Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Mijn ervaring met kweken in de winter is dat de plantjes prima groeien maar het bloeien begint als de plant nog erg klein is. Valt niet veel te oogsten.
Succes!
Ik denk dat je je iets hebt vergist in de daglengte Stratus
Dit is nu in Alicante:
Totale daglichtperiode is 10:26 uur. Dat is 15 minuten korter dan vorige week.
Equinox was op 23 september dus 3 weken terug kan je geen 13 uur daglicht gehad hebben
Maar ik ga je zeker volgen want ik zit nog iets verder naar het zuiden dan jij.
Het is alweer even geleden dat ik iets over mijn eerste kweek heb gezegd, maar ook hier in Spanje kun je het wel eens druk hebben.
Maar goed, zo ziet ze er nu uit. We zitten inmiddels in week 7.
Ze groeit gestaag en staat nu op 18:6
Ongeveer 10 uur in het daglicht, en 8 uur in de kweekkast onder een TL balk.
Ik heb de indruk dat ze het onder die TL balk beter doet dan in het gewone daglicht.
Ik heb al menigmaal 's ochtends vreemd staan kijken als ze 's nachts gewoon 1 cm gegroeid was.
ps. Ze gaat vanmiddag verhuizen naar een 20 liter pot...
Wordt vervolgd.
Erg groot is ze niet, maar ook dat schijnt vrij normaal te zijn deze tijd van het jaar.
Op het moment is het redelijk lekker weer, met gemiddeld zo een 21 graden en een lekker warm zonnetje.
"s Avonds echter koelt het wel snel af naar een graad of 12 en in de nacht zelf tot een graad of 5.
Maar, dan staat deze dame in haar kweektent in de schuur dus zal ze weinig last hebben van de temperatuur wisselingen.
Hoe vinden jullie trouwens hoe ze het doet? (Zo ver dat te zien is op de foto's)
Is normaal hoor dat het traag zal gaan deze tijd van het jaar plus dat ze maar 10 uur echte zon krijgt.
AF heeft 18 uur zon nodig om goede toppen te maken. Ik weet niet hoeveel watt je TL is?
Hier is het winters overdag zo een 20 tot 25 graden en snachts 15, dan gaat het ook niet zoals in de zomermaanden.
Je zal er toch iets van afhalen en veel info kunnen mee nemen voor volgend jaar.
Is al weer even geleden dat ik wat heb laten horen, maar pffff, nog steeds druk.Mijn meisje is lekker aan het bloeien en zit barstensvol trichomen. Zie foto. Ik nu binnenkort maar es ff trimmen want de trichomen beginnen al te verkleuren.
Comment