon schijnt.
          Ik wacht nog even met water geven Meglow, bedankt voor je advies! 15357874665197650954196253763800.jpg

Comment

• philly
            philly commented
            Editing a comment
            in de groeifase is het normaal dat ze 's nachts wat hangen, laat je er niet door misleiden

• Donker groen
            Donker groen commented
            Editing a comment
            Thanks Philly, dat ze dat zo veel hadden in de groeifase wist ik niet. Nu ze in de bloei staan staan ze er snachts normaal bij.

Ph meten kan je meer inzicht geven in wat je ze geeft omdat ze bij elke ph-waarde iets anders " beter opnemen".

Ook kan je hieruit opmaken of je ph-waarde van je grond niet te hoog of te laag wordt.

Hoge pH geeft hoger pH in je grond en omgekeerd.

​​​​​​​Niet elke plant kan tegen dezelfde pH of ec waardes.

Comment

• Donker groen
            Donker groen commented
            Editing a comment
            Bedankt voor de info Repel! Ik ga met mijn volgende week in verdiepen! Maar voor nu hou ik alles lekker lui en simpel voor mijn eerste kweek. Misschien was de Ph waarde ook wel de oorzaak dat 2 van de 5 dood gegaan zijn.

Groetjes

Heyy growers!

Alweer een dikke week geleden dat ik een update gedaan heb dus laat ik jullie even weten hoe het met mijn vrouwtjes gaan.

Gister is er een plant om gewaait, de pot stond nog maar de plant stond zo'n 45 graden scheef.
          Ik heb dr maar recht gezet en wat extra grond erbij gedaan voor de stevigheid, ik hoop niet dat er veel schade door dit kwam. Ze ziet er nu nog net zo uit als ervoor.

Met de andere 2 gaat het erg goed, topjes worden groter en ze gaan hard de lucht in.
          Sinds dat ik powderfeeding geef worden ze ook iets donkerder van kleur. Daarvoor waren ze nog super licht groen.

Hier wat pics!
          De 2e foto is de plant die de eerste maand achter het raam heeft gestaan en het is duikelijk te zien dat ze achter ligt

Groetjes!

20180912_115505.jpg 20180912_115515.jpg
          20180912_115449.jpg 20180912_115532.jpg 20180912_115545.jpg 20180912_115532.jpg

Comment

• Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Kijk ook even voor de volgende kweek naar het gebruik van aspirine als wortelstimulator

• Donker groen
            Donker groen commented
            Editing a comment
            Asprine als wortelstimulator? Klinkt raar, waarom zou dat werken? Ik geef ze Rhizotonic voor de wortels

Gaaf jho mooie planten
          God was never on your side..

Comment

Bezig...
          X