Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
kweekverslag royal kush autoflower en northern light autoflower
Collapse
X
-
Ik ben ook erg benieuwd.
Een autoflower groeit vaak maar een week of 4-5, en als je ze in een klein potje achter het raam houdt tot mei dan zullen ze daarna niet veel meer gaan groeien.
Da's mijn theorie heh...ik ben benieuwd wat de praktijk gaat zijn.
Kun je ze misschien 's avonds nog een paar uur onder een paar TL of spaarlampen zetten ?
Langer licht scheelt wel.
Succes!
Comment
-
Bedankt voor de reacties.
Als antwoord op QnQ: ik heb nog een ikea led lamp van 400 lumen staan in een bureaulamp, ik zal deze vanavond er boven zetten maar ik weet niet of dat gaat helpen. Ik ga even onderzoek doen wat voor lamp ik dan misschien zou aanschaffen.
Als update van de plantjes:
Na wat twijfel of ik ze na het in de pot zetten misschien niet te veel water had gegeven, kan ik opgelucht zeggen dan er nu als het ware echte mini plantjes staan. (links: royal kush, rechts: northern light)
Alleen heb ik met mijn domme kop die plantjes dus in een veel te kleine pot van hoogstens 4-5 liter gedaan, en ik had dus gelezen dat je ze gelijk in de grootste pot moest planten om zo veel mogelijk stress te voorkomen. Nu heb ik dus 3 opties en vraag ik me af wat de handigste is.
Optie 1: De planten niet meer verpotten en in een kleine pot laten uitbloeien.
Optie 2: De planten eerst 2 weken laten staan en dan in een pot van ongeveer 12 liter zetten.
Optie 3: De planten aankomende week zo vroeg mogelijk verpotten zodra ik de potten in huis heb.
Ik zou graag willen weten wat jullie de handigste optie lijkt.
mvg, sjenkYou do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Blazer9000 View PostIk zou ze zo vroeg mogelijk verplanten, hoe langer je wacht hoe meer je het wortelstelsel kan beschadigen. Ze zal geen stress hebben als je voorzichtig de klomp uithaalt en in een groter pot steekt en vult met aarde
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ipie View Post
Welke klomp?
Daar doe je vele weken over......
Comment
-
Het is weer tijd voor een update.
Maar eerst heb ik een probleem. Het lijkt erop dat ik grondschimmel heb. Ik heb er wel foto's van maar ik kon het slecht op beeld krijgen.
Ik heb verschillende topics erover gelezen en de een zegt een week geen water geven en de ander zegt dat je juist de plant 3 dagen met azijn moet bespuiten maar dat dit ook de wortels van de plant kunnen beschadigen.
Ik weet denk ik zelf al wat de oorzaak is. Ik heb waarschijnlijk te veel water gegeven. De plantjes staan in een redelijk grote ruimte dus het lijkt me sterk dat de luchtvochtigheid te groot was.
Mijn plan is gewoon de plantjes in de gaten houden en de aankomende dagen/week niet meer bewateren.
De foto's van de schimmel:
Royal Kush:
Northern Light:
Voor de rest gaat het wel goed met de plantjes. Ik heb afgelopen maandag de plantjes toch maar verpot van (blijkbaar) een 3 liter pot naar een 12 liter pot. Het word de aankomende week mooi weer dus ik hoop dat de plant een goeie groeispurt krijgt.
RK:
NL:
You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.
Comment
-
Een paar centimeters grond (klomp) afgraven en opvullen met verse grond, tot aan de lobblaadjes. Daarna ff geen water geven. Ze staan al vochtig genoeg; dat verklaart waarschijnlijk ook de smurrie op je medium. Een zaailing heeft de inhoud van ongeveer 1ml. Je kan je wellicht wel voorstellen hoeveel water ze nodig hebben. Enkele ml's dus.
Comment
Comment